Képek innen. Elég jó kis válogatás, érdemes a többi képet is végignézni:
https://www.flickr.com/photos/156678404@N02/page1
https://www.flickr.com/photos/156678404@N02/page1
The Republic of Turkey F-35 Delivery Ceremony’ at Fort Worth on June 21
Turkey’s first F-35A will enter service in November 2019 after the completion of a pilot training program.
http://defence-blog.com/news/source-turkey-receive-first-f-35-lightning-ii-fighter-jet-june-21.html
Egyik se. Úgy hívják, naplemente. Nagyon romantikus tud lenni.
Gondolom, mielőtt rácsodálkoztatok a szép aranyszín felületre, megnéztétek más képeken is. Mert akkor láttátok, hogy ott meg csúnya szürke az egész.
Ugyanis, ez kompozit, míg a belső fémfelületnek fémoxid kerámia bevonata van. Ittrium-oxid bázisú cirkonium-oxid kerámia az, amivel ezt a felületet bevonatolták. A titánnitrid rendkívül rideg anyag, nem jó hőszigetelő és a forszázs rezonanciájától leválna a felületről. Ezenkívül inkább csak kis felületeken alkalmazzák. Fúró illetve maró szerszámok, orvosi eszközök, nagy kopásnak kitett felületek.
Ott hátul marha nagy a hőmérséklet, szal' nem hiszem. Fúrókat és egyéb forgácsoló szerszámot szoktak TiN-el bevonni, a bőséges hűtés kötelező, ebből gondolom hogy nem az.![]()
Én csak a saját tapasztalatomból írtam, dolgoztam TiN bevonatú szerszámokkal és masszív hűtést ajánlott a gyártó hozzá(kellett is), ebből gondoltam hogy a hajtómű hője sok lenne neki.Hogy ez sok, vagy kevés? De amúgy csak hirtelen felindulásból írtam, a (mint azóta kiderült, fals) színből kiindulva.
Én csak a saját tapasztalatomból írtam, dolgoztam TiN bevonatú szerszámokkal és masszív hűtést ajánlott a gyártó hozzá(kellett is), ebből gondoltam hogy a hajtómű hője sok lenne neki.
Italy says won't buy more F-35 fighter jets, may cut existing order
https://www.reuters.com/article/us-...ter-jets-may-cut-existing-order-idUSKBN1JW28M

Airshow szempontból ez kulcsfontosságú!Mmm...csak nem drága egy kicsit?![]()
Az biztos hogy hangosAz F-35A nagyot ment Fairfordban, pedig ez még csak egy úgynevezett Heritage Demo volt. Várom a helyszíni beszámolókat. Idáig a legtöbb amit hallottam, hogy a gép feltűnően zajos, tehát örvendjünk, mert a MiG-23-as reinkarnálódott!Airshow szempontból ez kulcsfontosságú!
De komolyra fordítva a szót, látvanyosan jól gyorsul a gép a demo magassági tartományában és a videók alapján még azt is megkockáztatom, hogy ez a gép képes a Raptor Demo Team műsorának kb 90%-át megrepülni, így TVC nélkül is.

Hűtés a magasabb hőmérsékleten csökkenő szilárdság meg forgácsleválasztás miatt kell (a bevonat általában felszín alá is diffundál).Valaha én is használtam ilyesmit (mármint TiN bevonatú fúrószárat), persze nem ipari környezetben. Amúgy valószínűleg azért kell a hűtés, mert ha felmelegszik a szerszám, akkor az eltérő hőtágulási érték miatt "lepattogzódna" ez a bevonat a szerszámról.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..