Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Mert..?

Ööö, boki posztolta az óraszámokat, amig a forrás el nem tűnt. Az utolsó adat 2015 táján volt 1300 óra. Utána extrapoláltam és lásd kivel van dolgod, jóindulatúan. Egyébként nem kuvára mindegy, hogy 2 vagy 3 vagy 4 ezer óra? Röhejesen kevés.

És ennek mi köze a fenti dolgokhoz? Az égvilágon semmi. Nincs logikai kapcsolat...

Persze, nagyhirtelen csoda történt és elkezdtek sokat repülni, mikor előtte 6 évig nem sikerült.

Érdekes, hogy forrást valahogy mindig csak nekem kell adnom mindenre - és adok is, lásd művet, linkeit és mellékleteit -, de a PAK-FA-nal vagy más orosz dolognál ez nem kell. É akkor én égettem be magam? Ja, persze...


Megismétlem mi a bajom. Az F-35 képességeiről videók vannak, beszámolók, több tucat pilóta véleménye. Ehhez képest a gyök2 balfaszok fikázzák a gép képességeit maga a program menete helyett inkább, ahol valóban gond van. Tehát azt sem ismerik el a gyökerek, amiről bizonyíték van.

A PAK-FA-ról miről van bizonyíték? Ja, kb. semmire. Egész egyszerűen kabaré, amit elődtok.

Az ugye feltűnt, hogy a PAK-FA-t kb. soha nem minősítem, mert semit nem tudni róla? A program állásáról (pontosabban nem haladását) szoktam emlegetni és kb. ennyi. Ehhez képest itt egyesek amit előadnak a gépről merő vicc.


Ez a rész tényleg meglalol főleg, hogy logikailag annyi hiba van benne, hogy kb. 1-2 oldalas cáfolatot tudnék írni. A baj az, hogy nincs rá időm és a felütésed után kedvem sem. Majdnem sikerült dudi féle fejlődésképtelensége visszacsúszni ezzel a kommenttel...
Ugye milyen bosszantó felismerni a te módszeredet,szava járásodat és stílusodat?

Ööö, boki posztolta az óraszámokat, amig a forrás el nem tűnt. Az utolsó adat 2015 táján volt 1300 óra. Utána extrapoláltam és lásd kivel van dolgod, jóindulatúan. Egyébként nem kuvára mindegy, hogy 2 vagy 3 vagy 4 ezer óra? Röhejesen kevés.
Boki közölt valamit, ami lehet valós, lehet semmi köze a valósághoz.
Az informátort (aki állított dolgokat) állítólag elkapták, talán azt is bevallotta, hogy ő a teve, bebörtönözték.
Azóta végképp nincs (dez)info, tehát a program le is állhatott, csak hülyítés miatt kettőt kikonzerváltak, s elreptettek Szíriába.
Vagy a fejlesztési program (akár végre felgyorsulva) halad, s beletoltak a gépekbe 8000 órát, neked, meg nekem meg nem kötik az orrunkra.

Persze, nagyhirtelen csoda történt és elkezdtek sokat repülni, mikor előtte 6 évig nem sikerült.
Egy program miért is nem gyorsulhat fel?

Én nem várok forrásokat és hiteles adatokat tőled sem és Bokitól sem.
Hahó! Ébresztő! Ez a haditechnika világa.

Ha majd mérsékelt tenoristák posztolnak videókat a gép fegyverkamrából indított fegyvereinek használatáról, akkor majd elhiszem, hogy tart itt a fejlesztés, addig meg nekem egy repülőgép, ami - meg annak repülése - ugyanúgy valamilyen esztétikai élmény, mint az F-35-ösé. Nem több
Annak sem érdekel a lőtéri körülmények között, meg a gyakorlatokról mutatott képessége, mert nem nekem fontos, hanem a felhasználóinak.
 
Ugye milyen bosszantó felismerni a te módszeredet,szava járásodat és stílusodat?
Megint egy jelentéstartalom nélküli kijelentés...
Mi van? Én módszerem? Az HT Összefoglaló mutatja a módszerem... Eszemfaszom megáll. De tényleg...

