[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Viszont ha csak az a probléma, hogy az átadás helye Kecskemét, akkor orosz pilóták átrepülhetik őket, és akkor ez is megoldva! A MIG-29-eket is orosz pilóták hozták újkorukban! Egy jó kis próbaútnak is beillene.
Szerintem ne rugózzunk ezen a hazarepülésen, mert biztos hogy nem így van leírva.
Az oroszok se kockáztatnak, egy, kettő, mindenhova szállítanak a Ruszlánnal, sokkal egyszerűbb kivitelezni, nem utolsósorban gyorsabb.
Bár azt megnézném, hogy a mihukat orosz pilótákkal hol engednék át!
Nagy valószínűséggel bárhol. Főleg úgy hogy egy deka fegyver sincs a gépen.
Akkor max. a Fekete tenger maradna, majd keresztül Románián. Talán nem is lenne ott akkora riadalom, mert a felségjel gondolom úgyis itthon kerül rájuk!
Az egy mocskos nagy kerülő, soha nem is jöttek arra. Riadalom ? Mitől lenne ?
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 468
5 291
113
Szerintem ne rugózzunk ezen a hazarepülésen, mert biztos hogy nem így van leírva.
Az oroszok se kockáztatnak, egy, kettő, mindenhova szállítanak a Ruszlánnal, sokkal egyszerűbb kivitelezni, nem utolsósorban gyorsabb.

Nagy valószínűséggel bárhol. Főleg úgy hogy egy deka fegyver sincs a gépen.

Az egy mocskos nagy kerülő, soha nem is jöttek arra. Riadalom ? Mitől lenne ?

A hazarepülés biztosan gyorsabb Ruszlánnal, de az üzembehelyezés viszont jóval lassabb, és valószínűleg drágább is. Nem beszélve a repülő-műszakiakról, akiknek így is megnőtt hirtelen a feladatuk, amihez korlátozott a létszámuk! (mi-8, mi-17, mókus, zlin)
Nem kell ahhoz rakétát függeszteni, hogy legyen rajtuk fegyver! Ott vannak a nehézgéppuskák, gépágyúk is, amik azért eléggé feltűnőek!
Na de hagyjuk is, mert hamarosan úgyis megjönnek, valószínűleg azzal, amivel elmentek! Ez csak egy felvetés volt részemről, és kíváncsi voltam a véleményekre, tapasztalatokra!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 578
113
Soha nem repülnek lábon helikoptereket sehova, csak belföldön. A világ legtöbb helyén,, értsd: USA Oroszok, EU a helikoptereket szállítógépekkel mozgatják és az üzemeltető repterén szerelik össze/repülik be.

Felejtse el mindenki, hogy ezek a helikopterek át lesznek ide repülve.
 
M

molnibalage

Guest
Soha nem repülnek lábon helikoptereket sehova, csak belföldön. A világ legtöbb helyén,, értsd: USA Oroszok, EU a helikoptereket szállítógépekkel mozgatják és az üzemeltető repterén szerelik össze/repülik be.

Felejtse el mindenki, hogy ezek a helikopterek át lesznek ide repülve.
Egy kivétel azért eszembe jut bár USA-CAN viszont egész jó, de a távolság bőven akkora, mintha átszelnéd Európát K-NY-i irányba. Kétszer...
https://htka.hu/2012/05/26/chinookkal-georgia-bol-alaszkaba/

Persze ettől még igaz, amit írsz, senki nem képzelje, hogy ezt csinálják a 24-esekkel...
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 468
5 291
113
Soha nem repülnek lábon helikoptereket sehova, csak belföldön. A világ legtöbb helyén,, értsd: USA Oroszok, EU a helikoptereket szállítógépekkel mozgatják és az üzemeltető repterén szerelik össze/repülik be.

Felejtse el mindenki, hogy ezek a helikopterek át lesznek ide repülve.

