A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Hát ha valaki azt akarja hogy a fél Balaton-környéken és Bakony-fennsíkon (Füred, Siófok és környékük) elátkozzák a nevét, és jó csomó üdülőt elriasszon onnan, akkor pont Szentkirályra kell telepíteni ehhez egy vadász-századot, sikerülni fognak a fenti célok. Akkor már inkább Taszár ...
Na igen, kicsit közel van a Balaton, úgy 4 km Balatonalmádi. Viszont Sármelléktől meg 7 Keszthely, és ott nagyobb gépek szállnak le. Igaz a kifutó iránya más. Szentkirályon van egy kb 2km-es futópálya ami hosszabbítható lenne, Kecskeméten meg ugye van a végén egy "legendás" főút. Amúgy is xar a Kecskeméti kifutó, elvileg ugye szétcúrja a Gripen futóit. Vagy mi. Szentkirály csak annyiból volna jó hogy ha ugye a bázist védeni kell, és volna (ha volna) normális légvédelmünk, pl egy Nasams, akkor a kicsit jobbra-balra szétdobált indítókkal pláne ha felvinnék valami hegyre, úgy védeni lehetne Fehérváron a honvéd főparancsnokságot, Pápát mint repteret, talán beleférne még Sármellék és Győr és Tata is, és akkor nem a kukoricást védik vele a pusztában. De még ha a főváros kapna védelmet akkor abból az irányból is védve lenne a térség. Ebbe a területbe meg így is van elég katonai ojjektum ami védelmet érdemelne.
Kiskunlacháza jobb lenne az úgy pont középen van mindennek, arányosak a távolságok mind nyugatra mint keletre.
Lacháza is szuper egy reptér, az meg aztán nincs messze tényleg Kecskeméttől, az nem olyan traumatikus egy diszlokálás lenne mint mikor Pápának meg Szentkirálynak kellett lemenni az Alföldre. A tisztek meg úgyis tiszti lakásokban laknak, az meg panel Lacházán meg Kecskeméten is. Ráadásul Kecskeméten többet ér egy lakás ha a HM eladná mint Lacházán.
Adják el a pokolba jó pénzért azt a Kecskeméti repteret ha mindenki ott akar repkedni.
Taszár is nagyjából egyben van, ott meg a büdös életben nem zavarnának senkit a gépek repkedései, meg multicég se települ oda.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez
Kiskunlacházánál az a para, ami miatt már több cég belekezdett egy 2. BP-i reptér tervével, de mind lukra futott. Konkrétan: közel vannak a házak, teljesen beépült a környéke.

Nem azt írtam, hogy felszámolni Kecsót, én csak egy komolyabb másodvonalas reptér mellett foglaltam állást.
Amúgy én tényleg nem tartom hátránynak a közös hasznosítást. Előny is lehet belőle, pl: DHL,GLS stb. épít 2-3 nagyobb hangár(csarnokot)t, a szerelőknek 2-3 újabb épületet és ahol mondjuk ott a 14 Gripen hangár és a reptéren tartózkodik mondjuk 5 gép(a többi áttelepülve a másikakra) jobban el lehet őket rejteni másik csarnokokba,, úgysem tud egyik szomszédunk sem annyi gépet meg bombát küldeni, hogy mindent elpusztítsanak.
 
Na igen, kicsit közel van a Balaton, úgy 4 km Balatonalmádi. Viszont Sármelléktől meg 7 Keszthely, és ott nagyobb gépek szállnak le. Igaz a kifutó iránya más. Szentkirályon van egy kb 2km-es futópálya ami hosszabbítható lenne, Kecskeméten meg ugye van a végén egy "legendás" főút. Amúgy is xar a Kecskeméti kifutó, elvileg ugye szétcúrja a Gripen futóit. Vagy mi. Szentkirály csak annyiból volna jó hogy ha ugye a bázist védeni kell, és volna (ha volna) normális légvédelmünk, pl egy Nasams, akkor a kicsit jobbra-balra szétdobált indítókkal pláne ha felvinnék valami hegyre, úgy védeni lehetne Fehérváron a honvéd főparancsnokságot, Pápát mint repteret, talán beleférne még Sármellék és Győr és Tata is, és akkor nem a kukoricást védik vele a pusztában. De még ha a főváros kapna védelmet akkor abból az irányból is védve lenne a térség. Ebbe a területbe meg így is van elég katonai ojjektum ami védelmet érdemelne.

