Űrkutatás

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1526

Guest
Az űrturizmusban nem az ár dönti majd el a versenyt, hanem a kapacitások mennyisége és a szolgáltatások minősége. Aki kész kifizetni 30 milliót egy űrutazásért az kifizet 40-et is, ha van aki felviszi. Eddig összesen vagy fél tucat űrturista járt odafent, nem azért mert csak ennyi ember van aki kipróbálná és pénze is van rá, hanem mert csak ennyi helyet tudtak felszabadítani az amúgy nem turisztikai célú küldetésekben. Jelenleg sokkal több a potenciális utas mint a kapacitás, ilyen helyzetben nem az ár a lényeg, talán még a dupláját is elkérhetnék érte és még akkor is találnának rá vevőt. Az árverseny akkor jönne be a képbe ha amúgy több utazás közül is válogathatna a űrturista, akkor már számítana, hogy ki mennyiért árulja ugyanazt.

A jövőben egy piacvezető űrutaztató cégnek olyan kapacitás kell, hogy rendszeresen indítson járatokat és aki bejelentkezik náluk az reális időn belül, mondjuk egy éven belül már repülhessen is. A szolgáltatásnak meg olyannak kell lennie, hogy ne igényeljen hosszas felkészítést, sem pedig magas fizikai követelményeket. Egy teljesen átlagos ember egyszerűen csak becsatolja magát és tegyen egy kört, mint egy közönséges repülőúton.

Akinek lesz elegendő kapacitása és elég jó szolgáltatása az találni fog vevőt. Ez még a luxustermékek közt is luxusnak számít, ebben a kategóriában a vevőkre nem az anyagi fukarkodás a jellemző, hanem a magas igények. Aki őket célozza meg az többet ér el azzal ha koktélbár és hosztesz is lesz az űrhajóban, mint azzal ha lenyomja az árat egymillióval.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
A példa azért jó, mert pont azért dobták a szárazföldi leszállást, mert a NASA által erőltetett módon sem pénzben sem időben nem érte volna meg.
Haszon nélkül nem csinálták.

No de akkor még úgy volt, hogy lesz Red Dragon és a többi. Tehát a Dragon v2 kicsivel több képességet kaphatott volna. Ezt nem vállalták be...

Ugyanaz a helyzet mint a CRS1-nél.
Eleinte csak új rakéta és Crew Dragon mehet és a használt Crew Dragonok csinálják majd a CRS2 teherszállításokat. Közben azonban zajlik a minősítés a többszöri felhasználásra, amihez kell több Crew Dragon repülés is.
Amint ez megvan, akkor a CRS1 régi Dragonjaihoz hasonlóan mehet majd a használt is. A régi Dragonokat már a CRS-12 óta nem is gyártják, csak újrafelhasználtakkal repülnek.

A CRS2-nél nem a Dragon v1-ek lesznek használva? Na megint lemaradtam jól....
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
"Történelmi megállapodás" Kína és Franciaország között, amelyből az USA kimaradt
https://hvg.hu/tudomany/20190331_ki...hdnGjUCymJHYKwOA2eQ-xKu5dYOmBm3NliSRSlK4Zrbh8

Érdekességek:

  • A francia űrhajósképzést ha jól tudom megszűnt vagy 15 éve, azóta az ESA keretein belül kaphattak esélyt a francia űrhajósok.
  • A TienKung-2-őn összesen egy személyzet járt (a SzenCsou-11-el).
  • A saját meglátásom szerint a franciák nem az ESA-t vagy a NASA-t engedték el - a Roszkoszmosz / Enyergia együttműködést...
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Az űrturizmusban nem az ár dönti majd el a versenyt, hanem a kapacitások mennyisége és a szolgáltatások minősége. Aki kész kifizetni 30 milliót egy űrutazásért az kifizet 40-et is, ha van aki felviszi. Eddig összesen vagy fél tucat űrturista járt odafent, nem azért mert csak ennyi ember van aki kipróbálná és pénze is van rá, hanem mert csak ennyi helyet tudtak felszabadítani az amúgy nem turisztikai célú küldetésekben.

Ez így azért tévedés. Rengeteg űrturista-jelölt kezdte meg a kiképzést (sőt, egy részük be is fejezte), csak aztán nem tudtak határidőre fizetni, és emiatt aztán más üllt be abba a székbe - általában simán egy orosz űrhajós, vagy előfordult, hogy senki sem ment fel. Elég csak Vlagyimir Alekszandrovics Szteklovra vagy Lance Bass-ra gondolni.