Vagy a fejlesztési program (akár végre felgyorsulva) halad, s beletoltak a gépekbe 8000 órát, neked, meg nekem meg nem kötik az orrunkra.
Ennyi erővel bármit feltételezhetnék. Ja persze, orosz részről szabad, de bezzeg a forrással megtámogatott dolgokra meg szarnak egyesek. A kopp karcsi féle módszer. Minden orosz program 400%-os siker, de az meglevő rendszerek képességeit is megfelezi.

Mondom, ettől a kettős mércétől megyek a falnak.

Egy program miért is nem gyorsulhat fel?
Felgyorsulhat, de halkan kérdem, hogy erre mutat? Mondom, ez hit. Gondolkoztatok már esetleg új vallás alapításán...?

Én nem várok forrásokat és hiteles adatokat tőled sem és Bokitól sem.
Hahó! Ébresztő! Ez a haditechnika világa.

Ha majd mérsékelt tenoristák posztolnak videókat a gép fegyverkamrából indított fegyvereinek használatáról, akkor majd elhiszem, hogy tart itt a fejlesztés, addig meg nekem egy repülőgép, ami - meg annak repülése - ugyanúgy valamilyen esztétikai élmény, mint az F-35-ösé. Nem több
Annak sem érdekel a lőtéri körülmények között, meg a gyakorlatokról mutatott képessége, mert nem nekem fontos, hanem a felhasználóinak.
Ezt a részt meg nem is értem, hogy minek írtad le. Nem is értem mit akarsz vele..
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Ugye milyen bosszantó felismerni a te módszeredet,szava járásodat és stílusodat?


Boki közölt valamit, ami lehet valós, lehet semmi köze a valósághoz.
Az informátort (aki állított dolgokat) állítólag elkapták, talán azt is bevallotta, hogy ő a teve, bebörtönözték.
Azóta végképp nincs (dez)info, tehát a program le is állhatott, csak hülyítés miatt kettőt kikonzerváltak, s elreptettek Szíriába.
Vagy a fejlesztési program (akár végre felgyorsulva) halad, s beletoltak a gépekbe 8000 órát, neked, meg nekem meg nem kötik az orrunkra.


Egy program miért is nem gyorsulhat fel?

Én nem várok forrásokat és hiteles adatokat tőled sem és Bokitól sem.
Hahó! Ébresztő! Ez a haditechnika világa.

Ha majd mérsékelt tenoristák posztolnak videókat a gép fegyverkamrából indított fegyvereinek használatáról, akkor majd elhiszem, hogy tart itt a fejlesztés, addig meg nekem egy repülőgép, ami - meg annak repülése - ugyanúgy valamilyen esztétikai élmény, mint az F-35-ösé. Nem több
Annak sem érdekel a lőtéri körülmények között, meg a gyakorlatokról mutatott képessége, mert nem nekem fontos, hanem a felhasználóinak.

Igazából pl egy kicsit komolyabb gyakorlaton bonyolultabb körülmények közt használnak fegyvert a repülők mint Szíria felett ahol a légvédelem kimerül a MANPADS kategóriában tehát ha nem mész 3-4000 méter alá akkor olyan mintha labor körülmények közt bombáznál.
 
Megint egy jelentéstartalom nélküli kijelentés...
Mi van? Én módszerem? Az HT Összefoglaló mutatja a módszerem... Eszemfaszom megáll. De tényleg...


Ennyi erővel bármit feltételezhetnék. Ja persze, orosz részről szabad, de bezzeg a forrással megtámogatott dolgokra meg szarnak egyesek. A kopp karcsi féle módszer. Minden orosz program 400%-os siker, de az meglevő rendszerek képességeit is megfelezi.

Mondom, ettől a kettős mércétől megyek a falnak.


Felgyorsulhat, de halkan kérdem, hogy erre mutat? Mondom, ez hit. Gondolkoztatok már esetleg új vallás alapításán...?


Ezt a részt meg nem is értem, hogy minek írtad le. Nem is értem mit akarsz vele..

