Szerinted beléjük hajtjuk 6-8 év alatt a 2000 üzemórát? Nem ránk vallana!Sietünk valahova? Az a +1 hónap nem oszt, csak felesleges üzemidő pazarlás lenne "lábon" hazajönni.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szerinted beléjük hajtjuk 6-8 év alatt a 2000 üzemórát? Nem ránk vallana!Sietünk valahova? Az a +1 hónap nem oszt, csak felesleges üzemidő pazarlás lenne "lábon" hazajönni.
Szerintem ne rugózzunk ezen a hazarepülésen, mert biztos hogy nem így van leírva.Viszont ha csak az a probléma, hogy az átadás helye Kecskemét, akkor orosz pilóták átrepülhetik őket, és akkor ez is megoldva! A MIG-29-eket is orosz pilóták hozták újkorukban! Egy jó kis próbaútnak is beillene.
Nagy valószínűséggel bárhol. Főleg úgy hogy egy deka fegyver sincs a gépen.Bár azt megnézném, hogy a mihukat orosz pilótákkal hol engednék át!
Az egy mocskos nagy kerülő, soha nem is jöttek arra. Riadalom ? Mitől lenne ?Akkor max. a Fekete tenger maradna, majd keresztül Románián. Talán nem is lenne ott akkora riadalom, mert a felségjel gondolom úgyis itthon kerül rájuk!
Szerintem ne rugózzunk ezen a hazarepülésen, mert biztos hogy nem így van leírva.
Az oroszok se kockáztatnak, egy, kettő, mindenhova szállítanak a Ruszlánnal, sokkal egyszerűbb kivitelezni, nem utolsósorban gyorsabb.
Nagy valószínűséggel bárhol. Főleg úgy hogy egy deka fegyver sincs a gépen.
Az egy mocskos nagy kerülő, soha nem is jöttek arra. Riadalom ? Mitől lenne ?
Egy kivétel azért eszembe jut bár USA-CAN viszont egész jó, de a távolság bőven akkora, mintha átszelnéd Európát K-NY-i irányba. Kétszer...Soha nem repülnek lábon helikoptereket sehova, csak belföldön. A világ legtöbb helyén,, értsd: USA Oroszok, EU a helikoptereket szállítógépekkel mozgatják és az üzemeltető repterén szerelik össze/repülik be.
Felejtse el mindenki, hogy ezek a helikopterek át lesznek ide repülve.
Soha nem repülnek lábon helikoptereket sehova, csak belföldön. A világ legtöbb helyén,, értsd: USA Oroszok, EU a helikoptereket szállítógépekkel mozgatják és az üzemeltető repterén szerelik össze/repülik be.
Felejtse el mindenki, hogy ezek a helikopterek át lesznek ide repülve.
A gyárban is berepülik őket, a hazai bázison az összerakás utáni, és a szolgálatba állítási berepülést végzik el.Arra voltam kíváncsi, hogy volt-e rá precedens, hogy nagyjavítás után "lábon" jutottak haza a gépek! Ha nem, vajon miért?
Tehát a berepülés is mindig az üzemeltető repülőtéren történik? Akkor a gyárban vajon mi az, amit kipróbálnak rajtuk? Valóban jobb az, ha itt derülnek ki a hiányosságok, mint a gyárban?
A gyárban is berepülik őket, a hazai bázison az összerakás utáni, és a szolgálatba állítási berepülést végzik el.
Mindegy hol helyezik üzembe, kint vagy itt. Egyszer mindenképp kifizeted ugyanazt. A tenger felett meg jobb ha nem repkedünk velük, ott nincs hova leszállni.A hazarepülés biztosan gyorsabb Ruszlánnal, de az üzembehelyezés viszont jóval lassabb, és valószínűleg drágább is. Nem beszélve a repülő-műszakiakról, akiknek így is megnőtt hirtelen a feladatuk, amihez korlátozott a létszámuk! (mi-8, mi-17, mókus, zlin)
Nem kell ahhoz rakétát függeszteni, hogy legyen rajtuk fegyver! Ott vannak a nehézgéppuskák, gépágyúk is, amik azért eléggé feltűnőek!
