Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
Értem én ezt a magán vasutasdit, de az efyre fosabb pályát ki fogja rendben tartani?? Mellékvonalak csak tengődnek, a mávgápjászkisèr foskupac meg megbukott szerintem. Pályamunkás, előmunkás, vonalgondozó ki akar lenni manapság? Mert nélkülük, akik mindig is a leglenézettebbek voltak a vasútnál, (érdemtelenűl, mert az egyik legszebb és egyben legnehezebb szakmák közé tartozik/zott) semmi nem lesz! Teljesen gépesíteni a pályafenntartást nem lehet, vagy csak horror áron! Szvsz!
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
Értem én ezt a magán vasutasdit, de az efyre fosabb pályát ki fogja rendben tartani?? Mellékvonalak csak tengődnek, a mávgápjászkisèr foskupac meg megbukott szerintem. Pályamunkás, előmunkás, vonalgondozó ki akar lenni manapság? Mert nélkülük, akik mindig is a leglenézettebbek voltak a vasútnál, (érdemtelenűl, mert az egyik legszebb és egyben legnehezebb szakmák közé tartozik/zott) semmi nem lesz! Teljesen gépesíteni a pályafenntartást nem lehet, vagy csak horror áron! Szvsz!
Az a szép, hogy a MÁV-stop és a terhes magánok is tejelnek vonal kilométer és bruttótonna kilométer után (+állomashasználat, megállás, felsővezeték stb.), mind a nemzetközi fő, országos és mellékvonalakon a mindenkori HÜSZ és a Díjszámítási Dokumentumban összerakott költségek alapján. Szóval papíron ki van fizetve a karbantartás, csak valahogy nem karbantartódik meg belőle a pálya...
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
Az a szép, hogy a MÁV-stop és a terhes magánok is tejelnek vonal kilométer és bruttótonna kilométer után (+állomashasználat, megállás, felsővezeték stb.), mind a nemzetközi fő, országos és mellékvonalakon a mindenkori HÜSZ és a Díjszámítási Dokumentumban összerakott költségek alapján. Szóval papíron ki van fizetve a karbantartás, csak valahogy nem karbantartódik meg belőle a pálya...
A legnagyobb baj, hogy évek alatt lezüllesztették. Innen felhozni írdatlan pénzekbe kerül. Gépek, felszerelés, járművek, anyag. Mávtulajdonú maszek cégek meg csak a pénzleszívásról szólnak! (Saját tapasztalat) Nem látom a fényt az alagút végén!(lehet ívben van) :D:D
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
Értem én ezt a magán vasutasdit, de az efyre fosabb pályát ki fogja rendben tartani?? Mellékvonalak csak tengődnek, a mávgápjászkisèr foskupac meg megbukott szerintem. Pályamunkás, előmunkás, vonalgondozó ki akar lenni manapság? Mert nélkülük, akik mindig is a leglenézettebbek voltak a vasútnál, (érdemtelenűl, mert az egyik legszebb és egyben legnehezebb szakmák közé tartozik/zott) semmi nem lesz! Teljesen gépesíteni a pályafenntartást nem lehet, vagy csak horror áron! Szvsz!
Nyílt vonali karbantartást mindenütt gépesítik, akár a szabályozásról, akár alépítmény javításról van szó. Kézzel ma már csak hevederes, 48-as alatti muzeális pályákat szoktak gányolni. Volt erről két Indóház Extra is, most is ott van a klotyóban:rolleyes:.
Egy ilyen döggel átlagosan napi 3 km-t lehet haladni a kézimunkás 300 méterrel szemben.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
Nyílt vonali karbantartást mindenütt gépesítik, akár a szabályozásról, akár alépítmény javításról van szó. Kézzel ma már csak hevederes, 48-as alatti muzeális pályákat szoktak gányolni. Volt erről két Indóház Extra is, most is ott van a klotyóban:rolleyes:.
Egy ilyen döggel átlagosan napi 3 km-t lehet haladni a kézimunkás 300 méterrel szemben.
Ezt én tudom, de szerinted mennyi ilyen gép rohangál Magyarországon? Ez csak az éves, tervezhető karbantartáshoz tartozik. A 40es vonalon voltam felügyeleti pályamester évekig. Sajnos első kézből tudom mi történik. :(
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
Ezt én tudom, de szerinted mennyi ilyen gép rohangál Magyarországon? Ez csak az éves, tervezhető karbantartáshoz tartozik. A 40es vonalon voltam felügyeleti pályamester évekig. Sajnos első kézből tudom mi történik. :(
Ó. Hát sajnos a 100a Ferihegy-Cegléd szakaszán is pontosan látszik, hogy pincétől padlásig felújítás után 10 évvel is milyen szépen kivirágzanak a lassújelek.:(
A 40-es vonal ebből a szempontból is elég mostoha helyzetben van ahogyan tudom. A mostani elővárosi nagyjavítás előtt kb csak a Dombóvár-Kaposvár szakaszon ment bármiféle nagyobb kapirgálás. De Kaposvártól kifelé meg teljes a rohadás. Ahhoz képest a 80-as maga a kirakatvonal.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
https://444.hu/2018/02/27/ki-lehet-tiltani-a-dizelautokat-a-szennyezett-nemet-varosokbol
A lipcsei testület szerint az önkormányzatok a hatályos jogszabályok alapján megtilthatják a dízelüzemű járművek használatát a levegőminőség javítása céljából, de ügyelniük kell az arányosság elvének betartására, és csak végső megoldásként rendelhetik el a tiltást.