Jelenleg sokkal több a potenciális utas mint a kapacitás, ilyen helyzetben nem az ár a lényeg, talán még a dupláját is elkérhetnék érte és még akkor is találnának rá vevőt. Az árverseny akkor jönne be a képbe ha amúgy több utazás közül is válogathatna a űrturista, akkor már számítana, hogy ki mennyiért árulja ugyanazt.

Vannak kétségeim. A Holdmegkerülő utat több, mint egy évtizede kínálja a Space Adventures (egy Szojuzzal tennék meg, két eladó üléssel, 2x 150 millió dollárért). Nem is hallottunk olyanról, hogy legalább valódi komoly érdeklődő lett volna.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
T

Törölt tag 1526

Guest
Vannak kétségeim. A Holdmegkerülő utat több, mint egy évtizede kínálja a Space Adventures (egy Szojuzzal tennék meg, két eladó üléssel, 2x 150 millió dollárért). Nem is hallottunk olyanról, hogy legalább valódi komoly érdeklődő lett volna.
Ez azért más kategória, árban is és a felkészítés tekintetében is, nem csupán egy laza űrutazás hanem egy komoly és kockázatos út. A laza űrutazás terén reális cél középtávon, hogy tényleg olyan legyen mint a közönséges repülés, elmondják az alapvető tudnivalókat, becsatolnak, felszállsz, megnézed a földet, pörögsz néhányat a súlytalanságban, aztán visszatérsz. A holdutazás belátható időn belül aligha lesz ilyen felhasználóbarát, a turisták meg inkább élményre és szórakozásra vágynak, nem valami nagyon komoly asztronautát kívánó feladatra.

Ez így azért tévedés. Rengeteg űrturista-jelölt kezdte meg a kiképzést (sőt, egy részük be is fejezte), csak aztán nem tudtak határidőre fizetni, és emiatt aztán más üllt be abba a székbe - általában simán egy orosz űrhajós, vagy előfordult, hogy senki sem ment fel. Elég csak Vlagyimir Alekszandrovics Szteklovra vagy Lance Bass-ra gondolni.
Ez érdekes, azt hinné az ember, hogy az ilyenek tudják mennyi pénzük van és nem jelentkeznek ha nincs annyiuk, illetve a fuvarozó is utánanéz egy ilyen komoly tranzakciónak és nem csak legyint, hogy biztos van annyija ha már jelentkezett. De ilyen esetek előfordulhatnak a későbbiekben is, az üresen maradt székek pedig súlyos veszteséget jelentenek, de könnyen megelőzhető az ilyen eset, csak annyi kell, hogy indítás előtt az összes menetrendszerű utas mellett készenlétben álljon ugyanannyi beugró utas is szükség esetére.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Ez azért más kategória, árban is és a felkészítés tekintetében is, nem csupán egy laza űrutazás hanem egy komoly és kockázatos út.

Minden űrutazás komoly és kockázatos. Ha valaki az ISS-re menne fel egy hétre, az aligha hiszem, hogy a kockázat miatt nem tenne holdmegkerülést.

A laza űrutazás terén reális cél középtávon, hogy tényleg olyan legyen mint a közönséges repülés, elmondják az alapvető tudnivalókat, becsatolnak, felszállsz, megnézed a földet, pörögsz néhányat a súlytalanságban, aztán visszatérsz.

Ez az űrugrásokra igaz. Az űrutazásoknál azért kicsit más a történet.

A holdutazás belátható időn belül aligha lesz ilyen felhasználóbarát, a turisták meg inkább élményre és szórakozásra vágynak, nem valami nagyon komoly asztronautát kívánó feladatra.

A "sima" űrutazás sem volt éppen felhasználóbarát eddig, és a közeljövőben sem lesz az. Két másik emberrel vagy összezárva másfél plusz egy napig egy Kispolszkinyi (esetleg két kispolszkinyi) térfogatban, ahol még a dolgodat sem tudod teljesen elszeparálva végezni. Az űrállomáson már más a helyzet, szerencsére.

Ez érdekes, azt hinné az ember, hogy az ilyenek tudják mennyi pénzük van és nem jelentkeznek ha nincs annyiuk, illetve a fuvarozó is utánanéz egy ilyen komoly tranzakciónak és nem csak legyint, hogy biztos van annyija ha már jelentkezett. De ilyen esetek előfordulhatnak a későbbiekben is, az üresen maradt székek pedig súlyos veszteséget jelentenek, de könnyen megelőzhető az ilyen eset, csak annyi kell, hogy indítás előtt az összes menetrendszerű utas mellett készenlétben álljon ugyanannyi beugró utas is szükség esetére.

