A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 786
75 822
113
  • Erre a 240 km-re kaphatok forrást? Kicsit muris lenne, mert a FRA-GER-LUX határtól Calais és Dunq. kb. 400 km. Ezek szerint egy nap alatt tették meg a fele utat? Öööö, vannak kétségeim...
  • Ezen felül hányszor kell mondani, hogy egyelemes mintából nem extrapolálunk...?
  • Egyébként láttam én olyat forrásban, ahol arról szólt a fáma, hogy francia benzinkútnál tankolták a német harckocsit. Ja, hogy pont erről beszélek, hogy ez így megy a logisztika. Szólj, ha a sivatag közepén volt "bezinkút"..

Szerintem a megtett út volt 230km nem pedig az előrehaladás.
 
M

molnibalage

Guest
Miért, nem az olaj miatt mentek?
  • Szóljál, ha a nyersolajjal tankolod meg a járműveket...
  • A hadművelet térségében azért az olajkutat számát megnézném poénból, még ha irreleváns is...
Szerintem a megtett út volt 230km nem pedig az előrehaladás.
Az is irreális, hiszen te is tudod, hogy mennyi a menetsebesség még ma is. Még, ha 16 órán keresztül is van nappal, akkor ez 15 km/h-s átlagsebesség úgy, ha egy pillanatra sem állnak meg...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 786
75 822
113
  • Szóljál, ha a nyersolajjal tankolod meg a járműveket...
  • A hadművelet térségében azért az olajkutat számát megnézném poénból, még ha irreleváns is...
Az is irreális, hiszen te is tudod, hogy mennyi a menetsebesség még ma is. Még, ha 16 órán keresztül is van nappal, akkor ez 15 km/h-s átlagsebesség úgy, ha egy pillanatra sem állnak meg...

Más elképzelésem nincs,hacsak nem körbe-körbe furikáztak ami igen valószínűtlen.
 

Ursa Maior

Well-Known Member
2017. február 2.
682
1 037
93
  • Erre a 240 km-re kaphatok forrást? Kicsit muris lenne, mert a FRA-GER-LUX határtól Calais és Dunq. kb. 400 km. Ezek szerint egy nap alatt tették meg a fele utat? Öööö, vannak kétségeim...
  • Ezen felül hányszor kell mondani, hogy egyelemes mintából nem extrapolálunk...?
  • Egyébként láttam én olyat forrásban, ahol arról szólt a fáma, hogy francia benzinkútnál tankolták a német harckocsit. Ja, hogy pont erről beszélek, hogy ez így megy a logisztika. Szólj, ha a sivatag közepén volt "bezinkút"..

1. Kérlek alássan a forrás. David FRASER: Knight's Cross: A Life of Field Marshal Erwin Rommel. New York: HarperCollins, 1993, 204-206 .o. Fellelhető az NKE Hungária körúti campusának könyvtárában. Sajnos a könyvtári jegyzék száma nincs meg, de egy kicsit viseltes volt már. Biztos meg fogod találni. ;)

2. Hogy te miből vonsz le, mondhatnók úgyis indukálsz következtetéseket, az a te dolgod, de a te tudományosnak tekintett módszered nem feltétlenül kötelezően érvényes rám nézve. Sőt lehet hogy nem is tudományos.

3. Hogy egy harckocsi, vagy másképp páncélos hadosztály milyen menetütemet tart, az nagyon sok tényezőtől függ, És ebből csak egyik, és éppen nem is a legfontosabb a logisztika, hiszen a Rommeléhez hasonló egyéb páncélos alukalatok nem tudták ezt a tempót tartani. Perzse, mint azt te is jól tudod Rommel már az I. világháború olasz hadszínterén is kitűnt feszített tempójú műveleteivel, mégha harctéri parancsnok volt csupán. Egyébiránt a mindenevő dízelmotorok lehetővé teszik a vegyes, vagy éppen benzines üzemeltetést korlátozott ideig ergo ez a lehetőség, azaz a benzinkúton történő tankolás sem lehetetlen, bár nehezen elképzelhető hogy többszáz literes tankokat töltenek, a személygépjárművek 50-70 literes tankjaira szabott töltőfejeknél. Nem minden állomáson vagy ugyanis a teherautókra méretezett kútfej, de te ezt (is) úgyis jobban tudod.

Van még kérdésed kérlek?
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 952
113
Én ahogy néztem ,ez a régi egy mintadarabos korszerűsítési ötlet, talán 15 évvel ezelőttről. Nem új dolog.

