[HUN] Mi-24 korszerűsítés

Süsd meg, kérdeztem, nem szakértettem. :D :D

Nyugdíjas szerelőkkel beszéltem a felújításról és mindegyik csak a száját húzta a sárkányokat emlegetve. Sajna oldalszámmal nem tudok szolgálni, csak ezzel az általános véleménnyel (mégegyszer: ez nem az enyém, hanem hozzáértőké). Gondoltam, hátha van a környéken, aki látta is ezeket a vasakat és tud nyilatkozni az állapotukról. A szétfúrt szerkezethez meg nem kell röntgen, hogy az ember kiszúrja... Kösz a hasznos hozzászólást! :)

Jó, de "az öreg műszakiak" a Gripent is fikázzák, mert laptop kell hozzá. Bezzeg a MiG-eken mágnes szalag volt. Hogy az milyen jó volt.
 
Ez azt jelenti, hogy zavarvédelem kb. semmi?

Zord blogján meg kb. megerősítik, hogy 1000 óra tekerhető a gépekbe 8 év alatt. Izé...

lehet hogy a kivitt cuccok állapota miatt adtak (mertek, mert mondjuk strukturális elhasználódás/korrodálódás olyan mértékű, amivel ennyi idő van csak) ilyen kevés rep időt a javítás utánra, s ehhez kapcsolódna az is, hogy a még tervezett 4db "V" ezért nem megy?
 
#1 Pilótákra (és a műszakiakra) nem kell annyit várni, már jóideje kint vannak/voltak visszaképzések Oroszországban.

#2 EC145 itthon nem repül, max EC135 a légimentőknél.

#3 személyesen is ismerem az oroszok/ukránok nagyjavítási felfogását és szokásainak egy részét (nem pozitív élmény), viszont jelen esetben a gép a kényszerleszállás másnapján saját szárnyon repült tovább.

Az 1-es ponthoz annyi, hogy azért a kint megszerzett (újra megszerzett) jártasságot bevethető státuszra csak itthon lehet megrepülni, s az sem lesz kevés rep idő. Szóval kintről nem olyan pilóta jön vissza, aki 2 hónap mulva a Bakonyban gépágyúval/gatling géppuskával és rakétával nyomatja..... Vagy nem így lenne?
 
Ha ez tényleg igaz, akkor pislogok, hogy gépen dolgozott ez a személy. A mágnesszalagot is gép olvasta ki. A laptop nem szalagot olvas ki. Ennyi a difi.

Nem egy ilyen van, hanem a többség ilyen. Meg hogy a MiG-21-el mindent meg lehetett csinálni, csak háton repülve bombázni nem. Hovatovább, hogy azért kellett kivonni, mert a jenkik féltek tőle, és ezért tartanak az oroszok lekonzerválva még egy csomót. Vagy hogy bezzeg a MiG-29 lemezeit, sárkányát fa formákon vissza lehetett kalapálni, bezzeg a Gripen szar, mert műanyag. Meg latptop nélkül nem tud repülni. A MiG-29 meg egy sóderbányából is felszáll.
 
  • Tetszik
Reactions: szpg9
Nem egy ilyen van, hanem a többség ilyen. Meg hogy a MiG-21-el mindent meg lehetett csinálni, csak háton repülve bombázni nem. Hovatovább, hogy azért kellett kivonni, mert a jenkik féltek tőle, és ezért tartanak az oroszok lekonzerválva még egy csomót. Vagy hogy bezzeg a MiG-29 lemezeit, sárkányát fa formákon vissza lehetett kalapálni, bezzeg a Gripen szar, mert műanyag. Meg latptop nélkül nem tud repülni. A MiG-29 meg egy sóderbányából is felszáll.
Úristen. Remélem azért ez nem általános és csak a lököttekkel találkoztál.
 
:D

Touché. Nekem úgy rémlett, csak a segge van páncélozva. Kösz a felhomályosítást!

Mondjuk a sárkányok állapotáról ettől még áll a kérdésem.
A sárkányok állapota az olyan, hogy Szergejék 7 évet ill. 1000 repórát adtak rájuk. Az ezekhez képest csitrinek számító Gripenekre még ennyi se jár ...
 
