Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Nem nyert. Ez bizony külön burkolat. Nézd meg a hegesztési varratok és itt a burkolati elemek rögzítésének kiosztását. Erősen eltérnek.
Hát, ez igen furcsa és egyedi megoldás akkor. Nem igazán vágom az értelmét. A hőképet alig csökkenti, cserébe n+1 problémát okoz.

Vagy ez ugyanaz a gép? Az nem lehetséges, hogy a fúvócső formája változott meg? [fejvakarás]
 
Fentebb linkeltem a képat a Szu-34-es gyártósori képéről, azt is nézd meg. Ott is kívülről le van lemezelve a hajtóműgondola. Viszont ott nem önhordó héjszerkezet az egész hajtóműgondola, hanem a benne lévő hajtómű forszázskamrájig festett alu vagy acél bordák vannak és ezeket burkolja be lealapozott majd festett dural(?) lemez.
A titán gyűrű így csak a forszázskamránál van, ennyivel olcsóbb, de ennyivel gyengébb is az egész.
Látszólag ez a válasz.
Valójában az, amit te se értesz.
A festetlen teljes titánból hegesztett brodákkal belülről merevített héjszerkezetet még egyszer leburkolták kívülről kompozit burkolólemezekkel. Gondolom titán szegecseléssel.
Értelme? Hm... ez így nekem valami átmeneti dolognak tűnik, mintha a 30-as hajtómű előtanulmánya lenne, mert ott már valószínű az egész hajtóműgondola kompozit lesz.
Itt, pedig gyanítom csak imitálják. Belül a jól megszokott titán, kívül meg a leendő kompozit.
 
Fentebb linkeltem a képat a Szu-34-es gyártósori képéről, azt is nézd meg. Ott is kívülről le van lemezelve a hajtóműgondola. Viszont ott nem önhordó héjszerkezet az egész hajtóműgondola, hanem a benne lévő hajtómű forszázskamrájig festett alu vagy acél bordák vannak és ezeket burkolja be lealapozott majd festett dural(?) lemez.
A titán gyűrű így csak a forszázskamránál van, ennyivel olcsóbb, de ennyivel gyengébb is az egész.
Látszólag ez a válasz.
Valójában az, amit te se értesz.
A festetlen teljes titánból hegesztett brodákkal belülről merevített héjszerkezetet még egyszer leburkolták kívülről kompozit burkolólemezekkel. Gondolom titán szegecseléssel.
Értelme? Hm... ez így nekem valami átmeneti dolognak tűnik, mintha a 30-as hajtómű előtanulmánya lenne, mert ott már valószínű az egész hajtóműgondola kompozit lesz.
Itt, pedig gyanítom csak imitálják. Belül a jól megszokott titán, kívül meg a leendő kompozit.
Most esik le. A 30-as hajtóművel lehet, hogy más a fűvócső is?
 
Deecember 23-án már leírtam. Azóta minden alkalommal. Valahogy éreztem, hogy a LOAN-hasonlatom nem ment át, mert mindennek és mindenkinek nekiugrottál, de ez valahogy reakció nélkül maradt. Csakhogy én figyelek ám...
 
Deecember 23-án már leírtam. Azóta minden alkalommal. Valahogy éreztem, hogy a LOAN-hasonlatom nem ment át, mert mindennek és mindenkinek nekiugrottál, de ez valahogy reakció nélkül maradt. Csakhogy én figyelek ám...
Nincs dec 23-i bejegyzés a PAK-FA topikbant tőled. Sidewindernek van. Melyik hsz-re gondolsz?
 
Arra a december 23-i hozzászólásomra, amit december 6-án írtam neked és te még válaszoltál is rá, 216-ik oldal.
Egész jól elbeszélgettünk az új fúvócsőről :)
 
Arra a december 23-i hozzászólásomra, amit december 6-án írtam neked és te még válaszoltál is rá, 216-ik oldal.
Egész jól elbeszélgettünk az új fúvócsőről :)
Akkor most lehet, hogy nem értjük egymást. Lehet, hogy skiccelnem kéne. Tehát most ez a fúvócsőborítást olyan szerinted a PAK-FA-nál, mintha fognám mondjuk az F-15 titán részét és fölé húznék x cm-re egy kompozit elemet, vagy akár teljesen illeszkedik rá? Vagy kicseréled ezt kompozitra? Mert az elsőnek egyszerűen nem értem - hogy ha olyan - hogy mi értelme van. Kvázi lehőszigeteled a hajtóművet úgy, hogy egy légrés van közötte, ahova hűtőlevegő hogyan jut be...?
 
Rosszul értelmezed a rajzot.
A 17-es az nem a fúvócső, hanem a forszázskamra. Itt mentél el rossz irányba.
Olvasd el légy szives az előző oldalon, amit írtam és nézd meg a képeket. Azokon látod, hogy mi, hogy van az F-15-ösön és ahhoz képest a Szu-34-s, ami a leginkább hasonlít hozzá kialakításban. A Szu-27/30/35/57 gépek hajtóműgondolája nincs lefestve és az egész titánium. Az F-15-ösön csak alul van teljes hajtóműhosszon, míg körben - ahogy a Szu-34-esen is - csak a forszázskamra körül, mert ott van a legnagyobb hőátadás. Az F-15-ösök különféle változatain a komplett hajtóműgondola összes bordája titán, ezek kialakítása eltér attól függően, hogy A/B/C/D vagy az E család gépeiről beszélünk, viszont a külső burkolat csak alul titán, ahol a szereléshez lenyitható a gondola alja, a felső rész kívülről alumínium lemezeléssel van burkolva. Kivételt képez a forszázskamra, amit teljesen körbe vesz egy titán gyűrű. Szintén titánból vannaka vezérsíkok nagy hőnek kitett belső tövei is.

