A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Az a 300 fő mostanság biztos, hogy kevesebb már, amióta a PRT megszűnt. Ilyen hosszú úton az A319 se lehet annyira kényelmes, elvileg a C17-be is airliner székek vannak beszerelve csapatszállításkor

Épp csak hering módjára vannak elhelyezve....
 
M

Ksh statot utoljára ki is hamisított? 1 hét alatt dőlt be a huf (250 ről 317 lett az euró). Az airbus kapcsán meg eszembe jut, h néhány éve volt egy hurikán, ahol kintrekedtek magyarok. Drága szövetségeseink taknyosra .vattak minket mire haza tudtuk őket szervezni. Most itt az airbus, mehet értük. Ez komoly biztonságérzetet ad...még nekem is ha felülök repcsire.
 
Az a 300 fő mostanság biztos, hogy kevesebb már, amióta a PRT megszűnt. Ilyen hosszú úton az A319 se lehet annyira kényelmes, elvileg a C17-be is airliner székek vannak beszerelve csapatszállításkor

Nem tudom, mennyire vannak szűkre székezve a szürke A319-esek, de pl. egy 180 cm-es embernek 2 óra repülés Wizzairrel bárhová már eléggé kényelmetlen.
 
Aki önszántából hurrikán szezonban oda szervezi a nyaralását, azt nem állami pénzen és különgéppel kell kimenteni, hanem előtte szólni kell neki hogy "ne menj oda, mert ilyenkor veszélyes lehet. Ha ennek ellenére odamész és bármi történik, ne számíts segítségre." Ezzel szemben milyen segítséget kap az, akit pl. kirabolnak Európában bárhol? Se papírjai, se pénze, ez legalább olyan kiszolgáltatott helyzet. A követségtől még tolmácsolási segítséget se kap, nemhogy pénzt hogy hazautazhasson vagy különgépet.


Viszont a líbiaihoz hasonló helyzetekben indokoltnak érzem ezt a képességet így hogy már nincs Malév:

"A Líbiában kirobbant válság szükségessé tette magyar és uniós állampolgárok kimenekítését, melyre némi késéssel és összetett szervezéssel sor is került (bérelt Malév géppel), melynek fedélzetén katonai pilóta is volt, segítendő a helyzet megoldását."
A Szíjjártóval volt egy riport a Mélymagyarban (amikor még volt). A veronai buszbalesetnél tartotta a sajtótájékoztatót (nagyon kis Heroe volt, hogy végigcsinálta sírás nélkül- ez most nem írónia) miközben a zsebében volt egy nem fogadott hívása. A szlovák külügyminiszter hívta, hogy ők is most hallották mi történt és ha kell, akkor a hazaszállításra megkapjuk a kormánygépüket, ha kell.

Sajnos ilyen helyzetben is kellhetnek ezek a "szállítógépek", hívjuk őket bárminek is.
 
Nem tudom, mennyire vannak szűkre székezve a szürke A319-esek, de pl. egy 180 cm-es embernek 2 óra repülés Wizzairrel bárhová már eléggé kényelmetlen.

A Germanwings 319-ben 160 szék volt. Ez a max. egy 319 esetén. A szürkékben emlékeim szerint valami 115-125 szék van. Szóval hosszában bőségesebb lehet (ha nem vesznek el túl sok helyet az első pár sor business ülései), de széltében nem kell csodát várni.
 

Van olyan is hogy ATARES...

Air Transport & Air Refuelling and Exchange of other Services

https://eatc-mil.com/en/what-we-do/atares


Állítólag tagja Magyarország is, de a weboldalukon nem tudnak erről...

"Légi szállítási és légi utántöltési valamint más szolgáltatások cseréjéről szóló szerződés, melynek Magyarország is tagja 2009 óta."
 
A Szíjjártóval volt egy riport a Mélymagyarban (amikor még volt). A veronai buszbalesetnél tartotta a sajtótájékoztatót (nagyon kis Heroe volt, hogy végigcsinálta sírás nélkül- ez most nem írónia) miközben a zsebében volt egy nem fogadott hívása. A szlovák külügyminiszter hívta, hogy ők is most hallották mi történt és ha kell, akkor a hazaszállításra megkapjuk a kormánygépüket, ha kell.

