[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 513
15 740
113
Volt "valaki", aki egyszer az űrkutatás topikban jött zavarba az ülepedő szemcsék mozgásától, holott előtte hosszasan ecsetelte egy vita kapcsán, hogy Ő bizony áramlástechnikával foglalkozik és bizony mérnök.
Két dolog biztos; komoly szakember önmagát nem idézi, illetve minél több van a fejben, annál mélyebbre hajlik (alázat). No offense...csak gondoltam leírom, ha már ki lettem oktatva...megint :)
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
M

molnibalage

Guest
Volt "valaki", aki egyszer az űrkutatás topikban jött zavarba az ülepedő szemcsék mozgásától, holott előtte hosszasan ecsetelte egy vita kapcsán, hogy Ő bizony áramlástechnikával foglalkozik és bizony mérnök.
Két dolog biztos; komoly szakember önmagát nem idézi, illetve minél több van a fejben, annál mélyebbre hajlik (alázat). No offense...csak gondoltam leírom, ha már ki lettem oktatva...megint :)
Ismerem a Reynolds számot és önmagában semmi köze nincs ahhoz, hogy az ülepedés történik. Egy áramlástani mérőszámnak az ismerete kurvára nem definiálja azt, hogy az űrállomáson hogyan és mi áramlik.

Mondjak egy példát? Hiába ismerem, a feszültséget, az áramerősséget, az ellenállást, az impedanciát és reaktanciát - sőt a komplex számokat és vele végzett műveletetek is - mint fogalmat, attól nem tudnék kiszámolni egy rakás villamos mérnök számára egyszerű dolgot. Egyrészt mert rég volt, másrészt, mert adott szint felett nem is tanultam soha.

Tehát hiába tudom nagyon jól, hogy mi az Re szám és mi az a hasonlósági modellezés, ettől függetlenül csuklóból nem tudtom a választ.

Szóval no offense, de bölcsebb maradtál volna, ha csendben maradtál volna...
Megint orbitális baromságot tetszett mondani személyeskedéssel nyakon öntve...
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 600
5 245
113
En mar csak a sot dorzsolom a sebbe:
- most van 4 Mi24-unk, amikre 2 ev ujra kikepezni a pilotakat. Tehat 2020-ban lesz, par szemelyzetunk aki tud repulni veluk... es ennyi. Esetleg gepaugyval loni.
- ezeket a gepeket fel kellene hozni modern szintre, ami lehetne, ha nem lenne embargo, de amig az embargo all, addig semmilyen orosz technika nem kerulhet belejuk, a nyugati integracio meg elegge kiserleti nyul, meregdragan
- cserebe jon 20 darab H145M ami legalabb nagyjabol azonos a mar ismert EC145-okkel, kozelebb vannak "Mokusok"-hoz. Tehat csak a Honvedsegnek lesz 27-30 helikoptere 4 kulonbozo tipusbol.
- a nagyjavitott SAR Mi17 kerek egy ev utan hajtomuvibracio miatt kenyszerleszallt: vizsgalati eredmenyrol nem tudok, de ha ezek a gepek is csak egy evig birjak, akkor a hulyenek is megerte.

Lehet ezt nezni jobbrol, balrol, forgatni innen-onnan, semmilyen epelmeju indoka nem volt a nagyjavitasnak.
Azt hiszem, hogy mar csak egy nem metrikus alkatreszekbol epitett, teljesen uj tervezesu, indiai helikopterrel lehetne megfejelni ezt a kaoszt.

- MÁR van személyzet,2020-ig pedig aki él és mozog...
-A Mi-17-nek nem biztos hogy hajtómű vibrációja volt csak ott van az érzékelő (tehát reduktor is lehet pl )
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 600
5 245
113
...S még nagyvonalú voltál, mert pl modern tűzvezető rendszert, urambocsá' datalinket szóba sem hoztál.

Ezekre a sárkányokra...?

S ha már sárkány.
https://honvedelem.hu/files/galeria/112309/11.jpg

A fülkék alatti panel újnak tűnik, ugye? Vagy csak ráhúztak egy plusz burkolatot? (Mi a frásznak?) Fene tudja, hogy hány repedést kellett elfúrni, javítani, de az árnyékok alapján van baj. Ez a reklám jutott eszembe róla:
https://i.ytimg.com/vi/50A9wjJ40Dk/hqdefault.jpg

Esetleg van itt egy műszaki, aki rácáfol?

Az ott páncéllemez. Több helyen is van a gépen és igen olyan mintha utólag lenne odarakva.
 
