J-20 (Chengdu, Kína)

De, beletették a sajátjukat is, meg a J-20-ba is.
Na, akkor az csak kész van. Mármint a J-10, mert abból azért ha jól emlékszem már saját hajtóművel gyártott több század is rendszerben áll.

Hozzáteszem érdekes ezt a vitát látni, de nem értem hogy mit számít az hogy most PS/dezinfo e a legyártott darabszám a J-20 al kapcsolatban. Akármennyi is van belőle, biztos vagyok benne hogy Kína a többszörösét fogja gyártani belőle mint az oroszok fognak a Szu-57 ből, már az után is hogy mindkettő valóban készen lesz, és hadrendben áll.

A kérdés itt annyi számomra, hogy valós harcértékben melyik hol helyezkedik majd el, mert az nem titok ha józanul gondolkozunk a valós gazdasági lehetőségeket megnézve, hogy MIKOR MAJD LEÁLL már a gyártósora a Szu-57 nek is meg a J-20 nak is, akkor a legyártott számok valahogy így fognak kinézni : Kevés vs KURVA SOK.
 
@Mackensen
"Hivatalosan nem állt le, csak ugyebár nem fognak belőle venni."
*facepalm*

"172 dandár és csak pilótákat tudok mutatni. Azokat számold meg." + "Még nem lett megerősítve de állítólag..."
*double facepalm*

Azt nem lehetne, hogy visszakapjuk a régi Macket? Ki ír az accról? :)

@therob
"Értem már. Szóval az a nagy fájdalom, hogy olyan híreket hallani, hogy csapatszolgálatba álltak. Miért lenne ez olyan hihetetlen? Ja mert akik az oroszokkal szimpatizálnak nem tudják ezt megemészteni? Én ugyan olyan jól aludnék ha az jelent volna meg, hogy a Szu-57 állt csapatszolgálatba."
Dehátnem... Mert ott kezdődött, hogy nem lesz Su-57... Nem is volt... Oroszok sem voltak. Csak persze szokásszerint egy rossz benyögés után már megy a maszatolás... "Dehát a hadrend..." "Dehát ugye oroszfanok..."
Speciel én a J-31 sikerének is drukkolok,.. De mindegy, mert leginkább az "oroszfanozók"-nál van ott egy nagyon szép rózsaszín szemellenző. :)
 
Értem már. Szóval az a nagy fájdalom, hogy olyan híreket hallani, hogy csapatszolgálatba álltak. Miért lenne ez olyan hihetetlen? Ja mert akik az oroszokkal szimpatizálnak nem tudják ezt megemészteni? Én ugyan olyan jól aludnék ha az jelent volna meg, hogy a Szu-57 állt csapatszolgálatba.

Van itt egy kis félreértés egyesek részéről.

Ha onnan indulunk el, hogy Roni, szokásához híven, olyan kijelentéseket tett, aminek gyakorlatilag semmi alapja nincs, ha csak a szokásos homályos fotókat, illetve képregény rajzokat nem tekintjük annak, akkor láthatjuk, hogy a témának (J-20 vs. Su-57) semmi köze sincs ahhoz, hogy ki orosz szimpatizáns vagy ki nem az.
Pusztán annyi van, hogy van két közel sem kész gép, amiket két különböző koncepció szerint fejlesztenek a gyártók. Más a fontossági sorrend az oroszoknak, és más a kínaiaknak. Ez szerintem minden fanságtól mentesen látható.
Cseppet sem hihetetlen, hogy a J-20 csapatszolgálatba állt. Miért lenne az? De ez nem mértéke annak, hogy a J-20 mennyivel van előrébb a Su-57-nél.
Sokadjára írom le, hogy próbáljunk már a tényekből kiindulni:

Repült órák száma mennyi a Su-57-nél és mennyi a J-20-nál?
Mit tudunk a két gép avionikájáról? Nem Mack, nem érdekel a J-10 vagy a J-11/16 avionikája! A J-20 avionikájáról mit tudunk?
Ki vett hajtóművet kitől a saját 5. gen gépéhez?
Mit tudunk a gépek 5. gen hajtóműveinek jelenlegi fejlesztési fázisáról?

Ha ezekre a kérdésekre tudunk választ adni adatokkal, nem rajzokkal, vagy pilóták számával, akkor azért kaphatunk objektívebb képet.




Az oroszfanozás nagyon unalmas már. Kérek mindenkit, hogy ennél picit használhatóbb érvekkel álljatok elő.
 
