Magyar Néphadsereg

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

R

rejsz felügyelő

Guest
Nem vokt az PDW csak egy rövidebb csövű gépkarabély.A PDW az teljesen más.
Igen tudom de látom nem jött át. :D Mindegy. Ez a része igaz? "csak annyi volt a követelmény a tervezésekor hogy rövid csövű, behajtható válltámaszú és olcsó legyen."
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Ellentétben a DHDSCS-vel, nekünk volt vasúti uszályhidunk ingyen, aminek a licencét még el is adtuk.
;)

HTI könyvből...

Magyarország geostratégiai helyzetének egyik legfontosabb meghatározója nagyfolyamaink észak-déli folyásiránya, mely három részre tagolja hazánkat.
A folyókon való átkelési lehetõség biztosítása, az állandó hidak birtoklása, vagy éppen ellenkezõleg, annak akadályozása kiemelt feladat volt minden korban.
A nagy mennyiségû hadianyag vagy az ipari termeléshez szükséges anyagok szállításához fontos eszköz lehetett ideiglenes hidak gyors építésének lehetõsége.
Gondoljuk csak el, egy-egy budapesti híd forgalmának kiváltása a felújítás idejére milyen gondot okoz napjainkban is.
A feladat megoldására olyan alkalmas eszközt kerestek, mely független az igen költséges szabvány katonai hidak gyártásától és hosszú idõn keresztüli tárolásától.
Erre alkalmas eszköznek találták a MAHART tulajdonában lévõ 1600 tonnás TS (tank vagy szárazáru-szállító) uszályokat.
Ebbõl jött az ötlet, hogy a folyami szállításra gyártott uszályokból nem túl jelentõs átalakítással és kiegészítéssel nagy forgalom lefolytatására alkalmas közúti és vasúti híd készíthetõ.
A fejlesztési feladat végrehajtására egy több szervezetet felölelõ munkacsoportot hoztak létre, melynek feladata az volt, hogy a zárt testû uszályokat hídba lehessen állítani, összekapcsolni és rögzíteni úgy, hogy a ráhelyezhetõ vasúti pályaszerkezetekkel vasúti terhek hordozására is alkalmasak legyenek.
Természetesen a végrehajtott átalakítások nem korlá- tozhatták az uszályok alaprendeltetését, vagyis a folyami szállításra való alkalmazhatóságukat.
A híd terhelhetõségét egy uszály terhelhetõsége határozta meg, mely 1600 tonna volt.
Egy elem hossza 80,4 méter.
Vízkiszorítása 1800 m2, rakfelülete 540 m2 volt.
A fedélzet teherbírása 3 tonna volt négyzetméterenként.
Gyakorlati próbák alapján a híd építése 1,5-2 napot igényelt.
A vonatok áthaladásának maximális sebességét 40 km/h-ban korlátozták.
A hídra történõ fel-, illetve lehajtásra parti feljárót terveztek, melynek hossza 30,6 méter volt.
A feljáró szélessége 3 méter, de a gyalogjáróval együtt már 4,4 méter volt.
A feljáró alátámasztására 400 tonnás kavicsszállító uszályt használtak.
A hídfõk az uszályhíd megépítését és használatát 100 cm és 370 cm közötti vízállások mellett tették lehetõvé.
A híd teljes hossza 542 méter volt.
A TS uszályok átalakítását úgy tervezték, hogy alkalmasak legyenek komp üzemmódban történõ használatra is.
A hidat az egyik dunai híd felújításának idejére, 3 hónapig, rendeltetésének megfelelõen üzemeltették, és problémát nem tapasztaltak.
A híd szerkezete 2,4 méternyi vízingadozás mellett, 1 fõ õr és mûszaki felü- gyelet közremûködésével folyamatosan üzemeltethet õnek bizonyult.
Az uszályhidakat szabadalmaztatták, melyet késõbb eladtak Indiának és Csehszlovákiának.
Az uszályhídhoz szükséges közúti és vasúti csatlakoz ásokat (hídfõket) alakítottak ki Ercsinél, Dunaújvárosnál és a Csallóközben is.
A TS 1600 vasúti és közúti uszályhíd fejlesztõi Borczván Béla mk. alezredes, Galló László mk. õrnagy, a HTI szakosztályvezetõje, Gyenge Károly mérnök, a MÁV vezérigazgatóság vasúti szakosztályvezet õje, Kom Ferenc mérnök, a MAHART mûszaki igazgatója és Mazán Pál mérnök ezredes, Haditechnikai Fejlesztési fõnökhelyettes 1977-ben befejezték a munkát, és eredményeik elismeréseképpen 1978-ban Állami Díjban részesültek.