  • Tetszik
Reactions: eevil and vilmoci

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 513
15 740
113
Ismerem a Reynolds számot és önmagában semmi köze nincs ahhoz, hogy az ülepedés történik. Egy áramlástani mérőszámnak az ismerete kurvára nem definiálja azt, hogy az űrállomáson hogyan és mi áramlik.

Mondjak egy példát? Hiába ismerem, a feszültséget, az áramerősséget, az ellenállást, az impedanciát és reaktanciát - sőt a komplex számokat és vele végzett műveletetek is - mint fogalmat, attól nem tudnék kiszámolni egy rakás villamos mérnök számára egyszerű dolgot. Egyrészt mert rég volt, másrészt, mert adott szint felett nem is tanultam soha.

Tehát hiába tudom nagyon jól, hogy mi az Re szám és mi az a hasonlósági modellezés, ettől függetlenül csuklóból nem tudtom a választ.

Szóval no offense, de bölcsebb maradtál volna, ha csendben maradtál volna...
Megint orbitális baromságot tetszett mondani személyeskedéssel nyakon öntve...
Személyeskedésből van hova fejlődnöm ;) Mellé ment...marsi viharról folyt az értekezés, és senki sem várta a konkrét számokat. Azt elismerem, h kiválóan összeszeded a fellelhető forrásokat egy adott témában, pl. F-15, de ha szakmai segítség kéne...nos nem te ugranál be elsőnek. Azt is elfogadom, h az itt levő többség szereti a hazáját és szeretne egy normális haderőt. De az elfogadhatatlan, hogy ezredik alkalommal is nulla információk mennek pro- és kontra. Igen, tény, h koros a mihu. Tény, h olyan szűk a desszanttér, h inkább nem említeném a létét. Az, h milyen oknál fogva vertek el rá annyit-nem tudjuk (költségvetési hibaszázalék szintű összeg). Ahogy azt sem, mi a koncepció a jövőre. A páncélosokkal ugyanez van.
Ami biztos, itt van 4 db sötétre festett gép, ill. a műszakiak vegyes érzelme. Örömmel venném ha ezek alapján írnál a 24-esekről, már ha van kedved. Hasznosabb lenne, mint az előzőek.
 
M

molnibalage

Guest
Személyeskedésből van hova fejlődnöm ;) Mellé ment...marsi viharról folyt az értekezés, és senki sem várta a konkrét számokat. Azt elismerem, h kiválóan összeszeded a fellelhető forrásokat egy adott témában, pl. F-15, de ha szakmai segítség kéne...nos nem te ugranál be elsőnek. Azt is elfogadom, h az itt levő többség szereti a hazáját és szeretne egy normális haderőt. De az elfogadhatatlan, hogy ezredik alkalommal is nulla információk mennek pro- és kontra. Igen, tény, h koros a mihu. Tény, h olyan szűk a desszanttér, h inkább nem említeném a létét. Az, h milyen oknál fogva vertek el rá annyit-nem tudjuk (költségvetési hibaszázalék szintű összeg). Ahogy azt sem, mi a koncepció a jövőre. A páncélosokkal ugyanez van.
Ami biztos, itt van 4 db sötétre festett gép, ill. a műszakiak vegyes érzelme. Örömmel venném ha ezek alapján írnál a 24-esekről, már ha van kedved. Hasznosabb lenne, mint az előzőek.
  • Mi alapján jelented ki az F-15-ös részt? BTW a lektorok munkája mindenhol fel van tüntetve, azt sem egyedül írtam és soha nem mondtam, hogy én vagyok az isten. A cikk azért is ért véget a '90-es évekkel és minimális Golden Eagle említéssel. A GE programról finoman szólva nem sok infót tesznek ki. EGYETLEN kabinképet találtam pl eddig...
  • Kicsit irritáló az, hogy soha semmi számot nem írsz le, semmi modell, de valahogy mégis sikerül mindig beszólni valakinek, aki feltűnően gyakran én vagyok. Hol az a referencia, ami ennyire rém magabiztosság tesz? Mert én azt látom, hogy a rizsázás és rébusz bácsizás megy, de kb. itt végetér a tudomány.
  • Nulla infomációk? Látsz FLIR tornyot a 24-esen? MAWS-ot? Hát ATGM beszerzést? Ha lesz, akkor az a 75M USD-n felül... Ráadásul eddig végig 2k órát hajtogattak, amiről kiderült, hogy 1k. Izé. Na ennyit az infókról...
  • Annak aztán kurva sok értelme van, hogy 5 évre feltámasztunk valamit és ATGM és mindenestül kuka. Baszod, ennyi erővel lízinelhettünk volna valamit erre az 5 évre...
  • A harci heliken közel sem ismerem olyan mélységben, mint a repcsiket, de azért meg tudom különböztetni a szezont a fazontól egyesekkel ellentétben, lásd ezt a kommentet.
    https://forum.htka.hu/threads/hun-mil-mi-24-hind.190/page-137#post-486327
    Meg veszem a fáradságot, listázok, számolok és nem feltételezek. Ebből jött ki az, hogy 70%-os fajlagos ára van 0 supporttal a 24-es feltámasztásának az UH-1N ajánlathoz képest. Bocs, de ez olyan szűk rész, hogy nem lehet elmismásolni. Erre egyesek még mindig magyarázzák azt, hogy mennyire jó és szükséges volt feltámasztani egy homokzsák hordó és UB blokkozgató helt - maga Zord írta le ezt most - , ami erre éjszaka is képest. Jó reggelt, erre a felfegyverzett Mi-8/17 is képes lenne kicsivel más védelemmel, de kb. annyival is olcsóbb az.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Erre egyesek még mindig magyarázzák azt, hogy mennyire jó és szükséges volt feltámasztani egy homokzsák hordó és UB blokkozgató helt - maga Zord írta le ezt most - , ami erre éjszaka is képest. Jó reggelt, erre a felfegyverzett Mi-8/17 is képes lenne kicsivel más védelemmel, de kb. annyival is olcsóbb az.

