[Kantin] Magyarország

Status
Not open for further replies.
Az ipaari termelesuk abbol all hogy a 99% os an kessz termeket beviszik daniaba hajokon felcimkeezik a ha gep feltelepitik ra a programot aztan becsomagojak /a cimkezest csomagolast lengyelek vegzik/ altalaba a lepitest mondjuk danok ha dan dolgozik valahol termelo agazatba csak hajcsar felugyelo /ket komuvest ismertem akik danok meg vakolni se tudtak/ kerdeztem mit csinalnak munkaidobe aztmomdtak hajtjak az ojanokat mint en nyiheee... De amu nyleg.... A gyartasra visszaterve meg vegulis nem hazudnak hisz ok fejezik be az adott termeket amit megeri hajoutatni.... /a legorol nem is besueltem meg a legnagyobb homework olteto daniaba ... Egyeduli. Kriterium beszelj angolul es tokeletesen danul /a dan nyelvtudasnak tokeletesnek kell lennie az angolnak nem fontos ezt is tolluk tudom az imdok gondolom egyertelmu . barmikor bevtheto imdok/
 
Direkt oda is írtam hogy bár az abszolút számuk is csökken, ARÁNYAIBAN is egyre gyérebb az a réteg, aki érdemes arra hogy gimnáziumba tanuljon. Minden hülyéből szerintem nem kell IT-t, mérnököt, orvost megpróbálni kiképezni.
Kijelentésed - "minden hülyéből" - vicces annak fényében, hogy eddig milyen teljesítményt mutattál fel itt a HTKA-n...

A gimi lenne egy lehetőség arra, hogy képességeit fejlesszék annak, akinél erre lehetőség van, de a lehetőséget is elveszik az emberektől. És ezt szavazták meg a meg nem értett zseni szavazók, a saját leszakadásukra szavaztak. Vastaps...

Mondom, én most kb. azt látom, hogy majd taníthatom én a gyererek, ha lesz, mert a jelen folyamatok szerint itt nem lesz tanár. Vagy a vége az lesz, hogy kénytelen leszek elhagyni az országot, ha jövőt akarok a gyereknek...

Szerintem mivel abszolútban is kevesebben vannak, és az sem fenntartható hogy az országban mindenki értelmiségi akar lenni, dirigálni másoknak sok pénzért, meg megmondani más embernek hogy ő mit és hogyan csináljon, illetve igen felhígult a diplomások köre, jó dolog az hogy csak a valóban tehetséges/tehetségesebb emberek lesznek a felsőoktatásig eljuttatva. Lumpen aranyifjakra büfészakon pont nincs szüksége az országnak, közpénzből.
Gyönyörűszép általánosítás. Én pl. nagyon nem szeretnék más főnöke lenni, mert tudom, hogy nem menne. Ma azt mondom, hogy nincsenek vezetői amícióim, nincs türelem hozzá, sem egyes skillek, amik kellnének. (Ellenben sok olyan felettes láttam már, aki az úgy, hogy nincs hozzá se tudása, se készsége. Beosztott tervezőként akkor én csináltam olyan dolgokat, ami a PM dolga lett volna...)

Aki tehetséges, szorgalmas, ma sincs elvágva a tudástól jobban mint régebben volt
Az Internetet nézve ez még igaz is, de a magyar oktatás nézve szerintem nagyon nem jelenthető ki stabilan..
 
- ha kiküldetésbōl érsz haza mondjuk este 10-kor, akkor kötelesek 12 óra pihenést biztosítani, vagyis másnap délelōtt 10kor kell elindulnod a munkába...
Mai napig emlékszem arra, amikor reggel 6-kor már úton voltam Belgrádba másnap fél egy után értem haza és fél nyolckor már az irodában voltam. Kb. minden létező szabályozásnak ellenmondó munkanap volt...
 
  • Tetszik
Reactions: ozymandias
Az iskola rendszerhez vissza térve engem az gondolkodtatott el, hogy egy OKJ-s szakmai képzés kb. 200-250 óra, legalábbis most a villanyszerelő/festő/burkoló témakörben keresgélve.
Ezzel szemben egy szakmunkás iskola 3 éves.... Mi a francot csinálnak addig? Mert nekem az jött le, hogy nem ügyesebbek az OKJ-s emberkéknél azok akik mostanában végeznek. Ez így szerintem egy óriási pénzkidobás!

