Érdekességek a világ országaiból

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
15 metróállomást adtak át idén Moszkvában és további 10 metróállomás is majdnem kész

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
15 metróállomást adtak át idén Moszkvában és további 10 metróállomás is majdnem kész

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Sietni kell, mert 2033-ra mindnek kész kell lennie :confused:

825386_5.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Lord Gazember
15 metróállomást adtak át idén Moszkvában és további 10 metróállomás is majdnem kész

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Az jut erről eszembe,hogy a háború legvadabb éveiben fent írtották dolfiékat,alul épült a metró,meg a maradék idejükben legyártottak évi 1800-2000 t34 est.
Ja,fel is málházták,és legénység is volt hozzájuk.
Nem akarom tudni,hogy a mai technológiájukkal.mennyi t90 et,meg s300 at tudnának legyártani,és nem lehet elégszer leírni,hogy kb 3 000 000 tartalékosuk van, akik egyből ülhetnek a tankokba,egyéb harcjárművekbe,és a helyén tudják kezelni a rájuk törő demokráciát,piacgazdaságot,szabad piacot,a tőke szabad áramlását,meg a többi csodálatos vívmányt,amibe pár száz millióan pusztultak bele az előző évszázadban.
 
Az jut erről eszembe,hogy a háború legvadabb éveiben fent írtották dolfiékat,alul épült a metró,meg a maradék idejükben legyártottak évi 1800-2000 t34 est.
Ja,fel is málházták,és legénység is volt hozzájuk.
Nem akarom tudni,hogy a mai technológiájukkal.mennyi t90 et,meg s300 at tudnának legyártani,és nem lehet elégszer leírni,hogy kb 3 000 000 tartalékosuk van, akik egyből ülhetnek a tankokba,egyéb harcjárművekbe,és a helyén tudják kezelni a rájuk törő demokráciát,piacgazdaságot,szabad piacot,a tőke szabad áramlását,meg a többi csodálatos vívmányt,amibe pár száz millióan pusztultak bele az előző évszázadban.
A t 34-eseknél lehagytál egy nullát az évi termelésben. :)
 
  • Tetszik
Reactions: jani22
15 metróállomást adtak át idén Moszkvában és további 10 metróállomás is majdnem kész

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
"A főpolgármester beszélt arról is, hogy 2023-ig a moszkvaiak 90 százaléka gyalog elérhető távolságra lakik majd egy metróállomástól."
https://moszkvater.com/ot-ev-mulva-mar-a-lakasig-visz-a-metro/
 
Most már Guam sem érintetlen.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A kilenc orosz atomjégtörőből öt áll javíthatatlan hibával, és csak fogyasztják a parti áramot. Van amelyik húsz éve. Se megjavítani, se lebontani nem tudják.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
A dokk a Rosznyefty olajtársaság tulajdona volt. Költséghatékonysági okokból nem vettek üzemanyagot a saját dízelgenerátorokba, amik a murmanszki áramellátás megszakadása esetén látnák el energiával a szivattyúkat,amik a dokk ballasztját tartják Továbbá a dízelgenerátoros személyzetet is csökkentették. WTF?! Egy olajtársaságnak drága az üzemanyag?! Akik ezért felelősek,azok lassan készülődhetnének focilabdát varrni valamelyik szibériai börtönben. A Kuznyecov meg eléggé elátkozott egy hajónak tűnik. Folyton megtérdel,ha épp nincs javításon akkor is úgy ahogy működik. A pezsgősüveg széttört egyáltalán rajta amikor avatták? Mert ezek után gyanús,hogy nem. Azt látom,hogy most jött el a pillanat,hogy vagy átalakítva az egész hajót állítják szolgálatba, RITM-2000-es reaktorokkal ezek helyett a fos kazánok helyett, vagy félrehúzzák, múzeumhajónak: "Az orosz flotta első repülőgéphordozó nehézcirkálója, mely részt vett a Szíria területén zajló terrorizmus ellenes hadműveletben". Aztán építenek helyette egy új,atommeghajtásút. Évente épül egy atommeghajtású jégtörő,szóval a RITM-2000el is egyre több tapasztalat lesz. Tervek már vannak, ott a Storm nevű koncepció,ami baromi drága( a Kuznyecov is az lesz, ha így folytatódik),ezért nem mernek belevágni, és volt utána egy kisebb,de szintén vadonatúj koncepció makettel együtt bemutatva, ez utóbbinak már elefelejtettem a nevét. Boki vagy valaki olyan akit nagyon érdekel a hajózás, talán emlékszik rá.
Ezek közül valamelyiknek kéne nekiállni és megépíteni. Mert,ha a Kuznyecov javítása tovább elhúzódik,akkor lehet, hogy már egyáltalán nem fogja megérni egy új hajóhoz képest. A kérdés csak az,hogy azok a zsenik akik elrendelték, hogy nem kell üzemanyag és ember a dízelgenerátorokhoz, ők CIA,DIA,NSA fizetési listán is vannak, vagy egyszerűen csak fillérbaszók, vagy olyanok akik nem állnak egyetlen külföldi titkosszolgálat alkalmazásában sem, csupán csak így akarják elérni az ország vezetésénél,hogy kezdjék meg egy új hordozó építését.

Az atom jégtörők építése nem jó példa, mert azoknak a testét a Finnek építik, csak a reaktor beszerelésére úsztatják haza oroszék.... Nincs elég nagy szárazföldi dokk !!!!!
 
Az atom jégtörők építése nem jó példa, mert azoknak a testét a Finnek építik, csak a reaktor beszerelésére úsztatják haza oroszék.... Nincs elég nagy szárazföldi dokk !!!!!

Egészen pontosan két hajót építettek a finnek még a SZU alatt (1989-1990). Tajmir- projekt 10580-1989-ben lett átadva. Vajgacs-projekt 10580-1990-ben lett átadva. Ezeknél történt a reaktor beépítése a Balti Hajógyárban. A többi nagy jégtörő a SZU/Oroszországban épült-a Balti Hajógyárban. (projekt 1052,10521,22220)
 
Utánanéztem bokikám. Azért írtam. A hosszúnevű jáderníj konténerhajót nem is számoltam. Azzal se lehet minden rendben, mert három éve móringon áll.

Tajmir, Vajgacs,Szevmorputy, Jamal, 50 let Pobedi szolgálatban. Egyedül a Szovietszkij Szojuz várja az üzemidő hosszabbítást. A többi jégtörő még a szovjet időkből már leszolgálta az üzemidejét-nincs már rajtuk mit javítani.