India vadászgép beszerzési programja

Szép koncepció. Ha ezt rendszeresítenék a Szu-30-as és a Rafale mellé, vajon javulna-e a baleseti statisztjkájuk? (Segítek: nem)
Miért van az, hogy Felsőzsolcán pl. a Zöldfa utcai lakosok autóinak jelenős része előbb-utóbb kéken füstöl, meg mínusz egy-két hengerrel jár a motorja?
Segítek: Mert más az üzemeltetési kultúrájuk és karbantartási filozófiájuk. Ennyi.
S ez nem előítélet, hanem tapasztalat.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
F-21. Indiáért Indiából
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
.
.
Feltetelezem, azert kellett F-21-re atnevezni, mert korabban gond volt, hogy Pakisztannak az USA adott F-16 gepeket, es igy erezhetik azt az indiaiak, hogy megse ugyanaz a gepuk van, mint az ellensegnek. Placebo hatas. :)
.
Masik eszrevetelem, hogy az F-16 nagy "elbiszesedett". Mint a Mig-21 is, itt is egy erdetileg szep aerodinamikaju gep lassan ugy nez ki mint quasimodo a pupjaival es az ilyen olyan dudorokkal.
.
A Gripen pedig az indiaiaknal mar csak azert se nyerhet, mert a friss Tejas Mk2 koncepcio pont ugy nez ki, mint a Gripen, igy az indiaiaknak (30-40 ev mulva :) ) lesz sajat Gripenjuk is, akkor meg minek azt valasztani most?
 
Megjött a válasz a kérdésedre,ráadásul elképesztően elegáms megoldás született!Egész egyszerűen átnevezték a gépet...Ugye az F-21 baleseti statisztikája nem rontja az F-16 baleseti statisztikáját...
Mindenesetre okosabban kitalálhattak volna valami más tipusszámot is, hiszen a NAVY Top Gun-nál használt Kfir-eket is F-21-nek hívták!!
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Pocok75
Szép koncepció. Ha ezt rendszeresítenék a Szu-30-as és a Rafale mellé, vajon javulna-e a baleseti statisztjkájuk? (Segítek: nem)

Repült óraszám nincs de azért vegyük be a képbe az 1985óta rendszerbe lévő miraget. Vmiért messze jobb a statisztikája ha év/dbszám/veszteségek számát nézzük. Pedig egyhajtomű és éles helyzetekben is repült pl kargil war a hozzá képest zsír új p Su-30hez képest.
 
.
A Gripen pedig az indiaiaknal mar csak azert se nyerhet, mert a friss Tejas Mk2 koncepcio pont ugy nez ki, mint a Gripen, igy az indiaiaknak (30-40 ev mulva :) ) lesz sajat Gripenjuk is, akkor meg minek azt valasztani most?

Az a durva/röhely, hogy az "F-21" és a Gripen E is olcsobb mint a Tejas MKIA. MKII maaaajd készen lesz az árát meg tippelni se merik. Flayawayban majd vehetik annyiért mint amenyiért F-35öt USAF. bázzz.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Repült óraszám nincs de azért vegyük be a képbe az 1985óta rendszerbe lévő miraget. Vmiért messze jobb a statisztikája ha év/dbszám/veszteségek számát nézzük. Pedig egyhajtomű és éles helyzetekben is repült pl kargil war a hozzá képest zsír új p Su-30hez képest.
.
.
Csak tippelek, de nem lehet, hogy a Mirage-2000 volt hosszu idön at a draga csucstipusok, es arra tettek az elitebb szemelyzetet, muszakaiakat, stb? Az atlag indusok meg mehettek a Migek köre. Szerintem a Szu-30 statisztika is mostanaban kezdett romlani, az elejen nem nagyon vesztettek gepeket.
 
.
.
Csak tippelek, de nem lehet, hogy a Mirage-2000 volt hosszu idön at a draga csucstipusok, es arra tettek az elitebb szemelyzetet, muszakaiakat, stb? Az atlag indusok meg mehettek a Migek köre. Szerintem a Szu-30 statisztika is mostanaban kezdett romlani, az elejen nem nagyon vesztettek gepeket.

Su-30 azért tényleg vacsi új főleg miragehoz képest, kéthajtóműves, HI gép személyzetre tuti odafigyeltek és dbra vetítve mégis jobban potyog.

ha tippelnem kéne franciáktól szép csomagot vettek, átvették üzemeltetési kultúrát... más de pldanak jó:olyan ez mint a megyar Mig-29, gripen esete. Mig-29hez support is szar volt, nem is vigyáztunk rá, hülye pilótáink, inkompetens vezetés.... a 10Gt is belehúzták. Érdekes nálunk a Gripen is problémás. pl Rossz irányba (helyre) tolta a kart, hiába figyelmeztette rendszer, kb erölködni kell, hogy szarul csinálja de sikerült neki. -1gép. Még szerencse lizingben volt.
 
SAAB’s Gripen, Su-75 Checkmate Top Challenger To Rafale In India’s Multi-Billion MMRCA 2.0 tender


 
Ennek sose lesz vége?
honnan lenne.

most majd kihirdetik a gyoztest, aztan fel ev utan megondoljak magukat, de hogy a gyoztes ne haragudjon meg, vesznek majd egy 2 tucat gepet tolle, es utana kezdik mindent ujbol, egy ujabb tenderrel.

a vegen mar mindenki ugy fel fog baszodni rajuk hogy marad majd nekik hogy kinlodjonak a tejasal.

indiaiak a ciga..kodas es a fillerbaszas nagymesterei.
 
Lockheed Martin leans on local companies to boost Indian F-21 bid...

bsp_48362-jdw-19751.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Az indiaik helyében semmiképp nem vennék amerikai gépet, az politikai függőséget jelent. Akkor már inkább Rafale.

A jenkitől fognak függni ez boritékolható volt előre ! Az oroszoktól mit vegyenek ? Kína ellen már technikai fölény kell és azt csak a jenki tudja megadni nekik.Fognak ők még f-35-ért is kullogni
 
Az indiai vadászgép tenderek mindig a vicc kategróiába tartoznak: 5-10 éves válogatás után vagy törlik az egészet vagy tizedét sem veszik meg végül annak amit a tenderen ígértek...