A sárkányok állapota az olyan, hogy Szergejék 7 évet ill. 1000 repórát adtak rájuk. Az ezekhez képest csitrinek számító Gripenekre még ennyi se jár ...
A Gripenekbe 7-9G-ket is húznak és -50 foktól + 70-80 fokig melegszik a felszíne. Ehhez képest a Mi-24-esek terhelése megmosolyogató a sárkányt nézve, iknább a vibráció miatt van komoly terhelés.
 
Úristen. Remélem azért ez nem általános és csak a lököttekkel találkoztál.

Nem tudom hol dolgozol de ha a munkahyelyeden nem azon kívül már biztos találkoztál a régen monden jobb volt szemlélettel.Na ugyan ezt olvastad csak rep.műszaiki területen.Viszont az is fontos,hogy ez az adott szakember magányvélemyénye de ettől függetlenül még végezheti magas színvonalon a munkáját.
 
Úristen. Remélem azért ez nem általános és csak a lököttekkel találkoztál.
Akkor újat mondok azzal, hogy a repedések gyógyításának általános módja a repedések elfúrása? Annyi a cél, hogy ne repedjen tovább, a festék meg mindent elfed. Ha így nézzük az elemek kikalapálása már csak picit tűnik barbárnak. :D
 
A Gripenekbe 7-9G-ket is húznak és -50 foktól + 70-80 fokig melegszik a felszíne. Ehhez képest a Mi-24-esek terhelése megmosolyogató a sárkányt nézve, iknább a vibráció miatt van komoly terhelés.
Ez is igaz, de az is, hogy a Griffekbe csak időnként, néha-néha (a manőverező légiharc-gyakorlatokon) húznak 7-8G-ket, a helikoptereken a vibráció viszont állandó, folyamatos fizikai terhelésként létezik. A legnagyobb terhelést a rotorlapátok-rotoragy-főreduktor és azok bekötése kapja, gyakorlatilag ezeken "lóg" az egész gép repülés közben (elsősorban itt terhelnek a plusz G-k is) + a folyamatos vibráció.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Akkor újat mondok azzal, hogy a repedések gyógyításának általános módja a repedések elfúrása? Annyi a cél, hogy ne repedjen tovább, a festék meg mindent elfed. Ha így nézzük az elemek kikalapálása már csak picit tűnik barbárnak. :D
Ez kizárólag a lemezburkolatokon van megengedve (van ahol ott sem!), de nagyon nem ajánlanám eléfúrással javítani egy túlnyomásos törzs-szerkezetet vagy koncentrált erőbeviteli csomópont repedését (pl. szárnybekötések, hajtómű-bekötések, futómű-bekötések, fegyver-függesztők bekötései, kormánylapok bekötései, helikopter-reduktor-bekötések, STB.)!!
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Megint miket hasonlitgattok itt össze?...
7 év alatt max 1000 óra / gép.
Mennyi pilóta repüli majd és mennyit majd évenként?
 
Nem tudom hol dolgozol de ha a munkahyelyeden nem azon kívül már biztos találkoztál a régen monden jobb volt szemlélettel.Na ugyan ezt olvastad csak rep.műszaiki területen.Viszont az is fontos,hogy ez az adott szakember magányvélemyénye de ettől függetlenül még végezheti magas színvonalon a munkáját.
Én még nem láttam olyan tervezőt, aki visszasírta volna számítógép előtti tervező eszközöket vagy olyan grafikust, aki pepecselne ragasztóval, fekete-fehér fotókkal és minden mással képszerkesztő szoftverek helyett.

Ennyi erővel a MiG-29-es szerelő visszasírhaná a papírszalagos adatrögzítőket a mágneses helyett. Nekem ez a fejlődésképtelenség és maradiság tökéletes indikátora.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Ez kizárólag a lemezburkolatokon van megengedve (van ahol ott sem!), de nagyon nem ajánlanám eléfúrással javítani egy túlnyomásos törzs-szerkezetet vagy koncentrált erőbeviteli csomópont repedését (pl. szárnybekötések, hajtómű-bekötések, futómű-bekötések, fegyver-függesztők bekötései, kormánylapok bekötései, helikopter-reduktor-bekötések, STB.)!!
Tény és való. Pontatlanul fogalmaztam.
 
