UH-1 Iroquois / CH-146 Griffon (Bell, USA) / UH-2 (Subaru-Bell) / Bell 204 / AB 412

A Bell az UH-1Y -al nyomulna a cseh piacon és a lengyelt is említi a cikk.
Egy régebbi írásban még a magyar tender is szóba jött. Én nem bánnám a típust.

http://www.janes.com/article/60286/bell-signs-mou-with-czech-industry-for-uh-1y-bid
 
A Bell az UH-1Y -al nyomulna a cseh piacon és a lengyelt is említi a cikk.
Egy régebbi írásban még a magyar tender is szóba jött. Én nem bánnám a típust.

Én sem bánnám. Szerintem ilyen egy igazi kiforrott "kemény" katonai helikopter (ennél nem fog letörni a küszöb a katonák bakancsától mint az NH90-nél)

Egy elég jó cikk a típusról a Jets-en jó képekkel.
jets.hu/news?id=196
 
Video shows close urban air support for US Marines conducted by Marine UH-1 Venom and AH-1Z Viper helicopters using their miniguns and rockets at day and night time during United States Marines training.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
vertolet-vzlet-raskras.jpg
 
http://www.ww2wrecks.com/portfolio/5086-helicopter-losses-during-the-vietnam-war/

Hm.. A Szovjet helikopter veszteségek hogy alakultak Afganisztánban?
Mi-6 10db
Mi-8 45db
Mi-10 1db
Mi-24 74db
És nagyvonalúan ide vettem a Mi-24-et is...

Ez nem azt jelenti, hogy a ruszkik nagyon ügyesek voltak, sokkal inkább azt, hogy az amcsik valamit nagyon elk*rtak...
A Jimmyk leginkább azért döntöttek veszteségi rekordot Vietnamban, mert a bevetések száma is rekordokat döntött. Ha a link adatait vesszük, csak az AH-1+UH-1-ek 8600000!! órát repültek ott, és emlékeim szerint a teljes 12-ezres vietnamban repülő USA-helikopterflotta valami 40000000 (40millió!!) körüli bevetést repült!!! Afgánban a szovjeteknek közel sem volt ekkora flottájuk, már csak azért sem, mert az UH-1-nek megfelelő kategória náluk teljesen hiányzott.
 
A Jimmyk leginkább azért döntöttek veszteségi rekordot Vietnamban, mert a bevetések száma is rekordokat döntött. Ha a link adatait vesszük, csak az AH-1+UH-1-ek 8600000!! órát repültek ott, és emlékeim szerint a teljes 12-ezres vietnamban repülő USA-helikopterflotta valami 40000000 (40millió!!) körüli bevetést repült!!! Afgánban a szovjeteknek közel sem volt ekkora flottájuk, már csak azért sem, mert az UH-1-nek megfelelő kategória náluk teljesen hiányzott.
Nem a repült órákkal van baj, hanem a magas veszteséggel. Jó lenne ezt látni éves bontásban is, nekem az jön le, hogy nem tudtak mit kezdeni a veszteséggel, csak nyomták a hibás felhasználási módszert mint süket a csengőt.
 
A Jimmyk leginkább azért döntöttek veszteségi rekordot Vietnamban, mert a bevetések száma is rekordokat döntött. Ha a link adatait vesszük, csak az AH-1+UH-1-ek 8600000!! órát repültek ott, és emlékeim szerint a teljes 12-ezres vietnamban repülő USA-helikopterflotta valami 40000000 (40millió!!) körüli bevetést repült!!! Afgánban a szovjeteknek közel sem volt ekkora flottájuk, már csak azért sem, mert az UH-1-nek megfelelő kategória náluk teljesen hiányzott.

Azt ne felejtsük el,hogy a minyó dupla annyi embert elvisz(gyakorlatban) mint az UH-1 ezért azonos ember mennyiség elszállításához fele annyi gép kell és akkor még teherről szó sincs.Mondjuk nem ezen múlott.
 
Akkor ugye MI6-ról meg26-ról nem is beszéltünk,ezekből 2 elvisz egy egész századot mindenestül(ember+felszerelés).
 
Nem a repült órákkal van baj, hanem a magas veszteséggel. Jó lenne ezt látni éves bontásban is, nekem az jön le, hogy nem tudtak mit kezdeni a veszteséggel, csak nyomták a hibás felhasználási módszert mint süket a csengőt.
Repültóra arányossan mekkora a különbbség?Mert az számit.
 
Plusz az UH-1 egy hajtóműves legalább is a vietnámi időkben, a Mi-8 kettő ami sérülés esetén javítja az esélyeket.
 
