Magyar Néphadsereg

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

R

rejsz felügyelő

Guest
Nem vokt az PDW csak egy rövidebb csövű gépkarabély.A PDW az teljesen más.
Igen tudom de látom nem jött át. :D Mindegy. Ez a része igaz? "csak annyi volt a követelmény a tervezésekor hogy rövid csövű, behajtható válltámaszú és olcsó legyen."
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 512
59 214
113
Csemege 1985-ből. Tranzit 85 gyakorlat....

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ez komoly cucc lehetett akkoriban,a mobil vasúti híd,és most láttam végre mozgóképen,ahogy a T-55-ök dinamikusan kivagoníroznak.
;):)
 
T

Törölt tag

Guest
Ellentétben a DHDSCS-vel, nekünk volt vasúti uszályhidunk ingyen, aminek a licencét még el is adtuk.
;)

HTI könyvből...

Magyarország geostratégiai helyzetének egyik legfontosabb meghatározója nagyfolyamaink észak-déli folyásiránya, mely három részre tagolja hazánkat.
A folyókon való átkelési lehetõség biztosítása, az állandó hidak birtoklása, vagy éppen ellenkezõleg, annak akadályozása kiemelt feladat volt minden korban.
A nagy mennyiségû hadianyag vagy az ipari termeléshez szükséges anyagok szállításához fontos eszköz lehetett ideiglenes hidak gyors építésének lehetõsége.
Gondoljuk csak el, egy-egy budapesti híd forgalmának kiváltása a felújítás idejére milyen gondot okoz napjainkban is.
A feladat megoldására olyan alkalmas eszközt kerestek, mely független az igen költséges szabvány katonai hidak gyártásától és hosszú idõn keresztüli tárolásától.
Erre alkalmas eszköznek találták a MAHART tulajdonában lévõ 1600 tonnás TS (tank vagy szárazáru-szállító) uszályokat.
Ebbõl jött az ötlet, hogy a folyami szállításra gyártott uszályokból nem túl jelentõs átalakítással és kiegészítéssel nagy forgalom lefolytatására alkalmas közúti és vasúti híd készíthetõ.
A fejlesztési feladat végrehajtására egy több szervezetet felölelõ munkacsoportot hoztak létre, melynek feladata az volt, hogy a zárt testû uszályokat hídba lehessen állítani, összekapcsolni és rögzíteni úgy, hogy a ráhelyezhetõ vasúti pályaszerkezetekkel vasúti terhek hordozására is alkalmasak legyenek.
Természetesen a végrehajtott átalakítások nem korlá- tozhatták az uszályok alaprendeltetését, vagyis a folyami szállításra való alkalmazhatóságukat.
A híd terhelhetõségét egy uszály terhelhetõsége határozta meg, mely 1600 tonna volt.
Egy elem hossza 80,4 méter.
Vízkiszorítása 1800 m2, rakfelülete 540 m2 volt.
A fedélzet teherbírása 3 tonna volt négyzetméterenként.
Gyakorlati próbák alapján a híd építése 1,5-2 napot igényelt.
A vonatok áthaladásának maximális sebességét 40 km/h-ban korlátozták.
A hídra történõ fel-, illetve lehajtásra parti feljárót terveztek, melynek hossza 30,6 méter volt.
A feljáró szélessége 3 méter, de a gyalogjáróval együtt már 4,4 méter volt.
A feljáró alátámasztására 400 tonnás kavicsszállító uszályt használtak.
A hídfõk az uszályhíd megépítését és használatát 100 cm és 370 cm közötti vízállások mellett tették lehetõvé.
A híd teljes hossza 542 méter volt.
A TS uszályok átalakítását úgy tervezték, hogy alkalmasak legyenek komp üzemmódban történõ használatra is.
A hidat az egyik dunai híd felújításának idejére, 3 hónapig, rendeltetésének megfelelõen üzemeltették, és problémát nem tapasztaltak.
A híd szerkezete 2,4 méternyi vízingadozás mellett, 1 fõ õr és mûszaki felü- gyelet közremûködésével folyamatosan üzemeltethet õnek bizonyult.
Az uszályhidakat szabadalmaztatták, melyet késõbb eladtak Indiának és Csehszlovákiának.
Az uszályhídhoz szükséges közúti és vasúti csatlakoz ásokat (hídfõket) alakítottak ki Ercsinél, Dunaújvárosnál és a Csallóközben is.
A TS 1600 vasúti és közúti uszályhíd fejlesztõi Borczván Béla mk. alezredes, Galló László mk. õrnagy, a HTI szakosztályvezetõje, Gyenge Károly mérnök, a MÁV vezérigazgatóság vasúti szakosztályvezet õje, Kom Ferenc mérnök, a MAHART mûszaki igazgatója és Mazán Pál mérnök ezredes, Haditechnikai Fejlesztési fõnökhelyettes 1977-ben befejezték a munkát, és eredményeik elismeréseképpen 1978-ban Állami Díjban részesültek.


