JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

30 évvel ezelőtt, ezen a napon repült először az első Gripen.

Dt93ULJX4AAzdyP.jpg:large


Dt1JKweXQAAnS05.jpg:large


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
30 évvel ezelőtt, ezen a napon repült először az első Gripen.

Dt93ULJX4AAzdyP.jpg:large


Dt1JKweXQAAnS05.jpg:large


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A svédek szokásos karácsonyi repülése

48369194_10218094675938961_4301384015794929664_n.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


(Azért az elég látványos lenne, ha a magyar Gripenek is így körberepülnék az országot minden decemberben. Megnyugodna mindenki, hogy van 14 repülőképes gépünk és 14 pilótánk, akik tudnak kötelékben repülni.)
 
A svédek szokásos karácsonyi repülése

48369194_10218094675938961_4301384015794929664_n.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


(Azért az elég látványos lenne, ha a magyar Gripenek is így körberepülnék az országot minden decemberben. Megnyugodna mindenki, hogy van 14 repülőképes gépünk és 14 pilótánk, akik tudnak kötelékben repülni.)


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Aircraft Mechanic | We are Gripen

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Assembly Operator | We are Gripen

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Aircraft Mechanic | We are Gripen

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Assembly Operator | We are Gripen

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A fejhallgató zajvédelem miatt van, vagy szólhat bármi a fülébe? Zene, stb? Vagy azon hívják rádión stb?
 
Fel off. Azt lehet tudni hogy a brazilok milyen hazai fegyverzetet kivannak integralni a gripen re? Ha jol tudom van sok mimdenuk. Radar rombolo raketa cirkalo iranyitott bombak es raketak.
 
  • Tetszik
Reactions: Karak95
Tényleg elég részletes ez a cseh írás, érdemes elolvasni. Tele van számadatokkal.
1) Az eredet csehekhez érkező változat csak MS 18.5 (Materiel system 18 block 5) volt, ami csak a Mauser BK-27 27 mm gépágyút ill. a AIM-9L Sidewindert kezelte! Ezutóbbi rakétákat bérelték a csehek! Ezeken a gépeken nem volt EWS39 sem szárnyvégi RWR antenna.
2) 2006-ban jött a MS18.7, ami kellett az AIM-9M-9 rakétákhoz, ill. a később, 2008-ban beszerzett AIM-120-C5 rakétákhoz. A cseheknek mér 2002-től volt 20db M2-es Sidewinder az Alca-khoz. A 9M-9-ből 2005-ben 80 darabot vettek nemcsak a gripeneknek szánva, hanem az alca-knak is.
3)Egy darab Aim-120-C5 20,298 millió CZK-ba került, de plusz 135,8 millió CZK volt az integráció a gépekre! Részlezesen le van írva a függesztők és a két gyakorló ára is.
Folyt köv...
 
4)Az MS18.7-tel került rendszerbe az EWS39, az IFF és a Have Quick II rádió. Ekkor lettek kihasználhatóak a PS-05/A Mark 3 radar üzemmódjai.
5)2012-ben jött az MS19.2 amely lehetővé tette az AG üzemmódokat ill. meteorológiai fejlesztéseket tartalmazott. Fejlettebb lett a navigáció, a TIDLS svéd rendszer, az EWS39, és a tervezési/kiértékelési rendszer.
6)2015-ben jött a kpv. frissírés, MS19.3, főleg az elektronikia harcra, ill. a létfentartó rendszerekben hozott újításokat.
7)Így jutottak el 2018-ra az MS20 Block 1.2 csomaghoz.
 
8)Ebben a csomagban lett megnövelve 80%-kal a radar hatótávja, fejlestztve a föld térképező üzemmód, a svéd TIDLS (Tactical Information Data Link System) nagyobb adatátvitelre lett képes (köztudottan az eredeti sem volt semmi), és még tucat rendszer ami nem sorolok fel.
gripen_upgrade_8.jpg

9)Afenti frissítés kapcsán szóba kerül a Meteor rakéta kérdése, mellyel kapcs. megjegyzik, hogy bizonyos körülmények között a megfelelő szögben indítva 250-300km távról is támadhatók lassan repülő, gyors manőverekre nem képes légi eszközpk, pl. bombázók, szállítógépek. Taglalja az írás az SDB-ket is.
 
9)180 ks GBU-12 van megrendelve NSPA (NATO Support and Procurement Agency) keretein belül, hozzá 4db izraeli Litening4i került beszerzésre (nagyobb felbontású szenzorok ill. kamerák).
10)Külön érdekesség a Link-16 esete, a MIDS-LVT modulokat, össz. 15db-ot a csehek szerelik be, ebből az következik, hogy eddig nem is volt nekik?!
11)A HAVE QUICK II rádiókat az olasz Leonardo beszédtitkosítóival eglszítik ki. 30db CM-107E titkosító és 15 db ellenőrző CP-107E egységet vesznek.
12)2020-ra jön az MS20 Block 2.0 frissítés, az új IFF Mode 5-tel.
 
13) nagyon jól elemzi a cikk a lehetséges jövőbeli terveket, zárásképp a PS-05/A Mark 4 radarról egy kép, ami lehet már volt itt, de a cikk us részletesen taglalja:
gripen_upgrade_9b.jpg


Nagyon sok infó, szám, költség és egyedi történet van megemlítve a cikkben, csak ajánlani tudom...
 
  • Tetszik
Reactions: Karak95