F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Csak felesleges lenne.
Itt azonban a részben a GE/Boeing páros továbbetetéséről is szó lehet.
Egy ilyen átépítés a külföldi üzemeltetők fele is jó referencia lenne.

Az lett volna szép, ha tényleg a Super Hornet F414-eseit kapnák meg a Hornetek.
 
M

molnibalage

Guest
Csak felesleges lenne.
Itt azonban a részben a GE/Boeing páros továbbetetéséről is szó lehet.
Egy ilyen átépítés a külföldi üzemeltetők fele is jó referencia lenne.

Az lett volna szép, ha tényleg a Super Hornet F414-eseit kapnák meg a Hornetek.
Sanszosan átépítés nélkül nem megy. Akkor most 18 db gép számára kifejlesztettek egy új F414-es modifikációt...?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Úgy fest, ami meg mégfurcsább, hogy ezt is F414GE400-nak nevezik, mint a 97kN-ost, illetve, hogy még nagyobb legyen a zavar, egy helyen a cikk Enhanced Engine-nek.
Namost a probléma az, hogy egy C/D Hornetben még a 18 százalékkal erősebb F414-es is "enhanced". De az F414 Enhanced Engine idáig a 110kN-os projekt volt a Super Hornethez, amit sose rendelt meg senki.
A Super Hornet, illetve Growler flotta F414GE400-asa 97 kN tolóerőre képes, ezt már idáig is keveselték, de az erősebb EE variánst financiális okokból mégse rendelték meg.
Az F414GE400-asa kb 35 százalékkal erősebb, mint a kifutó F404GE402-esek.
Ehhez képest a most bejelentett F414GE400 a Hornethez csak 18 százalékkal erősebb, de megkapta az Enhanced Engine jelölést.
Csak viszonyításképp, az eddig megadott F414 Enhanced Engine az eddigi F414GE400-ashoz képest kb 15 százalékkal volt (vagy lett volna) erősebb, az F404GE402-höz képest meg közel 50%-al.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Nos én kicsit utánaolvastam ennek a dolognak és úgy fest, hogy ez a hír már zzerepelt idén júliusban, de akkor még csak a Super Hornet/Growler flotta remotorizációja volt a plusz 18 százalék tolóerő növekedés.
Azaz a fenti cikk úgy néz ki egy nagy katyvasz, ahol is nagyvonalúan keverik a Hornet és Super Hornet családot illetve valahogy a júliusi és a mostani szerződés tárgyát. Gondolok itt a lazán copy/paste-elt szövegrészekre az alábbi cikkből:

https://www.google.com/amp/s/defenc...d-f414-engines-support-f-18-aircraft.html/amp
 
M

molnibalage

Guest
Nos én kicsit utánaolvastam ennek a dolognak és úgy fest, hogy ez a hír már zzerepelt idén júliusban, de akkor még csak a Super Hornet/Growler flotta remotorizációja volt a plusz 18 százalék tolóerő növekedés.
Azaz a fenti cikk úgy néz ki egy nagy katyvasz, ahol is nagyvonalúan keverik a Hornet és Super Hornet családot illetve valahogy a júliusi és a mostani szerződés tárgyát. Gondolok itt a lazán copy/paste-elt szövegrészekre az alábbi cikkből:

https://www.google.com/amp/s/defenc...d-f414-engines-support-f-18-aircraft.html/amp
Na de akkor a eredeti hírt sem értem. A Navy akkor megrendelte 10+ év után az F414 EPE-t? Ez elég nagy szó lenne azért, mert annak fejlesztését tudtommal nem fejezték be soha, gépbe se volt építve soha.

Nagyon ráncoltam a szemem az elő komment kapcsán, hogy a legutolsó betűig egyezett a típusjelzés. Ezek szerint viszont a szerző keverte a szezont a fazonnal.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 784
75 808
113
De mi az oka a váltásnak?Jön az F-35,igazából minden F-18 variáns kifutó gép.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ez nem fejlesztő kapacitás. Ez csak a már most is meglévő gyártósor munkával való ellátása. Ezt nem a szövetségi kormányzat akarja, hanem az ipar akarja az USA-tól a lobbystáin keresztül.
Hornetet már húsz éve nem gyártanak és a SH/Growler gyártása is szünetel, új megrendelés nincs.
A Hornet kezd eltűnni a US Navy és lassan a Marines kötelékéből, tehát nagyjavításokra, upgrade-ekre se lehet már számítani.

Az a helyzet, hogy tetszik vagy sem, az F-35-nek lényegében mind a három altípusával ki lehetne váltani minden más amerikai típust, talán a Raptort kivéve. De annak kezelését is a Lockheed/P&W páros intézi, a Boeingnek csak a fejlesztéshez és a gyártáshoz volt némi köze, a GE-nek meg még ahhoz sem.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
Ez nem fejlesztő kapacitás. Ez csak a már most is meglévő gyártósor munkával való ellátása. Ezt nem a szövetségi kormányzat akarja, hanem az ipar akarja az USA-tól a lobbystáin keresztül.
Hornetet már húsz éve nem gyártanak és a SH/Growler gyártása is szünetel, új megrendelés nincs.

Áprilisban még elég optimisták voltak a Boeingnél...

https://www.flightglobal.com/news/a...uper-hornet-production-line-busy-unti-447363/
 
M

molnibalage

Guest
Ez nem fejlesztő kapacitás. Ez csak a már most is meglévő gyártósor munkával való ellátása. Ezt nem a szövetségi kormányzat akarja, hanem az ipar akarja az USA-tól a lobbystáin keresztül.
Hornetet már húsz éve nem gyártanak és a SH/Growler gyártása is szünetel, új megrendelés nincs.
A Hornet kezd eltűnni a US Navy és lassan a Marines kötelékéből, tehát nagyjavításokra, upgrade-ekre se lehet már számítani.

Az a helyzet, hogy tetszik vagy sem, az F-35-nek lényegében mind a három altípusával ki lehetne váltani minden más amerikai típust, talán a Raptort kivéve. De annak kezelését is a Lockheed/P&W páros intézi, a Boeingnek csak a fejlesztéshez és a gyártáshoz volt némi köze, a GE-nek meg még ahhoz sem.
Csak azt nem értem, hogy akkor a GE miért nem lobbizik az F-15 átépítésekért úgy, hogy még vagy 20-30 évig itten lesznek. Vagy az USAF részéről 0 igény van erősebb F-15-re legyen az C vagy E?
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
f-a-18-hornet-aggressor-squadron-usaf-istrebitel.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Super Hornet indítás, 360 fokban forgatható a pilóta sisakjára erősített kamera.

Jó felvétel, de a kamera nem a sisakon van, mert hátrafelé fordítva/nézve szemből látsziki a sisakos feje. Valószínűleg belülről a kabintetőre van ragasztva. Érdekes, hogy 1,19-től többször körbetekeri a botkormányt, ellenőrzi a kormányvezérlő rendszer működését, de hátra se néz, hogy a kormányok mozognak-e a kormánylapok és jó irányba-e?? A másik furcsaság nekem, hogy kesztyű nélkül repül. Tudom hogy kényelmesebb, anno a PG berepülő-pilótája, Eőry Elek bácsi is (akkor nekem még az volt) jobban szerette így - addig míg egy elektromos zárlat miatt a kabinban füstölő/felizzó vezetékeket szabad kézzel nem kellett neki tépkedni!! Nem nagyon élvezte ...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 411
43 989
113
De mi az oka a váltásnak?Jön az F-35,igazából minden F-18 variáns kifutó gép.
Az F-15 is érdekes beszerzés volt Izraeltől, miután ŐK kaphatnak még olyan F-35 öt is, amelynek nincs belenyúlva a szoftverébe. Én meg ott nem értem az okot, hasonló vagy inkább ha hinni lehet a híreknek drágábban vesznek négy gen gépet, mint az amúgy is rendszerükben lévő F-35 öt még.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 224
17 079
113
Jó felvétel, de a kamera nem a sisakon van, mert hátrafelé fordítva/nézve szemből látsziki a sisakos feje. Valószínűleg belülről a kabintetőre van ragasztva. Érdekes, hogy 1,19-től többször körbetekeri a botkormányt, ellenőrzi a kormányvezérlő rendszer működését, de hátra se néz, hogy a kormányok mozognak-e a kormánylapok és jó irányba-e?? A másik furcsaság nekem, hogy kesztyű nélkül repül. Tudom hogy kényelmesebb, anno a PG berepülő-pilótája, Eőry Elek bácsi is (akkor nekem még az volt) jobban szerette így - addig míg egy elektromos zárlat miatt a kabinban füstölő/felizzó vezetékeket szabad kézzel nem kellett neki tépkedni!! Nem nagyon élvezte ...
Igaz, nem a sisakon volt, köszi. A kormánylapokat gondolom a tükörben figyeli, elég jól látszanak.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 841
5 037
113
Az F-15 is érdekes beszerzés volt Izraeltől, miután ŐK kaphatnak még olyan F-35 öt is, amelynek nincs belenyúlva a szoftverébe. Én meg ott nem értem az okot, hasonló vagy inkább ha hinni lehet a híreknek drágábban vesznek négy gen gépet, mint az amúgy is rendszerükben lévő F-35 öt még.

Lehet azt kifejezetten csak légifölényhez akarják, de ez csak tipp.