2018-11-15-09-53-21-A-Magyar-Kir-lyi-Honv-d-Haditechnikai-Int-zett-l-a-HM-Technol-giai-Hivatalig-pdf.jpg

2018-11-15-09-53-34-A-Magyar-Kir-lyi-Honv-d-Haditechnikai-Int-zett-l-a-HM-Technol-giai-Hivatalig-pdf.jpg

2018-11-15-09-53-45-A-Magyar-Kir-lyi-Honv-d-Haditechnikai-Int-zett-l-a-HM-Technol-giai-Hivatalig-pdf.jpg
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Ellentétben a DHDSCS-vel, nekünk volt vasúti uszályhidunk ingyen, aminek a licencét még el is adtuk.
;)

HTI könyvből...

Magyarország geostratégiai helyzetének egyik legfontosabb meghatározója nagyfolyamaink észak-déli folyásiránya, mely három részre tagolja hazánkat.
A folyókon való átkelési lehetõség biztosítása, az állandó hidak birtoklása, vagy éppen ellenkezõleg, annak akadályozása kiemelt feladat volt minden korban.
A nagy mennyiségû hadianyag vagy az ipari termeléshez szükséges anyagok szállításához fontos eszköz lehetett ideiglenes hidak gyors építésének lehetõsége.
Gondoljuk csak el, egy-egy budapesti híd forgalmának kiváltása a felújítás idejére milyen gondot okoz napjainkban is.
A feladat megoldására olyan alkalmas eszközt kerestek, mely független az igen költséges szabvány katonai hidak gyártásától és hosszú idõn keresztüli tárolásától.
Erre alkalmas eszköznek találták a MAHART tulajdonában lévõ 1600 tonnás TS (tank vagy szárazáru-szállító) uszályokat.
Ebbõl jött az ötlet, hogy a folyami szállításra gyártott uszályokból nem túl jelentõs átalakítással és kiegészítéssel nagy forgalom lefolytatására alkalmas közúti és vasúti híd készíthetõ.
A fejlesztési feladat végrehajtására egy több szervezetet felölelõ munkacsoportot hoztak létre, melynek feladata az volt, hogy a zárt testû uszályokat hídba lehessen állítani, összekapcsolni és rögzíteni úgy, hogy a ráhelyezhetõ vasúti pályaszerkezetekkel vasúti terhek hordozására is alkalmasak legyenek.
Természetesen a végrehajtott átalakítások nem korlá- tozhatták az uszályok alaprendeltetését, vagyis a folyami szállításra való alkalmazhatóságukat.
A híd terhelhetõségét egy uszály terhelhetõsége határozta meg, mely 1600 tonna volt.
Egy elem hossza 80,4 méter.
Vízkiszorítása 1800 m2, rakfelülete 540 m2 volt.
A fedélzet teherbírása 3 tonna volt négyzetméterenként.
Gyakorlati próbák alapján a híd építése 1,5-2 napot igényelt.
A vonatok áthaladásának maximális sebességét 40 km/h-ban korlátozták.
A hídra történõ fel-, illetve lehajtásra parti feljárót terveztek, melynek hossza 30,6 méter volt.
A feljáró szélessége 3 méter, de a gyalogjáróval együtt már 4,4 méter volt.
A feljáró alátámasztására 400 tonnás kavicsszállító uszályt használtak.
A hídfõk az uszályhíd megépítését és használatát 100 cm és 370 cm közötti vízállások mellett tették lehetõvé.
A híd teljes hossza 542 méter volt.
A TS uszályok átalakítását úgy tervezték, hogy alkalmasak legyenek komp üzemmódban történõ használatra is.
A hidat az egyik dunai híd felújításának idejére, 3 hónapig, rendeltetésének megfelelõen üzemeltették, és problémát nem tapasztaltak.
A híd szerkezete 2,4 méternyi vízingadozás mellett, 1 fõ õr és mûszaki felü- gyelet közremûködésével folyamatosan üzemeltethet õnek bizonyult.
Az uszályhidakat szabadalmaztatták, melyet késõbb eladtak Indiának és Csehszlovákiának.
Az uszályhídhoz szükséges közúti és vasúti csatlakoz ásokat (hídfõket) alakítottak ki Ercsinél, Dunaújvárosnál és a Csallóközben is.
A TS 1600 vasúti és közúti uszályhíd fejlesztõi Borczván Béla mk. alezredes, Galló László mk. õrnagy, a HTI szakosztályvezetõje, Gyenge Károly mérnök, a MÁV vezérigazgatóság vasúti szakosztályvezet õje, Kom Ferenc mérnök, a MAHART mûszaki igazgatója és Mazán Pál mérnök ezredes, Haditechnikai Fejlesztési fõnökhelyettes 1977-ben befejezték a munkát, és eredményeik elismeréseképpen 1978-ban Állami Díjban részesültek.