Ez is igaz, de az is, hogy a Griffekbe csak időnként, néha-néha (a manőverező légiharc-gyakorlatokon) húznak 7-8G-ket, a helikoptereken a vibráció viszont állandó, folyamatos fizikai terhelésként létezik. A legnagyobb terhelést a rotorlapátok-rotoragy-főreduktor és azok bekötése kapja, gyakorlatilag ezeken "lóg" az egész gép repülés közben (elsősorban itt terhelnek a plusz G-k is) + a folyamatos vibráció.
Ez az élettartam dolog is érdekes, sōt valamilyen szinten le is lehet csökkenteni. A fáradásos törések mindig egy repedésbōl indulnak, a felületen kezdōdik, majd onnan megy be. Ez a Comet gépek óta ismert. A szovjetek is ismerik ezt, van ruszki könyvem 1954-bōl ebbōl a témakörbōl, az ábrákat értem :).

Ilyenkor fogod az egészet, szétszeded. Festés le, tisztítás, majd 100%-os vizuális vizsgálat, majd 100%-os kontrasztos felületi vizsgálat. Ha ok, akkor szerintem vagy megvibrálják (elōször beméred a sajátfrekvenciát, majd ebbōl kiindulva megrázod x percig) vagy jöhet az ultrahangos kalapács, esetleg a sörétezés. Ha volt repedés, elōtte kijavítják. Ha nem tűzkáros, akkor semmi gond, vagy mondjuk két szemközti kritikus csomópontot kell komplett széthegeszteni...

Ezzel drasztikusan ki lehet tolni egy szerkezet élettartamát. Sōt, még több terméket lehetne tovább használni.
 
Megint miket hasonlitgattok itt össze?...
7 év alatt max 1000 óra / gép.
Mennyi pilóta repüli majd és mennyit majd évenként?
Erre ne legyél túl kíváncsi mert senki sem jós itt, ezt még szerintem a HM-ben sem tudhatják, max csak terveik vannak rá ... :) aztán majd sikerül ahogy sikerül (majdnem azt írtam hogy ahogy esik úgy puffan, de aztán időben észbekaptam, ebben a témában azért ez nem lenne nyerő).
 
Fel nem fogom, hogy miért azoknak van rendre a legnagyobb szája, akik nem igazán tettek hozzá értékelhetően egyik műszaki topikhoz sem, csak történelmi és biztpol topiokban vitézkednek.

Talán el kéne fogadni, hogy a műszaki és műszaki-elméleti szakemberek okkal léteznek. Nem a sarki jóska foglalkozik ilyen komplex eszközökkel, hanem műszaikak és mérnökök.
Mondod ezt egy műszakinak...
Egyébként épp erről beszélek, hogy ilyen sarki jóskák, csőmérnökök, stb. tudják folyton a tutit, akik nagyon messze vannak attól, hogy bármikor is repülőhöz nyúljanak...
Jellemzően emel, tindalos, borisz, ghostface, stb, akik láttak már repülőt, nem szoktak őrjöngve idiotizmust terjeszteni.
 
Én még nem láttam olyan tervezőt, aki visszasírta volna számítógép előtti tervező eszközöket vagy olyan grafikust, aki pepecselne ragasztóval, fekete-fehér fotókkal és minden mással képszerkesztő szoftverek helyett.

Ennyi erővel a MiG-29-es szerelő visszasírhaná a papírszalagos adatrögzítőket a mágneses helyett. Nekem ez a fejlődésképtelenség és maradiság tökéletes indikátora.

Nem mérnökökről beszélünk hanem szerelőkről.
 
Fel nem fogom, hogy miért azoknak van rendre a legnagyobb szája, akik nem igazán tettek hozzá értékelhetően egyik műszaki topikhoz sem, csak történelmi és biztpol topiokban vitézkednek.

Talán el kéne fogadni, hogy a műszaki és műszaki-elméleti szakemberek okkal léteznek. Nem a sarki jóska foglalkozik ilyen komplex eszközökkel, hanem műszaikak és mérnökök.
Ha magamra venném csak rákérdeznék, hogy áramlástechnikával foglalkozó mérnök, hogy nem tud a Reynolds számról, meg az ionizált szemcse viselkedéséről...de nem teszem :D