Arra voltam kíváncsi, hogy volt-e rá precedens, hogy nagyjavítás után "lábon" jutottak haza a gépek! Ha nem, vajon miért?
Tehát a berepülés is mindig az üzemeltető repülőtéren történik? Akkor a gyárban vajon mi az, amit kipróbálnak rajtuk? Valóban jobb az, ha itt derülnek ki a hiányosságok, mint a gyárban?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 587
18 576
113
Arra voltam kíváncsi, hogy volt-e rá precedens, hogy nagyjavítás után "lábon" jutottak haza a gépek! Ha nem, vajon miért?
Tehát a berepülés is mindig az üzemeltető repülőtéren történik? Akkor a gyárban vajon mi az, amit kipróbálnak rajtuk? Valóban jobb az, ha itt derülnek ki a hiányosságok, mint a gyárban?
A gyárban is berepülik őket, a hazai bázison az összerakás utáni, és a szolgálatba állítási berepülést végzik el.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 468
5 291
113
A gyárban is berepülik őket, a hazai bázison az összerakás utáni, és a szolgálatba állítási berepülést végzik el.

Akkor gondolom ugyanez az eljárás akkor is, ha még közelebbről viszik haza a gépeket!
Ha megvan ennek a miértje, akkor érthető lehet az eljárás, de eddig még nem jöttem rá, miért kell egy már összerakott, és részben berepült gépet szétszedni, és újra összerakni! Itt is van esetleg olyan, hogy bejáratás, mint az autóknál? Esetleg ezért nem lehet őket kezdetben hosszabb ideig terhelni?
De elengedem! Kösz, a választ!
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 920
73 026
113
A hazarepülés biztosan gyorsabb Ruszlánnal, de az üzembehelyezés viszont jóval lassabb, és valószínűleg drágább is. Nem beszélve a repülő-műszakiakról, akiknek így is megnőtt hirtelen a feladatuk, amihez korlátozott a létszámuk! (mi-8, mi-17, mókus, zlin)
Nem kell ahhoz rakétát függeszteni, hogy legyen rajtuk fegyver! Ott vannak a nehézgéppuskák, gépágyúk is, amik azért eléggé feltűnőek!
Na de hagyjuk is, mert hamarosan úgyis megjönnek, valószínűleg azzal, amivel elmentek! Ez csak egy felvetés volt részemről, és kíváncsi voltam a véleményekre, tapasztalatokra!
Mindegy hol helyezik üzembe, kint vagy itt. Egyszer mindenképp kifizeted ugyanazt. A tenger felett meg jobb ha nem repkedünk velük, ott nincs hova leszállni.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 739
12 276
113
Hülyeségre volt pénz, akármilyen ínséges idők jártak. Egy tábornok kedvére milliókat elverni...

Hát, szerintem meg pont, hogy nem hülyeség. Reklámot csinál a honvédségnek. Ha azt nézzük, hogy mindenféle toborzó biszem-baszomra mennyit költenek, és mindenki elfelejti ezeket, a helikofferekről meg még most is beszélünk, hát... szóval látod.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 578
113
A gyár a gép légialkalmasságiját csak akkor állíthatja ki, ha a gyártás utáni berepülést a saját hajózóállományával elvégezte. Ekkor a komplett rendszerre megvan a certifikát. Ezután a gépet a szállítási szintig szétszedik és a szükséges alkatrészekkel, dokumentációval (ami van, hogy inkább külön érkezik, biztonsági okokból) az üzembeállító repülőterére szállítják. Külön helyzet, ha a gép belföldön kerül üzembe, ilyenkor a gépet átrepülik.
Az átszállítás, vagy átrepülést követően az üzembentartó elvégzi a saját átvételi berepülését. Idehaza anno a PG-ből kikerült gépet egy ideig a gyár saját pilótája repülte be, majd miután ez a státusz megszűnt a csapatok a saját hajózóikat küldték el a PG-be berepülésre és rendszerint ugyanezek az emberek vitték haza is a gépet. Ilyenkor maga az átvételi berepülés még a PG-ben megtörtént, külön az alakulatnál már nem kellett elvégezni a dolgot.