BIG_0000798592.jpg
Lefestették az egyik AV-t? Gondolom aztán ezt bemutatózták azóta az összes repnapon meg nyít napon ahol volt kipakolás.
 

Ursa Maior

Well-Known Member
2017. február 2.
682
1 037
93
Lefestették az egyik AV-t? Gondolom aztán ezt bemutatózták azóta az összes repnapon meg nyít napon ahol volt kipakolás.

Az nem a Currus és volt vezetői hibája, hogy se pénz, se sokszor itánymutatás nem volt feléjük. Mondjuk más dolgokban elő lehetne éppen venni őket, de ez speciel nem az ő hibájuk.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem a megtett út volt 230km nem pedig az előrehaladás.
1. Kérlek alássan a forrás. David FRASER: Knight's Cross: A Life of Field Marshal Erwin Rommel. New York: HarperCollins, 1993, 204-206 .o. Fellelhető az NKE Hungária körúti campusának könyvtárában. Sajnos a könyvtári jegyzék száma nincs meg, de egy kicsit viseltes volt már. Biztos meg fogod találni. ;)
Köszi, megpróbálom megszerezni.
(Bár Rommel mögé csodálatos legengdákat építettek fel...)

2. Hogy te miből vonsz le, mondhatnók úgyis indukálsz következtetéseket, az a te dolgod, de a te tudományosnak tekintett módszered nem feltétlenül kötelezően érvényes rám nézve. Sőt lehet hogy nem is tudományos.
????
Mindenesetre valahol vicces, hogy egyszer megcsinálták, akkor ebből te végtelenbe extrapolálsz mindenféle egyéb körülmény nélkül. Bocs, röhej.
Túlélt már ember 100G feletti gyorsulást is. Ennek ellenére nem tekinti senki ezt méretezési alapnak törésteszthez...

Hogy egy harckocsi, vagy másképp páncélos hadosztály milyen menetütemet tart, az nagyon sok tényezőtől függ, És ebből csak egyik, és éppen nem is a legfontosabb a logisztika, hiszen a Rommeléhez hasonló egyéb páncélos alukalatok nem tudták ezt a tempót tartani. Perzse, mint azt te is jól tudod Rommel már az I. világháború olasz hadszínterén is kitűnt feszített tempójú műveleteivel, mégha harctéri parancsnok volt csupán. Egyébiránt a mindenevő dízelmotorok lehetővé teszik a vegyes, vagy éppen benzines üzemeltetést korlátozott ideig ergo ez a lehetőség, azaz a benzinkúton történő tankolás sem lehetetlen, bár nehezen elképzelhető hogy többszáz literes tankokat töltenek, a személygépjárművek 50-70 literes tankjaira szabott töltőfejeknél. Nem minden állomáson vagy ugyanis a teherautókra méretezett kútfej, de te ezt (is) úgyis jobban tudod.
Csudálatos, hogy minimális műszaki gondolkodás sem megy...
  • A töltés lehetségessége közvetlenül csak attól függ, hogy a két cső átmérője mekkora kb.
  • Akkoriban sok töltőkútnál kézzel működtek a kutak, szóval értelmezhetetlen a kijelentés, hogy személygépjárműre méretezett. Ha belefér a tankoló cső a tanknál levő csőbe, akkor tölteni fogsz. A kérdés az, hogy meddig.
  • Kannákat is lehet tölteni és abból járműveket. Oh, wait, az AK pontosan ezt csinálta Afrikában...
Van még kérdésed kérlek? Te itt valami rakéta tudománynak állítod be azt, hogy 1940-ben egy tartályból hogyan kerüljön át folyadék a másikba.

Midwaynél kézzel kellett bohóckodni az első japán támadás után, mert szétbombázták a szivattyú telepet emlékeim szerint.
 

Ursa Maior

Well-Known Member
2017. február 2.
682
1 037
93
Köszi, megpróbálom megszerezni.
(Bár Rommel mögé csodálatos legengdákat t.

Rommelt alapvetoen az angolok fujtak fel mert meg kellett magyarazniuk valahogy mi toketlenkedtek a sivatagban.

Midwaynel valoban vodorrel toltottek a gepket sot B 17 eseket is de egy szigetet egy pancelos hadosztallyal osszehasonlitani....

Latszik hogy nem ertesz hozza (csak hogy a sajat stilusodban valaszoljak).
 
