M
molnibalage
Guest
Az F-15E tervezésije 16000 óra és a fárasztásos tesztek alapján kitolhatónak látszik akár 30 ezer tájára is. A fleet leader gép 12 ezer óra felett van már.Azért a 9000 órás sárkány az elég komoly dolog. Évi 300 órával számolva is 30 év kirepülni belőle az időt....
2012 eleje, 10k óra.
https://sldinfo.com/2012/01/f-15e-strike-eagle-reaches-10000-logged-flying-hours-2/
2016 közepe, 12k óra.
https://combataircraft.keypublishing.com/2016/08/26/strike-eagle-hits-12000-flight-hours/
4,5 év = 2000 óra = 444 óra/éves átlag 2012 és 2016-ban. Kemény.
89-0487 a szériaszáma, tegyük fel, hogy 1990-ben mér repült. 22 év alatt 10000 óra = 454 óra/év, 26 év alatt 461 óra.
Tehát ez nem rövid ideig tartó jazkarizgatás és fárasztásos terhelés a gép élete során végig ilyen szinten volt használva sőt, teljes élettartamra interzívebben, mint az utolsó 4 évben 2012-16 között. Ebből látszik, hogy van a világon az USAF és mindenki más....
A műből.
Magyarországon.
MiG-17PF 73
MiG-19PM 70
MiG-21F-13 74
MiG-21PF 80
MiG-21MF 79
MiG-21bis zA 73
MiG-21bisz AP 80
MiG-23MF 86
MiG-29B (9.12) 43
Érdemes referenciaként a hidegháború alatti olasz vadászrepülőgépeket, a MN potenciális ellenfelét megvizsgálni azonos mérce szerint. Az Olasz Légierő az F-104 Starfighter különféle változataiból 359 darabot állított hadrendbe 1962-tól kezdve. 1997-ig 137 darabot vesztett el ezekből, mialatt a gépek 928 000 órát töltöttek a levegőben nagyjából 35 év alatt. (A gépek összesített szolgálati évei 7113 évet tesznek ki.) Ezzel a megközelítéssel élve 130 órát repültek átlagosan egy F-104-gyel évente. Ez számottevően több, mint a rendszerváltás előtti legjobb korszak. Még egy másodvonalas vadászgépekkel operáló nem túl gazdag európai NATO ország vadászpilótái is kb. 60%-kal repültek többet.