Sajnos ilyen helyzetben is kellhetnek ezek a "szállítógépek", hívjuk őket bárminek is.

Gonosz leszek és rosszindulatú... hány embernek kell megsérülni/meghalni ahhoz hogy az állam repülőgépet küldjön?
Lett volna ekkora visszhangja az esetnek a médiában ha egy vidéki kisváros gimnáziumának a tanulói ülnek a buszon?
Lett volna ekkora visszhangja az esetnek ha nem gyerekek ülnek a buszon?
Nem egy Németországba, Hollandiába, a kinn dolgozó magyarokat szállító-, ingázó kisbuszt ért már baleset autópályán. Még a hírekben sem említik meg.
Az utazási irodák feladata, hogy megoldja a hazaszállítást, ha valami történik a busszal.

De szerintem is kell hogy legyenek a Honvédségnek olyan repülőgépei, ami szükség esetén haza tudja hozni a katonákat egészségesen vagy betegen a világ másik végéről, ha már egyszer oda küldték őket....
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Celebra
Gonosz leszek és rosszindulatú... hány embernek kell megsérülni/meghalni ahhoz hogy az állam repülőgépet küldjön?
Lett volna ekkora visszhangja az esetnek a médiában ha egy vidéki kisváros gimnáziumának a tanulói ülnek a buszon?
Lett volna ekkora visszhangja az esetnek ha nem gyerekek ülnek a buszon?
Nem egy Németországba, Hollandiába, a kinn dolgozó magyarokat szállító-, ingázó kisbuszt ért már baleset autópályán. Még a hírekben sem említik meg.
Az utazási irodák feladata, hogy megoldja a hazaszállítást, ha valami történik a busszal.

De szerintem is kell hogy legyenek a Honvédségnek olyan repülőgépei, ami szükség esetén haza tudja hozni a katonákat egészségesen vagy betegen a világ másik végéről, ha már egyszer oda küldték őket....
Itt súlyos égési sérültekről beszélünk. Ott a másik osztályra eljutás is rizikós lehet egy betegnek, nemhogy több országnyi távolság.
Szerintem egy vidéki suli is "olyan híres" lett volna. Például Romániában a disco tűznél milyen paláver lett...

Az égési sérülés megítélése más mint egy "szokványos" baleset.
Hogy valami van e a hírekben, vagy nem az a média felelőssége és döntése. Ha helyes ez, ha nem!
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Basszus, nyilvánvaló, hogy állami légitársaság híján van létjogosultsága a két airbusnak, és kormánygépként még az egyik falconnak is, de a másik helyett már a MEDEVAC konténereket is hamarabb illett volna beszerezni. Még egy airbus meg minek is, ha nem dedikáltan katonai célú, átalakított példány lesz?
 
Itt súlyos égési sérültekről beszélünk. Ott a másik osztályra eljutás is rizikós lehet egy betegnek, nemhogy több országnyi távolság.
Szerintem egy vidéki suli is "olyan híres" lett volna. Például Romániában a disco tűznél milyen paláver lett...

Az égési sérülés megítélése más mint egy "szokványos" baleset.
Hogy valami van e a hírekben, vagy nem az a média felelőssége és döntése. Ha helyes ez, ha nem!

Nem gondolnám, hogy hazaszállítanának egy medevac A319-el, ha pl. Angliában egy repülőnapon a lezuhanó gép kerozinjától megégnék és még 10 ember rajtam kívül. Hanem az lenne, hogy "Minek ment oda?". Ezért kötök balesetbiztosítást. Hátha jó lesz valamire.

A romániai disco tűz nem Bukarestben volt?
 
Basszus, nyilvánvaló, hogy állami légitársaság híján van létjogosultsága a két airbusnak, és kormánygépként még az egyik falconnak is, de a másik helyett már a MEDEVAC konténereket is hamarabb illett volna beszerezni. Még egy airbus meg minek is, ha nem dedikáltan katonai célú, átalakított példány lesz?
Micsoda kérdés?Hát nemtudod mekkora a slepp?
Különben elfér 2 Falcon is.Hátha közvetitenünk kell Peking és Washigton közt,ahoz pedig 2küldötség kell........De viccet félretéve,elfér a 2gép.A probléma inkább az,hogy az Airbusok is azok.Azokat nyugodtan át lehetne pofozni multirole támogatógépeknek.És a fullajtárszállitó képesége akkor is megmaradna
 
  • Tetszik
Reactions: migfun
Nem gondolnám, hogy hazaszállítanának egy medevac A319-el, ha pl. Angliában egy repülőnapon a lezuhanó gép kerozinjától megégnék és még 10 ember rajtam kívül. Hanem az lenne, hogy "Minek ment oda?". Ezért kötök balesetbiztosítást. Hátha jó lesz valamire.