2018-11-15-09-53-21-A-Magyar-Kir-lyi-Honv-d-Haditechnikai-Int-zett-l-a-HM-Technol-giai-Hivatalig-pdf.jpg

2018-11-15-09-53-34-A-Magyar-Kir-lyi-Honv-d-Haditechnikai-Int-zett-l-a-HM-Technol-giai-Hivatalig-pdf.jpg

2018-11-15-09-53-45-A-Magyar-Kir-lyi-Honv-d-Haditechnikai-Int-zett-l-a-HM-Technol-giai-Hivatalig-pdf.jpg

Az egykori extra vasúti vágány, ami a Dunaújvárosi vasúti uszályhídhoz vezetett.
A hídfő még látszik a Google Map-on.

2018-11-15-20-01-33-Window.jpg
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 396
19 799
113
Most találtam, nem Szombathelyi a kép, de illusztrációnak kiváló. A gépesített lövész dandár megerősítőjeként, a laktanyába települt vegyes páncéltörő ezred rendelkezett a fotón látható páncéltörő ágyúval. Nem tudom mennyi volt nekik, de sok.

35303818_1026729870818974_1649900768951533568_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and ijasz
R

rejsz felügyelő

Guest
Most találtam, nem Szombathelyi a kép, de illusztrációnak kiváló. A gépesített lövész dandár megerősítőjeként, a laktanyába települt vegyes páncéltörő ezred rendelkezett a fotón látható páncéltörő ágyúval. Nem tudom mennyi volt nekik, de sok.

35303818_1026729870818974_1649900768951533568_n.jpg
Ők a 93. páncéltörő tüzérezred? Elvileg 18 MT-12 löveg és 12 Maljutka harci gép tartozott az állományába.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

mészi

Well-Known Member
2018. október 11.
257
315
63
Ők a 93. páncéltörő tüzérezred? Elvileg 18 MT-12 löveg és 12 Maljutka harci gép tartozott az állományába.
Igen a fegyverzet ez volt. A páncéltörő rakéta ütegeknek volt még egy ütegparancsnoki BRDM-2 harcjárműve. Az ezred az 1. Gépesített Hadtest (Tata) közvetlen volt, azt "erősítette" meg, nem a 37. gépesített lövészdandárt.
 
  • Tetszik
Reactions: rejsz felügyelő

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 396
19 799
113
Igen a fegyverzet ez volt. A páncéltörő rakéta ütegeknek volt még egy ütegparancsnoki BRDM-2 harcjárműve. Az ezred az 1. Gépesített Hadtest (Tata) közvetlen volt, azt "erősítette" meg, nem a 37. gépesített lövészdandárt.

Köszönet a kiigazításért.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 396
19 799
113
Ugyan Honvédségi videó és nem Néphadsereges, de ide rakom, mert már sajnos csak múlt idő.

 
  • Tetszik
Reactions: tonyo