Na de hagyjuk is, mert hamarosan úgyis megjönnek, valószínűleg azzal, amivel elmentek! Ez csak egy felvetés volt részemről, és kíváncsi voltam a véleményekre, tapasztalatokra!
Hülyeségre volt pénz, akármilyen ínséges idők jártak. Egy tábornok kedvére milliókat elverni...
Szerintem inkább az uj export verzio lesz az ha rosszmaju akarok lenni. Ha ha tenyleg bejonne ez az uzlet onnantol kezdve korlatozottan de lehetseges lesznek kinai fegyverek is. Meg talan egy ket legiharc raketa is."A honvédség harci helikopteres képességének felújítása még alig kezdődött, máris csúszást szenved. A Mi–24-esek elmúlt év végi kiszállításakor még azt az információt kaptuk, hogy a nagyjavításukat és kismértékű korszerűsítésüket követően idén áprilisban érkezik vissza az első néhány gép, ez azonban a legutóbbi hírek szerint az év második felére tolódik. Az eredeti szándék egy tucat gép újbóli üzembe állítására vonatkozott, de egyelőre csak a kint lévő nyolc biztos, a többiről jelen cikk írásakor még nincs végleges döntés.
A késedelemhez hozzájárulhatott, hogy az „ex-NDK-s” P verziók néhány fődarabja, mint például a főreduktor, szakszerű konzerválás és megfelelő dokumentumok hiányában nem javítható, így az itthon maradt, leállított, netán múzeumi vagy földi oktatópéldányokból kellett kiszerelni a szükséges részegységeket a Szentpéterváron lévő gépek számára.
A szóban forgó Mi–24-esek azonban mind mennyiségileg, mind hátralévő élettartam szempontjából sem elégségesek, így változatlanul fennáll az egyelőre konkrétan és nyilvánosan meg nem említett igény, már ami a harci helikopteres képességre vonatkozik.
Ezzel nyilván tisztában vannak a külföldi gyártók is, nem véletlen tehát az esetlegesen a háttérben folyó, puhatolózó megbeszélésekről, találkozókról szóló hírek elterjedése. Nem hivatalos információk szerint nemrégiben például Kínából érkezett Budapestre az AVIC (Aviation Industry Corporation of China), az állami tulajdonban lévő repülőgépgyárak exportjogával rendelkező cég képviselője, akinek látogatása a Z–10-es harci helikopterrel lehet kapcsolatba hozható.
Azonnal adódik is tehát a kérdés: NATO tagállamként nálunk hogyan merülhet fel egyáltalán egy olyan logikátlannak tűnő beszerzés lehetősége, mint egy kínai fegyverrendszer. Ha rosszmájúak akarunk lenni, akkor viszont adja magát, hogy ami ennyire furának tűnik, annak nálunk bizony lehet esélye.
Komolyra fordítva a szót, nem szabad elfeledkezni arról, hogy Kínával az utóbbi években rendkívül jók a politikai és gazdasági kapcsolataink, és az „unortodox” lépések sora még nem biztos, hogy véget ért. Ilyen aspektusból nézve még lehet is esélye a dolognak, és az akár hosszú távú megoldást is jelenthet a légierő számára..."
Forrás: Nem minden vacak, ami kínai - Jetplanes.hu
Ne harci helikopterekkel kezdjük már a vásárlást.A MI-24 nagyjavítás is agyrém.
OT rendszámot nem akarnak rájuk akasztani? Ha már múzeumi állapotra hozzák őket....néhány fődarabja, mint például a főreduktor, szakszerű konzerválás és megfelelő dokumentumok hiányában nem javítható, így az itthon maradt, leállított, netán múzeumi vagy földi oktatópéldányokból kellett kiszerelni
OT rendszámot nem akarnak rájuk akasztani? Ha már múzeumi állapotra hozzák őket....
Volt több is. A '70-es, '80-as években amikor a Mihukat vettük, azok bizony saját rotorukon érkeztek.Egy kivétel azért eszembe jut bár USA-CAN viszont egész jó, de a távolság bőven akkora, mintha átszelnéd Európát K-NY-i irányba. Kétszer...
https://htka.hu/2012/05/26/chinookkal-georgia-bol-alaszkaba/
Persze ettől még igaz, amit írsz, senki nem képzelje, hogy ezt csinálják a 24-esekkel...