[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 172
61 008
113
Ha tényleg modernizálják őket? Akkor szinte de biztosan az üzemidőt ki fogják tolni legalább 5-8 évvel. Persze szükség lesz akkor egy nagy javítást beiktatni.
Továbbá a belinkelt cikkben a lengyelek is a maradék MI-8/17 el az üzemidő kitolással terveznek.
A MI-24 ek mellett.

Bocs, ezt nem értem. Most vannak kinn nagyjavításon.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 627
5 348
113
Ez a bolgár modernizáció (dél-afrikai együttműködés is van benne):
12.jpg

A toronyfegyvert miért cserélték le? Az a lőszerhevederes borítás valami brutál durva :D
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 376
7 860
113
Bocs, ezt nem értem. Most vannak kinn nagyjavításon.
Elvileg 2026 ig számolnak velük?Viszont ha ténylegesen modernizálják őket. Nem csak tessék,lássék módon. Akkor lehet számolni egy üzemidő kitolással is. Mert egy modernizáció se két fillér. Modernizáljuk őket. Utánna meg pár év múlva kukáznánk?Üzemidő hosszabítás meg megint egy nagyobb renoválást igényel. Induljunk ki a lengyelektől ők a fenti cikk szerint 2030 ig terveznek a MI-24 sekel. Még további 10-12 évre. Ez hosszú idő. Ennyi idő alatt még minimum egy nagyobb javítást még be kell iktatnód.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 160
10 897
113
Benkő még nincs egy hete, hogy azt mondta, hogy ezek a helikopterek 23-ig mennek. Ha jól emlékszem az évszámra. Lehet, hogy 24. Echo TV-s adás.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 376
7 860
113
Benkő még nincs egy hete, hogy azt mondta, hogy ezek a helikopterek 23-ig mennek. Ha jól emlékszem az évszámra. Lehet, hogy 24. Echo TV-s adás.
Az évszámok az adott aktuál politikai helyzettől változhatnak. Egyébként azért támasszuk fel őket hogy 4-5 év múlva kukáznánk. Itt inkább az új harcihelikopter/több célú helikopter várható tenderét értelmezném.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
R

rejsz felügyelő

Guest
(dél-afrikai együttműködés is van benne):
Mondjuk az Ingwe jöhetne. Helire meg önjáró Konkurs helyett is. De ha már ott lent délen érdeklődünk rábólintanék a Mokopára is. Esetleg Umkhonto GL is a Kubok helyett.(Álmodozás az élet megrontója.)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 029
26 573
113
Mondjuk az Ingwe jöhetne. Helire meg önjáró Konkurs helyett is. De ha már ott lent délen érdeklődünk rábólintanék a Mokopára is. Esetleg Umkhonto GL is a Kubok helyett.(Álmodozás az élet megrontója.)

Semmi nem jönne jól onnan. Még egy-két év és az égő autógumi lesz az egyetlen produktumuk, ahogy az utolsó fehér is elhagyja azt a szerencsétlen országot! Semmit nem szabad délafrikából venni, ami bonyolultabb egy darab kőnél, mert nem lesz support hozzá és már most is kérdéses, hogy akármilyen minőségben, de le tudják e gyártani, mivel törvény van, hogy egyetlen dolgozni tudó és akaró fehér munkásra X számú négert kell felvenni. Namost képzelheted, hogy a délafrikai állami fegyverholdingnál milyen szakértelem tombol! Az összes vezető félanalfabéta politikai kinevezett, alattuk a teljesen analfabéta sleppjük és valahol a lánc végén még állhat egy-egy eszterga mellett egy-két fehér munkás, de az ő helyükre is keresik már a megbízható négert!
 