T

Törölt tag 008

Guest
Mintha Irak a világ vége lett volna. Kuvait felől 20 a sivatag felől 170 és 225 km jelenleg az első benzinkút.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 677
32 314
113
En ugy tudom hogy a harciszekeres modernizacio era teglak felhelyezeset uj belso kulso komunikacios rendszert es uj elyellatot jelentett. /alitolag a motorba is belepiszkaltak es tuzvezeto rendszer teren is??? /jeltol csak pletyka szinten hallottam./
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Nemerson

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
En ugy tudom hogy a harciszekeres modernizacio era teglak felhelyezeset uj belso kulso komunikacios rendszert es uj elyellatot jelentett. /alitolag a motorba is belepiszkaltak es tuzvezeto rendszer teren is??? /jeltol csak pletyka szinten hallottam./
Ezt most mire érted, mire vonatkozik, elvesztettem a fonalat...
 
M

molnibalage

Guest
Rommelt alapvetoen az angolok fujtak fel mert meg kellett magyarazniuk valahogy mi toketlenkedtek a sivatagban.
Midwaynel valoban vodorrel toltottek a gepket sot B 17 eseket is de egy szigetet egy pancelos hadosztallyal osszehasonlitani....
Latszik hogy nem ertesz hozza (csak hogy a sajat stilusodban valaszoljak).
Nagy szavak attól, akinek a négy alapművelet sem megy...

Pz I - 140 L
Pz II - 170 L
Pz III - 300 L
Pz IV - 370 L

Na, akkor hány harckocsi is volt egy hadosztályban? Emlékeim szerint még 300 db. Névlegesen. A veszteségek és feltöltöttségek miatt ez papíron sem volt meg. Lásd elmélet és gyakorlatot.
A teherautók mennyisége ezek fogyasztásához képest nem annyira jelentős.

Egy konkrét egységnél.
93 db Pz I = 13 000 L
122 db Pz II = 20 700 L
26 db Pz III = 7800 L
56 db Pz IV = 20 720
---------------------------------
Összesen: 62200L

Egyetlen B-17E belső kapacitása 1700 US Gal (6400 liter) mindenféle póttank nélkül és 9 db gép volt Midwayen. Ezek teljes befogadó képessége 57 000 liter.
Picit sokkoló az eredmény nemdebár? Igen, ehhez jön még teherautó és más, de ez ugye 100%-os feltöltöttség és 0 veszteség, ami mese habbal.

Ha csak minden bevetésen a 2/3-át használták el, akkor is. Hát izé... Fordulónként 36000 liter. És volt, hogy egy nap kétszer szálltak fel.

Ebből kb. egy hadosztálynyi harckocsi elment 150 km-re.

Kettőt találhatsz, hogy miért nem volt semmi értelme pl. erőltetni a német stratégiai bombázó erőt. Mert kurvára nem volt hozzá üzemanyaguk.

Nem igazán értem, hogy miért nem lehet picit gondolkodni és forrásokat is felhasználni.
A QE topikban leírtad, hogy nem vagy mérnök és ötleteid azért vannak. Szuper. Csak akkor talán kisebb erővel kellene beleálláni a hülyeségbe.

Szerinted miért mondták azt sokan, hogy a szövi bombázóoffenzívának semmi értelme? Ez alapján van fogalmad arról, hogy milyen rohadt drága mulatság volt, ahol a legfőbb eredmény kb. a megölt német pilóták és kilőtt vadászok és nem az okozott közvetlen kár volt igen sokáig? Meg az, hogy "megmutathatták", hogy hadat viselnek? Iszonyatosan sok hajót kötött le pusztán az, hogy bombát és hajtóanyagot vigyenek a gépeknek, nem beszélve egyéb igényeikről.

De ez ma is igaz. Egy 13 órás CAP-n levő F-16 elfüstölt valami 20 ezer liter kerót. Ebből elég sok hk, elég sokáig üzemel...

Mintha Irak a világ vége lett volna. Kuvait felől 20 a sivatag felől 170 és 225 km jelenleg az első benzinkút.
Nézd már meg, hogy honnan indultak meg és merre mentek. Nem értem, hogy miért olyan nehéz legalább az alapoknak utána nézni.
Esetleg azt is kérdezd már meg magadtól, hogy a környék infrastruktúrája arra volt méretezve, hogy százezres páncélos és gépesített erőt tankoljanak. Kerozinnal...? Az M1 keróval megy alapetően...
 
