Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A Bell az UH-1Y -al nyomulna a cseh piacon és a lengyelt is említi a cikk.
Egy régebbi írásban még a magyar tender is szóba jött. Én nem bánnám a típust.
A Jimmyk leginkább azért döntöttek veszteségi rekordot Vietnamban, mert a bevetések száma is rekordokat döntött. Ha a link adatait vesszük, csak az AH-1+UH-1-ek 8600000!! órát repültek ott, és emlékeim szerint a teljes 12-ezres vietnamban repülő USA-helikopterflotta valami 40000000 (40millió!!) körüli bevetést repült!!! Afgánban a szovjeteknek közel sem volt ekkora flottájuk, már csak azért sem, mert az UH-1-nek megfelelő kategória náluk teljesen hiányzott.http://www.ww2wrecks.com/portfolio/5086-helicopter-losses-during-the-vietnam-war/
Hm.. A Szovjet helikopter veszteségek hogy alakultak Afganisztánban?
Mi-6 10db
Mi-8 45db
Mi-10 1db
Mi-24 74db
És nagyvonalúan ide vettem a Mi-24-et is...
Ez nem azt jelenti, hogy a ruszkik nagyon ügyesek voltak, sokkal inkább azt, hogy az amcsik valamit nagyon elk*rtak...
Nem a repült órákkal van baj, hanem a magas veszteséggel. Jó lenne ezt látni éves bontásban is, nekem az jön le, hogy nem tudtak mit kezdeni a veszteséggel, csak nyomták a hibás felhasználási módszert mint süket a csengőt.A Jimmyk leginkább azért döntöttek veszteségi rekordot Vietnamban, mert a bevetések száma is rekordokat döntött. Ha a link adatait vesszük, csak az AH-1+UH-1-ek 8600000!! órát repültek ott, és emlékeim szerint a teljes 12-ezres vietnamban repülő USA-helikopterflotta valami 40000000 (40millió!!) körüli bevetést repült!!! Afgánban a szovjeteknek közel sem volt ekkora flottájuk, már csak azért sem, mert az UH-1-nek megfelelő kategória náluk teljesen hiányzott.
A Jimmyk leginkább azért döntöttek veszteségi rekordot Vietnamban, mert a bevetések száma is rekordokat döntött. Ha a link adatait vesszük, csak az AH-1+UH-1-ek 8600000!! órát repültek ott, és emlékeim szerint a teljes 12-ezres vietnamban repülő USA-helikopterflotta valami 40000000 (40millió!!) körüli bevetést repült!!! Afgánban a szovjeteknek közel sem volt ekkora flottájuk, már csak azért sem, mert az UH-1-nek megfelelő kategória náluk teljesen hiányzott.
Repültóra arányossan mekkora a különbbség?Mert az számit.Nem a repült órákkal van baj, hanem a magas veszteséggel. Jó lenne ezt látni éves bontásban is, nekem az jön le, hogy nem tudtak mit kezdeni a veszteséggel, csak nyomták a hibás felhasználási módszert mint süket a csengőt.
Cserébe szép nagyok,nagy hely kell nekik,jcskán rosszabb menőverképességük van,és marhanagy célppontok.Szóval az UH-1 rohamdesszant,mindenes feladatkrére teljessen alkalmatlanok.Más kategóriákAkkor ugye MI6-ról meg26-ról nem is beszéltünk,ezekből 2 elvisz egy egész századot mindenestül(ember+felszerelés).
Sajnos egyikünk sem volt ott, és egyikünk sem lát bele a hivatalos levelezésbe. Tény az hogy amit leírtál, az a magyar kormány igénye volt, és az is tény hogy ebből sok minden kikerült. Tény az is, hogy a kb. 60 db tengerészgyalogság által leállított UH-1N helikopterből a többi vásárló (CBP, Costa Rica, stb.) olyan helikoptereket kapott, melynek önvédelmi berendezései ki voltak szerelve, a CBP gépekben FLIR torony volt a megfigyeléshez (https://www.helis.com/database/news/uh-1n_cbp/), ez igaz.
Az UH-1 beszerzéssel kapcsolatos vitát inkább az UH-1 topicban folytassuk.
Basszus, alig találni meg topikot, mert a típusnevek túl rövidek és a fene se gondolta, hogy nem Huey vagy Bell 212 néven keresni.Kis kiegészítést kérek, hogy az almát ne a tojással vessük össze, illetve egy megjegyzésem is lenne ehhez:
A kiírás szerint 12 gép nagyjavítására kértünk és kaptunk ajánlatot (kiírás itt: https://ted.europa.eu/TED/notice/udl?uri=TED:NOTICE:248361-2017:TEXT:HU:HTML&src=0 ) melyet az orosz állami Vertoljoti Rosszii nyert el 70 millió EUR összegért. 2017. novemberében. Ebben az időszakban az EUR / USD árfolyam miatt ez 81,49 M USD összeget jelentett, mely egy gépre lebontva (12 gépnél) 6,79 M USD.
Másrészt, az UH-1N gépeknél az Általad számolt költségbe nincs benne a megvásárolandó fegyverzet (csak a csöves és NIR fegyverzetet számoljuk), továbbá a szükséges fejlesztések költsége Kecskeméten és Szolnokon, amit az eladó fél előírt a gépek üzemeltetéséhez. Most a vitatott képességeket FLIR torony volt, vagy nem volt nem említem, de ezt a kettőt beárazva lehetne pontos összehasonlítást végezni.
Az eredmény valahol a 6,79 M USD (Mi-24) vs. 14-18 M USD (UH-1N) közötti beszerzési összeg lehet, de ez megint csak valami kezdetleges támpont lenne. A fő kérdés a teljes (tovább) élettartamra vonatkozó, repült órára vetített költség lenne, melyhez szerintem egyiküknek sincs meg a pontos matek, és a kérdés is egyáltalán teoretikus.
Ami kirepülhető időt illetőleg a Mi-24-nél 2000 óra, az UH-1N-nél pedig kb. 8500-9000 óra lehetett ha az infók helyesek (átadott UH-1N gépekben átlagosan 9000 repült óra volt).
Basszus, alig találni meg topikot, mert a típusnevek túl rövidek és a fene se gondolta, hogy nem Huey vagy Bell 212 néven keresni.
- Mi-24-nél veszünk fegyverzetet a 75 misiből? Nem. Tehát az összehasonlítás továbbra is korrekt, sem a 75-ben sem a 426 misiben nincs fegyverzet, azonos körülményeket néztem. Apró hiba, hogy nincs is kitől venni Mi-24-hez ATGM-et, ami volt az is 30+ éves cucc. AGM-114-egy és PGM 2.75-ös rakétát meg van. NATO tagok vagyunk tetszik nem tetszik.
- A fejlesztés benne van, olvasd el figyelmesen az ajánlatot és értékelésemet.
- Ehhez képest te most kihozod, hogy ATGM-es Mi-24 van a te összegedből és hozzácsaptál még 4 misit minden UH-1 árához...