Pontosan erről van szó! Ha mindenki egy picit is szivére teszi a kezét és őszintén belegondol, mi az a "képesség" amivel a jelen korunk kihívásai közt ezek a gépek valami plusszot adnak...gépágyú?...és a "harci heli" szó is erős túlzás, szépen meg lett indokolva hogy miért.
Szépek ezek a gépek, de 2018-ban ezek valljuk be messze vannak a harci heliktől.
Mi-8/17-ben sokkalta több potenciál van kihasználhatóság szempontjából, főleg ha a magyar viszonyokat nézem...ez van
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 424
44 121
113
Pontosan erről van szó! Ha mindenki egy picit is szivére teszi a kezét és őszintén belegondol, mi az a "képesség" amivel a jelen korunk kihívásai közt ezek a gépek valami plusszot adnak...gépágyú?...és a "harci heli" szó is erős túlzás, szépen meg lett indokolva hogy miért.
Szépek ezek a gépek, de 2018-ban ezek valljuk be messze vannak a harci heliktől.
Mi-8/17-ben sokkalta több potenciál van kihasználhatóság szempontjából, főleg ha a magyar viszonyokat nézem...ez van
Teljesen más ahogy ez mozog, meg ahogy egy Mi-8/17. Ha tetszik ha nem, ez harci helikopternek lett tervezve, az meg nem.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and tindalos

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 688
1 195
113
Én még nem láttam olyan tervezőt, aki visszasírta volna számítógép előtti tervező eszközöket vagy olyan grafikust, aki pepecselne ragasztóval, fekete-fehér fotókkal és minden mással képszerkesztő szoftverek helyett.

Ennyi erővel a MiG-29-es szerelő visszasírhaná a papírszalagos adatrögzítőket a mágneses helyett. Nekem ez a fejlődésképtelenség és maradiság tökéletes indikátora.

Jelentkezem, én bizony visszasírom a régi pauszos-tusos tervezősdit. Csináltam az ipart akkor is, most kukázok régi többezer pausz lapot. Egy pozitívum volt benne. Igen jól képzett technikusokkal dolgoztam. Tényleg elég volt nekik skiccelni, és kiviteli szintre dolgozták ki a rajzokat. Ma ugyanezt a munkát gépen már mérnökök végzik. Meg van néhány speciális terület, ahol még ma is elég a kézi rajz...mert gyorsabb és a pontosság igénynél a szép látvány fontosabb, informatívabb.... Bár nagy cégek oda is bele feccölik az energiát, ahol a gépi rajz nem igazán gazdaságos...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 842
113
Ezt sosem tudtam.Hogy működik teszem azt egy F-35 összes alkatrészének a megrajzolása?Ugye van a főtervező,ő milyen szinten dolgozza ki?Utána külön vannak akik a szárnyért,törzsért stb felelősek?Mindent megmutatnak a főtervezőnek,hogy nah ez a bekötés ilyen lesz?Hogy dől el,hogy milyen legyen aza dott alkatrész(ilyenre gondolok,hogy ki dönti el teszem at,hogy a kormányfelületek mozgatásamilyen módon valósuljon meg)?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Teljesen más ahogy ez mozog, meg ahogy egy Mi-8/17. Ha tetszik ha nem, ez harci helikopternek lett tervezve, az meg nem.

