F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

A festés itt se mindenhol makulátlan:

35987670694


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Idáig ezt a koszolódást csak F-35B képeken láttam:

15275217157


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed
The Republic of Turkey F-35 Delivery Ceremony’ at Fort Worth on June 21

Turkey’s first F-35A will enter service in November 2019 after the completion of a pilot training program.

http://defence-blog.com/news/source-turkey-receive-first-f-35-lightning-ii-fighter-jet-june-21.html


Rollout Celebration of Turkey’s first F-35A

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egyik se. Úgy hívják, naplemente. Nagyon romantikus tud lenni.
Gondolom, mielőtt rácsodálkoztatok a szép aranyszín felületre, megnéztétek más képeken is. Mert akkor láttátok, hogy ott meg csúnya szürke az egész.
Ugyanis, ez kompozit, míg a belső fémfelületnek fémoxid kerámia bevonata van. Ittrium-oxid bázisú cirkonium-oxid kerámia az, amivel ezt a felületet bevonatolták. A titánnitrid rendkívül rideg anyag, nem jó hőszigetelő és a forszázs rezonanciájától leválna a felületről. Ezenkívül inkább csak kis felületeken alkalmazzák. Fúró illetve maró szerszámok, orvosi eszközök, nagy kopásnak kitett felületek.

Hülye módon nem nagyítottam ki, pedig úgy már egyértelmű.
Kompresszorlapátok bevonatolására használják, de azt nem tudtam, hogy a GSF külső felületén ilyen nagy és speciális mechanikai igénybevételnek lenne kitéve.

Ott hátul marha nagy a hőmérséklet, szal' nem hiszem. Fúrókat és egyéb forgácsoló szerszámot szoktak TiN-el bevonni, a bőséges hűtés kötelező, ebből gondolom hogy nem az. :D

Úgy 600 fokig bírja.
http://www.brycoat.com/surface-engi...-nitride-tin-coatings-for-erosion-resistance/

Hogy ez sok, vagy kevés? De amúgy csak hirtelen felindulásból írtam, a (mint azóta kiderült, fals) színből kiindulva.
 

Hogy ez sok, vagy kevés? De amúgy csak hirtelen felindulásból írtam, a (mint azóta kiderült, fals) színből kiindulva.
Én csak a saját tapasztalatomból írtam, dolgoztam TiN bevonatú szerszámokkal és masszív hűtést ajánlott a gyártó hozzá(kellett is), ebből gondoltam hogy a hajtómű hője sok lenne neki.
 
Én csak a saját tapasztalatomból írtam, dolgoztam TiN bevonatú szerszámokkal és masszív hűtést ajánlott a gyártó hozzá(kellett is), ebből gondoltam hogy a hajtómű hője sok lenne neki.


Valaha én is használtam ilyesmit (mármint TiN bevonatú fúrószárat), persze nem ipari környezetben. Amúgy valószínűleg azért kell a hűtés, mert ha felmelegszik a szerszám, akkor az eltérő hőtágulási érték miatt "lepattogzódna" ez a bevonat a szerszámról.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az F-35A nagyot ment Fairfordban, pedig ez még csak egy úgynevezett Heritage Demo volt. Várom a helyszíni beszámolókat. Idáig a legtöbb amit hallottam, hogy a gép feltűnően zajos, tehát örvendjünk, mert a MiG-23-as reinkarnálódott! :) Airshow szempontból ez kulcsfontosságú!

De komolyra fordítva a szót, látvanyosan jól gyorsul a gép a demo magassági tartományában és a videók alapján még azt is megkockáztatom, hogy ez a gép képes a Raptor Demo Team műsorának kb 90%-át megrepülni, így TVC nélkül is.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Mmm...csak nem drága egy kicsit? :)

Nem a gép drága, taljánéknak nem megy fényesen.... (a cikk inkább erről szól, hogy mire költenék szívesebben az így felszabadult dellát)
A Eurofighter és a Rafaele árban több mint az egy generációval többet tudó F 35......
 
Az F-35A nagyot ment Fairfordban, pedig ez még csak egy úgynevezett Heritage Demo volt. Várom a helyszíni beszámolókat. Idáig a legtöbb amit hallottam, hogy a gép feltűnően zajos, tehát örvendjünk, mert a MiG-23-as reinkarnálódott! :) Airshow szempontból ez kulcsfontosságú!

De komolyra fordítva a szót, látvanyosan jól gyorsul a gép a demo magassági tartományában és a videók alapján még azt is megkockáztatom, hogy ez a gép képes a Raptor Demo Team műsorának kb 90%-át megrepülni, így TVC nélkül is.
Az biztos hogy hangos :D
Nem igen értek hozzá de látványosan lendületesebb volt mint a többiek. Nem tekerte meg a pilóta annyira mint pl a svájci Hornet vagy a francia Rafale, de látszik hogy nem küszködik tolóerő hiánnyal. Mondjuk a B verzió ha lehet még hangosabb, főleg lebegésben! Jó lesz majd ha már a többi légierő is belovagolja, mert akkor már lehet látványosabb demókra is számítani, szvsz. Pl az olasz pilóta remek bemutatót rittyentett az M-346 Masterral is!
 
Valaha én is használtam ilyesmit (mármint TiN bevonatú fúrószárat), persze nem ipari környezetben. Amúgy valószínűleg azért kell a hűtés, mert ha felmelegszik a szerszám, akkor az eltérő hőtágulási érték miatt "lepattogzódna" ez a bevonat a szerszámról.
Hűtés a magasabb hőmérsékleten csökkenő szilárdság meg forgácsleválasztás miatt kell (a bevonat általában felszín alá is diffundál).