F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

F-18-as CAT II-es - ahogy ők hívjaák CASE II-es - megközelítés és leszállás.
Szerintem érdekes figyelni hogy mennyit fűrészel a gázkarral. Fedélzetre érkezéskor tényleg rajta van a teljes tolóerő.
A HUD mellet érdekes látni a siklópálya adót mikor elkapja és diktálja a siklópályát.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
F-18-as CAT II-es - ahogy ők hívjaák CASE II-es - megközelítés és leszállás.
Szerintem érdekes figyelni hogy mennyit fűrészel a gázkarral. Fedélzetre érkezéskor tényleg rajta van a teljes tolóerő.
A HUD mellet érdekes látni a siklópálya adót mikor elkapja és diktálja a siklópályát.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A hajón mozgás veszélyesebbnek tűnik, mint a leszállás.

A bad weather részt nem értem. Ez kb. full VFR az első pár percet leszámíva. Több km-es látótávolság van... Ok, hogy addig zárt felhőalap és áttöri, de vagy 300-400 méter magasan van, aztán meg semmi extra. Még a tenger sem tűnt olyan hullámzósnak. Oldalszél meg nemigen van tegeren legyen bármilyen viharos a történet, mert a hajó széllel szemben halad.
 
F-18-as CAT II-es - ahogy ők hívjaák CASE II-es - megközelítés és leszállás.
Szerintem érdekes figyelni hogy mennyit fűrészel a gázkarral. Fedélzetre érkezéskor tényleg rajta van a teljes tolóerő.
A HUD mellet érdekes látni a siklópálya adót mikor elkapja és diktálja a siklópályát.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Jól látom, ez egy Super Hornet. Nagyon érdekes és informatív videó!
 
A hajón mozgás veszélyesebbnek tűnik, mint a leszállás.

A bad weather részt nem értem. Ez kb. full VFR az első pár percet leszámíva. Több km-es látótávolság van... Ok, hogy addig zárt felhőalap és áttöri, de vagy 300-400 méter magasan van, aztán meg semmi extra. Még a tenger sem tűnt olyan hullámzósnak. Oldalszél meg nemigen van tegeren legyen bármilyen viharos a történet, mert a hajó széllel szemben halad.

Szvsz az alacsony felhőalap az, ami miatt becsúszott a bad weather fogalmába... ;)
 
F-18-as CAT II-es - ahogy ők hívjaák CASE II-es - megközelítés és leszállás.
Szerintem érdekes figyelni hogy mennyit fűrészel a gázkarral. Fedélzetre érkezéskor tényleg rajta van a teljes tolóerő.
A HUD mellet érdekes látni a siklópálya adót mikor elkapja és diktálja a siklópályát.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ahogy korosodom, egyre több mindenre mondom azt, hogy na; már ezt se csinálnám...:confused:
 
A Super Hornet-tel nekem az a bajom, hogy amikor anno ünnepelték magukat a Boeing-nél, hogy az egykori McDonnell-től örökölt Super Hornet projektet rekord gyorsaság alatt hozták tető alá, bizony látszott, hogy a "hamar munka ritkán jó" esete forog fenn.

A Hornet első revíziója az egykori "szellemi attyától" a Northroptól származik, am nem volt más, mint az F-18L. Mai szemmel ez egy nagyon jó kis gép lett volna. A McDonnell ott követte el a hibát, hogy nem akart belső konkurenciát, így a projektet elnyomták, holott az GD F-16C-vel szemben kiváló alternatíva lehetett volna. L, mint könnyített, L, mint Landbase, azaz nem felhajtható könnyített szárnyak, könnyített futómű, kiterjesztett precíziós fegyverzet, de tolóerő/tömeg, illetve manőverjellemzők terén egy amolyan jenki "MiG-29-es" lett volna. Northrop profétikus projektjéből aztán em lett semmi. Ugyanígy jártak végül a szintén előremutató F-20-assal is, ami, mint koncepció aztán a svéd Gripen képében öltött testet. Jellemző, hogy mire a Gripen beért, a Hidegháborúnak vége lett, holott ebből a kifejezetten kisméretű, egyszerűen üzemeltethető "modernkori MiG-21-esből" még a 90-es évek előtt kellett volna piacra dobni egy nagyobb mennyiséget, dömpingáron. Értsd: az F-20-as a Gripen előtt jókor jelent meg, de nulla promócióval mindenki a nagyobb, erősebb F-16-osra ment rá. Erről ennyit.

Ezután jöttek a McDonnell-nél azzal a koncepcióval, hogy a Horent megérett arra, hogy kicsit hízlalják. Ennek oka a Szu-27-es és Szu-33-as megjelenése mellett az a tény is, hogy a Grumman F-14D se volt az igazi megoldás a Navy legendás 600 tengeri mérföldes flotta-védő és csapásmérő koncepciójára, ami amúgy már a 60-as évek óta élt.

A Hornet 2000 projekt még magától é
https://foxtrotalpha.jalopnik.com/top-gun-day-special-the-super-tomcat-that-was-never-bu-1575814142
TOP GUN Day Special: The Super Tomcat That Was Never Built tomcat ebben a formàban lehetett volna megoldàs.
 
A kollegámtól kaptam. A pilóta beköszönt a spottereknek. :D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egy nagyon picit más szögből.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni and fishbed
É egy iylen is
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ritka, de azért akad, a US Navy Super Hornet Demo Team egy együléses F/A-18E-vel és nem a szokásos kétüléses F-el repül.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nem tudom, hogy csak én akarom belelátni, vagy tényleg így van, de nekem a következők jönnek le:

  • Az együléses talán valamivel könnyebb, a nagy állásszögű lassú repülésnél el tud indulni felfelé, a kétülésessel ezt nem egészen így csinálják (4:20-tól)
  • Anno a Hornet volt az első fecske az előrenyilazott kilépőélű, enyhén hátranyilazott belépőélű trapézszárnyas gépek közül, meg is lett az eredménye, nagyon szépen repül nagy állásszögeken. A nagy nyilazási szögű LERX belépőéle és ez a szárny adta meg a megfelelő kombinációt. A Super Hornetnél látványosan megnövelték a LERX mértetét és növeltek valamit a szárnyfelületen is. Viszont ennek nagy állásszögeken óriási homlokellenállása van. Látszik, hogy nagy belerántásnál még függőleges zuhanásnál is inkább lassul a gép (5:20-tól)
  • 5:40-nél a Herbst-manőverből nagyon lomhán jön ki, de még egy függőleges belerántás is kiadja, viszont a gép nagyon belassul
  • Ugyanezek a manőverek a Raptornál a jóval nagyobb tolóerő/tömeg arány, a jóval nagyobb nyilazási szögű belépőél és a LERX helyett alkalmazott Lockheed-féle élezés sokkal nagyobb továbmeneteli sebességet ad.
    To view this content we will need your consent to set third party cookies.
    For more detailed information, see our cookies page.
 
4QBEWETDEVD2HJQZ3RDBN6RVMU.JPG
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7