F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

HÖT 715. oldal.
mission readiness vagy mission capable rate

https://www.airforcetimes.com/news/...sion-capable-rates-decline-amid-pilot-crisis/
PCIKWYF4HZGV3LH3MI7TRE7CUI.jpg


635884699447354247-AF-Plane-Grid.jpg
Hogy lehet az F-22esek átlagéletkora 6 év, ha a legutolsó gépet 2011ben gyártották és 2012 májusában adták át?
Azaz 2017-ben a legfiatalabb gép volt 6 éves. Vagy mikori statisztika ez?
 
"Fox News journalist reports that fifth-generation F-22 Raptor fighters may have suffered because of the hurricane Michael in Florida.
All the hangars at Tyndall airbase were damaged and in many of them were these planes. In total, 50 F-22 were based at this airbase; evacuation was carried out before the hurricane. But according to statistics from the US Air Force, only about half of them were intact, that is, the other could suffer because of the elements."

44023632_1896914883677335_4798403240515338240_n.jpg

43951503_2444161822277004_285813945946603520_o.jpg


""Four 43rd FS 'Hornets' F-22As ('TY') were left behind to ride out the hurricane", as reported by someone of the squadron. “One of them was scheduled to leave but ground aborted after an issue prior to taxi. The other three were jets that couldn't be spun up in time to fly.” Two had been cannibalized for parts, he said, and the other had issues that couldn't be fixed. They were in hangars that they are usually put in according to hurricane plans.”
 
???

A táblázatban nincs a gépek átlagéletkora.

Akkor félreértek valamit... hogy kell értelmezni a sárga táblázat "Average Age" oszlopát? A táblázat felett azt írják hogy "The average age and MCR of primary aircraft..."

Ja ott van hogy 2015-ös az MCR érték a táblázatban. Így hirtelen, fejben számolva, így sem jön ki az átlagos 6év.
 
Akkor félreértek valamit... hogy kell értelmezni a sárga táblázat "Average Age" oszlopát? A táblázat felett azt írják hogy "The average age and MCR of primary aircraft..."

Ja ott van hogy 2015-ös az MCR érték a táblázatban. Így hirtelen, fejben számolva, így sem jön ki az átlagos 6év.
Ja, tényleg én csak kéket láttam az idézetben.
Ez alapján tényleg hülyeség.
http://www.f-16.net/aircraft-database/F-22/serials-and-inventory/
 
"De itt volt a bázisa 55 darab F–22-es vadászbombázóknak is, melyek közül 33 még a hurrikán előtt biztonságos helyre repült, de a maradék valószínűleg nem volt felszállóképes..."

33 gép az 55 gépből az 60 %. Akkor az adott pillanatban 40 % volt bevethetőség / repülőképesség?
Én is így látom, abban az időszakban így alakult.

Pedig volt pár napjuk a cumó érkezése előtt, hogy repképessé tegyék a bealkonyultakat. Gondolom nem a festék hiányzott. Ott is van bürokrácia, oszt eng. nélkül nincs alkatrész. Most biztos nagyobb kár lesz így.
 
"De itt volt a bázisa 55 darab F–22-es vadászbombázóknak is, melyek közül 33 még a hurrikán előtt biztonságos helyre repült, de a maradék valószínűleg nem volt felszállóképes..."

33 gép az 55 gépből az 60 %. Akkor az adott pillanatban 40 % volt bevethetőség / repülőképesség?
Ha 55 gépből 33 repülőképes és az 60%, akkor a repülőképes gépek aránya is 60% és nem 40%!!
 
Itt azért már figyelni kell a terminológiára, a repülőképes és harcképes között óriási szakadék van. Az F-22 flottából kb. 40 db gép csak gyakorlása alkalmas. Az F-35-ből meg ugye az első 200 db...

Egy F-15C Golden Eagle is fel tud szállni meghibásodott radarral csak harcértéke szinte 0.
 
Én is így látom, abban az időszakban így alakult.