Szerintem két suli kellene ált. iskola után:
1. Segédmunkás képző: 1 év alatt beléjük vernének, nagyon alap szinten, 2-3 rokon szakmának az alapjait. Buták maradnak , de legalább lesznek lehetőségeik ha akarnak melózni.
2. Szakgimnázium: Ez nálam 6 éves lenne. 5 év alatt érettségi , utána 1 év alatt komolyabb szinten egy szakma. És csak akkor kapná meg a delikvens az érettségijét ha meg lenne a szakmája is és fordítva is így lenne.

Itt hozzá tenném, hogy nálam sima gimi nem is lenne. Ugyanis nem sok értelmét látom annak, hogy sima érettségivel, szakma nélkül engedünk ki emberkéket a nagyvilágba. Szakgimi után is lehet ám egyetemre menni, de legalább van az illetőnek egy két kezi szakmája is.

Az általános sulinak meg szerintem elég 6 év. Az a baj, hogy itt is mindent akarunk tanítani szerencsétlen gyerekeknek. Ez hiba. Simán tanuljanak meg írni/olvasni/számolni meg heti 5 tesiben mozogjanak és kész. 6 év alatt ha csak ezeket csinálják akkor van esély arra, hogy nem lesznek funkcionális analfabéták. Mert jelenleg a kikerülő tanulók egy jelentős része az....
 
Hát, ezzel a mentalitással azt nem értem hogy a viharba jutottak ilyen messzire.

Úgy, hogy -nekem úgy tűnik- történelmileg és általánosságban generációkon átívelően gondolkoznak, nézz meg egyszerű parasztgazdaságot, ugyan az a modell, mint a nagy ipari vállalatoknál; nem 25 évente a nulláról építkeznek.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
A gimi lenne egy lehetőség arra, hogy képességeit fejlesszék annak, akinél erre lehetőség van, de a lehetőséget is elveszik az emberektől.

Nem veszik el. Most sincs kihasználva minden hely és nem az mutatkozik, hogy a közeljövőben változna a tendencia.
Egyszerűen felesleges ennyi sima gimnázium, csak ezt így elég nehéz bevallani, meg meglépni a bezárásokat. Inkább legyen racionalizálva, legyen kicsit kevesebb, de az legyen minőségibb, ne pusztán "4 év, hogy eldöntsd mi akarsz lenni".
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Kijelentésed - "minden hülyéből" - vicces annak fényében, hogy eddig milyen teljesítményt mutattál fel itt a HTKA-n...

A gimi lenne egy lehetőség arra, hogy képességeit fejlesszék annak, akinél erre lehetőség van, de a lehetőséget is elveszik az emberektől. És ezt szavazták meg a meg nem értett zseni szavazók, a saját leszakadásukra szavaztak. Vastaps...

Mondom, én most kb. azt látom, hogy majd taníthatom én a gyererek, ha lesz, mert a jelen folyamatok szerint itt nem lesz tanár. Vagy a vége az lesz, hogy kénytelen leszek elhagyni az országot, ha jövőt akarok a gyereknek...


Gyönyörűszép általánosítás. Én pl. nagyon nem szeretnék más főnöke lenni, mert tudom, hogy nem menne. Ma azt mondom, hogy nincsenek vezetői amícióim, nincs türelem hozzá, sem egyes skillek, amik kellnének. (Ellenben sok olyan felettes láttam már, aki az úgy, hogy nincs hozzá se tudása, se készsége. Beosztott tervezőként akkor én csináltam olyan dolgokat, ami a PM dolga lett volna...)


Az Internetet nézve ez még igaz is, de a magyar oktatás nézve szerintem nagyon nem jelenthető ki stabilan..


de az internetről például megtanulhatja, hogy a Föld lapos etc--- (minek a tanár ugye...)
 
Az iskola rendszerhez vissza térve engem az gondolkodtatott el, hogy egy OKJ-s szakmai képzés kb. 200-250 óra, legalábbis most a villanyszerelő/festő/burkoló témakörben keresgélve.
Ezzel szemben egy szakmunkás iskola 3 éves.... Mi a francot csinálnak addig? .....
Alapképzés is van ott. Magyar, matek, töri, testnevelés, fizika. Gondolom OKJ-n ez kimarad.
Ha csak szigosúan a szakmai tárgyakat nézed talán még akkor is több a szakmunkásképző.

Amúgy nem jó az 1 év segédmunkás, 6 év szakgimnázium felosztás. Hidd el rengeteg jó szakmunkást lehet 3 év alatt képezni, akiknek abszolút semmi érzékük a reál vagy humán tárgyakhoz így egy érettségi megugorhatatlan számukra. Ettől még jó szakemberek. Személyesen is ismetem több ilyet.
 
