F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
F-18-as CAT II-es - ahogy ők hívjaák CASE II-es - megközelítés és leszállás.
Szerintem érdekes figyelni hogy mennyit fűrészel a gázkarral. Fedélzetre érkezéskor tényleg rajta van a teljes tolóerő.
A HUD mellet érdekes látni a siklópálya adót mikor elkapja és diktálja a siklópályát.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
M

molnibalage

Guest
F-18-as CAT II-es - ahogy ők hívjaák CASE II-es - megközelítés és leszállás.
Szerintem érdekes figyelni hogy mennyit fűrészel a gázkarral. Fedélzetre érkezéskor tényleg rajta van a teljes tolóerő.
A HUD mellet érdekes látni a siklópálya adót mikor elkapja és diktálja a siklópályát.
A hajón mozgás veszélyesebbnek tűnik, mint a leszállás.

A bad weather részt nem értem. Ez kb. full VFR az első pár percet leszámíva. Több km-es látótávolság van... Ok, hogy addig zárt felhőalap és áttöri, de vagy 300-400 méter magasan van, aztán meg semmi extra. Még a tenger sem tűnt olyan hullámzósnak. Oldalszél meg nemigen van tegeren legyen bármilyen viharos a történet, mert a hajó széllel szemben halad.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 556
113
F-18-as CAT II-es - ahogy ők hívjaák CASE II-es - megközelítés és leszállás.
Szerintem érdekes figyelni hogy mennyit fűrészel a gázkarral. Fedélzetre érkezéskor tényleg rajta van a teljes tolóerő.
A HUD mellet érdekes látni a siklópálya adót mikor elkapja és diktálja a siklópályát.

Jól látom, ez egy Super Hornet. Nagyon érdekes és informatív videó!
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
A hajón mozgás veszélyesebbnek tűnik, mint a leszállás.

A bad weather részt nem értem. Ez kb. full VFR az első pár percet leszámíva. Több km-es látótávolság van... Ok, hogy addig zárt felhőalap és áttöri, de vagy 300-400 méter magasan van, aztán meg semmi extra. Még a tenger sem tűnt olyan hullámzósnak. Oldalszél meg nemigen van tegeren legyen bármilyen viharos a történet, mert a hajó széllel szemben halad.

Szvsz az alacsony felhőalap az, ami miatt becsúszott a bad weather fogalmába... ;)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 601
12 697
113
F-18-as CAT II-es - ahogy ők hívjaák CASE II-es - megközelítés és leszállás.
Szerintem érdekes figyelni hogy mennyit fűrészel a gázkarral. Fedélzetre érkezéskor tényleg rajta van a teljes tolóerő.
A HUD mellet érdekes látni a siklópálya adót mikor elkapja és diktálja a siklópályát.

Ahogy korosodom, egyre több mindenre mondom azt, hogy na; már ezt se csinálnám...:confused:
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 150
5 960
113
A Super Hornet-tel nekem az a bajom, hogy amikor anno ünnepelték magukat a Boeing-nél, hogy az egykori McDonnell-től örökölt Super Hornet projektet rekord gyorsaság alatt hozták tető alá, bizony látszott, hogy a "hamar munka ritkán jó" esete forog fenn.

A Hornet első revíziója az egykori "szellemi attyától" a Northroptól származik, am nem volt más, mint az F-18L. Mai szemmel ez egy nagyon jó kis gép lett volna. A McDonnell ott követte el a hibát, hogy nem akart belső konkurenciát, így a projektet elnyomták, holott az GD F-16C-vel szemben kiváló alternatíva lehetett volna. L, mint könnyített, L, mint Landbase, azaz nem felhajtható könnyített szárnyak, könnyített futómű, kiterjesztett precíziós fegyverzet, de tolóerő/tömeg, illetve manőverjellemzők terén egy amolyan jenki "MiG-29-es" lett volna. Northrop profétikus projektjéből aztán em lett semmi. Ugyanígy jártak végül a szintén előremutató F-20-assal is, ami, mint koncepció aztán a svéd Gripen képében öltött testet. Jellemző, hogy mire a Gripen beért, a Hidegháborúnak vége lett, holott ebből a kifejezetten kisméretű, egyszerűen üzemeltethető "modernkori MiG-21-esből" még a 90-es évek előtt kellett volna piacra dobni egy nagyobb mennyiséget, dömpingáron. Értsd: az F-20-as a Gripen előtt jókor jelent meg, de nulla promócióval mindenki a nagyobb, erősebb F-16-osra ment rá. Erről ennyit.

Ezután jöttek a McDonnell-nél azzal a koncepcióval, hogy a Horent megérett arra, hogy kicsit hízlalják. Ennek oka a Szu-27-es és Szu-33-as megjelenése mellett az a tény is, hogy a Grumman F-14D se volt az igazi megoldás a Navy legendás 600 tengeri mérföldes flotta-védő és csapásmérő koncepciójára, ami amúgy már a 60-as évek óta élt.

A Hornet 2000 projekt még magától é
https://foxtrotalpha.jalopnik.com/top-gun-day-special-the-super-tomcat-that-was-never-bu-1575814142
TOP GUN Day Special: The Super Tomcat That Was Never Built tomcat ebben a formàban lehetett volna megoldàs.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 556
113
Ritka, de azért akad, a US Navy Super Hornet Demo Team egy együléses F/A-18E-vel és nem a szokásos kétüléses F-el repül.


Nem tudom, hogy csak én akarom belelátni, vagy tényleg így van, de nekem a következők jönnek le:

  • Az együléses talán valamivel könnyebb, a nagy állásszögű lassú repülésnél el tud indulni felfelé, a kétülésessel ezt nem egészen így csinálják (4:20-tól)
  • Anno a Hornet volt az első fecske az előrenyilazott kilépőélű, enyhén hátranyilazott belépőélű trapézszárnyas gépek közül, meg is lett az eredménye, nagyon szépen repül nagy állásszögeken. A nagy nyilazási szögű LERX belépőéle és ez a szárny adta meg a megfelelő kombinációt. A Super Hornetnél látványosan megnövelték a LERX mértetét és növeltek valamit a szárnyfelületen is. Viszont ennek nagy állásszögeken óriási homlokellenállása van. Látszik, hogy nagy belerántásnál még függőleges zuhanásnál is inkább lassul a gép (5:20-tól)
  • 5:40-nél a Herbst-manőverből nagyon lomhán jön ki, de még egy függőleges belerántás is kiadja, viszont a gép nagyon belassul
  • Ugyanezek a manőverek a Raptornál a jóval nagyobb tolóerő/tömeg arány, a jóval nagyobb nyilazási szögű belépőél és a LERX helyett alkalmazott Lockheed-féle élezés sokkal nagyobb továbmeneteli sebességet ad.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
4QBEWETDEVD2HJQZ3RDBN6RVMU.JPG
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7