A helikopterek esetében az orosz gyár a nagyjavítás után berepüli a gépeket, majd szétszereli és lényegében nullkilométeresként itt újra összerakja a hazai szakemberekkel.
Ezzel egyrészt üzemidőt spórolnak, másrészt a gépek átadásáig eltelt időszak alatt beálló rizikót csökkentik a légi szállításával.
Ugyanis a gépek átadásáig a gyártóé minden felelősség.
Persze itt is adódhat kockázat, lásd a vietnámi Szu-27-esek esetét, amikor az őket szállító An-124-es rögtön a felszállást követően rázuhant egy tízemeletes árvaházra Irkutszkban, 1995-ben.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 241
81 155
113
"A honvédség harci helikopteres képességének felújítása még alig kezdődött, máris csúszást szenved. A Mi–24-esek elmúlt év végi kiszállításakor még azt az információt kaptuk, hogy a nagyjavításukat és kismértékű korszerűsítésüket követően idén áprilisban érkezik vissza az első néhány gép, ez azonban a legutóbbi hírek szerint az év második felére tolódik. Az eredeti szándék egy tucat gép újbóli üzembe állítására vonatkozott, de egyelőre csak a kint lévő nyolc biztos, a többiről jelen cikk írásakor még nincs végleges döntés.

A késedelemhez hozzájárulhatott, hogy az „ex-NDK-s” P verziók néhány fődarabja, mint például a főreduktor, szakszerű konzerválás és megfelelő dokumentumok hiányában nem javítható, így az itthon maradt, leállított, netán múzeumi vagy földi oktatópéldányokból kellett kiszerelni a szükséges részegységeket a Szentpéterváron lévő gépek számára.

A szóban forgó Mi–24-esek azonban mind mennyiségileg, mind hátralévő élettartam szempontjából sem elégségesek, így változatlanul fennáll az egyelőre konkrétan és nyilvánosan meg nem említett igény, már ami a harci helikopteres képességre vonatkozik.

Ezzel nyilván tisztában vannak a külföldi gyártók is, nem véletlen tehát az esetlegesen a háttérben folyó, puhatolózó megbeszélésekről, találkozókról szóló hírek elterjedése. Nem hivatalos információk szerint nemrégiben például Kínából érkezett Budapestre az AVIC (Aviation Industry Corporation of China), az állami tulajdonban lévő repülőgépgyárak exportjogával rendelkező cég képviselője, akinek látogatása a Z–10-es harci helikopterrel lehet kapcsolatba hozható.

Azonnal adódik is tehát a kérdés: NATO tagállamként nálunk hogyan merülhet fel egyáltalán egy olyan logikátlannak tűnő beszerzés lehetősége, mint egy kínai fegyverrendszer. Ha rosszmájúak akarunk lenni, akkor viszont adja magát, hogy ami ennyire furának tűnik, annak nálunk bizony lehet esélye.

Komolyra fordítva a szót, nem szabad elfeledkezni arról, hogy Kínával az utóbbi években rendkívül jók a politikai és gazdasági kapcsolataink, és az „unortodox” lépések sora még nem biztos, hogy véget ért. Ilyen aspektusból nézve még lehet is esélye a dolognak, és az akár hosszú távú megoldást is jelenthet a légierő számára..."


Forrás: Nem minden vacak, ami kínai - Jetplanes.hu
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
"A honvédség harci helikopteres képességének felújítása még alig kezdődött, máris csúszást szenved. A Mi–24-esek elmúlt év végi kiszállításakor még azt az információt kaptuk, hogy a nagyjavításukat és kismértékű korszerűsítésüket követően idén áprilisban érkezik vissza az első néhány gép, ez azonban a legutóbbi hírek szerint az év második felére tolódik. Az eredeti szándék egy tucat gép újbóli üzembe állítására vonatkozott, de egyelőre csak a kint lévő nyolc biztos, a többiről jelen cikk írásakor még nincs végleges döntés.