Fennek

Én elfogadom az álláspontodat, viszont én azt tapasztalom, hogy ha ki kell zsaluzni egy lépcsőt, akkor nem tudják kiszámolni a lépcsőfokok megfelelő kiosztását.
Nekem az a személyes tapasztalatom, hogy azok a jó szakemberek akiknek van mellette érettségijük.
Vannak nagyon ügyes "szakik" akik nagyon szépen dolgoznak és nincs érettségijük. Viszont ha valamit ki kell számolni, akkor mindig én vagy az építésvezetőm számolunk ki mindent helyettük.... Így meg önállóan nem munkaképesek szerintem.
Szerintem ott kezdődik a szakemberség, hogy önállóan képes vagy magas szinten dolgozni. Ha ez nincs meg, akkor valójában egy nagyon ügyes segédmunkás vagy. Hozzá tenném ez sem gond, csak hát ilyen embernek nem kell 3 éves képzés amiben törit tanul. Minek? Legyen ügyes a keze, dolgozzon szépen, tudja melyik anyag és eszköz mire való azt kész. Arra egy év oktatás elég kell, hogy legyen.
(OKJ 200-250 óra vs. 800 óra 1 év tanév alatt....)
 
Az iskola rendszerhez vissza térve engem az gondolkodtatott el, hogy egy OKJ-s szakmai képzés kb. 200-250 óra, legalábbis most a villanyszerelő/festő/burkoló témakörben keresgélve.
Ezzel szemben egy szakmunkás iskola 3 éves.... Mi a francot csinálnak addig? Mert nekem az jött le, hogy nem ügyesebbek az OKJ-s emberkéknél azok akik mostanában végeznek. Ez így szerintem egy óriási pénzkidobás!

Szerintem két suli kellene ált. iskola után:
1. Segédmunkás képző: 1 év alatt beléjük vernének, nagyon alap szinten, 2-3 rokon szakmának az alapjait. Buták maradnak , de legalább lesznek lehetőségeik ha akarnak melózni.
2. Szakgimnázium: Ez nálam 6 éves lenne. 5 év alatt érettségi , utána 1 év alatt komolyabb szinten egy szakma. És csak akkor kapná meg a delikvens az érettségijét ha meg lenne a szakmája is és fordítva is így lenne.

Itt hozzá tenném, hogy nálam sima gimi nem is lenne. Ugyanis nem sok értelmét látom annak, hogy sima érettségivel, szakma nélkül engedünk ki emberkéket a nagyvilágba. Szakgimi után is lehet ám egyetemre menni, de legalább van az illetőnek egy két kezi szakmája is.

Az általános sulinak meg szerintem elég 6 év. Az a baj, hogy itt is mindent akarunk tanítani szerencsétlen gyerekeknek. Ez hiba. Simán tanuljanak meg írni/olvasni/számolni meg heti 5 tesiben mozogjanak és kész. 6 év alatt ha csak ezeket csinálják akkor van esély arra, hogy nem lesznek funkcionális analfabéták. Mert jelenleg a kikerülő tanulók egy jelentős része az....
Az okjs alatt melosnak tanulsz. Onallo munkara nem tesu alkalmassa. /izz ne azt ertsd hogy nem tid maszekba lekemni egy falat/ okj s nak feluletes az amyagismerete ami egy csaladihaznal nem gond de egy vizi kozmunel mutargynal komolyabb ipari krabantarzos melonal porfestesnel fenyezesnel bizony nagy hatrany... Nem tidja a hibat rendesen kijavitani jobban mondva a hibat kijavitja de a kivalto okot nem tudja hogy /mar a hibajavitashoz alzalaba segizseg kell neki /saletromos sokiviragzas katranyos fal stb/ es ez meg csak nem is ipari. Nem tudnak horgamyzott fekuletet festeni /jellemzo/ lefestik de par ev lepereg leveles levallas nem tudnak pl nagyon sok szamitasst /anyaggal mimdig besokalnak/ nincenek tisztaba a gipszkarzonozas suly esetevel vagy tul vagy allul szerelnek. Ha mar nem megszokott a regi festek reteg hibat vetenek pl nitrot kennek oldoszeresre vahy rossz alapozot hasznalnak rengeteg a hianyossaguk amit hosszu evek alatt potolnak csak be sok kar aran ami gyakran a nevukre megy. Lasd utfestes okjsek vegzik es betanitottak gondolna az ember tok egyszeru azt megse felkopik mert nem kezelnek jol elo rossz a gepbeallitas sotetbe alig latszik a vonal a fenyvisszavero pigmentet rosszul keverik be vahy halvany keveset raktak bele vagy a gepbeallitas rossz ha sokat tesz ble szinten felkopik.... Es ez az alja de onaloan ehhez is kevsek csak evek alatt jonnek bele mig egy vegzett festo ezzt az elso nap vegen kitapasztalja.... De ez temyleg az alja de mar itt is hatalmas hianyossagok latszodnak.
Emellett szakmumkas iskolaba tanulsz vallalkozas ismeretet konyveles berek normak uzletkotes beszallitoi szerzodesek es a tobbi /mimt egy fel eves kezdo vollalkozo program vagy tanfolyam/ megtanul az ember onalloan festejpket gartani. Diszperittol az oldoszeres zomancon at az olajfesteken a fapacon a lazuron at a gorduloszemcses nemesvakolatig.
 