M

molnibalage

Guest
http://www.f-16.net/f-16-news-article4413.html
69 ezer font kerót a két gép az fejenként felfelé kerekítve 35k font, ami 15700 kg ---> 19 600 liter. Ebben nincs benne a tanker által elfüstölt mennyiség.

Na, akkor ebből mennyi ideig tudna adott területen fire supportot adni 120 milis ágyúval egy M1? Hát, elég sokáig.

Szóval picit gondoljuk át azt, hogy mi a légierő drágaságának egyik faktora. Az, hogy a gravitáció és légellenállás ellen dolgozni kurvadrága, a hk-t meg tartja a talaj és a gravitáció a helyén és nem 900 km/h-val hanem sokszor 9 km/h-val haladnak.
 

Ursa Maior

Well-Known Member
2017. február 2.
682
1 037
93
Nagy szavak attól, akinek a négy alapművelet sem megy...

Pz I - 140 L
Pz II - 170 L
Pz III - 300 L
Pz IV - 370 L

Na, akkor hány harckocsi is volt egy hadosztályban? Emlékeim szerint még 300 db. Névlegesen. A veszteségek és feltöltöttségek miatt ez papíron sem volt meg. Lásd elmélet és gyakorlatot.
A teherautók mennyisége ezek fogyasztásához képest nem annyira jelentős.

Egy konkrét egységnél.
93 db Pz I = 13 000 L
122 db Pz II = 20 700 L
26 db Pz III = 7800 L
56 db Pz IV = 20 720
---------------------------------
Összesen: 62200L

Egyetlen B-17E belső kapacitása 1700 US Gal (6400 liter) mindenféle póttank nélkül és 9 db gép volt Midwayen. Ezek teljes befogadó képessége 57 000 liter.
Picit sokkoló az eredmény nemdebár? Igen, ehhez jön még teherautó és más, de ez ugye 100%-os feltöltöttség és 0 veszteség, ami mese habbal.

Ha csak minden bevetésen a 2/3-át használták el, akkor is. Hát izé... Fordulónként 36000 liter. És volt, hogy egy nap kétszer szálltak fel.

Ebből kb. egy hadosztálynyi harckocsi elment 150 km-re.

Kettőt találhatsz, hogy miért nem volt semmi értelme pl. erőltetni a német stratégiai bombázó erőt. Mert kurvára nem volt hozzá üzemanyaguk.

Nem igazán értem, hogy miért nem lehet picit gondolkodni és forrásokat is felhasználni.
A QE topikban leírtad, hogy nem vagy mérnök és ötleteid azért vannak. Szuper. Csak akkor talán kisebb erővel kellene beleálláni a hülyeségbe.

Szerinted miért mondták azt sokan, hogy a szövi bombázóoffenzívának semmi értelme? Ez alapján van fogalmad arról, hogy milyen rohadt drága mulatság volt, ahol a legfőbb eredmény kb. a megölt német pilóták és kilőtt vadászok és nem az okozott közvetlen kár volt igen sokáig? Meg az, hogy "megmutathatták", hogy hadat viselnek? Iszonyatosan sok hajót kötött le pusztán az, hogy bombát és hajtóanyagot vigyenek a gépeknek, nem beszélve egyéb igényeikről.

De ez ma is igaz. Egy 13 órás CAP-n levő F-16 elfüstölt valami 20 ezer liter kerót. Ebből elég sok hk, elég sokáig üzemel...


Nézd már meg, hogy honnan indultak meg és merre mentek. Nem értem, hogy miért olyan nehéz legalább az alapoknak utána nézni.
Esetleg azt is kérdezd már meg magadtól, hogy a környék infrastruktúrája arra volt méretezve, hogy százezres páncélos és gépesített erőt tankoljanak. Kerozinnal...? Az M1 keróval megy alapetően...

Ertelek .

Tehat ha idehanyok random tenyeket pl. Azt hogy soha nem az egesz pc. Ho. Ment egy utvonalon hanem osszfegyvernemi harc csoportok (kampfgruppe) raadasul mint azt MINDENKI TUDJA Rommel 7. "Szellem" pancelos hadosztalya 1940ben Franciaorszagban tulnyomoreszt cseh gyartmanyu Pz. 38t harckocsikkal volt felszerelve amit te nyilvanvalo tudatlansagbol kihagytal a felsorolasbol, szoval ha osszefuggestelen tenyeket hanyunk egymasra akkor qvva okosnak tununk.