R

rejsz felügyelő

Guest
Semmi nem jönne jól onnan. Még egy-két év és az égő autógumi lesz az egyetlen produktumuk, ahogy az utolsó fehér is elhagyja azt a szerencsétlen országot! Semmit nem szabad délafrikából venni, ami bonyolultabb egy darab kőnél, mert nem lesz support hozzá és már most is kérdéses, hogy akármilyen minőségben, de le tudják e gyártani, mivel törvény van, hogy egyetlen dolgozni tudó és akaró fehér munkásra X számú négert kell felvenni. Namost képzelheted, hogy a délafrikai állami fegyverholdingnál milyen szakértelem tombol! Az összes vezető félanalfabéta politikai kinevezett, alattuk a teljesen analfabéta sleppjük és valahol a lánc végén még állhat egy-egy eszterga mellett egy-két fehér munkás, de az ő helyükre is keresik már a megbízható négert!
Én összeszerelésben/licenszben gondolkodok.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 051
3 989
113
Lehet hogy hülyeség amit írok, de arra még nem gondolt senki, hogy mi van ha nem Ruszlannal jönnek haza a MI-24-esek, hanem csak szimplán hazarepülik őket? Tudom, a MI-17-esek sem így jöttek vissza, de megvan ennek a miértje?
Oroszországban csak nagyjából rakják össze őket, vagy ott is folyik berepülés?
A Szolnok-Szenpétervár távolság kb. 1500km. Ha felszereljük őket pótossal, két köztes leszállással simán hazaérnének. És így hónapokat spórolnánk azon, hogy nem kell őket visszabontani, felpakolni, hazaszállítani, összerakni, nem beszélve a költségekről!
Kérdés, hogy a pilótáinkat meddig tart még kiképezni rájuk, de akár orosz pilóták is átrepülhetnék őket! Akkor viszont az lenne a nagy kérdés, hogy hol engednék őket átrepülni!?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 817
65 336
113
Lehet hogy hülyeség amit írok, de arra még nem gondolt senki, hogy mi van ha nem Ruszlannal jönnek haza a MI-24-esek, hanem csak szimplán hazarepülik őket? Tudom, a MI-17-esek sem így jöttek vissza, de megvan ennek a miértje?
Oroszországban csak nagyjából rakják össze őket, vagy ott is folyik berepülés?
A Szolnok-Szenpétervár távolság kb. 1500km. Ha felszereljük őket pótossal, két köztes leszállással simán hazaérnének. És így hónapokat spórolnánk azon, hogy nem kell őket visszabontani, felpakolni, hazaszállítani, összerakni, nem beszélve a költségekről!
Kérdés, hogy a pilótáinkat meddig tart még kiképezni rájuk, de akár orosz pilóták is átrepülhetnék őket! Akkor viszont az lenne a nagy kérdés, hogy hol engednék őket átrepülni!?
Ukrajnán át?
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 627
5 348
113
Sietünk valahova? Az a +1 hónap nem oszt, csak felesleges üzemidő pazarlás lenne "lábon" hazajönni.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
mi van ha nem Ruszlannal jönnek haza a MI-24-esek, hanem csak szimplán hazarepülik őket? Tudom, a MI-17-esek sem így jöttek vissza, de megvan ennek a miértje?
Ez van a szerződésben szerintem. Az átadás helye: Kecskemét.
Nem olyan egyszerű ez, fizettünk a szállításért is, aztán itt üzembe is kell helyezni őket. Vagy nem várt esemény történik, annak garanciális javítása stb.
Nekem a haverom Tamperéből (Finnország) hazajön Fiat Pandával, de azért egy Mihu más tészta, nagyjavítás után :D
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 051
3 989
113
Ez van a szerződésben szerintem. Az átadás helye: Kecskemét.
Nem olyan egyszerű ez, fizettünk a szállításért is, aztán itt üzembe is kell helyezni őket. Vagy nem várt esemény történik, annak garanciális javítása stb.
Nekem a haverom Tamperéből (Finnország) hazajön Fiat Pandával, de azért egy Mihu más tészta, nagyjavítás után :D

Azt nem tudjuk, hogy mi van a szerződésben! Viszont ha csak az a probléma, hogy az átadás helye Kecskemét, akkor orosz pilóták átrepülhetik őket, és akkor ez is megoldva! A MIG-29-eket is orosz pilóták hozták újkorukban! Egy jó kis próbaútnak is beillene.
Bár azt megnézném, hogy a mihukat orosz pilótákkal hol engednék át! :D Akkor max. a Fekete tenger maradna, majd keresztül Románián. Talán nem is lenne ott akkora riadalom, mert a felségjel gondolom úgyis itthon kerül rájuk! :D