F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

Csak felesleges lenne.
Itt azonban a részben a GE/Boeing páros továbbetetéséről is szó lehet.
Egy ilyen átépítés a külföldi üzemeltetők fele is jó referencia lenne.

Az lett volna szép, ha tényleg a Super Hornet F414-eseit kapnák meg a Hornetek.
 
Csak felesleges lenne.
Itt azonban a részben a GE/Boeing páros továbbetetéséről is szó lehet.
Egy ilyen átépítés a külföldi üzemeltetők fele is jó referencia lenne.

Az lett volna szép, ha tényleg a Super Hornet F414-eseit kapnák meg a Hornetek.
Sanszosan átépítés nélkül nem megy. Akkor most 18 db gép számára kifejlesztettek egy új F414-es modifikációt...?
 
Úgy fest, ami meg mégfurcsább, hogy ezt is F414GE400-nak nevezik, mint a 97kN-ost, illetve, hogy még nagyobb legyen a zavar, egy helyen a cikk Enhanced Engine-nek.
Namost a probléma az, hogy egy C/D Hornetben még a 18 százalékkal erősebb F414-es is "enhanced". De az F414 Enhanced Engine idáig a 110kN-os projekt volt a Super Hornethez, amit sose rendelt meg senki.
A Super Hornet, illetve Growler flotta F414GE400-asa 97 kN tolóerőre képes, ezt már idáig is keveselték, de az erősebb EE variánst financiális okokból mégse rendelték meg.
Az F414GE400-asa kb 35 százalékkal erősebb, mint a kifutó F404GE402-esek.
Ehhez képest a most bejelentett F414GE400 a Hornethez csak 18 százalékkal erősebb, de megkapta az Enhanced Engine jelölést.
Csak viszonyításképp, az eddig megadott F414 Enhanced Engine az eddigi F414GE400-ashoz képest kb 15 százalékkal volt (vagy lett volna) erősebb, az F404GE402-höz képest meg közel 50%-al.
 
Nos én kicsit utánaolvastam ennek a dolognak és úgy fest, hogy ez a hír már zzerepelt idén júliusban, de akkor még csak a Super Hornet/Growler flotta remotorizációja volt a plusz 18 százalék tolóerő növekedés.
Azaz a fenti cikk úgy néz ki egy nagy katyvasz, ahol is nagyvonalúan keverik a Hornet és Super Hornet családot illetve valahogy a júliusi és a mostani szerződés tárgyát. Gondolok itt a lazán copy/paste-elt szövegrészekre az alábbi cikkből:

https://www.google.com/amp/s/defenc...d-f414-engines-support-f-18-aircraft.html/amp
 
Nos én kicsit utánaolvastam ennek a dolognak és úgy fest, hogy ez a hír már zzerepelt idén júliusban, de akkor még csak a Super Hornet/Growler flotta remotorizációja volt a plusz 18 százalék tolóerő növekedés.
Azaz a fenti cikk úgy néz ki egy nagy katyvasz, ahol is nagyvonalúan keverik a Hornet és Super Hornet családot illetve valahogy a júliusi és a mostani szerződés tárgyát. Gondolok itt a lazán copy/paste-elt szövegrészekre az alábbi cikkből:

https://www.google.com/amp/s/defenc...d-f414-engines-support-f-18-aircraft.html/amp
Na de akkor a eredeti hírt sem értem. A Navy akkor megrendelte 10+ év után az F414 EPE-t? Ez elég nagy szó lenne azért, mert annak fejlesztését tudtommal nem fejezték be soha, gépbe se volt építve soha.

Nagyon ráncoltam a szemem az elő komment kapcsán, hogy a legutolsó betűig egyezett a típusjelzés. Ezek szerint viszont a szerző keverte a szezont a fazonnal.
 
De mi az oka a váltásnak?Jön az F-35,igazából minden F-18 variáns kifutó gép.
 
Ez nem fejlesztő kapacitás. Ez csak a már most is meglévő gyártósor munkával való ellátása. Ezt nem a szövetségi kormányzat akarja, hanem az ipar akarja az USA-tól a lobbystáin keresztül.
Hornetet már húsz éve nem gyártanak és a SH/Growler gyártása is szünetel, új megrendelés nincs.
A Hornet kezd eltűnni a US Navy és lassan a Marines kötelékéből, tehát nagyjavításokra, upgrade-ekre se lehet már számítani.

Az a helyzet, hogy tetszik vagy sem, az F-35-nek lényegében mind a három altípusával ki lehetne váltani minden más amerikai típust, talán a Raptort kivéve. De annak kezelését is a Lockheed/P&W páros intézi, a Boeingnek csak a fejlesztéshez és a gyártáshoz volt némi köze, a GE-nek meg még ahhoz sem.
 
