F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 454
113
A festés itt se mindenhol makulátlan:

35987670694


 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Egyik se. Úgy hívják, naplemente. Nagyon romantikus tud lenni.
Gondolom, mielőtt rácsodálkoztatok a szép aranyszín felületre, megnéztétek más képeken is. Mert akkor láttátok, hogy ott meg csúnya szürke az egész.
Ugyanis, ez kompozit, míg a belső fémfelületnek fémoxid kerámia bevonata van. Ittrium-oxid bázisú cirkonium-oxid kerámia az, amivel ezt a felületet bevonatolták. A titánnitrid rendkívül rideg anyag, nem jó hőszigetelő és a forszázs rezonanciájától leválna a felületről. Ezenkívül inkább csak kis felületeken alkalmazzák. Fúró illetve maró szerszámok, orvosi eszközök, nagy kopásnak kitett felületek.

Hülye módon nem nagyítottam ki, pedig úgy már egyértelmű.
Kompresszorlapátok bevonatolására használják, de azt nem tudtam, hogy a GSF külső felületén ilyen nagy és speciális mechanikai igénybevételnek lenne kitéve.

Ott hátul marha nagy a hőmérséklet, szal' nem hiszem. Fúrókat és egyéb forgácsoló szerszámot szoktak TiN-el bevonni, a bőséges hűtés kötelező, ebből gondolom hogy nem az. :D

Úgy 600 fokig bírja.
http://www.brycoat.com/surface-engi...-nitride-tin-coatings-for-erosion-resistance/

Hogy ez sok, vagy kevés? De amúgy csak hirtelen felindulásból írtam, a (mint azóta kiderült, fals) színből kiindulva.
 
R

rejsz felügyelő

Guest

Hogy ez sok, vagy kevés? De amúgy csak hirtelen felindulásból írtam, a (mint azóta kiderült, fals) színből kiindulva.
Én csak a saját tapasztalatomból írtam, dolgoztam TiN bevonatú szerszámokkal és masszív hűtést ajánlott a gyártó hozzá(kellett is), ebből gondoltam hogy a hajtómű hője sok lenne neki.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Én csak a saját tapasztalatomból írtam, dolgoztam TiN bevonatú szerszámokkal és masszív hűtést ajánlott a gyártó hozzá(kellett is), ebből gondoltam hogy a hajtómű hője sok lenne neki.


Valaha én is használtam ilyesmit (mármint TiN bevonatú fúrószárat), persze nem ipari környezetben. Amúgy valószínűleg azért kell a hűtés, mert ha felmelegszik a szerszám, akkor az eltérő hőtágulási érték miatt "lepattogzódna" ez a bevonat a szerszámról.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 454
113
Az F-35A nagyot ment Fairfordban, pedig ez még csak egy úgynevezett Heritage Demo volt. Várom a helyszíni beszámolókat. Idáig a legtöbb amit hallottam, hogy a gép feltűnően zajos, tehát örvendjünk, mert a MiG-23-as reinkarnálódott! :) Airshow szempontból ez kulcsfontosságú!

De komolyra fordítva a szót, látvanyosan jól gyorsul a gép a demo magassági tartományában és a videók alapján még azt is megkockáztatom, hogy ez a gép képes a Raptor Demo Team műsorának kb 90%-át megrepülni, így TVC nélkül is.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Mmm...csak nem drága egy kicsit? :)

Nem a gép drága, taljánéknak nem megy fényesen.... (a cikk inkább erről szól, hogy mire költenék szívesebben az így felszabadult dellát)
A Eurofighter és a Rafaele árban több mint az egy generációval többet tudó F 35......
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 802
2 554
113
Az F-35A nagyot ment Fairfordban, pedig ez még csak egy úgynevezett Heritage Demo volt. Várom a helyszíni beszámolókat. Idáig a legtöbb amit hallottam, hogy a gép feltűnően zajos, tehát örvendjünk, mert a MiG-23-as reinkarnálódott! :) Airshow szempontból ez kulcsfontosságú!

De komolyra fordítva a szót, látvanyosan jól gyorsul a gép a demo magassági tartományában és a videók alapján még azt is megkockáztatom, hogy ez a gép képes a Raptor Demo Team műsorának kb 90%-át megrepülni, így TVC nélkül is.
Az biztos hogy hangos :D
Nem igen értek hozzá de látványosan lendületesebb volt mint a többiek. Nem tekerte meg a pilóta annyira mint pl a svájci Hornet vagy a francia Rafale, de látszik hogy nem küszködik tolóerő hiánnyal. Mondjuk a B verzió ha lehet még hangosabb, főleg lebegésben! Jó lesz majd ha már a többi légierő is belovagolja, mert akkor már lehet látványosabb demókra is számítani, szvsz. Pl az olasz pilóta remek bemutatót rittyentett az M-346 Masterral is!
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Valaha én is használtam ilyesmit (mármint TiN bevonatú fúrószárat), persze nem ipari környezetben. Amúgy valószínűleg azért kell a hűtés, mert ha felmelegszik a szerszám, akkor az eltérő hőtágulási érték miatt "lepattogzódna" ez a bevonat a szerszámról.
Hűtés a magasabb hőmérsékleten csökkenő szilárdság meg forgácsleválasztás miatt kell (a bevonat általában felszín alá is diffundál).