F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 107
85 975
113
A nyomtatott sajtó korlátai. Pont linkelni akartam az írást.
Az meglepő, hogy a DAS-sal való korszerűsítést nem terveztek és MAWS sincs említve. Vagy az már van a Block II SH-n? Bevallom ezt fejből nem tudom.

A DAS szerintem túl drága és felesleges egy 4.gen. gépre.A MAWS hiánya(ha nem lesz)már valóban fura.
 
M

molnibalage

Guest
https://index.hu/kulfold/2019/07/31/f-18_hornet_baleset_lezuhant/
„Balesetet szenvedett egy F-18-as vadászgép Kaliforniában, nincs hír a pilótáról
Los Angelestől körülbelül 200 kilométerre, egy hadibázisnál.”
ez a hadibázis szófordulat csak számomra furcsa?
Igen fura. Más forrásból.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 787
86 017
113
67914160_181864649499717_1333121891212197888_n.jpg

67764929_181864676166381_8275410301508124672_n.jpg


https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.ne...=cff05c1122a5b5e346fedbc4377b6264&oe=5DE0ACD9
 
T

Törölt tag 1586

Guest
gen fura. Más forrásbó
Tényleg furcsa.
A gép Death Valley National Parkban a mélyrepülés gyakorlására használt Star Wars Kanyonban, pontosan a spotterek parkolójánál ment a földnek. Állítólag lealább egy ember a parkolóban is megsérült.
A becspódás előtti pillanat
90

Es a parkoló
https%3A%2F%2Fs3-us-west-2.amazonaws.com%2Fthe-drive-cms-content-staging%2Fmessage-editor%252F1564605029038-addac.jpeg
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 673
26 904
113

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 787
86 017
113
Pilótát halottnak nyilvánították

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Leszámítva az úton heverő törmeléket, ez a gép gyakorlatilag a pilótájával együtt eltűnt.
Nekem nagyon gyanús hogy ez a gép itt csak először fogott talajt,a roncsolódott gépből kifröccsenő keró égése létszik a sziklákon. Aztán felpattant, szétszórta a leszakadt kisebb roncsokat az úton és környékén, és átrepülve a hegygerinc túloldalára, ott zuhanhatott le végleg. Csak arról nincs videó, mert oda nem engednek senkit. Erősen kétlem, hogy ebben a sziklás hegyoldalban nagyobb maradék nélkül ennyire el tudta volna ásni magát, emlékezzünk Szabó Topi 29-esére, a Kecsó környéki homokos talajból is kilátszott a 29-es farkából vagy 2m, pedig az közel függőlegesen csapódott be. Itt meg nem merőleges rárepülésről volt szó a becsapódás előtt, hanem csak mélyrepülési gyakorlatról írtak.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 853
67 372
113
Nekem nagyon gyanús hogy ez a gép itt csak először fogott talajt,a roncsolódott gépből kifröccsenő keró égése létszik a sziklákon. Aztán felpattant, szétszórta a leszakadt kisebb roncsokat az úton és környékén, és átrepülve a hegygerinc túloldalára, ott zuhanhatott le végleg. Csak arról nincs videó, mert oda nem engednek senkit. Erősen kétlem, hogy ebben a sziklás hegyoldalban nagyobb maradék nélkül ennyire el tudta volna ásni magát, emlékezzünk Szabó Topi 29-esére, a Kecsó környéki homokos talajból is kilátszott a 29-es farkából vagy 2m, pedig az közel függőlegesen csapódott be. Itt meg nem merőleges rárepülésről volt szó a becsapódás előtt, hanem csak mélyrepülési gyakorlatról írtak.

Bizonyára igazad van, bár azért azt gondold hozzá, hogy itt a sziklafalra merőlegesen, gyakran az utánégetőt is használva repesztenek el a gépek.
Szóval, ha elnéznek egy fordulót, akkor simán telibeverhetik a sziklafalat, arra akár merőlegesen is.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Bizonyára igazad van, bár azért azt gondold hozzá, hogy itt a sziklafalra merőlegesen, gyakran az utánégetőt is használva repesztenek el a gépek.
Szóval, ha elnéznek egy fordulót, akkor simán telibeverhetik a sziklafalat, arra akár merőlegesen is.
A repülési helyzetet azt tudom, csak azt nem hiszem hogy orrától a farkáig be tudná ásni magát egy sziklás hegyoldalba. Ezért is említettem a 29-est, amiből elég sok még a homokos talajból is kilógott.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 853
67 372
113
A repülési helyzetet azt tudom, csak azt nem hiszem hogy orrától a farkáig be tudná ásni magát egy sziklás hegyoldalba. Ezért is említettem a 29-est, amiből elég sok még a homokos talajból is kilógott.
Gyanítható, hogy egy ijedt belerántás után a gép közel a hasával vágódhatott a hegyoldalnak, miután a nagy része a szakadékba zuhant, a többi meg lendületből repült át tovább az útra.
Gondolom én.
 
  • Tetszik
Reactions: emel

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 928
30 015
113
Ez csak a becsapódási pont. A szétszóródás térképe elég érdekes lehet, hiszen szinte minden dimenziója "szétesik".