A korábbi eseteknél is menetrend szerint probléma volt, hogy előre nem volt meg az összeg. Azért ez nem úgy működik, hogy na, mutass egy bankszámlakivonatot, hogy elhiggyük, komoly jelentkező vagy.

Az, hogy "túlfoglalást" építenek be, pedig azért abszurd, hogy otarendelsz egy plusz 30-40 millió dollárt fizető emberkét, aki vagy repül, vagy nem, majd indítás előtt kiderül.
 

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
http://www.urvilag.hu/a_holdnal/20190401_felgyorsitott_holdterv
"Nagy nyilvánosságot kapott, hogy az amerikai alelnök szerint 5 éven belül újból embereket küldenek a Holdra.
Mike Pence, aki egyben a Nemzeti Űrtanács (National Space Council) vezetője is, a március 26-án tartott ülésük után jelentette ki, hogy az Egyesült Államok űrhajósai 2024-ig visszatérnek a Hold felszínére. Ez a korábban érvényes tervekhez képest mintegy 4 éves gyorsítást jelentene.
Beszédében Pence felszólította a NASA-t, hogy minden lehetséges eszközzel a Holdra való visszatérés öt éven belüli megvalósításán dolgozzon. Ehhez magánfejlesztésű űreszközöket, a hagyományostól eltérő konstrukciójú szerződéseket is felhasználhatnak. Különösen az SLS (Space Launch System) hordozórakéta fejlesztésének további késlekedéséről érkező friss hírek fényében érdekes, hogy mind Pence, mind a NASA vezetője, Jim Bridenstine szerint a készülő nehézrakéta alapvető szerepet fog játszani a kitűzött célok elérésében. Pence említést tett arról is, hogy adott esetben meg kell szabadulni azoktól a szerződéses partnerektől, akik nem jól teljesítik vagy nem a határidőre végzik a feladataikat – itt valószínűleg a Boeingre gondolt, akik az első rakétafokozat fejlesztéséért felelősek, s a késlekedésük miatt az SLS valószínűleg 2021 előtt nem mutatkozhat be. A NASA most a munkák felgyorsításának lehetséges módjait tanulmányozza...
...Az emberes holdraszállás menetrendjének ilyen mértékű felgyorsítása az anyagiakon túl más kérdéseket is felvet. Mi lesz például az ezt előkészítő automata űrszondás küldetésekkel? Különösen azok után tűnik jogosnak a kérdés, hogy Pence bejelentése szerint a következő amerikai űrhajósok a Hold déli pólusvidéke környékén érnék majd el a felszínt. Ott az eddigi, a Hold körüli pályáról távérzékelési módszerekkel végzett kutatások szerint vízjégkészletetek vannak, s emiatt egyértelmű a helyszín tudományos, gazdasági és stratégiai potenciálja. A tényleges körülményekről azonban még vajmi keveset tudunk. Sürgősen szükségesek volnának helyszíni vizsgálatok, mielőtt még emberek tennék a lábukat a Hold déli sarkvidékére.
A tudományos közösségben sokan vannak olyanok is, akik eleve megkérdőjelezik, hogy egy ilyen komplex emberes küldetést tető alá lehetne hozni ennyire rövid határidővel. Mindenesetre a bejelentett 5 év már nincs is olyan messze: hamarosan mindenki megláthatja, mi valósul meg a mostani tervekből..."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
http://www.urvilag.hu/a_holdnal/20190401_felgyorsitott_holdterv
"Nagy nyilvánosságot kapott, hogy az amerikai alelnök szerint 5 éven belül újból embereket küldenek a Holdra.
Mike Pence, aki egyben a Nemzeti Űrtanács (National Space Council) vezetője is, a március 26-án tartott ülésük után jelentette ki, hogy az Egyesült Államok űrhajósai 2024-ig visszatérnek a Hold felszínére. Ez a korábban érvényes tervekhez képest mintegy 4 éves gyorsítást jelentene.
Beszédében Pence felszólította a NASA-t, hogy minden lehetséges eszközzel a Holdra való visszatérés öt éven belüli megvalósításán dolgozzon. Ehhez magánfejlesztésű űreszközöket, a hagyományostól eltérő konstrukciójú szerződéseket is felhasználhatnak. Különösen az SLS (Space Launch System) hordozórakéta fejlesztésének további késlekedéséről érkező friss hírek fényében érdekes, hogy mind Pence, mind a NASA vezetője, Jim Bridenstine szerint a készülő nehézrakéta alapvető szerepet fog játszani a kitűzött célok elérésében. Pence említést tett arról is, hogy adott esetben meg kell szabadulni azoktól a szerződéses partnerektől, akik nem jól teljesítik vagy nem a határidőre végzik a feladataikat – itt valószínűleg a Boeingre gondolt, akik az első rakétafokozat fejlesztéséért felelősek, s a késlekedésük miatt az SLS valószínűleg 2021 előtt nem mutatkozhat be. A NASA most a munkák felgyorsításának lehetséges módjait tanulmányozza...
...Az emberes holdraszállás menetrendjének ilyen mértékű felgyorsítása az anyagiakon túl más kérdéseket is felvet. Mi lesz például az ezt előkészítő automata űrszondás küldetésekkel? Különösen azok után tűnik jogosnak a kérdés, hogy Pence bejelentése szerint a következő amerikai űrhajósok a Hold déli pólusvidéke környékén érnék majd el a felszínt. Ott az eddigi, a Hold körüli pályáról távérzékelési módszerekkel végzett kutatások szerint vízjégkészletetek vannak, s emiatt egyértelmű a helyszín tudományos, gazdasági és stratégiai potenciálja. A tényleges körülményekről azonban még vajmi keveset tudunk. Sürgősen szükségesek volnának helyszíni vizsgálatok, mielőtt még emberek tennék a lábukat a Hold déli sarkvidékére.
A tudományos közösségben sokan vannak olyanok is, akik eleve megkérdőjelezik, hogy egy ilyen komplex emberes küldetést tető alá lehetne hozni ennyire rövid határidővel. Mindenesetre a bejelentett 5 év már nincs is olyan messze: hamarosan mindenki megláthatja, mi valósul meg a mostani tervekből..."
Ebből se lessz semmi.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55
T

Törölt tag 1526

Guest
Minden űrutazás komoly és kockázatos. Ha valaki az ISS-re menne fel egy hétre, az aligha hiszem, hogy a kockázat miatt nem tenne holdmegkerülést.
Ha megnézzük hányan jártak eddig az ISS-en és hányan a Holdon akkor az jön ki, hogy a kettő közül csak az egyik rutinfeladat. A rutinfeladat biztonságosnak mondható, de a holdutazás más tészta. Még akkor is kockázatos ha a NASA csinálja úgy, hogy a pénz nem számít és a teljes ipari komplexum mögötte áll. No de ha ezt csak egy ismeretlen magáncég ajánlja, ráadásul nem is a legmodernebb technikával, az nem kecsegtet túl jó túlélési eséllyel.

Még a feltörekvő űrcégek sem bizonyították be teljesen, hogy biztonságosan tudnak embert az űrbe juttatni, pedig ők csak a földközelbe készülnek és látjuk az űrhajóikat repülni, látjuk hogy komolyan gondolják, de még mindig nem mondhatják, hogy ez biztonságos technológia. A holdutazós cég viszont még semmit nem mutatott, semmivel sem demonstrálta, hogy képes arra amit ígér.

A "sima" űrutazás sem volt éppen felhasználóbarát eddig, és a közeljövőben sem lesz az. Két másik emberrel vagy összezárva másfél plusz egy napig egy Kispolszkinyi (esetleg két kispolszkinyi) térfogatban, ahol még a dolgodat sem tudod teljesen elszeparálva végezni.
A Crew Dragon képeit nézegetve nekem úgy tűnt, hogy kifejezetten úgy tervezték, hogy felhasználóbarát legyen. Nem olyan funkcionális mint a korábbi űrkabinok, inkább olyan mint egy luxuskabin. A hely sem olyan szűk, nem kisebb mint egy autó, busz, vonat vagy repülő kabinja. A Spaceship kabinja is hasonló lehet majd, az Orion lehet inkább funkcionálisabb.

Az, hogy "túlfoglalást" építenek be, pedig azért abszurd, hogy otarendelsz egy plusz 30-40 millió dollárt fizető emberkét, aki vagy repül, vagy nem, majd indítás előtt kiderül.
Az ideális módszer az lenne, ha a tartalék utasok a következő járat utasai lennének. Nekik időben is közeli a két időpont és eleve úgy lehet ütemezni a felkészítést, hogy már a tartalékosok is fel legyenek készítve és adott esetben fennakadás nélkül átvehessék a helyet. Sőt, ez lehet maga a felkészítés része, hogy megnézzék hogyan történik a tényleges beszállás, így legközelebb mikor ők jönnek már tudni fogják mi történik, felkészültebbek és nyugodtabbak lesznek. Olyan lenne mint egy főpróba.

És persze a lényeg, hogy ezzel a módszerrel ki lehet védeni, hogy egy százmilliós rakéta üres székkel repüljön fel. Szerintem ilyesmi bennük is fel fog merülni, legkésőbb akkor ha le kell írniuk 30-60-90 millió dollárt néhány hiányzó miatt.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Ha megnézzük hányan jártak eddig az ISS-en és hányan a Holdon akkor az jön ki, hogy a kettő közül csak az egyik rutinfeladat. A rutinfeladat biztonságosnak mondható, de a holdutazás más tészta. Még akkor is kockázatos ha a NASA csinálja úgy, hogy a pénz nem számít és a teljes ipari komplexum mögötte áll. No de ha ezt csak egy ismeretlen magáncég ajánlja, ráadásul nem is a legmodernebb technikával, az nem kecsegtet túl jó túlélési eséllyel.

Az "ismeretlen magáncég" az Enyergia. A Space Adventures pedig az a cég, aki a legtöbb űrturista utat leszervezte eddig, kezdve Dennis Titótól (ő ugye a MirCorp-al kezdett, majd az SA fejezte be a tárgyalásokat, miután a MirCorp zátonyra futott).

Még a feltörekvő űrcégek sem bizonyították be teljesen, hogy biztonságosan tudnak embert az űrbe juttatni, pedig ők csak a földközelbe készülnek és látjuk az űrhajóikat repülni, látjuk hogy komolyan gondolják, de még mindig nem mondhatják, hogy ez biztonságos technológia. A holdutazós cég viszont még semmit nem mutatott, semmivel sem demonstrálta, hogy képes arra amit ígér.

Megnézted a linket? Szerintem tedd meg. Még videó is van róla:


Mint említettem, a megbízott alvállalkozó az Enyergia. A Szojuz pedig anno domini eredetileg Holdutazásra készült. Zond űrszondaként egy változatából több példány is megkerülte már a Holdat...
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Mint említettem, a megbízott alvállalkozó az Enyergia. A Szojuz pedig anno domini eredetileg Holdutazásra készült. Zond űrszondaként egy változatából több példány is megkerülte már a Holdat...
A weboldalukon nem is említik az Enyergiát, de ha így van az már komoly háttér. Bár még így is áll, hogy nem demonstrálták még amit kínálnak, az emberes holdutazást és nyilván nem turistákkal akarják elkezdeni, szóval előbb kell profikkal végrehajtani és aztán lehet turistákon gondolkodni.

Nekem ez a holdutazós űrturizmus még mindig távolinak tűnik, nem olyan reális rövid távon mint az űrugrások és ISS-túrák.
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Hát Szojuzt más nem gyárt... ;)
Az világos de akkor minek az amerikai cég? Miért nem árulják maguk a holdutazást? És ha az amcsi cég felhajt két utast akkor mi van? Akkor az orosz állami cég kötelezve van, hogy felvigye őket? Határidőre? Mert az, hogy az ISS-re visznek turistát az oké, hisz arra megvan a technológia. De hogy árulhatnak olyan dolgot ami a levegőben lóg?
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 431
10 129
113
Az a baj ezzel az egész űrkutatással hogy addig amíg a jelenlegi állásnál nem találnak olyan részt ami profitot termel addig nem is lesz komoly előrelépés. Arra gondolok hogy a műholdak pénzt termelnek, azoknak a felküldése már nem hírérték, rutin, pénzt hoz. Vagy ha valaki komolyan gondolja a fegyverkezést és űrbéli terjeszkedést majd akkor az talán kinyitja a pénztárcákat, de ebbe meg ki merne belekezdeni, hisz ő is tudná hogy ezt eredményezné, győzhet e aki elkezdni?
A pusztán tudományos célok meg nem elegek semmire, az emberek ingerküszöbe kitolódott, egy 3 perces olvasnivaló a nagy tömegeknek bármi áttörés.
Nekem az az elvem hogy az emberi képességek határa az sz emberi képzelet határa, csak az üzemanyag az elhatározás a nehéz. :)