Mi mutat a program haladására?Vagy arra,hogy sokkal jobban áll mint amit te feltételezel?Pl az,hogy Szíriába vittek kettőt.Ha csak azért vitték,hogy sivatagi körülmények közt teszteljék akkor már előrébb vannak mint amit te gondolsz,hisz a normál és hideg égövi tesztek befejeződtek.
Ha meg fegyvereket is tesztelnek akkor meg megint csak az van,hogy a normál és hideg égövi tesztek is lezárultak már.Vagy Oroszország számára fontosabb lett a forró égövi teszt mint az otthoni.
 
Ezt a részt meg nem is értem, hogy minek írtad le. Nem is értem mit akarsz vele..

Ha nem akarod érteni, nem is fog menni.

Nincs itt semmi látnivaló, csak annyi, hogy előítéletedből (na jó; a jenkiknél szokásos fejlesztési protokollból) kiindulva irracionális számodra a Su-57 szíriai megjelenése.
Csakhogy az oroszoknak (is, meg sok más nációnak is) más rugóra jár az agyuk, mint a jenkiknek.

Az amcsik lehet elkaszálták volna az A400 programot, az Il-76 továbbfejlesztésről elhagyták volna az üvegezett orrot, viszont a KC-46-ot több verzióból legózták össze, amit meg lehet más náció nem követett volna el így.
Attól szép a világ, hogy különbözőképpen gondolkozunk.
 
Ha nem akarod érteni, nem is fog menni.

Nincs itt semmi látnivaló, csak annyi, hogy előítéletedből (na jó; a jenkiknél szokásos fejlesztési protokollból) kiindulva irracionális számodra a Su-57 szíriai megjelenése.
Csakhogy az oroszoknak (is, meg sok más nációnak is) más rugóra jár az agyuk, mint a jenkiknek.

Az amcsik lehet elkaszálták volna az A400 programot, az Il-76 továbbfejlesztésről elhagyták volna az üvegezett orrot, viszont a KC-46-ot több verzióból legózták össze, amit meg lehet más náció nem követett volna el így.
Attól szép a világ, hogy különbözőképpen gondolkozunk.
A jenkik is vetettek be erősen proto stádiumban levő gépekt, de azoknak volt némi előélete is.

  • Az F-15E is úgy vett részt a SV-ban, hogy az oldási tesztek nem záródtak le. De a radarját pl. használták kevés F-15C-n és más sem volt rajta teljesen új.
  • Az E-8 JSTAR még ennél is kísérletibb állapotban vett részt.
 
A jenkik is vetettek be erősen proto stádiumban levő gépekt, de azoknak volt némi előélete is.

  • Az F-15E is úgy vett részt a SV-ban, hogy az oldási tesztek nem záródtak le. De a radarját pl. használták kevés F-15C-n és más sem volt rajta teljesen új.
  • Az E-8 JSTAR még ennél is kísérletibb állapotban vett részt.
Akkor hol a probléma?

Ismered az orosz fejlesztési protokoll metodikáját, tételeit?
Mi van akkor pl., ha ők megállnak harmad-, feleannyi repült óránál és készre jelentik a cuccot?
Az most lényegtelen, hogy mi mit gondolunk erről, vagy mit az USAF.
 
  • Tetszik
Reactions: szegcsab
Molni az SG-n.


"A sok orosz fan már áhítattal kezeli az esményt. Ha nem félsz az agyleolvadástól akkor látogasd meg az indexes légvédelmis topikot vagy a HTKA-t."

Légy szíves kiemelnéd nekem azt hogy ki írt itt olyat hogy 100 százalékosan bevethető gép ment ki Szíriában?
 
Molni, ezzel a hozzászólásoddal nagyon beégetted magad - előttem legalábbis mindenképp.



Ezt a veretes kijelentést milyen bizonyítékodra alapozod?
Ott voltál Zsukovszkijban, meg Aktyubinszkban a futópálya mellett, ültél egy sportáruházas horgászszékben, öledben füzet, egyik kezedben talyu, a másikban stopper (tablet + exceltábla)?
Vagy mert az oroszok beböfögtek egy számsort?
Miért kéne elhinni a 2000 órát? Lehet, hogy csak összesen pár száz óra, mert a hajtóművek állandóan bepompázsolnak, meg a reptéri tűzoltók már rutinból oltogatják a prototípusokat.
Attól, hogy akár így is lehet, még elég szépen műrepültek a MAKSZ-on
Ne feledd, hogy anno állítólag az Il-76 az első felszállásán már a párizsi airshow demo repülését gyakorolta...