Ha onnan indulunk el, hogy Roni, szokásához híven, olyan kijelentéseket tett, aminek gyakorlatilag semmi alapja nincs, ha csak a szokásos homályos fotókat, illetve képregény rajzokat nem tekintjük annak,
Itt álljunk meg egy pillanatra. A homályos fotókról és a képregényrajzokról utólag mind kiderült, hogy igaz és egy elég fura és sajátságos módja a hivatalos szivárogtatásnak.
Pusztán annyi van, hogy van két közel sem kész gép, amiket két különböző koncepció szerint fejlesztenek a gyártók. Más a fontossági sorrend az oroszoknak, és más a kínaiaknak. Ez szerintem minden fanságtól mentesen látható.
Engedelmeddel kicsit vitáznék ezzel a kijelentéssel. A közel sincs kész a két tipus esetében teljesen mást jelent. Míg a kínai gépnek az avionikája, vegyverzete már más típuson is működő dolgok, addig ez az orosz gép esetében nincs meg. A két gép a hajtúművekkel vannak elmaradva, de mint áthidaló megoldás, működhetnek régebbi hajtóművekkel is, "csak" elmarad a szupercirkáló képesség. Ami a fontossági sorrendet illeti egyik mindkét állam csak alkalmazkodni tud egy adott helyzethez. Jelen pillanatban Amerika diktálja a tempót és ha a közeljövőben elkezdi a környékbeli esetleges riválosokat ellátni F-35-ösökköl (márpedig el fogja) akkor te sem tehetsz mást, mint, hogy kb hasonló mennyiségben te is hadrendbe állítasz valami hasonlót.
Cseppet sem hihetetlen, hogy a J-20 csapatszolgálatba állt. Miért lenne az? De ez nem mértéke annak, hogy a J-20 mennyivel van előrébb a Su-57-nél.
A mérték főleg az, hogy létezik LRIP változat, míg az oroszok esetében ilyenról nem beszélhetünk. A LRIP változat már nem is annyira a gép, mint a gyártósor próbája. A 172 dandár amiről szó van az egy oktatóegység. Nem tudom, hogy lehet-e árnyalni azt a fogalmat, hogy hadrendbe állt, még ha nem is egy "igazi" harci egységnél. Ez nem kimondottan harci egység, ott dolgozzák ki vele a harci eljárásokat állítják össze a kiképzési programokat, képzik a kiképzőket stb. Jelen pillanatban a pletyka az, hogy január 13-án mág megkapta a 9 dandár, ami viszont már harci alakulat.

Repült órák száma mennyi a Su-57-nél és mennyi a J-20-nál?
Mit tudunk a két gép avionikájáról? Nem Mack, nem érdekel a J-10 vagy a J-11/16 avionikája! A J-20 avionikájáról mit tudunk?
Ki vett hajtóművet kitől a saját 5. gen gépéhez?
Mit tudunk a gépek 5. gen hajtóműveinek jelenlegi fejlesztési fázisáról?
A J-20 esetében találgatunk, de, és itt jön egy nagy DE. A J-20-on van valami, ami a Su-57-en nincs. Összehasonlításnak akkor lenne igazán értelme, ha össze tudnánk hasonlítani a J-20 AESA radarját az F-22 AESA radarját, vagy a fegyverzetüket. Viszont a Su-57 esetében nincs mivel összehasonlítsd.
Lehet a bolygón a J-20-nak van a legcsapnivalóbb AESA radarja, meg rakétái, de a Su-57-nek még ez sincs.
Az itt a bökkenő.
 
  • Tetszik
Reactions: therob and Roni
Itt álljunk meg egy pillanatra. A homályos fotókról és a képregényrajzokról utólag mind kiderült, hogy igaz és egy elég fura és sajátságos módja a hivatalos szivárogtatásnak.

Engedelmeddel kicsit vitáznék ezzel a kijelentéssel. A közel sincs kész a két tipus esetében teljesen mást jelent. Míg a kínai gépnek az avionikája, vegyverzete már más típuson is működő dolgok, addig ez az orosz gép esetében nincs meg. A két gép a hajtúművekkel vannak elmaradva, de mint áthidaló megoldás, működhetnek régebbi hajtóművekkel is, "csak" elmarad a szupercirkáló képesség. Ami a fontossági sorrendet illeti egyik mindkét állam csak alkalmazkodni tud egy adott helyzethez. Jelen pillanatban Amerika diktálja a tempót és ha a közeljövőben elkezdi a környékbeli esetleges riválosokat ellátni F-35-ösökköl (márpedig el fogja) akkor te sem tehetsz mást, mint, hogy kb hasonló mennyiségben te is hadrendbe állítasz valami hasonlót.