Akkor ugye MI6-ról meg26-ról nem is beszéltünk,ezekből 2 elvisz egy egész századot mindenestül(ember+felszerelés).
Cserébe szép nagyok,nagy hely kell nekik,jcskán rosszabb menőverképességük van,és marhanagy célppontok.Szóval az UH-1 rohamdesszant,mindenes feladatkrére teljessen alkalmatlanok.Más kategóriák
 
Sajnos egyikünk sem volt ott, és egyikünk sem lát bele a hivatalos levelezésbe. Tény az hogy amit leírtál, az a magyar kormány igénye volt, és az is tény hogy ebből sok minden kikerült. Tény az is, hogy a kb. 60 db tengerészgyalogság által leállított UH-1N helikopterből a többi vásárló (CBP, Costa Rica, stb.) olyan helikoptereket kapott, melynek önvédelmi berendezései ki voltak szerelve, a CBP gépekben FLIR torony volt a megfigyeléshez (https://www.helis.com/database/news/uh-1n_cbp/), ez igaz.

Az UH-1 beszerzéssel kapcsolatos vitát inkább az UH-1 topicban folytassuk.

Kis kiegészítést kérek, hogy az almát ne a tojással vessük össze, illetve egy megjegyzésem is lenne ehhez:

A kiírás szerint 12 gép nagyjavítására kértünk és kaptunk ajánlatot (kiírás itt: https://ted.europa.eu/TED/notice/udl?uri=TED:NOTICE:248361-2017:TEXT:HU:HTML&src=0 ) melyet az orosz állami Vertoljoti Rosszii nyert el 70 millió EUR összegért. 2017. novemberében. Ebben az időszakban az EUR / USD árfolyam miatt ez 81,49 M USD összeget jelentett, mely egy gépre lebontva (12 gépnél) 6,79 M USD.

Másrészt, az UH-1N gépeknél az Általad számolt költségbe nincs benne a megvásárolandó fegyverzet (csak a csöves és NIR fegyverzetet számoljuk), továbbá a szükséges fejlesztések költsége Kecskeméten és Szolnokon, amit az eladó fél előírt a gépek üzemeltetéséhez. Most a vitatott képességeket FLIR torony volt, vagy nem volt nem említem, de ezt a kettőt beárazva lehetne pontos összehasonlítást végezni.

Az eredmény valahol a 6,79 M USD (Mi-24) vs. 14-18 M USD (UH-1N) közötti beszerzési összeg lehet, de ez megint csak valami kezdetleges támpont lenne. A fő kérdés a teljes (tovább) élettartamra vonatkozó, repült órára vetített költség lenne, melyhez szerintem egyiküknek sincs meg a pontos matek, és a kérdés is egyáltalán teoretikus.

Ami kirepülhető időt illetőleg a Mi-24-nél 2000 óra, az UH-1N-nél pedig kb. 8500-9000 óra lehetett ha az infók helyesek (átadott UH-1N gépekben átlagosan 9000 repült óra volt).
Basszus, alig találni meg topikot, mert a típusnevek túl rövidek és a fene se gondolta, hogy nem Huey vagy Bell 212 néven keresni.

  • Mi-24-nél veszünk fegyverzetet a 75 misiből? Nem. Tehát az összehasonlítás továbbra is korrekt, sem a 75-ben sem a 426 misiben nincs fegyverzet, azonos körülményeket néztem. Apró hiba, hogy nincs is kitől venni Mi-24-hez ATGM-et, ami volt az is 30+ éves cucc. AGM-114-egy és PGM 2.75-ös rakétát meg van. NATO tagok vagyunk tetszik nem tetszik.
  • A fejlesztés benne van, olvasd el figyelmesen az ajánlatot és értékelésemet.
  • Ehhez képest te most kihozod, hogy ATGM-es Mi-24 van a te összegedből és hozzácsaptál még 4 misit minden UH-1 árához...
 
Basszus, alig találni meg topikot, mert a típusnevek túl rövidek és a fene se gondolta, hogy nem Huey vagy Bell 212 néven keresni.

  • Mi-24-nél veszünk fegyverzetet a 75 misiből? Nem. Tehát az összehasonlítás továbbra is korrekt, sem a 75-ben sem a 426 misiben nincs fegyverzet, azonos körülményeket néztem. Apró hiba, hogy nincs is kitől venni Mi-24-hez ATGM-et, ami volt az is 30+ éves cucc. AGM-114-egy és PGM 2.75-ös rakétát meg van. NATO tagok vagyunk tetszik nem tetszik.
  • A fejlesztés benne van, olvasd el figyelmesen az ajánlatot és értékelésemet.
  • Ehhez képest te most kihozod, hogy ATGM-es Mi-24 van a te összegedből és hozzácsaptál még 4 misit minden UH-1 árához...


Elolvasom, de te is tedd ezt, kérlek, mielőtt válaszolsz. Csöves és NIR fegyverzet a Mi-24-hez rendelkezésre áll, én ugyanezt kértem, hogy tedd bele az UH-1 számításba. ATGM-ről szó sem volt, mert az a Mi-24-hez sincs. Tehát amit írtam, az helyes.