Viszont ugyanígy lehet, hogy a repült óraszám a beböfögött 2000 óra többszöröse.
Ha a szutyok, öreg Szu-25-sök, meg a szutyok, öreg s "kissé bonyolultabb" Szu-24-esek állítólag elég szép bevetésszámot teljesítenek Szíriában, akkor egy mondhatni vadonatúj, biztos mindenféle harci elektronika nélküli (radar helyett ballaszttömeg!:hadonaszos:) Su-57 miért is ne repülhetne állítólag Szíriában?
Olvasmányos emlékeim szerint a Szu-34 valamelyik prototípusa is be lett vetve állítólag fegyveres konfliktusban (Grúzia? Fejvakarás)



Ezt a veretes kijelentést milyen bizonyítékodra alapozod?
Mert te (se) még nem láttál róla fényképet?

Az F-117 első felszállását 1981 június 18-án teljesítette állítólag.
Nem voltam ott, de miért is ne hihetném el bemondásra, hiszen az USA, azon belül az LM akkora már letett egy-két dolgot az asztalra ( pl.SR-71)
Viszont 1988-ig tagadták a létezését. (Talán csak egy kósza spotter fotó készült róla közben)
Ezek szerint valójában 1988-ig az F-117 sem létezett - főleg nem nyitott fegyverkamraajtóval:hadonaszos:, mert addig molnibalage (sem) látott róla fényképet!

(kezem az arcomba temetem...)
Ugyan ezt kritizálom ezen a fórumon mióta felregisztráltam, teljesen megértelek...
 
  • Tetszik
Reactions: szegcsab
Mind a két program esetében vannak konkrétumok, amikbők lehet következtetni. Az orosz program esetében nem tudunk új fejlesztésű rendszeresített légiharc fegyverzetről (nem csak e gép esetén, hanem másén sem). Nem tudunk rendszeresített AESA radarról (nem csak e gép esetén, hanem másén sem). Ami fegyvert láttunk a gépen, azok régebbi fejlesztésüek. Kevesebb példány készült el a gépből.
S most nagyon úgy tűnik, hogy a Szu-57 napokon belül éles helyzetben fog debütálni. Meg a Kínai Szu-35 is megtörtént. Csak fogadd el, nem kell mindent megmagyarázni, nem mindig áll jól.
 
PythonWell-Known Member
Max. védővadászként fogják használni a SzU-57 -et, ha van bennük radar. Mindenesetre nagy önbizalomra vall, és lehet, hogy jobban kiforrott a tipus, mint ahogy itt a fórumon gondoltuk. Nem a bevethetőségre gondolok, hanem a műszaki kiforrottságra. Melegebb égövi klímában is üzemeltetési tapasztalatokat szereznek vele, India miatt ez a lépés még érthető is lehet.
Molni az SG-n.


"A sok orosz fan már áhítattal kezeli az esményt. Ha nem félsz az agyleolvadástól akkor látogasd meg az indexes légvédelmis topikot vagy a HTKA-t."

Légy szíves kiemelnéd nekem azt hogy ki írt itt olyat hogy 100 százalékosan bevethető gép ment ki Szíriában?

lásd feljebb egy példa. Minden rosszindulat nélkül, mert csak annyi, hogy egyetértünk, kísérleti bevetés - de védővadász feladatkörre tip-topnak kell lenned... oda IOC is kevés, főleg ahol ilyen ellenfelek repkednek
 
S most nagyon úgy tűnik, hogy a Szu-57 napokon belül éles helyzetben fog debütálni. Meg a Kínai Szu-35 is megtörtént. Csak fogadd el, nem kell mindent megmagyarázni, nem mindig áll jól.
Oh értem...

Az F-35 IOC-nál mikor leírtuk, hogy mint jelent meg a szarozás meg köpködés pedig pontosan le volt határolva, hogy ez mit jelent.
A PAK-FA-nl azt láttuk, hogy FAB-100 (vagy 250) volt rajta és ennyi...

Látom neked sem jutott el még az agyadig, hogy részemről miről szólt az egész kommentfolyam...
 
. Nem tudunk rendszeresített AESA radarról


Boki két éve hírt hozott ezzel kapcsoltba
A KRET megkezdte a legújabb generációs orosz radar sorozatgyártását a rjazanyi uzemében.
Az 5. generációs Pak-Fa-hoz eddig 11 darab AESA radar készult, amibol 3 már beépítve a Pak-Fa protókba.
http://izvestia.ru/news/606892

S most nagyon úgy tűnik, hogy a Szu-57 napokon belül éles helyzetben fog debütálni.

OFAB UB blokk ? Na neeeeee
 
Roni, az a helyzet ha még OFAB és UB blokk SEM lesz használva, csak ad gépágyúval egy fedezet valamelyik ezer éves kohószökevény Szu-25 nek ami televág 30mm-s gépágyúval meg UB blokkal egy Toyotát, akkor is éles bevetést repült, a saját hajtóművével IDEGEN ország ellenséges területe felett. Jelenleg az a helyzet, hogy a Kínai J-20 flottába még a saját fejlesztésű Kínai hajtóművet otthon és békeidőben sem merik beletenni mindbe a kínaiak.
 
Ezek után merő tapintatlanság, hogy elrepültek Szíriába! Ilyen visszamaradott fejlesztési stádiumban egyszerűen nem illik!
Óóó, dehogy. Akár minimális avionikával is elrepülhetnek Szíriába. Sőt ezt a műsort egy Ilja Murimeccel is eljátchatják. Csak ennek PR értéke van, gyakorlati haszna minimális. Gondolom egyértelmű, hogy ez egy légidominancia VADÁSZGÉP. A szír ellenállóknak meg néhány drónon kívül nem nagyon van légiereje.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Óóó, dehogy. Akár minimális avionikával is elrepülhetnek Szíriába. Sőt ezt a műsort egy Ilja Murimeccel is eljátchatják. Csak ennek PR értéke van, gyakorlati haszna minimális. Gondolom egyértelmű, hogy ez egy légidominancia VADÁSZGÉP. A szír ellenállóknak meg néhány drónon kívül nem nagyon van légiereje.
Azért a jobbra-balra, le-felnél nyilván jóval előrébb járnak, ha PR ide-oda, hadműveleti területre küldik őket, ahol azért az elmúlt években több gépet lelőttek. Már csak a meghibásodás miatti veszteség nagyon kockázatos, több a környéken az ellenséges, mint a baráti terület.
Szerintem tényleg nem kellene ezt az áttelepülést túlmisztifikálni, de szarrá fikázni és kis semmiségnek beállítani sem.
 
Egyértelmű, hogy leginkább PR értéke van az 57-ek Szíriába vitelének.

Viszont szerintem a Su-57 nem a klasszikus F-22 féle ASF feladatkörre lett tervezve. Úgy tudom, hogy a 27-es család későbbi leváltására szánják, tehát "mindenes" szerepre.
 
Óóó, dehogy. Akár minimális avionikával is elrepülhetnek Szíriába. Sőt ezt a műsort egy Ilja Murimeccel is eljátchatják. Csak ennek PR értéke van, gyakorlati haszna minimális. Gondolom egyértelmű, hogy ez egy légidominancia VADÁSZGÉP. A szír ellenállóknak meg néhány drónon kívül nem nagyon van légiereje.
Senki sem tagadja hogy van ennek PR célja, sőt főleg az van, illetve AZ tuti van. Akár elsülhet rosszul is egyébként, én ezt is leírtam.
Viszont érdekes módon mikor ugyan ezen a hadszíntéren néhány F-22 végrehajtott éles bevetésként bombázott pick up-ot, nem hallottalak fanyalogni...

Az is légidominancia vadászgép, és az ellenfélnek ugan úgy nem volt légiereje...