A döntés több millió tulajdonost érinthet Németországban, járműveik értéke a használat korlátozásának lehetősége miatt csökkenhet, és ebbe Andreas Korbmacher tanácsvezető bíró szavai szerint bele kell törődniük.

A motor átalakítása a gyártókat terhelheti meg milliárd eurós nagyságrendű költségekkel.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113
https://444.hu/2018/02/27/ki-lehet-tiltani-a-dizelautokat-a-szennyezett-nemet-varosokbol
A lipcsei testület szerint az önkormányzatok a hatályos jogszabályok alapján megtilthatják a dízelüzemű járművek használatát a levegőminőség javítása céljából, de ügyelniük kell az arányosság elvének betartására, és csak végső megoldásként rendelhetik el a tiltást.


A döntés több millió tulajdonost érinthet Németországban, járműveik értéke a használat korlátozásának lehetősége miatt csökkenhet, és ebbe Andreas Korbmacher tanácsvezető bíró szavai szerint bele kell törődniük.

A motor átalakítása a gyártókat terhelheti meg milliárd eurós nagyságrendű költségekkel.

Nem bánnám a dolgot, szívesen vennék 100k km alatti Toyota-t a mostani ár feléért :D
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Ezzel a hatótávval már együtt lehet élni. 2-3 havonta vezetek 1200-1300 kilométeres utakat végig, és személy szerint erre is alkalmasnak találnám. 300 kilométerenként biztos megállok egy negyed órára, olykor 30 percre is. Nem lenne nagy áldozat a töltésére figyelni. Az átlagos felhasználónak elég lenne. 5 év és elterjedhetnek nyugaton. Itt meg kb 15 év mire többségbe kerülnek az elektromosok.

http://m.hvg.hu/cegauto/20180227_elektromos_hyunday_kona
Használjuk ezt a topikot.

Nem értem, hogy ebben mi a nagy szám. Ez is papír érték, ennél a Tesla S elvileg többet tud, abban 85 és 100 kWh-s akksi is lehet és papíron 600 km. A gyorstöltése meg annak is olyan, hogy a videón cirka egy óra alatt sem töltötte fel 50%-ról 100%-ra.

A töltési időnél mindenki elfelejti azt, hogy ma egy tankolás 3-10 perc atttól függően, hogy mekkora a forgalom vagy kávézol-e. Képzeld el, ha mindenk kocsi 30-90 perceket állna. Akkora tölőállomások kelleneének oda, hogy beszarsz, mint a gigamega parkolók a város szélén a bevásárló központoknál. Már, ha van hely, mert dimbesdomos és hegyvidéken nincs.

Ha meg több szintes töltő//parkoló lesz, akkor olyan hulladékhő mennyiség lesz, hogy a légkondizás is jópofa lesz. Képzeld el azt, hogy nyáron ma egy parkolóházban ahol töltenek 100 db kocsit, akkor azok még moderált veszteséggel számolva is több száz kW hulldékhőt nyomnak ki magukból...

Ja, a hálózat meg imádbni fogja, hogy több száz MW-os ingazozó fogyasztó lesz. Mert nappal sok töltendő autó lenne, éjszaka meg kb. semmi az autópálya mellett.
Városban kb. lehetetlen lenne "töltőkutat" csinálni. Nincs hely. Egyénileg kell megoldani, vagy minden mai fizetős parkolóból töltőállomást csinálni.