Lacháza is szuper egy reptér, az meg aztán nincs messze tényleg Kecskeméttől, az nem olyan traumatikus egy diszlokálás lenne mint mikor Pápának meg Szentkirálynak kellett lemenni az Alföldre. A tisztek meg úgyis tiszti lakásokban laknak, az meg panel Lacházán meg Kecskeméten is. Ráadásul Kecskeméten többet ér egy lakás ha a HM eladná mint Lacházán.
Adják el a pokolba jó pénzért azt a Kecskeméti repteret ha mindenki ott akar repkedni.
Taszár is nagyjából egyben van, ott meg a büdös életben nem zavarnának senkit a gépek repkedései, meg multicég se települ oda.
Hacsak valami isteni csoda nem történt, akkor a szentkirályi pálya az aszfalt = semmire sem jó, nem használhat utánégetőt a Griff.
Kecsó meg fel lesz újítva tudtommal, legalábbis ezt hallottam Ostravában.

Nem igazán értem, hogy miért 20-25 éve pusztuló repterekkel akar bárki bármit kezdeni, amikor Pápa aktív reptér és csak ott (?) van bezonfedezék és azért közelben vannak nagyobb városok is, ami munkaerőpiaci és vonzerő szempontjából nagyon nem mindegy.
 
Sármelléken a beton jó hosszű,de már polgári használatban van.Betonfedezék viszont van egy rakat-kibelezve,de helyrepofozhatk.Szerintem-namost álmodozom eggyet-2 légibázis kéne,1 keleten,1 nyugaton.Mindkettőn egy-egy vegyes ezred kéne.Mindkettőnek saját légvédelmi rendszer.Najó,most már hideg a fal a hátsó fertájomnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff
Hacsak valami isteni csoda nem történt, akkor a szentkirályi pálya az aszfalt = semmire sem jó, nem használhat utánégetőt a Griff.
Kecsó meg fel lesz újítva tudtommal, legalábbis ezt hallottam Ostravában.

Igen megcsinálják az amerikaiak(fejlesztés és bővítés is lesz nem csak felújítás).Olyan dolgokon megy az egyezkedés,hogy el sem tudjátok képzelni.
 
Kiskunlacházánál az a para, ami miatt már több cég belekezdett egy 2. BP-i reptér tervével, de mind lukra futott. Konkrétan: közel vannak a házak, teljesen beépült a környéke.

Nem azt írtam, hogy felszámolni Kecsót, én csak egy komolyabb másodvonalas reptér mellett foglaltam állást.
Amúgy én tényleg nem tartom hátránynak a közös hasznosítást. Előny is lehet belőle, pl: DHL,GLS stb. épít 2-3 nagyobb hangár(csarnokot)t, a szerelőknek 2-3 újabb épületet és ahol mondjuk ott a 14 Gripen hangár és a reptéren tartózkodik mondjuk 5 gép(a többi áttelepülve a másikakra) jobban el lehet őket rejteni másik csarnokokba,, úgysem tud egyik szomszédunk sem annyi gépet meg bombát küldeni, hogy mindent elpusztítsanak.
HIMARS viszont lesz.És egy raj F16 SDBkel simán kikacsol egy repteret.
 
Igen megcsinálják az amerikaiak(fejlesztés és bővítés is lesz nem csak felújítás).Olyan dolgokon megy az egyezkedés,hogy el sem tudjátok képzelni.
Kapásbol 2 vegyes ezredet képzeltem 2jolfelszerelt légibázisra.Nehezzen tudsz olyat mondani,amit ne tudnák elképzelni...;)
 
Kiskunlacházánál az a para, ami miatt már több cég belekezdett egy 2. BP-i reptér tervével, de mind lukra futott. Konkrétan: közel vannak a házak, teljesen beépült a környéke.