Pedig volt pár napjuk a cumó érkezése előtt, hogy repképessé tegyék a bealkonyultakat. Gondolom nem a festék hiányzott. Ott is van bürokrácia, oszt eng. nélkül nincs alkatrész. Most biztos nagyobb kár lesz így.
Papírmunka meg alkatrészhiány ott is lehet, de ilyen esetekbe az is belejátszik, hogy vannak 1-2 napnál tovább tartó karbantartási munkák is (a repülésnél komolyabb dokumentációs rend talán csak az atomfegyverek és erőművek területén létezik!). Ha ilyen 2-3 hetes munka félidejénél beüt a ménkű/hurrikán (amit csak pár napra lehet előre látni), akkor 2-3-4 nap alatt nem lehet a nagyobb karbantartáshoz szétbontott gépet repülőképessé tenni. Ilyenkor segítene a szovjet stílusú betonbunker, ha Floridában is lenne hasonló azok tuti kiállnák a hurrikánt és megvédenék a gépeket is.
 
Itt azért már figyelni kell a terminológiára, a repülőképes és harcképes között óriási szakadék van. Az F-22 flottából kb. 40 db gép csak gyakorlása alkalmas. Az F-35-ből meg ugye az első 200 db...

Egy F-15C Golden Eagle is fel tud szállni meghibásodott radarral csak harcértéke szinte 0.
Jelen esetben nem számítana a különbség, a repülőképes gépeket el tudták menekíteni a hurrikán elől akkor is, ha csak oktató-kiképző-gyakorló repülésre voltak alkalmasak.
 
Papírmunka meg alkatrészhiány ott is lehet, de ilyen esetekbe az is belejátszik, hogy vannak 1-2 napnál tovább tartó karbantartási munkák is (a repülésnél komolyabb dokumentációs rend talán csak az atomfegyverek és erőművek területén létezik!). Ha ilyen 2-3 hetes munka félidejénél beüt a ménkű/hurrikán (amit csak pár napra lehet előre látni), akkor 2-3-4 nap alatt nem lehet a nagyobb karbantartáshoz szétbontott gépet repülőképessé tenni. Ilyenkor segítene a szovjet stílusú betonbunker, ha Floridában is lenne hasonló azok tuti kiállnák a hurrikánt és megvédenék a gépeket is.
Szerintem, ezt kár volt leírnod, én igyekszem naturálisnak lenni. :)

De hagyjuk, mert az előre mutató válasz a jó. :).

Mindenesetre az is lehet, hogy oda vonták össze a javítandó gépeket, és így jött össze a probléma.

Nem tudom elhinni, amit írtál, hogy csak "(amit csak pár napra lehet előre látni)," hurikánügyileg egy ilyen nagyformátumóknál. :)
 
17 db F-22-t csókolt meg a hurrikán. Értéküket 185-350 millió dollárra teszik (/db), aszerint, hogy a fejlesztési költséget számítják-e vagy sem.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
17 db F-22-t csókolt meg a hurrikán. Értéküket 185-350 millió dollárra teszik (/db), aszerint, hogy a fejlesztési költséget számítják-e vagy sem.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Értelmetlen őket kijavítani ennyiért,inkább vegyenek helyette egy század F-35-öt a többit meg költsék a pilóták bérére.Bár szerintem az egész 140(na jó 187)gépes Flottát el kéne felejteni mert marha drágák és értelmetlenül kevés van belőlük...
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
Értelmetlen őket kijavítani ennyiért,inkább vegyenek helyette egy század F-35-öt a többit meg költsék a pilóták bérére.Bár szerintem az egész 140(na jó 187)gépes Flottát el kéne felejteni mert marha drágák és értelmetlenül kevés van belőlük...
Az elméleti értékhez semmi köze a javítás költségének. Egyébként meg ennyiért lazán megéri kijavítani. Még a több tízmilliós/gép javítás is megéri, mert a gépek előtt cirka két évtizedes szolgálat áll és képességeik pótolhatatlanok.
 
Értelmetlen őket kijavítani ennyiért,inkább vegyenek helyette egy század F-35-öt a többit meg költsék a pilóták bérére.Bár szerintem az egész 140(na jó 187)gépes Flottát el kéne felejteni mert marha drágák és értelmetlenül kevés van belőlük...
Nem tudjuk hogy mennyi az az "ennyiért", vagyis a javítási költséget nem ismerjük, a szövegben a gépek dollár-értékéről van szó. A kijavítás/nem javítás kérdését nem a gépek vételára, hanem a hátralévő élettartamuk, a javítási költségük valamint a légierő rendszerében betöltött szerepük fontossága alapján döntik el.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
A hadradoghatóság egy dolog az lehet a radarabszorbens bevonat sérülése miatt is de itt konkrétan 1 század+ gép repképtelen volt.