A mérték főleg az, hogy létezik LRIP változat, míg az oroszok esetében ilyenról nem beszélhetünk. A LRIP változat már nem is annyira a gép, mint a gyártósor próbája. A 172 dandár amiről szó van az egy oktatóegység. Nem tudom, hogy lehet-e árnyalni azt a fogalmat, hogy hadrendbe állt, még ha nem is egy "igazi" harci egységnél. Ez nem kimondottan harci egység, ott dolgozzák ki vele a harci eljárásokat állítják össze a kiképzési programokat, képzik a kiképzőket stb. Jelen pillanatban a pletyka az, hogy január 13-án mág megkapta a 9 dandár, ami viszont már harci alakulat.


A J-20 esetében találgatunk, de, és itt jön egy nagy DE. A J-20-on van valami, ami a Su-57-en nincs. Összehasonlításnak akkor lenne igazán értelme, ha össze tudnánk hasonlítani a J-20 AESA radarját az F-22 AESA radarját, vagy a fegyverzetüket. Viszont a Su-57 esetében nincs mivel összehasonlítsd.
Lehet a bolygón a J-20-nak van a legcsapnivalóbb AESA radarja, meg rakétái, de a Su-57-nek még ez sincs.
Az itt a bökkenő.

Ki mondta neked ezt a hülyeséget?
 
Itt álljunk meg egy pillanatra. A homályos fotókról és a képregényrajzokról utólag mind kiderült, hogy igaz és egy elég fura és sajátságos módja a hivatalos szivárogtatásnak.

Engedelmeddel kicsit vitáznék ezzel a kijelentéssel. A közel sincs kész a két tipus esetében teljesen mást jelent. Míg a kínai gépnek az avionikája, vegyverzete már más típuson is működő dolgok, addig ez az orosz gép esetében nincs meg. A két gép a hajtúművekkel vannak elmaradva, de mint áthidaló megoldás, működhetnek régebbi hajtóművekkel is, "csak" elmarad a szupercirkáló képesség. Ami a fontossági sorrendet illeti egyik mindkét állam csak alkalmazkodni tud egy adott helyzethez. Jelen pillanatban Amerika diktálja a tempót és ha a közeljövőben elkezdi a környékbeli esetleges riválosokat ellátni F-35-ösökköl (márpedig el fogja) akkor te sem tehetsz mást, mint, hogy kb hasonló mennyiségben te is hadrendbe állítasz valami hasonlót.

A mérték főleg az, hogy létezik LRIP változat, míg az oroszok esetében ilyenról nem beszélhetünk. A LRIP változat már nem is annyira a gép, mint a gyártósor próbája. A 172 dandár amiről szó van az egy oktatóegység. Nem tudom, hogy lehet-e árnyalni azt a fogalmat, hogy hadrendbe állt, még ha nem is egy "igazi" harci egységnél. Ez nem kimondottan harci egység, ott dolgozzák ki vele a harci eljárásokat állítják össze a kiképzési programokat, képzik a kiképzőket stb. Jelen pillanatban a pletyka az, hogy január 13-án mág megkapta a 9 dandár, ami viszont már harci alakulat.


A J-20 esetében találgatunk, de, és itt jön egy nagy DE. A J-20-on van valami, ami a Su-57-en nincs. Összehasonlításnak akkor lenne igazán értelme, ha össze tudnánk hasonlítani a J-20 AESA radarját az F-22 AESA radarját, vagy a fegyverzetüket. Viszont a Su-57 esetében nincs mivel összehasonlítsd.
Lehet a bolygón a J-20-nak van a legcsapnivalóbb AESA radarja, meg rakétái, de a Su-57-nek még ez sincs.
Az itt a bökkenő.

Szerinted Szíriában radar nélkül repültek bevetést a Su-57-ek?o_O
 
  • Tetszik
Reactions: dudi
Lehet a bolygón a J-20-nak van a legcsapnivalóbb AESA radarja, meg rakétái, de a Su-57-nek még ez sincs.
Az itt a bökkenő.
A J-20-nak nem a Szu-57-el kell felvennie a versenyt, hanem a közeljövőben elterjedő F-35-el. Amit te is írtál, és amiről egy oldalon keresztül írtam. Szerintem ez itt a bökkenő.
 