Elhiszem, de ha figyelmesen olvastál volna nem is erről beszéltem.
Ismétlem, tetszenek ezek a gépek csak kb. most semmi értelme nem volt - főleg így - a feltámasztásuknak. Ennyi.
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
- MÁR van személyzet,2020-ig pedig aki él és mozog...
-A Mi-17-nek nem biztos hogy hajtómű vibrációja volt csak ott van az érzékelő (tehát reduktor is lehet pl )

Nincs, mert:
"2023–2024-ig. A két utolsó gép, a 335-ös és a 336-os Mi–24P üzemideje 2012. december 31-én járt le. Most azonban remény nyílt arra, hogy a típus 1978-ban kezdődött története (néhány esztendő szünet után) a közeljövőben folytatódjon…" - https://www.haborumuveszete.hu/minden-ami-repul/a-mi-24-es-magyarorszagi-tortenete

dec 31-gyel lesz hat eve, hogy senki nem repult Mi24-et Magyarorszagon, kepesseg megtartasi celzattal (sem).
S mivel a visszajott gepek muszerezese mas, mindenkit ujra kell kepezni rajuk, a muszakiakat is beleertve.

S kozben elindult a nyugati probalkodozas az AS350B-kel, majd most H145M beszerzes, igy ezeknek a heliknek tenyleg semmi ertelmuk. Szepek, meg "cukik", meg tortenetuk itthon (is), de fullra feleslegesek.
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 688
1 195
113
Ezt sosem tudtam.Hogy működik teszem azt egy F-35 összes alkatrészének a megrajzolása?Ugye van a főtervező,ő milyen szinten dolgozza ki?Utána külön vannak akik a szárnyért,törzsért stb felelősek?Mindent megmutatnak a főtervezőnek,hogy nah ez a bekötés ilyen lesz?Hogy dől el,hogy milyen legyen aza dott alkatrész(ilyenre gondolok,hogy ki dönti el teszem at,hogy a kormányfelületek mozgatásamilyen módon valósuljon meg)?


A repülőgép iparhoz nem értek. De egy nagyobb beruházásnál is van 20-30 különböző szakág, adott esetben szakáganként több emberrel. Mindenről koncepcionálisan a generáltervező dönt, (övé az általános felelősség, de minden szakág felelős a saját munkarészéért), aztán a szakágak megmondják mit lehet és hogyan ebből megcsinálni, adott esetben 2-3 alternatívában. Aztán újabb döntés, újabb egyeztetés és ez kb. addig tart, míg be nem fejeződik a beruházás. Csak ahogy az időben előre haladsz a tervezéssel, előszőr a nagyobb problémákat kell megoldani, aztán a kisebb gubancokat, aztán végül az egészen apró dolgokat. Gondolom hasonló elv mellett működik a repcsi tervezése is...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and dudi

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 990
113
Nincs, mert:
"2023–2024-ig. A két utolsó gép, a 335-ös és a 336-os Mi–24P üzemideje 2012. december 31-én járt le. Most azonban remény nyílt arra, hogy a típus 1978-ban kezdődött története (néhány esztendő szünet után) a közeljövőben folytatódjon…" - https://www.haborumuveszete.hu/minden-ami-repul/a-mi-24-es-magyarorszagi-tortenete

dec 31-gyel lesz hat eve, hogy senki nem repult Mi24-et Magyarorszagon, kepesseg megtartasi celzattal (sem).
S mivel a visszajott gepek muszerezese mas, mindenkit ujra kell kepezni rajuk, a muszakiakat is beleertve.

S kozben elindult a nyugati probalkodozas az AS350B-kel, majd most H145M beszerzes, igy ezeknek a heliknek tenyleg semmi ertelmuk. Szepek, meg "cukik", meg tortenetuk itthon (is), de fullra feleslegesek.
Amúgy már újra lett rá képezve mindenki.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
Ezek a gépek elsősorban politikai okok miatt lettek felújítva, nem honvédelmi szempontból. Ezért nem kell csodálkozni rajta, ha szakmai alapon hülyeségnek jön ki.