Nem azt írtam, hogy felszámolni Kecsót, én csak egy komolyabb másodvonalas reptér mellett foglaltam állást.
Amúgy én tényleg nem tartom hátránynak a közös hasznosítást. Előny is lehet belőle, pl: DHL,GLS stb. épít 2-3 nagyobb hangár(csarnokot)t, a szerelőknek 2-3 újabb épületet és ahol mondjuk ott a 14 Gripen hangár és a reptéren tartózkodik mondjuk 5 gép(a többi áttelepülve a másikakra) jobban el lehet őket rejteni másik csarnokokba,, úgysem tud egyik szomszédunk sem annyi gépet meg bombát küldeni, hogy mindent elpusztítsanak.
Jah, csak nekem erről mindig a kabuli reptér jut eszembe. Leszáll egy civil gép, aztán este meg előmásznak a speciálisok azt Kovács Károly Gripen szerelő rövid ellenállás után megadja magát. Ezzel a légierőnk gyakorlatilag be is fejezte a pályafutását. Volt már ilyen baleset többször is más országokban. Tudom most erre sokan azzal jönnek hogy de hát háború esetén kitiltják onnét a civil gépeket. De mi van ha még nincs háború? Vagy valami távolabbi országban hadakozunk a Nato szent nevében? Vagy csak jön egy Airbusra való talibán? 9/11-et se gondolta senki aztán mégis megtörtént. Nem elég hogy nagy baromság volt Kecskemét minden más reptér helyett, még most fejlesztik is. Nem érdekelne ha ecskeméten csak a Zlinek meg Ancsák meg az ilyen vacakok települnének, de könyörgöm nekünk nincs másik vadász századunk! Csak ez az egy. Most ennyire fillért kell baxni? Amúgy mi a valódi ára az amerikai "segítségnek" mert azok még ingyen semmit se csináltak.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and kiskrumpli
Krisztus koorsóját sem őrizték ingyen....Ha az amik benne vannak a dologban,valószinüsittem,hogy egy US wing teleppüléséhez és harcbavetéséhez szükséges felújitást és kiszolgálólétesitményeket épitik ki.Ezt simán el tudom képzelni
 
Jah, csak nekem erről mindig a kabuli reptér jut eszembe. Leszáll egy civil gép, aztán este meg előmásznak a speciálisok azt Kovács Károly Gripen szerelő rövid ellenállás után megadja magát. Ezzel a légierőnk gyakorlatilag be is fejezte a pályafutását. Volt már ilyen baleset többször is más országokban. Tudom most erre sokan azzal jönnek hogy de hát háború esetén kitiltják onnét a civil gépeket. De mi van ha még nincs háború?.

Ha az ellenség ennyire előre gondolkozik, akkor egyszerűbb nekik a pilótákat likvidálni, mint belemenni egy kétes kimenetelű tűzharcba, főleg mivel akár előtte fel is fedezhetik őket az utasszállítóban.
A 14 madárhoz van vagy 20 zsokénk, ezt a 20-at egy jobb hírszerző szolgálat elég hamar beazonosítja, megtalálja és követi. A 20-ból mennyi van mindig a bázison? Ha úgy időzítik, hogy csak a készültség (ünnepnap, éjszaka, ...), akkor máris az otthonaikban iktathatják ki a légierőnk 3/4-ét. Ha nagyon előrelátók, akkor még akár balesetnek, rablótámadásnak, ... is beállíthatják.
 
Plusz még töviről hegyire kiismerik a bázist. Tudom tudom persze hogy a szövetségeseink, védelmezőink, de valamikor nem is túl rég még Moszkva is az volt, most meg Moszkva lett a főgonosz.
 
  • Tetszik
Reactions: haubagoi