Az iskola rendszerhez vissza térve engem az gondolkodtatott el, hogy egy OKJ-s szakmai képzés kb. 200-250 óra, legalábbis most a villanyszerelő/festő/burkoló témakörben keresgélve.
Ezzel szemben egy szakmunkás iskola 3 éves.... Mi a francot csinálnak addig? Mert nekem az jött le, hogy nem ügyesebbek az OKJ-s emberkéknél azok akik mostanában végeznek. Ez így szerintem egy óriási pénzkidobás!

Szerintem két suli kellene ált. iskola után:
1. Segédmunkás képző: 1 év alatt beléjük vernének, nagyon alap szinten, 2-3 rokon szakmának az alapjait. Buták maradnak , de legalább lesznek lehetőségeik ha akarnak melózni.
2. Szakgimnázium: Ez nálam 6 éves lenne. 5 év alatt érettségi , utána 1 év alatt komolyabb szinten egy szakma. És csak akkor kapná meg a delikvens az érettségijét ha meg lenne a szakmája is és fordítva is így lenne.

Itt hozzá tenném, hogy nálam sima gimi nem is lenne. Ugyanis nem sok értelmét látom annak, hogy sima érettségivel, szakma nélkül engedünk ki emberkéket a nagyvilágba. Szakgimi után is lehet ám egyetemre menni, de legalább van az illetőnek egy két kezi szakmája is.

Az általános sulinak meg szerintem elég 6 év. Az a baj, hogy itt is mindent akarunk tanítani szerencsétlen gyerekeknek. Ez hiba. Simán tanuljanak meg írni/olvasni/számolni meg heti 5 tesiben mozogjanak és kész. 6 év alatt ha csak ezeket csinálják akkor van esély arra, hogy nem lesznek funkcionális analfabéták. Mert jelenleg a kikerülő tanulók egy jelentős része az....

Az alap készségeket kéne, hogy az iskola első körben megadja. Szövegértés, logikai képességek, matek alapok és idegen nyelv. Hívd ezt giminek vagy középiskolának, tartson 16 17 vagy 18éves korig már csak döntés kérdése.

Ha ez megvan akkor ott az emelt szintű. Aki jó és akar mehet felsőoktatásba. Aki nem abból meg 250 max 500h alatt (~0.5év) szakembert lehet nevelni mert az alapok megvannak. És ha az adott szakma kihal 10év múlva mert berakják a gépet aztán az "kifest" akkor 250-500h után van egy másik szakmája, hisz az alapok megvannak.

A jelenlegi szakoktatás ezt veszi el, ill nem adja meg. Az alapokat. Elképesztő mennyiségű hülye jön ki a szakiskolákból. Akiknek se alapjuk nincs se semmilyen szakmához nem értenek. Semmire nem jók, max sorra. Felügyelettel.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and zeal
Okj sek egy szoba festes mazolasat nem tudja felmerni altalaba m2 re. A falak meg menek de myilaszarok mar magas nekik. Nem azert mert hulyek csak nem tanultak vagy cssak elmondtak nekik
 
