F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 853
67 372
113
Csak felesleges lenne.
Itt azonban a részben a GE/Boeing páros továbbetetéséről is szó lehet.
Egy ilyen átépítés a külföldi üzemeltetők fele is jó referencia lenne.

Az lett volna szép, ha tényleg a Super Hornet F414-eseit kapnák meg a Hornetek.
 
M

molnibalage

Guest
Csak felesleges lenne.
Itt azonban a részben a GE/Boeing páros továbbetetéséről is szó lehet.
Egy ilyen átépítés a külföldi üzemeltetők fele is jó referencia lenne.

Az lett volna szép, ha tényleg a Super Hornet F414-eseit kapnák meg a Hornetek.
Sanszosan átépítés nélkül nem megy. Akkor most 18 db gép számára kifejlesztettek egy új F414-es modifikációt...?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 853
67 372
113
Úgy fest, ami meg mégfurcsább, hogy ezt is F414GE400-nak nevezik, mint a 97kN-ost, illetve, hogy még nagyobb legyen a zavar, egy helyen a cikk Enhanced Engine-nek.
Namost a probléma az, hogy egy C/D Hornetben még a 18 százalékkal erősebb F414-es is "enhanced". De az F414 Enhanced Engine idáig a 110kN-os projekt volt a Super Hornethez, amit sose rendelt meg senki.
A Super Hornet, illetve Growler flotta F414GE400-asa 97 kN tolóerőre képes, ezt már idáig is keveselték, de az erősebb EE variánst financiális okokból mégse rendelték meg.
Az F414GE400-asa kb 35 százalékkal erősebb, mint a kifutó F404GE402-esek.
Ehhez képest a most bejelentett F414GE400 a Hornethez csak 18 százalékkal erősebb, de megkapta az Enhanced Engine jelölést.
Csak viszonyításképp, az eddig megadott F414 Enhanced Engine az eddigi F414GE400-ashoz képest kb 15 százalékkal volt (vagy lett volna) erősebb, az F404GE402-höz képest meg közel 50%-al.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 853
67 372
113
Nos én kicsit utánaolvastam ennek a dolognak és úgy fest, hogy ez a hír már zzerepelt idén júliusban, de akkor még csak a Super Hornet/Growler flotta remotorizációja volt a plusz 18 százalék tolóerő növekedés.
Azaz a fenti cikk úgy néz ki egy nagy katyvasz, ahol is nagyvonalúan keverik a Hornet és Super Hornet családot illetve valahogy a júliusi és a mostani szerződés tárgyát. Gondolok itt a lazán copy/paste-elt szövegrészekre az alábbi cikkből:

https://www.google.com/amp/s/defenc...d-f414-engines-support-f-18-aircraft.html/amp
 
M

molnibalage

Guest
Nos én kicsit utánaolvastam ennek a dolognak és úgy fest, hogy ez a hír már zzerepelt idén júliusban, de akkor még csak a Super Hornet/Growler flotta remotorizációja volt a plusz 18 százalék tolóerő növekedés.
Azaz a fenti cikk úgy néz ki egy nagy katyvasz, ahol is nagyvonalúan keverik a Hornet és Super Hornet családot illetve valahogy a júliusi és a mostani szerződés tárgyát. Gondolok itt a lazán copy/paste-elt szövegrészekre az alábbi cikkből:

https://www.google.com/amp/s/defenc...d-f414-engines-support-f-18-aircraft.html/amp
Na de akkor a eredeti hírt sem értem. A Navy akkor megrendelte 10+ év után az F414 EPE-t? Ez elég nagy szó lenne azért, mert annak fejlesztését tudtommal nem fejezték be soha, gépbe se volt építve soha.

Nagyon ráncoltam a szemem az elő komment kapcsán, hogy a legutolsó betűig egyezett a típusjelzés. Ezek szerint viszont a szerző keverte a szezont a fazonnal.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 106
85 975
113
De mi az oka a váltásnak?Jön az F-35,igazából minden F-18 variáns kifutó gép.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 853
67 372
113
Ez nem fejlesztő kapacitás. Ez csak a már most is meglévő gyártósor munkával való ellátása. Ezt nem a szövetségi kormányzat akarja, hanem az ipar akarja az USA-tól a lobbystáin keresztül.
Hornetet már húsz éve nem gyártanak és a SH/Growler gyártása is szünetel, új megrendelés nincs.
A Hornet kezd eltűnni a US Navy és lassan a Marines kötelékéből, tehát nagyjavításokra, upgrade-ekre se lehet már számítani.

Az a helyzet, hogy tetszik vagy sem, az F-35-nek lényegében mind a három altípusával ki lehetne váltani minden más amerikai típust, talán a Raptort kivéve. De annak kezelését is a Lockheed/P&W páros intézi, a Boeingnek csak a fejlesztéshez és a gyártáshoz volt némi köze, a GE-nek meg még ahhoz sem.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 126
83 008
113
Ez nem fejlesztő kapacitás. Ez csak a már most is meglévő gyártósor munkával való ellátása. Ezt nem a szövetségi kormányzat akarja, hanem az ipar akarja az USA-tól a lobbystáin keresztül.
Hornetet már húsz éve nem gyártanak és a SH/Growler gyártása is szünetel, új megrendelés nincs.

Áprilisban még elég optimisták voltak a Boeingnél...

https://www.flightglobal.com/news/a...uper-hornet-production-line-busy-unti-447363/
 
M

molnibalage

Guest
Ez nem fejlesztő kapacitás. Ez csak a már most is meglévő gyártósor munkával való ellátása. Ezt nem a szövetségi kormányzat akarja, hanem az ipar akarja az USA-tól a lobbystáin keresztül.
Hornetet már húsz éve nem gyártanak és a SH/Growler gyártása is szünetel, új megrendelés nincs.
A Hornet kezd eltűnni a US Navy és lassan a Marines kötelékéből, tehát nagyjavításokra, upgrade-ekre se lehet már számítani.

Az a helyzet, hogy tetszik vagy sem, az F-35-nek lényegében mind a három altípusával ki lehetne váltani minden más amerikai típust, talán a Raptort kivéve. De annak kezelését is a Lockheed/P&W páros intézi, a Boeingnek csak a fejlesztéshez és a gyártáshoz volt némi köze, a GE-nek meg még ahhoz sem.
Csak azt nem értem, hogy akkor a GE miért nem lobbizik az F-15 átépítésekért úgy, hogy még vagy 20-30 évig itten lesznek. Vagy az USAF részéről 0 igény van erősebb F-15-re legyen az C vagy E?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 604
7 971
113
f-a-18-hornet-aggressor-squadron-usaf-istrebitel.jpg
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 674
18 968
113
Super Hornet indítás, 360 fokban forgatható a pilóta sisakjára erősített kamera.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Super Hornet indítás, 360 fokban forgatható a pilóta sisakjára erősített kamera.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Jó felvétel, de a kamera nem a sisakon van, mert hátrafelé fordítva/nézve szemből látsziki a sisakos feje. Valószínűleg belülről a kabintetőre van ragasztva. Érdekes, hogy 1,19-től többször körbetekeri a botkormányt, ellenőrzi a kormányvezérlő rendszer működését, de hátra se néz, hogy a kormányok mozognak-e a kormánylapok és jó irányba-e?? A másik furcsaság nekem, hogy kesztyű nélkül repül. Tudom hogy kényelmesebb, anno a PG berepülő-pilótája, Eőry Elek bácsi is (akkor nekem még az volt) jobban szerette így - addig míg egy elektromos zárlat miatt a kabinban füstölő/felizzó vezetékeket szabad kézzel nem kellett neki tépkedni!! Nem nagyon élvezte ...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 406
52 215
113
De mi az oka a váltásnak?Jön az F-35,igazából minden F-18 variáns kifutó gép.
Az F-15 is érdekes beszerzés volt Izraeltől, miután ŐK kaphatnak még olyan F-35 öt is, amelynek nincs belenyúlva a szoftverébe. Én meg ott nem értem az okot, hasonló vagy inkább ha hinni lehet a híreknek drágábban vesznek négy gen gépet, mint az amúgy is rendszerükben lévő F-35 öt még.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 674
18 968
113
Jó felvétel, de a kamera nem a sisakon van, mert hátrafelé fordítva/nézve szemből látsziki a sisakos feje. Valószínűleg belülről a kabintetőre van ragasztva. Érdekes, hogy 1,19-től többször körbetekeri a botkormányt, ellenőrzi a kormányvezérlő rendszer működését, de hátra se néz, hogy a kormányok mozognak-e a kormánylapok és jó irányba-e?? A másik furcsaság nekem, hogy kesztyű nélkül repül. Tudom hogy kényelmesebb, anno a PG berepülő-pilótája, Eőry Elek bácsi is (akkor nekem még az volt) jobban szerette így - addig míg egy elektromos zárlat miatt a kabinban füstölő/felizzó vezetékeket szabad kézzel nem kellett neki tépkedni!! Nem nagyon élvezte ...
Igaz, nem a sisakon volt, köszi. A kormánylapokat gondolom a tükörben figyeli, elég jól látszanak.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 926
5 440
113
Az F-15 is érdekes beszerzés volt Izraeltől, miután ŐK kaphatnak még olyan F-35 öt is, amelynek nincs belenyúlva a szoftverébe. Én meg ott nem értem az okot, hasonló vagy inkább ha hinni lehet a híreknek drágábban vesznek négy gen gépet, mint az amúgy is rendszerükben lévő F-35 öt még.

Lehet azt kifejezetten csak légifölényhez akarják, de ez csak tipp.