Azért ne fussunk fejjel a falnak katasztrófavédelem ügyében úgy, hogy nincsenek részletes infóink a szervezet működéséről.
Ami tény, aktív, akcióra képes erő, a tűzoltóság, amivel rendelkeznek.
Amit gondolok, de nem biztos, javítson ki, aki többet tud... hogy van országos, valamint megyei parancsnoksága, valamint a városi polgármesteri hivatalokban is létezik emberük. Ebből gondolom, alapvetően, a koordinálás a katasztrófavédelem feladata ilyen helyzetekben. Tehát, amikor menekíteni kell az embereket, nem kell hogy rendelkezzenek buszokkal, arra ott a Volánok tönkelege és egyéb személyszállítók. Amikor el kell helyezni a kimenekítetteket, nem szükséges hogy a katasztrófavédőknek legyen erre a célra saját objektumuk. Arra ott vannak a különböző települések erre a célra felhasználható épületei, intézményei. ( sportcsarnokok, kollégiumok, egyebek, stb. ) Amikor etetni kell az evakuáltakat, nem kell hogy Ők főzzenek, erre ott vannak a településeken működő intézmények, vállalatok, Honvédség, stb., konyhái. Amikor betegeket, sérülteket kell ellátni, szintén nem az Ő dolguk, erre való az egészségügyi rendszer.
Viszont, szükséges hogy rendelkezzenek minden olyan infóval, amiből kifolyólag, vészhelyzetben, kizárólag Ők azonnal tudják szervezni a kimenekítést, szállítást, elhelyezést, ellátást, informálást, stb. Ott kell hogy legyen a szervereiken minden ehhez szükséges adat, amit használni is tudnak, ha a szituáció megköveteli. Nagyjából így gondolom, valahogy így mehet ez nálunk most.