Legalább a színűk jó. Mármint önmagában jó, azt nem tudom, hogy terepszínű az nem-e jobb lett volna ezeknek.
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 688
1 195
113
  • Mi alapján jelented ki az F-15-ös részt? BTW a lektorok munkája mindenhol fel van tüntetve, azt sem egyedül írtam és soha nem mondtam, hogy én vagyok az isten. A cikk azért is ért véget a '90-es évekkel és minimális Golden Eagle említéssel. A GE programról finoman szólva nem sok infót tesznek ki. EGYETLEN kabinképet találtam pl eddig...
  • Kicsit irritáló az, hogy soha semmi számot nem írsz le, semmi modell, de valahogy mégis sikerül mindig beszólni valakinek, aki feltűnően gyakran én vagyok. Hol az a referencia, ami ennyire rém magabiztosság tesz? Mert én azt látom, hogy a rizsázás és rébusz bácsizás megy, de kb. itt végetér a tudomány.
  • Nulla infomációk? Látsz FLIR tornyot a 24-esen? MAWS-ot? Hát ATGM beszerzést? Ha lesz, akkor az a 75M USD-n felül... Ráadásul eddig végig 2k órát hajtogattak, amiről kiderült, hogy 1k. Izé. Na ennyit az infókról...
  • Annak aztán kurva sok értelme van, hogy 5 évre feltámasztunk valamit és ATGM és mindenestül kuka. Baszod, ennyi erővel lízinelhettünk volna valamit erre az 5 évre...
  • A harci heliken közel sem ismerem olyan mélységben, mint a repcsiket, de azért meg tudom különböztetni a szezont a fazontól egyesekkel ellentétben, lásd ezt a kommentet.
    https://forum.htka.hu/threads/hun-mil-mi-24-hind.190/page-137#post-486327
    Meg veszem a fáradságot, listázok, számolok és nem feltételezek. Ebből jött ki az, hogy 70%-os fajlagos ára van 0 supporttal a 24-es feltámasztásának az UH-1N ajánlathoz képest. Bocs, de ez olyan szűk rész, hogy nem lehet elmismásolni. Erre egyesek még mindig magyarázzák azt, hogy mennyire jó és szükséges volt feltámasztani egy homokzsák hordó és UB blokkozgató helt - maga Zord írta le ezt most - , ami erre éjszaka is képest. Jó reggelt, erre a felfegyverzett Mi-8/17 is képes lenne kicsivel más védelemmel, de kb. annyival is olcsóbb az.


"Viszont lájkolta szinte a teljes itt levő kormányoldal" Ez is igazolja, magyarázatot még a nagy hülyeségekhez is könnyű gyártani. Nekünk magyaroknak pedig az ilyen mellébeszélésekben nagy tapasztalatunk van...
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 139
113
Ezek a gépek elsősorban politikai okok miatt lettek felújítva, nem honvédelmi szempontból.
Jo reggelt! Vegre valakinek ez is eszebe jutott. Bar itt konkretan egybeesik a ketto. A politikainak latszo dontes valos honvedelmi celt szolgalt.
Nem hiszem, hogy letezik - foleg nem ilyen kis penzert - olyan nyugati eszkoz ami a rettenetes orosz fenyegetest kepes lenne elharitani. Lehetne csak nyugati eszkozoket venni, de akkor megnone az esely, hogy a nem tul tavoli jovoben ujra a Don-kanyarban probalnank szerencset es annak megint siras lenne a vege. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and Szittya

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Amint látom,amig nemvoltam netközelben,derültekmég ki dolgok.Hogy mégrosszabb a leányzó fekvése,mint sejtettük.Ezek a gépek ebben a formában csak parasztvakitásra jók.Dél afrikaiakkal ugyan fel lehetna hoztni őket korszerű szintre,de ha ez a terv,mi a francnak restaurálták pl a tüzvezető komplexumot?Ergo-nincs ilen terv.5évre nem is érdemes.
Tapsolóbrigád tapsol.Nincs új a nap alat.Ajánlom nekik elolvasni Orwel 1984 cimű könyvecskéjét.
Valahol már irtam,de sanda gyanum az,hogy az egész Z2026 program ebből fog állni.Parasztvakitásbol,nomenklatúraigények honvédelmi köntösbe való kielégitéséről,meg persze a szokásos lopásbol.Ésmégegyszer:Nincs új a nap alat.Lenin élt,Lenin él,és Lenin élni fog!Ja,bocsánat,Vikike...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba