Magyar Néphadsereg

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 924
18 382
113
Utazás gyorsítása haza a laktanyából, vagy vissza a laktanyába, 80-as évek. Nem volt nehéz, katonát mindenki felvette, azonnal megálltak a kocsik, ha katonát láttak az út szélén.

55764215_2355266594486385_3973384797987799040_n.jpg
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 820
2 534
113
Utazás gyorsítása haza a laktanyából, vagy vissza a laktanyába, 80-as évek. Nem volt nehéz, katonát mindenki felvette, azonnal megálltak a kocsik, ha katonát láttak az út szélén.

55764215_2355266594486385_3973384797987799040_n.jpg
Az igaz, csak elvileg tilos volt. Legalább is 94ben a Váposok bevittek ez miatt. De lehet hogy csak unatkoztak.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 336
10 666
113
Utazás gyorsítása haza a laktanyából, vagy vissza a laktanyába, 80-as évek. Nem volt nehéz, katonát mindenki felvette, azonnal megálltak a kocsik, ha katonát láttak az út szélén.

55764215_2355266594486385_3973384797987799040_n.jpg
Az igaz, csak elvileg tilos volt. Legalább is 94ben a Váposok bevittek ez miatt. De lehet hogy csak unatkoztak.
Nem, tényleg tilos volt stoppolni.

Csak pár példa 89-90'ből sorkatonaként Nagykanizsától - később Budapesttől - Miskolcig :
- Részeg Varnyú taxis, aki meghívott minket piálni
- Ladás sofőr, aki az utas helyett ivott a sörösüvegben levő konyakunkból,
- Ezeröcsi a kánikulában, aminek frekvenciaszintézeres(!!!) rádiója, meg nyitott Finlandia napfénytetője volt: Tömén luxus!o_O
- Star pótos teherautó, ami úgy be volt igényesen kárpitozva, hogy azt hittük piásan; Merci kamion...(Olaszból hozott Martinit: Szerintetek...?:rolleyes:)
- Varnyó Trans platóján csirkeketrecek között,
- állami Volga végig 130-al,
- Nagypolák minimum négyezres fordulaton, ami tartotta az Audi 90-as tempóját... - mindkettő a 3-as főúton,
- Zastavában hatan,
- Pótos IFA-ban a motorháztetőn (én feleltem az elektromos hűtő ventilátor üzemeltetésért!),
- bulldog Tatra, ami megégette a lábfejem a kabinfűtésével,
- vasárút szállító pótos(!) VOZIFA, amiből Gyöngyösnél kiszálltam és elbújtam, mert max. negyvennel bírt menni - szerintem most jár Kerecsendnél...
- féltengelyes, elcsavarodott alvázú Varnyú, amit görcsösen vezetett a barackszín kosztümös vidéki anyuka (nettó halálfélelem)
- belügyminisztériumi alkalmazott Kispolákkal (Kb. semmi nem úgy valósult meg az önkormányzati törvénytervezetből, ahogy ők kidolgozták...)
- Zalabútoros pótos IFA (engem úgy látszik üldöztek a póttal terhelt IFA erőforrások:eek:), aminek a sofőrje végig csak somolygott, amikor Miskolcig szidtuk a setét Zalát, a setét zalaiakkal (mentségünkre szóljon, hogy sötétben szálltunk fel..)
Stb., stb.
A negatív rekord Kanizsától délután négytől 16 óra, 13 autó...

Nyugati(!) rendszámos autók:
- Kettes Golf 1.3 négy gang olasz rendszámmal - előtte Barkasból szálltunk ki...
- "Kád"Audi 100 sorötös kétezres benzinessel
- Ford Scorpio 2.9i négygangos elektronikus automataváltóval...(135 km/h-nál még kickdown-ra visszaváltott harmadikba!)
- S a rekord: Szintén olasz rendszámmal 88'-as LCD kijelzős Audi Qattro Coupe ( 220 Le), a srác menet közben kivett a kesztyűtartóból egy olasz-magyar szótárt, úgy beszélgettünk, azóta tudom, hogy a Lamborghini nem Lambordzsini...
Székesfehérvárnál átnéztünk a VÁP-os Latvijába, aminek az utasai szerintem azt hitték, hogy káprázik a szemük...
Siófok-Miskolc (Ekkor még ugye nem volt M0 és az M3 is csak Gyöngyösig!) négy és fél óra!

Soha nem buktam le, ellentétben pl. azokkal a pechesekkel, akik szintén stoppoltak az Irinyi Gépkocsiszinből, de ők a a kerítés mellett:
https://www.google.hu/maps/@47.5544...4!1sJxsW8eZVSgdRLTh4c_8KnA!2e0!7i13312!8i6656
...s vitték is be őket a VÁP-osok a (ha jól emlékszem) Petőfi laktanyába...
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 328
24 538
113

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 924
18 382
113
Facebookon találtam. Vajon hány ilyen történet lehetett még a Néphadseregben ?

"
Ádám Schweipert
„Segítő” · 21 perce
1982 nyarán Hajmáskéren hősi halált halt katonatársam Selymes István posztumusz őrmester nyughelye a kelebiai temetőben.Katonai tiszteletadással temettük.Halál oka: a pécsi tüzérek közénk lőttek a bajai 3. zászlóaljba.Több súlyos és könnyű sérült volt a szétszóródó repeszektől. Nyugodjon békében."

60956473_2255223557898455_5595671482731593728_n.jpg
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 924
18 382
113
Nem éppen Néphadsereg, de azok az idők az átkosban. Határőrség Kis szépséghibával, nem a bejövőket állították meg, hanem a kimenni akarókat nem engedték. Akkor bizony ez így ment. Bár a nyugati határsávba eső falvakban ismeretlen fogalom volt a köztörvényes bűnözés.

67378097_2398182373783304_5086256823481139200_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and anonim999