d7b86fd088b2b6cd1fe6010059560454.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

http://www.boeingimages.com/archive/F-15K-Slam-Eagle-Production-Line-2F3XC5H5JUT.html

130723-Z-VU198-032.jpg


http://www.kenmiddleton.net/real_aviation/F-15/walk/F-15-Details.htm

A prototípuson ezt még teljesen lefestették, ahogy a Szu-27-esek nullszériáin is, de erről elég hamar le is szokott mind a két társaság:

F-15A_first_prototype_2.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Namost ehhez képst a Szu-57-esen, azokon a példányokon, ahol a 117-es hajtómű dolgozik, a Szu-35-ösökről átörökölt gondola csak az utolsó egy-két példányon kapott egy - szerintem kísérleti - kompozit burkolatot, amivel már előre dolgoznak a leendő 30-as hajtómű kialakításához.

A 052-esen ilyen utólagos lemezelés nincs, de az is látszik, hogy a fúvócső külső lamellái már nem a régi, fémből készült AL-31F dizájnról ismertek, hanem ez már valószínű kompozit, ahogy az F135-ösön is (és még jópár más helyen) láthatjuk.

9c333b88c7d64c4908d03daf3fc3ce73.png


Valószínűnek tartom, hogy emiatt kezdték meg az utolsó pár példányon a titán hajtóműgondola kompozittal történő rátét lemezelését, hogy kimérhessék, mennyit nyernek ezzel.
 
Namost ehhez képst a Szu-57-esen, azokon a példányokon, ahol a 117-es hajtómű dolgozik, a Szu-35-ösökről átörökölt gondola csak az utolsó egy-két példányon kapott egy - szerintem kísérleti - kompozit burkolatot, amivel már előre dolgoznak a leendő 30-as hajtómű kialakításához.

A 052-esen ilyen utólagos lemezelés nincs, de az is látszik, hogy a fúvócső külső lamellái már nem a régi, fémből készült AL-31F dizájnról ismertek, hanem ez már valószínű kompozit, ahogy az F135-ösön is (és még jópár más helyen) láthatjuk.

9c333b88c7d64c4908d03daf3fc3ce73.png


Valószínűnek tartom, hogy emiatt kezdték meg az utolsó pár példányon a titán hajtóműgondola kompozittal történő rátét lemezelését, hogy kimérhessék, mennyit nyernek ezzel.
Nana, álljunk meg egy pillanatra. Kékre égett acéllal is és titánnal is találkoztam már repülőgépeken bőségesen, de kékre égett kompozittal még soha életemben. Ezen a fotón viszont a bal hajtóművön a GSF lamelláin szép nagy kékre égett foltokat látok. Szóval a kérdés: van-e olyan kompozit, amely nagy hőterhelés hatására kékre éghet, vagy ezek a lamellák még nem kompozit-gyártmányok hanem fémből készültek?
 
  • Tetszik
Reactions: therob and endre
Namost ehhez képst a Szu-57-esen, azokon a példányokon, ahol a 117-es hajtómű dolgozik, a Szu-35-ösökről átörökölt gondola csak az utolsó egy-két példányon kapott egy - szerintem kísérleti - kompozit burkolatot, amivel már előre dolgoznak a leendő 30-as hajtómű kialakításához.

A 052-esen ilyen utólagos lemezelés nincs, de az is látszik, hogy a fúvócső külső lamellái már nem a régi, fémből készült AL-31F dizájnról ismertek, hanem ez már valószínű kompozit, ahogy az F135-ösön is (és még jópár más helyen) láthatjuk.

9c333b88c7d64c4908d03daf3fc3ce73.png


Valószínűnek tartom, hogy emiatt kezdték meg az utolsó pár példányon a titán hajtóműgondola kompozittal történő rátét lemezelését, hogy kimérhessék, mennyit nyernek ezzel.
Még most sem értem egészen. :(
Ennek oka az lehet, hogy nem vagyok klasszikus üzemtervező.
 
Nana, álljunk meg egy pillanatra. Kékre égett acéllal is és titánnal is találkoztam már repülőgépeken bőségesen, de kékre égett kompozittal még soha életemben. Ezen a fotón viszont a bal hajtóművön a GSF lamelláin szép nagy kékre égett foltokat látok. Szóval a kérdés: van-e olyan kompozit, amely nagy hőterhelés hatására kékre éghet, vagy ezek a lamellák még nem kompozit-gyártmányok hanem fémből készültek?
Videóból vágott kép, annak minden színhibájával. A kékes elszíneződés lehet a felvétel hibája, ettől még a felület lehet tökfeket is.
Vagy épp az van, amit te mondasz és ez itt (még) fém.
De annyit lehet tudni, hogy az oroszok is tervezik a kompozit lamellákat.
 
Melyik része nem világos?
Majd írok egy hosszabb kommentet skiccelve. Az, hogy forszázskamra vagy fúvócső számomra mindegy. A lényeg az, hogy a hajtómű, az előbbi két rész hogyan van a gép sárkányához rögzívte és az utána levő burkolati lényegek száma az, ami nem világos számomra, hogy akkor mi burkol mit és mi az, ami a hajtómű része és csupasz titán felület.
 
Nézd meg a képeket. Nem kell kitalálni nagyon a dolgot, elég jól látszik a lényeg, direkt olyanokat válogattam össze.
A forszázskamra vagy fúvócső meg nagyon nem mindegy, mert mert az egyik van, hogy szabadon van és le tudja adni a hőt az atmoszférának, de a másik soha nem szokott burkolatlanul lenni.