A romániai disco tűz nem Bukarestben volt?
De igen 2015 novemberében.
 
Micsoda kérdés?Hát nemtudod mekkora a slepp?
Különben elfér 2 Falcon is.Hátha közvetitenünk kell Peking és Washigton közt,ahoz pedig 2küldötség kell........De viccet félretéve,elfér a 2gép.A probléma inkább az,hogy az Airbusok is azok.Azokat nyugodtan át lehetne pofozni multirole támogatógépeknek.És a fullajtárszállitó képesége akkor is megmaradna

Az A319-esek repülések 95 %-a Kecskemétről indult és ott is végződött, Ferihegy érintése nélkül. Kiket szállított szerinted a gép? Ők elmentek mindig Kecskemétre, hogy kisebb figyelem mellett szállhassanak be a gépbe?
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Az A319-esek repülések 95 %-a Kecskemétről indult és ott is végződött, Ferihegy érintése nélkül. Kiket szállított szerinted a gép? Ők elmentek mindig Kecskemétre, hogy kisebb figyelem mellett szállhassanak be a gépbe?
Simán elképzelhető.De ha jol sejtem,a repülések többsége gyakorlórepülés.A tényleges szállitórepülések katonai és civil arányát kéne tudnunk ahoz,hogy reális választ tudjunk adni a kérdésre.Ez viszont titok.mindenesetre a gépek müszaki felszereltsége jelenleg mindenesetre nem olyan,hogy alkalmas legyen a meghirdetett multi role katonai támogató szállitógép funkcióra
 
Simán elképzelhető.De ha jol sejtem,a repülések többsége gyakorlórepülés.A tényleges szállitórepülések katonai és civil arányát kéne tudnunk ahoz,hogy reális választ tudjunk adni a kérdésre.Ez viszont titok.mindenesetre a gépek müszaki felszereltsége jelenleg mindenesetre nem olyan,hogy alkalmas legyen a meghirdetett multi role katonai támogató szállitógép funkcióra

Kb 120 repülésből kb. 20 olyan, amikor nem katonai bázisra repültek és nem lehet kitalálni hogy miért ment oda az A319-es. Ennek a fele Köln-Bonn repülőtere volt. Brüsszelre rá lehet fogni, hogy ott a NATO központ. Viszik rendszeresen az utánpótlást Irakba, Afganisztánba, Koszovóba. Nagyon sok katonai bázisra repülnek rendszeresen, akkor is ha csak gyakorlás.
 
  • Tetszik
Reactions: Celebra
"Gyártói felkészítést tartottak a totál mérőállomás használatából az MH 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezrednél.
A műszaki ezred Műszaki Építő Százada az ezred azon alegysége, amely a Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretében több új beszerzésű technikai eszközzel is fog gyarapodni, ezért szükségessé váltak a gyártói felkészítések, amelyek során a katonák első kézből kapnak információkat új felszerelésükről, megtanulják azok használatát elméletben és gyakorlatban egyaránt.
Ilyen új beszerzésű eszköz a totál mérőállomás is, amely egy rendkívül sokrétűen használható lézeres mérőműszer. Kiválóan alkalmas különböző tereppontok kitűzésére, segítségére lehet a műszaki katonáknak például a hídtengely, valamint a hídcölöpök helyeinek meghatározásánál. Egyaránt alkalmas távolság és magasság mérésre, valamint terület, vagy térfogat meghatározásra. Területfelmérés alapján digitális terepmodell készíthető segítségével, melyből az épületek, építmények tervezésénél sok adat kiszámolható."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Sziasztok! Új tag vagyok itt! Már évek óta követem az oldalt! Viszont szeretnék érdeklődni egy dolog iránt! Pár napja láttam egy lőgyakorlatról képet ahol a SZÉP mesterlövész puskával lőttek! A kérdésem a következő: ezekre a puskákra cseréljük le az SVD-ket?