A késedelemhez hozzájárulhatott, hogy az „ex-NDK-s” P verziók néhány fődarabja, mint például a főreduktor, szakszerű konzerválás és megfelelő dokumentumok hiányában nem javítható, így az itthon maradt, leállított, netán múzeumi vagy földi oktatópéldányokból kellett kiszerelni a szükséges részegységeket a Szentpéterváron lévő gépek számára.

A szóban forgó Mi–24-esek azonban mind mennyiségileg, mind hátralévő élettartam szempontjából sem elégségesek, így változatlanul fennáll az egyelőre konkrétan és nyilvánosan meg nem említett igény, már ami a harci helikopteres képességre vonatkozik.

Ezzel nyilván tisztában vannak a külföldi gyártók is, nem véletlen tehát az esetlegesen a háttérben folyó, puhatolózó megbeszélésekről, találkozókról szóló hírek elterjedése. Nem hivatalos információk szerint nemrégiben például Kínából érkezett Budapestre az AVIC (Aviation Industry Corporation of China), az állami tulajdonban lévő repülőgépgyárak exportjogával rendelkező cég képviselője, akinek látogatása a Z–10-es harci helikopterrel lehet kapcsolatba hozható.

Azonnal adódik is tehát a kérdés: NATO tagállamként nálunk hogyan merülhet fel egyáltalán egy olyan logikátlannak tűnő beszerzés lehetősége, mint egy kínai fegyverrendszer. Ha rosszmájúak akarunk lenni, akkor viszont adja magát, hogy ami ennyire furának tűnik, annak nálunk bizony lehet esélye.

Komolyra fordítva a szót, nem szabad elfeledkezni arról, hogy Kínával az utóbbi években rendkívül jók a politikai és gazdasági kapcsolataink, és az „unortodox” lépések sora még nem biztos, hogy véget ért. Ilyen aspektusból nézve még lehet is esélye a dolognak, és az akár hosszú távú megoldást is jelenthet a légierő számára..."


Forrás: Nem minden vacak, ami kínai - Jetplanes.hu
Szerintem inkább az uj export verzio lesz az ha rosszmaju akarok lenni. Ha ha tenyleg bejonne ez az uzlet onnantol kezdve korlatozottan de lehetseges lesznek kinai fegyverek is. Meg talan egy ket legiharc raketa is.
Egyebkent meg teljesen evidens ha kihasznalnank a jo kapcsolatokat.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Én simán kiegyeznék a Z10-el. Nekem a Z-10 a legjobban tetszik a harci helik közül. Hajrá! De nehogy csak pár darabot vegyenek.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
néhány fődarabja, mint például a főreduktor, szakszerű konzerválás és megfelelő dokumentumok hiányában nem javítható, így az itthon maradt, leállított, netán múzeumi vagy földi oktatópéldányokból kellett kiszerelni
OT rendszámot nem akarnak rájuk akasztani? Ha már múzeumi állapotra hozzák őket....
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 909
14 684
113
Egy kivétel azért eszembe jut bár USA-CAN viszont egész jó, de a távolság bőven akkora, mintha átszelnéd Európát K-NY-i irányba. Kétszer...
https://htka.hu/2012/05/26/chinookkal-georgia-bol-alaszkaba/

Persze ettől még igaz, amit írsz, senki nem képzelje, hogy ezt csinálják a 24-esekkel...
Volt több is. A '70-es, '80-as években amikor a Mihukat vettük, azok bizony saját rotorukon érkeztek.
Továbbá az oroszok repültek vele távolsági rekordot is, deszanttérbe szerelt üzemanyagtartályokkal, továbbá az USA-ban is turnéztak a '90-es években Alaszkán keresztül.

Valaki tudja-e, hogy volt-e, van-e nekünk deszanttérbe szerelhető üzemanyagtartályunk?
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd