F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tiz

Well-Known Member
2016. július 21.
448
2 921
93
Az F-15 is érdekes beszerzés volt Izraeltől, miután ŐK kaphatnak még olyan F-35 öt is, amelynek nincs belenyúlva a szoftverébe. Én meg ott nem értem az okot, hasonló vagy inkább ha hinni lehet a híreknek drágábban vesznek négy gen gépet, mint az amúgy is rendszerükben lévő F-35 öt még.

Mi történik, ha az F-35-ben komoly hibára derül fény, földre kellene parancsolni a flottát kivizsgálásig?

A diverzifikációnak vannak nagyon nagy előnyei. Például megosztja az ellenfelek forrásait, mert nem elég egy típusra koncentrálniuk.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 123
50 050
113
Mi történik, ha az F-35-ben komoly hibára derül fény, földre kellene parancsolni a flottát kivizsgálásig?

A diverzifikációnak vannak nagyon nagy előnyei. Például megosztja az ellenfelek forrásait, mert nem elég egy típusra koncentrálniuk.
Van ebben is igazság. Csak azért izraeli angol nyelvű sajtóbán láttam korábban olyan cikket, ami bizony elég logikus kérdéseket tett fel, hogy miért vesznek drágábban 4 gen F-15 öt, mint amennyiért kaphatnának MÉG olyan F-35 öt egyedül ŐK a világon, amely szoftverfüggetlen a nagy testvértől?

Teljesen korrekt kérdés, ha nekem van olcsóbban egy gennel újabbhoz jutni, ráadásul a tökeim sincsenek közben a gyártó vasmarkában, miért is veszek mást?

Diverzifikáció miatt? Szerintem ez védhető persze, de csak egy pontig... Ott kommentekben azért előjött olyan is, hogy bizony kell az F-15 nagy fegyverterhelése, meg az se hülyeség HA kell, még mindig úgy tűnik hogy jobb közelharcos mint az F-35, mert másban nem igen van előnye, hatótáv tekintetében marha jó a 35 is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 853
80 329
113
Growler-Raptor-Kill.jpg


ea-18g-with-f-22-kill-mark-what-is-the-effectiveness-of-growlers-jamming-system-against-f-22-and-f-35-stealth-fighters
 
M

molnibalage

Guest
Ilyenkor a hajtómű kuka?
Nem hinném, de hogy több lapátot cserélnek benne és műhely szintű beavatkozás kell, az erősen sejthető. Ilyen sérülést az üzemeltető egységnél nem nagyon javítanak tudtommal, de Allesmor majd felhomályosít minket.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 220
83 857
113
Nem hinném, de hogy több lapátot cserélnek benne és műhely szintű beavatkozás kell, az erősen sejthető. Ilyen sérülést az üzemeltető egységnél nem nagyon javítanak tudtommal, de Allesmor majd felhomályosít minket.

Szóval a madár(vagy ami megmaradt belőle) megakadt a lapátok közt(nem megy át a hajtóművön)?
 
M

molnibalage

Guest
Szóval a madár(vagy ami megmaradt belőle) megakadt a lapátok közt(nem megy át a hajtóművön)?
Lényegtelen. Egy ilyen után szétszedik és kitakarítják és ellenőrzik az egészet, hogy sehol ne maradjon szennyezés és dirib darabok.
 
M

molnibalage

Guest
Ez nyilvánvaló,nekem csak az volt fura,hogy marad olyan résza a hajtóműnek amit megéri javítani
A legsúlyosabb kár a kompresszor lapátokat éri. Ha csak olyan kis darab törik le belőle hogy nem darálódik le turbinalapát akkor drágán, de javítható egy hajótmű.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 220
83 857
113
A legsúlyosabb kár a kompresszor lapátokat éri. Ha csak olyan kis darab törik le belőle hogy nem darálódik le turbinalapát akkor drágán, de javítható egy hajótmű.


Értem.Nekem ez úgy volt meg a fejemben,hogy egy ilyen madár az elejétől a végéig lekukázza a hajtóművet,nem gondoltam,hogy teszem azt az égéstérig el sem jut(nem a madár hanem a letört lapátok)így ott már különösebb kárt nem okoz.Azt hittem,hogy a lapátok annál sérülékenyebbek,hogy egészben kibírjanak egy olyan erejű becsapódást amit egy madár okoz.
 
M

molnibalage

Guest
Értem.Nekem ez úgy volt meg a fejemben,hogy egy ilyen madár az elejétől a végéig lekukázza a hajtóművet,nem gondoltam,hogy teszem azt az égéstérig el sem jut(nem a madár hanem a letört lapátok)így ott már különösebb kárt nem okoz.Azt hittem,hogy a lapátok annál sérülékenyebbek,hogy egészben kibírjanak egy olyan erejű becsapódást amit egy madár okoz.
Maga a madár nem tudja, hiszen nem olyan kemény anyagból van az állat. Ha nagyon nagy madár akkor tud ledarálni az elején többet, de azért hőmérséklet és más megoldják, hogy cafatok maradnak vissza csak.

A komoly kárt a szétrepülő roncsdarab okozza illetve ha kiszakad a lapát, akkor az excentricitás. Konkrétan ilyen tesztet végeznek el hajtóműveket, ahol szándékosan lerobbantanak lapátot.

 
  • Tetszik
Reactions: dudi