A gond az hogy ha az Epicure lenne és már a gép építésénél tartanának akkor már rég épülnie kéne v.melyik reptéren egy jól védett elkülönített zónának külön hangárral, műhelyekkel, stb.
Ennek semmi nyoma...
Továbbá akkor már a HM javában vadászná az elérhető a legjobb elektronikai és távközlési szakembereket az országban és az első csoportoknak már Fro.o.ban a Thales-nél kellene tanulniuk a technikát.
Ennek sincs túl sok jele...
A Gripeneseknél állítólag létezik valamilyen besugárzásjelzők elektronikus jeleit kiértékelő csoport is. Lehet ők lesznek többfeladatúak?
A Szürke Sólyom sokszor repült Párizsba, gyakran szombatonként. Korábban azt gondoltuk, a pilótajelölteket vitte a szimulátorközpontba.
Persze ez az egész Epicure nem tűnik valószínűnek... de sosem lehet tudni. Amilyen gyorsan változnak mostanában a dolgok a HM-nél.
Ha SIGINT gép lesz a Falconból, akkor biztos örülni fognak a szövetségeseink, hogy ilyen gép repked felettük.
Kíváncsi vagyok, melyik fogja először kitiltani a légteréből.
Emlékszünk még erre. Vajon más országok is így reagálnának?
Mégis ki ellen kell ilyen gép a Honvédségnek?
Még a légi harcálláspontot se látom indokoltnak. Ki és honnan akar erről a gépről irányítani és kit?
Ha az ország területén belülről, akkor háború esetén biztonságosabb lenne egy bunker. Ha meg az országon kívülről, akkor meg szégyellje magát akinek egyáltalán eszébe jutott.... És a "titkosított" francia műholdas telefont kinek a műholdján keresztül akarják használni? Gondolom a franciákén... ők meg biztos nem fogják lehallgatni, mert ők nem olyanok...
Jól látom, hogy a németeknél minden kormánygépen katonai lajstrom van?
Akkor mégsem kell azért egy civil gép, hogy egyszerűbb legyen az útvonalak engedélyeztetése az EU-n és a NATO-n kívül?