![]()
![]()
Épül az első PPA, Pattugliatore Polivalente d'Altura (Offshore Multipurpose Patrol Ship) olasz fregatt, az első a hétből (+3 opció). Érdekes hajóorr kialakítás.
https://en.wikipedia.org/wiki/PPA,_Pattugliatori_Polivalenti_d'Altura
Az orr kialakítás elviekben a kevésbé sikerült "wave piercing" (lásd Zumwalt-osztály) megoldást próbálja túlszárnyalni. Ott a probléma az, hogy nagy hullámzásnál az orrkialakítás egyáltalán nem védi az első fedélzetet, más szóval komolyabb hullámzásnál nem nagyon lehet kimenni az első fedélzetre, mert a fedélzeten átcsapó hullámok levisznek a fenébe.
Ennél viszont számomra rohadt meglepő, hogy pontosan nulla szonárt látunk beépítve az orrba. Nem is tudom mióta nem láttam nagyobb felszíni hadihajót orrszonár nélkül...
És ha a hajó oldalára lesz ráépítve mint az ausztrál DE tengeralattjárón(a csúnyán amelyik azt hiszem svéd licenc,nem tudom a nevét)?
Felszíni hajón én még nem nagyon láttam olyat.
Tengeralattjárók esetén is azok csak kiegészítő szonárok, azok mellett van az orrban szonárjuk, és bírnak általában vontatott szonárral is. Tehát nem a többi szonár helyett vannak, hanem mellettük (lásd HPASP írását a Szonárok topicban)...
+lehet,hogy hülyeséget mondok de ha a lényegesen messzebb vannak egymástól a hidrofonom 50-100 méter akkor a hang is később fog odaérni és így lehet paaszív módon is sebességet és haladási irányt kalkulálni.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..