Ezeknek az árát ki fogja kiköhögni? Itt 20 kV-os alállmásokról van szó... 100 milkás nagyságrendben van egy ilyen...
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 139
113
a videón cirka egy óra alatt sem töltötte fel 50%-ról 100%-ra.
Mert az utolso 20%-ot lassan tolti. Ha 0-rol(?) csak 80%-ra toltene akkor hamarabb vegzett volna.
A Teslanal nem javasoljak a 100%-ra toltest, kivetel ha alkalmankent szukseg van a nagyobb hatotavra. (Allitolag igy az akkumulator tovabb lesz mukodokepes. Ez par hete volt hir.)
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 761
17 817
113
Kondenzátoroknál a töltés 90fokban elfordított hiperbola, sosem töltöd fel teljesen, mivel az végtelen idō lenne.

Nagyon szeretnek az Tesla-s megoldásokban egyszerűsíteni. Most itt per pillanat - 10 fok van, a kocsiban fűteni kell, az autópályákon gixer hegyek. Nem lenne most vicces töltōt vadászni. Ez kicsit olyan, mint amikor céges tankolókártyád van. Ez már leszűkíti a kört. Bemész tankolni, tele van. Persze, hogy pöcsöl az ablaktörlōvel, a tankolással, a fizetéssel, de maximum 5 perc. Elektromosként más dimenzió..

Nem vicc az elektromotoros erō, mint absztrakció a hidraulika analógiájában. Ahhoz, hogy a kakaót átnyomd, energia kell, nem is kevés.

Most el vannak ájulva, hogy van akkumlátoros hegesztōgép. 2 elektródát le tudsz varni és jónapot. Nem fogja kiváltani az aggregátot, hiába pakolsz oda 400 akkupakkot és cserélgeted. Nem mernék tenni nagy pénzben arra, ha végigszámolnánk mindent az akkumlátor-töltésig, olcsóbb lenne a mai üzemanyagok.

Meg amúgy is, ennyi autót töltenének a parkolóban, majd nem fog hidrogén keletkezni, sehol sem, semmi... Rajtam kétszer volt eddig robbanásbiztos ruha. Nem ebben járnak azok, akik Tesla-t vesznek
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Használjuk ezt a topikot.

Nem értem, hogy ebben mi a nagy szám. Ez is papír érték, ennél a Tesla S elvileg többet tud, abban 85 és 100 kWh-s akksi is lehet és papíron 600 km. A gyorstöltése meg annak is olyan, hogy a videón cirka egy óra alatt sem töltötte fel 50%-ról 100%-ra.

A töltési időnél mindenki elfelejti azt, hogy ma egy tankolás 3-10 perc atttól függően, hogy mekkora a forgalom vagy kávézol-e. Képzeld el, ha mindenk kocsi 30-90 perceket állna. Akkora tölőállomások kelleneének oda, hogy beszarsz, mint a gigamega parkolók a város szélén a bevásárló központoknál. Már, ha van hely, mert dimbesdomos és hegyvidéken nincs.

Ha meg több szintes töltő//parkoló lesz, akkor olyan hulladékhő mennyiség lesz, hogy a légkondizás is jópofa lesz. Képzeld el azt, hogy nyáron ma egy parkolóházban ahol töltenek 100 db kocsit, akkor azok még moderált veszteséggel számolva is több száz kW hulldékhőt nyomnak ki magukból...

Ja, a hálózat meg imádbni fogja, hogy több száz MW-os ingazozó fogyasztó lesz. Mert nappal sok töltendő autó lenne, éjszaka meg kb. semmi az autópálya mellett.
Városban kb. lehetetlen lenne "töltőkutat" csinálni. Nincs hely. Egyénileg kell megoldani, vagy minden mai fizetős parkolóból töltőállomást csinálni.

Ezeknek az árát ki fogja kiköhögni? Itt 20 kV-os alállmásokról van szó... 100 milkás nagyságrendben van egy ilyen...

Már mondtam neked egyszer, hogy valószínűleg még ennyi autó sem lenne a töltőállomásokon. Most azért vannak annyian a benzinkutakon, mert csak ott lehet tölteni. Na de az elektromos autókat leginkább otthon fogják tölteni éjjel, amikor amúgyis kisebb a hálózat terhelése.
Magyarországon a lakások 64%-a családi ház, az azokban élők egytől-egyik otthon fogják tölteni, csak akkor töltik a nyilvános töltőkön, ha hosszú utakra utaznak. Azok a töltőálomások amúgyis főutak mentén lesznek, városon kívül, szóval van hely.
Akik meg városokban élnek, szintén tölthetik majd a parkolóhelyük mellé épített töltőkről. Könnyen megoldható. Minden parkolóhely mellett lesz egy kis oszlopon egy konnektor, az rákötve a parkolójegy automatára, amikor kifizeted a jegyet, akkor fizeted az áramot is.