Nem veszik el. Most sincs kihasználva minden hely és nem az mutatkozik, hogy a közeljövőben változna a tendencia.
Egyszerűen felesleges ennyi sima gimnázium, csak ezt így elég nehéz bevallani, meg meglépni a bezárásokat. Inkább legyen racionalizálva, legyen kicsit kevesebb, de az legyen minőségibb, ne pusztán "4 év, hogy eldöntsd mi akarsz lenni".
Így van, erről van szó, én is így tudom. Lehet itt sírdogálni hogy elveszik a tehetség mert ennyi meg annyi hely vissza lett vágva, de ami maradt az is elég, még sok is. Egyszer azért mert valóban abszolútban is kevesebb a gyerek a demográfia miatt, másfelől meg azért is mert arányaiban sem állunk jobban, mint álltunk 30 éve, sőt, egyre több a lusta, szemtelen és dolgozni nem akaró diák. Ezeknek biztosíthatnál helyet akár a Fazekasban is, akkor sem ugranák meg még az alap matek érettségit sem, mert lehet be se menne rá... Disznók elé gyöngy.
Nincs rajta a tervrajzon? Nekünk ki kellett számolni, felrajzolni stb. a kőművesnek meg onnan leolvasni. A számolgatás az alapvetően nem kőműves feladat, hanem technikusi.
Igen, én is ezt láttam, szaki az szépen tervrajzot tudott olvasni, aztán beállítgatta a derékszögeket, kihúzgálta a vízmértékkel - függő ónnal amit kellett, és feldobálta az ügyes kezével ahogy kell.
 
phaidros

A tervrajzokon sok minden fent van, de azt meg is kell valósítani.
Ma már a legtöbb helyen az van , hogy építés vezetőnek annyi a dolga, hogy minden brigád időben érkezzen, és a brigádoknak helyben meg kell tudniuk oldani mindent, ugyanis párhuzamosan több munka zajlik. Nem is lenne többre ideje.
A tervet készítő emberekkel meg kb. sosem találkozunk. Pedig megköszönnék nekik néha pár dolgot.... Valahogy az sosem jut az eszükbe, hogy amit megrajzoltak azt föl is kellene építeni. Például csinálnak egy olyan beugrót az épület síkjába ahova nem fér be az állvány, de te szigetelt és színezd le 5+ méter magasan stb....
A legtöbb gond a hiba határokkal van. A rajzon valami 100 cm, a valóságban meg 102 cm mert épp úgy sikerült. És mivel ez mindennel így van így végül a méretek nem stimmelnek és akkor jön a helyben számolás....
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
Erre van a vallalkozo az o dolga ilyen esetben a szamolas /ha tervtol elteres van/ a komuves nem fogja nyakaba venni a felelosseget az fix. /aze legyen a felwlloseg aki tobbet zsebel/
 
Szittya

Én értem amit mondasz, de azt írtam is, hogy az 1 éves suliban ahol csak szakmát tanulnak az kb. 800 óra. Az OKJ meg csak 200-250. Vagyis az általam említett suli 1 év alatt lényegesen többet ad. Ellenben nem megy el fölöslegesen 3 év.
E mellet lehet , hogy tanulnak vállalkozási ismereteket, de nekem az a tapasztalatom, hogy se szerződni nem tudnak se egy KATA-t kiváltani.
És sok esetben szakmunkás képzősöknek sem megy a felmérés....
Szerintem elég elszomorító a helyzet :(
 
Aki nem abból meg 250 max 500h alatt (~0.5év) szakembert lehet nevelni mert az alapok megvannak.

250/500 óra alatt Te nem nevelsz ki szakembert. A szakember az nem egy papír, amit lobogtathatsz, hanem tudás, a tudást pedig gyakorlattal lehet megszerezni, egy gyakorlottabb embertől. Ahhoz, hogy az embernek ne csak szak végzettsége, hanem valódi, önálló munkavégzésre képes tudása legyen, az a tanulási hajlamon túl (legyen egy jó mester akitől lehet tanulni) évek kérdése.

Elképesztő mennyiségű hülye jön ki a szakiskolákból.
Csodálkozol, mikor úgy jön egy szakiskola az általánoshoz, hogy van e olyan, akit sehova se vettek fel? Utána meg valahogy elvégzi, mert egyrészt 16 éves korig kötelező, az iskola létszámra kap pénzt, de egy szinten túl sokszor nem is jó megbuktatni, had menjen tovább, csak húzzon el.
 
  • Tetszik
Reactions: csibeszke
Szittya

"Erre van a vallalkozo az o dolga ilyen esetben a szamolas /ha tervtol elteres van/ a komuves nem fogja nyakaba venni a felelosseget az fix. /aze legyen a felwlloseg aki tobbet zsebel/"

Jobb híján ez van. De ha van a vállalkozó és a saját építés vezetője és egyszerre az ország 5 különböző helyén zajlik a munka akkor ez annyira nem vidám dolog...
És nem vesz föl az ember 5 építés vezetőt havi Bruttó 600-800 ezerért , hogy legyen aki tud számolni.... Ez is érthető szerintem.
 
Status
Not open for further replies.