protyivotankovűj upravljajeműj raketnűj sznarjad = harckocsi elleni irányított rakétalövedékA PTURSZ az hogy jön ki?
Páncéltörő mi?
protyivotankovűj upravljajeműj raketnűj sznarjad = harckocsi elleni irányított rakétalövedékA PTURSZ az hogy jön ki?
Páncéltörő mi?
protyivotankovűj upravljajeműj raketnűj sznarjad = harckocsi elleni irányított rakétalövedék


Persze, hiszen csak anno az oroszul tudok akartak felvágni...
Kösz!
Azt hittem magyar rövidítés![]()
Szomorúan hallom, hogy beálltál ebbe a táborba. Ha 200-szor írod le, hogy légiharc-rakéta és légvédelmi rakéta-rendszer, akkor valahogy sokkal kényelmegesebb az, hogy AAM és SAM egy fórumon. Az összefoglalóban nem hunglish van, de azért bakker egy fórum az nem könyv és nem szakdolgozat...Van azért különbség. A hunglish nem más, mint netto sznobéria. A "szakmainak" tetsző angolszász technobullshit pedig a bennfentesség láttatása. Kerüljük, ha lehet.

Remélem, nem lesznek túl nehezek és nem stabilizálják vissza ezt a jó kis gépet.Itt egy újabb hír a jenki légi hadviselés fejlesztéséről.
Most épp apg-83 radart kap egyelőre 100 db f-18 C/D
https://defence-blog.com/aviation/n...eck-production-apg-83-sabr-f-18c-fighter.html
![]()
Kicsit off de úgy vélem elfér itt
Korábban már tűnődtem olyasmin, hogy a SAAB-nak mellékesként, amolyan Joint Venture keretében kéne modernizálnia a Boeing engedélyével a finnek és a svájciak Hornet flottáját. RM-12-es hajtómű, Ericson radar, új műszerfal, egyéb dolgok.
A végét nem értem a történetnek, hogy ez hogyan lehetséges.Más.
A linkelt cikkben lévő spanyol Hornet beszerzés volt anno a szakítás elég csúnya oka a McDonnell és a Northrop között.
Ez a két cég ugyanis korábban megállapodott, hogy az F-18-asból a Northrop ki fog fejleszteni egy könnyített land based F-18L verziót és a potenciális szárazföldi légierők felé mind a promóciót, mind pedig az értékesítést is maga fogja végezni. Az könnyen látható, hogy így a US Navy és Marines mellet más már nem jut a McDonnell-nek, így az utóbbiak, kihasználva, hogy a már meglévő verziók az ő nevük alatt futnak, nomeg eleve nagyobb a befolyásuk is, mindenhol a saját, hajófedélzeti gépüket kínálták.
A Northrop perre vitte a dolgot, de veszített. Súlyos ára lett a dolognak, mert az F-18L kifejlesztését törölni kellett, az elvégzett dizájn munka eredményei a McDonnell Douglas-ra szálltak és még a perköltséget is fizetniük kellett.
Szintén értelmetlen. 14+néhány gépes vegyes flotta? Hülye ötlet. A svédek szinte biztosan vállalják C/D gépek átadását, ha ők E-re váltanak majd. Pénz.
Az FA-50-ről volt szó, jenki részről "no go" van rá. És minek kéne bele RM12...?
Egyesek úgy kezelik az áthajtóművezést, mint valami sétát a parkban. Nagyon nem ez a helyzet.

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..