Szoval hogy Gyurcsanyhoz hasonlo klasszikustol idezzek "Nagy szavak attil akinek alapveto tortenelmi tudasa nincs hiszen milliard es billiard alkalommal elmondta hogy aramlastani mernok es nem tortenesz."

Ertesz csillagbogar?
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 786
75 822
113
http://www.f-16.net/f-16-news-article4413.html
69 ezer font kerót a két gép az fejenként felfelé kerekítve 35k font, ami 15700 kg ---> 19 600 liter. Ebben nincs benne a tanker által elfüstölt mennyiség.

Na, akkor ebből mennyi ideig tudna adott területen fire supportot adni 120 milis ágyúval egy M1? Hát, elég sokáig.

Szóval picit gondoljuk át azt, hogy mi a légierő drágaságának egyik faktora. Az, hogy a gravitáció és légellenállás ellen dolgozni kurvadrága, a hk-t meg tartja a talaj és a gravitáció a helyén és nem 900 km/h-val hanem sokszor 9 km/h-val haladnak.


A mai kor háborúiban azért nem feltétlen nagyobb a túlélési esélye egy harckocsinak mint egy repülőnek.Biztosan olcsóbban tud tűztámogatást adni egy Abrams mint egy F-35 csak nem biztos,hogy hosszabb ideig is hisz az Abrams sokkla sérülékenyebb mint egy F-35.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
M

molnibalage

Guest
Ertelek .

Tehat ha idehanyok random tenyeket pl. Azt hogy soha nem az egesz pc. Ho. Ment egy utvonalon hanem osszfegyvernemi harc csoportok (kampfgruppe) raadasul mint azt MINDENKI TUDJA Rommel 7. "Szellem" pancelos hadosztalya 1940ben Franciaorszagban tulnyomoreszt cseh gyartmanyu Pz. 38t harckocsikkal volt felszerelve amit te nyilvanvalo tudatlansagbol kihagytal a felsorolasbol, szoval ha osszefuggestelen tenyeket hanyunk egymasra akkor qvva okosnak tununk.

Szoval hogy Gyurcsanyhoz hasonlo klasszikustol idezzek "Nagy szavak attil akinek alapveto tortenelmi tudasa nincs hiszen milliard es billiard alkalommal elmondta hogy aramlastani mernok es nem tortenesz."

Ertesz csillagbogar?
  • 220 literes tankja volt a Pz 38t-nek szóval ettől a modell nem áll fejre
  • Az össz igényt nem befolyásolja az, hogy hány felé vonul az egység sőt, így még több helyről lehet szerezni.
Na ennyit a csillagbogarazásról...

Szóval gondolj bele, hogy egyetlen szövetséges bombatámadás során mennyi benzint füstöltek el úgy, hogy sokszor az üres mezőt bombázták pl. az angolok éjszaka....

A mai kor háborúiban azért nem feltétlen nagyobb a túlélési esélye egy harckocsinak mint egy repülőnek.Biztosan olcsóbban tud tűztámogatást adni egy Abrams mint egy F-35 csak nem biztos,hogy hosszabb ideig is hisz az Abrams sokkal sérülékenyebb mint egy F-35.
Ez értelmezhetetlen, mert mindkettő kinyíródhat 5 perc és 50 óra után is. Nagyon függ attól, hogy mire vadásznak és mire. Üzemórára a frontban / ütközetben eltöltött időre kiszámolni ezt lehetetlen. Nincs hozzá adat.

Pontosan azért szoktam mosolyogni a gépágyús CAS-on, mert annál nő meg brutálisan a leesés esélye a repcsinél ---> ergo ne használd erre.
 

Ursa Maior

Well-Known Member
2017. február 2.
682
1 037
93
  • 220 literes tankja volt a Pz 38t-nek szóval ettől a modell nem áll fejre
  • Az össz igényt nem befolyásolja az, hogy hány felé vonul az egység sőt, így még több helyről lehet szerezni

"Vadasz vadasz te szopni jarsz ide?"

Most komolyan azt hiszed higy egy forumon, egy anonim mediumban, teged, egy aggressziv laikust, koncepcio, kutatas modszerteni ismeretek, valamint alapveto tenyek ismeretenek nyilvanvalo es bizonyitott hianyaban komolyan lehet venni?

Megha sejtenem hogy titokban Szamveber Norbert vagy akkor is leallnek vitatkoznke veled.

Igy meg...