EC135 / EC635, EC645, H145M, UH-72 (Airbus Helicopters / Eurocopter)

43530762_2437373112955875_4358799666888835072_n.jpg


"Serbian Air Force Airbus Helicopters H145M. This time outside the hangar at its Airbus Helicopters facility in Donauwörth (Germany). The H145M carried manufacturer serial D-HADD. Unfortunately the Serbian serial is carefully overtaped. It was only out there for a few minutes."
Nincs rajta a MILDS.
 
A szerb átadás és gyárlátogatás

https://tangosix.rs/2018/22/11/eksk...u-nemackoj-i-prve-fotografije-verzije-za-mup/

https://tangosix.rs/2018/23/11/kako-je-opremljen-prvi-helikopter-h145m-za-srbiju/


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Csörlő kezelését mutogatják a végén?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az a csörlőé, igen. És ami a mi megrendelésünk szempontjából is érdekes: nincs MILDS, nincs MX-15 L3.

A szerbek a "Hforce - Option 1" csomagot választották, abban nincs benne az MX-15.
Csak 3 géphez rendeltek védelmi redszert.
A hadseregnek szánt gépek közül 2 lesz SAR feladatú.Valószínűleg ez az egyik.
Saját fegyvereket akarnak integráltatni a típusra. Ezzel vannak még problémák.
Az igazi katonai gépeket jövőre kapják meg. Ez inkább egy "belügyes" helikopter.
 
A szerbek a "Hforce - Option 1" csomagot választották, abban nincs benne az MX-15.
Csak 3 géphez rendeltek védelmi redszert.
A hadseregnek szánt gépek közül 2 lesz SAR feladatú.Valószínűleg ez az egyik.
Saját fegyvereket akarnak integráltatni a típusra. Ezzel vannak még problémák.
Az igazi katonai gépeket jövőre kapják meg. Ez inkább egy "belügyes" helikopter.
A videóban látható helikopter, mellyel a drágalátos védelmi miniszter úrat röptetik, jövő év márciusában fog Szerbiába érkezni (átrepülést írnak), addig a pilóták és a kiszolgáló személyzet kiképzésében fog részt venni. Ez a gép az első az öt katonaság számára legyártott helikopterből, a rendőrségiek ilyen festést fognak kapni:
fjWk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTXpFN01EQV8vNzhhZjRkYWViY2U4NDJjMDQ2ZTlmZWQ0NTMyNzc3MjQuanBlZ5GTAs0CQgCBoTAB

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/p...vi-helikopteri-vojske-i-policije-foto/6p8n3ky
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and fishbed
Érdekes, hogy a németek az oldalajtón keresztül akarják betenni a hordágyat... nem hátul, ahogy a reklám mutatja.
(És ahogy az EC-145 mentőhelikopterekben is szokták)

DtWRS0cXoAAwjze.jpg


Itthon eddig csak oldalról raktuk be a hordágyat a kopterbe, pedig az is Fenestronos, de alapelv, hogy tiszteljük a gépet, főleg a farokrészt. Mondjuk a kép alapján eléggé alacsonynak tűnik a gép farka ahhoz, hogy normálisan be lehessen rakni a sebesültet, mert görnyedve elég szívás.
 
Itthon eddig csak oldalról raktuk be a hordágyat a kopterbe, pedig az is Fenestronos, de alapelv, hogy tiszteljük a gépet, főleg a farokrészt. Mondjuk a kép alapján eléggé alacsonynak tűnik a gép farka ahhoz, hogy normálisan be lehessen rakni a sebesültet, mert görnyedve elég szívás.

Érdekes. Pedig állítólag az a Fenestron elrendezés egyik előnye, hogy nem kell félni tőle. Többek között ezért tartják kimondottan alkalmasnak mentőhelikopternek. Biztos meg van az oka, hogy miért így csinálják a magyar EC135-ösökönél. Elég sok külföldi videót megnéztem (pl ADAC Luftrettung), nekem úgy tűnt hogy a hátsó ajtókat használják gyakrabban. De ez függhet a sérült állapotától vagy akár valamilyen EC135 - EC145 különbség miatt is lehet. A harctéren meg lehet hogy így gyorsabb.
 
H145_20274_RAL6014_Press_A_20181211_View_05.png


Germany orders seven SAR-roled H145 helicopters

"The Federal Office of Bundeswehr Equipment, Information Technology and In-Service Support (BAAINWBw) has ordered seven H145 helicopters to replace the German Armed Forces’ (Bundeswehr) obsolete Bell UH-1D search and rescue fleet. The aircraft will be delivered in 2020 and will be stationed at the sites in Niederstetten, Holzdorf and Nörvenich. Airbus Helicopters will also be responsible for logistics support, repair, and maintenance of the helicopters.

Among other features, the H145 LUH SAR (Light Utility Helicopter Search and Rescue) helicopters are equipped with high-performance cameras, searchlights, emergency beacon locator systems, a full suite of medical equipment, rescue winches and load hooks that can be used for fire-extinguishing tanks for example."

https://www.airbus.com/newsroom/pre...rders-H145-search-and-rescue-helicopters.html