Erre kb. annyi infónk van, mint arra, hogy a J-20-ban milyen AESA radar van. Semennyi.
A semminél azért valamivel több.
Az tudjuk, hogy Kína nem csak gyárt, hanem rendszeresített is AESA radarokat:
- először a haditengerészetnél a Type 052C rombolókon, aztáb a többieken Type 052D Type 055 (a Type 052C esetében fénykép is van és nem elmosódott)
- a légierőnél is rendszeresített a J-10B és C gépeket talán a J-16-osokon is
De nem csak rendszeresített, hanem exportálni fog (vagy lassan már exportál) a JF-17 Block III vadászgépekhez.
Ezen felül minden vadászgépén ott a PL-12 rakéta. Orosz vadászokon elég ritkán látni az R-77-est. Ezen kívül a PL-8 rakéta lecserélése beindúlt PL-10 esekre. Úgy a PL-12, mint a PL-10 alapfegyverzete a J-20-nak és már most rendszerben vannak. A PL-12 2008-óta, a PL-10 nem tudom pontosan, talán tavaly?
Őszintén ilyan, vagy ehhez hasonló adatokra lennék kíváncsi orosz oldaltól is.
Mely az orosz légierőben leginkább elterjedt AESA radar? Ha a Su-57-ről nem is tudunk sokat, de következtethetünk, hogy annak egy fejlettebb változata. A rakétafegyvereit milyen gépeken rendszeresítették eddig?
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
A semminél azért valamivel több.
Az tudjuk, hogy Kína nem csak gyárt, hanem rendszeresített is AESA radarokat:
- először a haditengerészetnél a Type 052C rombolókon, aztáb a többieken Type 052D Type 055 (a Type 052C esetében fénykép is van és nem elmosódott)
- a légierőnél is rendszeresített a J-10B és C gépeket talán a J-16-osokon is
De nem csak rendszeresített, hanem exportálni fog (vagy lassan már exportál) a JF-17 Block III vadászgépekhez.
Ezen felül minden vadászgépén ott a PL-12 rakéta. Orosz vadászokon elég ritkán látni az R-77-est. Ezen kívül a PL-8 rakéta lecserélése beindúlt PL-10 esekre. Úgy a PL-12, mint a PL-10 alapfegyverzete a J-20-nak és már most rendszerben vannak. A PL-12 2008-óta, a PL-10 nem tudom pontosan, talán tavaly?
Őszintén ilyan, vagy ehhez hasonló adatokra lennék kíváncsi orosz oldaltól is.
Mely az orosz légierőben leginkább elterjedt AESA radar? Ha a Su-57-ről nem is tudunk sokat, de következtethetünk, hogy annak egy fejlettebb változata. A rakétafegyvereit milyen gépeken rendszeresítették eddig?

Ezt értem, és ezt(AESA radar, PL-10, PL-12) már párszor átbeszéltük itt.
Viszont ezek az infók többnyire csak egy alapot adnak egy jó nagy "LEHET"-re. Ahogy az sem jelent semmi garanciát a Su-57 fölényére, hogy az oroszoknak van hozzá saját hajtóművük, a kínaiaknak meg nincs a J-20-hoz.
De mondhatnám, hogy a Suhoj fegyverrendszerét már legalább láthattuk működés közben. Apropó a KH-59 azon verzióját nem rendszeresítették egy orosz gépen sem, mégis létezik, és használták is.
Mégsem merném kijelenteni, hogy a Pak-Fa előrébb van, de azt sem, hogy hátrányban lenne.
 
Apropó a KH-59 azon verzióját nem rendszeresítették egy orosz gépen sem, mégis létezik, és használták is.
Mégsem merném kijelenteni, hogy a Pak-Fa előrébb van, de azt sem, hogy hátrányban lenne.

Az nem zavar tesa hogy amiket mackenesen felsorolt azok mind modern légiharc rakéták?
Mackensent kijavítom ugyan is nem csak PL-12 hanem AESA radaros pl-15 terjed a kínai gépeken ami az AIM-120D-re adott válasz .

először a haditengerészetnél a Type 052C rombolókon,

És itt nem álltak meg hanem évek során még jobbat kap a type 055 .

Az oroszoknak 12 évükbe került mire hadrendbe állt a Gorskov fregatt . Na ez sokat elmond !
A Pakfa gépre felbiggyesztik a kísérleti TGP-t Kínába meg mig-21 klón repül azzal ;)

2013-hír .Tessék a K-77M-ről
https://thediplomat.com/2013/12/new-russian-air-to-air-missiles-will-field-almost-perfect-accuracy/

Jó régen volt már 2013 hát még a tervezett 2015 ;)