Ez nem fejlesztő kapacitás. Ez csak a már most is meglévő gyártósor munkával való ellátása. Ezt nem a szövetségi kormányzat akarja, hanem az ipar akarja az USA-tól a lobbystáin keresztül.
Hornetet már húsz éve nem gyártanak és a SH/Growler gyártása is szünetel, új megrendelés nincs.

Áprilisban még elég optimisták voltak a Boeingnél...

https://www.flightglobal.com/news/a...uper-hornet-production-line-busy-unti-447363/
 
Ez nem fejlesztő kapacitás. Ez csak a már most is meglévő gyártósor munkával való ellátása. Ezt nem a szövetségi kormányzat akarja, hanem az ipar akarja az USA-tól a lobbystáin keresztül.
Hornetet már húsz éve nem gyártanak és a SH/Growler gyártása is szünetel, új megrendelés nincs.
A Hornet kezd eltűnni a US Navy és lassan a Marines kötelékéből, tehát nagyjavításokra, upgrade-ekre se lehet már számítani.

Az a helyzet, hogy tetszik vagy sem, az F-35-nek lényegében mind a három altípusával ki lehetne váltani minden más amerikai típust, talán a Raptort kivéve. De annak kezelését is a Lockheed/P&W páros intézi, a Boeingnek csak a fejlesztéshez és a gyártáshoz volt némi köze, a GE-nek meg még ahhoz sem.
Csak azt nem értem, hogy akkor a GE miért nem lobbizik az F-15 átépítésekért úgy, hogy még vagy 20-30 évig itten lesznek. Vagy az USAF részéről 0 igény van erősebb F-15-re legyen az C vagy E?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
f-a-18-hornet-aggressor-squadron-usaf-istrebitel.jpg
 
Super Hornet indítás, 360 fokban forgatható a pilóta sisakjára erősített kamera.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Super Hornet indítás, 360 fokban forgatható a pilóta sisakjára erősített kamera.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Jó felvétel, de a kamera nem a sisakon van, mert hátrafelé fordítva/nézve szemből látsziki a sisakos feje. Valószínűleg belülről a kabintetőre van ragasztva. Érdekes, hogy 1,19-től többször körbetekeri a botkormányt, ellenőrzi a kormányvezérlő rendszer működését, de hátra se néz, hogy a kormányok mozognak-e a kormánylapok és jó irányba-e?? A másik furcsaság nekem, hogy kesztyű nélkül repül. Tudom hogy kényelmesebb, anno a PG berepülő-pilótája, Eőry Elek bácsi is (akkor nekem még az volt) jobban szerette így - addig míg egy elektromos zárlat miatt a kabinban füstölő/felizzó vezetékeket szabad kézzel nem kellett neki tépkedni!! Nem nagyon élvezte ...
 
De mi az oka a váltásnak?Jön az F-35,igazából minden F-18 variáns kifutó gép.
Az F-15 is érdekes beszerzés volt Izraeltől, miután ŐK kaphatnak még olyan F-35 öt is, amelynek nincs belenyúlva a szoftverébe. Én meg ott nem értem az okot, hasonló vagy inkább ha hinni lehet a híreknek drágábban vesznek négy gen gépet, mint az amúgy is rendszerükben lévő F-35 öt még.
 
Jó felvétel, de a kamera nem a sisakon van, mert hátrafelé fordítva/nézve szemből látsziki a sisakos feje. Valószínűleg belülről a kabintetőre van ragasztva. Érdekes, hogy 1,19-től többször körbetekeri a botkormányt, ellenőrzi a kormányvezérlő rendszer működését, de hátra se néz, hogy a kormányok mozognak-e a kormánylapok és jó irányba-e?? A másik furcsaság nekem, hogy kesztyű nélkül repül. Tudom hogy kényelmesebb, anno a PG berepülő-pilótája, Eőry Elek bácsi is (akkor nekem még az volt) jobban szerette így - addig míg egy elektromos zárlat miatt a kabinban füstölő/felizzó vezetékeket szabad kézzel nem kellett neki tépkedni!! Nem nagyon élvezte ...
Igaz, nem a sisakon volt, köszi. A kormánylapokat gondolom a tükörben figyeli, elég jól látszanak.
 
Az F-15 is érdekes beszerzés volt Izraeltől, miután ŐK kaphatnak még olyan F-35 öt is, amelynek nincs belenyúlva a szoftverébe. Én meg ott nem értem az okot, hasonló vagy inkább ha hinni lehet a híreknek drágábban vesznek négy gen gépet, mint az amúgy is rendszerükben lévő F-35 öt még.

Lehet azt kifejezetten csak légifölényhez akarják, de ez csak tipp.