2018-11-15-09-53-21-A-Magyar-Kir-lyi-Honv-d-Haditechnikai-Int-zett-l-a-HM-Technol-giai-Hivatalig-pdf.jpg

2018-11-15-09-53-34-A-Magyar-Kir-lyi-Honv-d-Haditechnikai-Int-zett-l-a-HM-Technol-giai-Hivatalig-pdf.jpg

2018-11-15-09-53-45-A-Magyar-Kir-lyi-Honv-d-Haditechnikai-Int-zett-l-a-HM-Technol-giai-Hivatalig-pdf.jpg
 
T

Törölt tag

Guest
Ellentétben a DHDSCS-vel, nekünk volt vasúti uszályhidunk ingyen, aminek a licencét még el is adtuk.
;)

HTI könyvből...

Magyarország geostratégiai helyzetének egyik legfontosabb meghatározója nagyfolyamaink észak-déli folyásiránya, mely három részre tagolja hazánkat.
A folyókon való átkelési lehetõség biztosítása, az állandó hidak birtoklása, vagy éppen ellenkezõleg, annak akadályozása kiemelt feladat volt minden korban.
A nagy mennyiségû hadianyag vagy az ipari termeléshez szükséges anyagok szállításához fontos eszköz lehetett ideiglenes hidak gyors építésének lehetõsége.
Gondoljuk csak el, egy-egy budapesti híd forgalmának kiváltása a felújítás idejére milyen gondot okoz napjainkban is.
A feladat megoldására olyan alkalmas eszközt kerestek, mely független az igen költséges szabvány katonai hidak gyártásától és hosszú idõn keresztüli tárolásától.
Erre alkalmas eszköznek találták a MAHART tulajdonában lévõ 1600 tonnás TS (tank vagy szárazáru-szállító) uszályokat.
Ebbõl jött az ötlet, hogy a folyami szállításra gyártott uszályokból nem túl jelentõs átalakítással és kiegészítéssel nagy forgalom lefolytatására alkalmas közúti és vasúti híd készíthetõ.
A fejlesztési feladat végrehajtására egy több szervezetet felölelõ munkacsoportot hoztak létre, melynek feladata az volt, hogy a zárt testû uszályokat hídba lehessen állítani, összekapcsolni és rögzíteni úgy, hogy a ráhelyezhetõ vasúti pályaszerkezetekkel vasúti terhek hordozására is alkalmasak legyenek.
Természetesen a végrehajtott átalakítások nem korlá- tozhatták az uszályok alaprendeltetését, vagyis a folyami szállításra való alkalmazhatóságukat.
A híd terhelhetõségét egy uszály terhelhetõsége határozta meg, mely 1600 tonna volt.
Egy elem hossza 80,4 méter.
Vízkiszorítása 1800 m2, rakfelülete 540 m2 volt.
A fedélzet teherbírása 3 tonna volt négyzetméterenként.
Gyakorlati próbák alapján a híd építése 1,5-2 napot igényelt.
A vonatok áthaladásának maximális sebességét 40 km/h-ban korlátozták.
A hídra történõ fel-, illetve lehajtásra parti feljárót terveztek, melynek hossza 30,6 méter volt.
A feljáró szélessége 3 méter, de a gyalogjáróval együtt már 4,4 méter volt.
A feljáró alátámasztására 400 tonnás kavicsszállító uszályt használtak.
A hídfõk az uszályhíd megépítését és használatát 100 cm és 370 cm közötti vízállások mellett tették lehetõvé.
A híd teljes hossza 542 méter volt.
A TS uszályok átalakítását úgy tervezték, hogy alkalmasak legyenek komp üzemmódban történõ használatra is.
A hidat az egyik dunai híd felújításának idejére, 3 hónapig, rendeltetésének megfelelõen üzemeltették, és problémát nem tapasztaltak.
A híd szerkezete 2,4 méternyi vízingadozás mellett, 1 fõ õr és mûszaki felü- gyelet közremûködésével folyamatosan üzemeltethet õnek bizonyult.
Az uszályhidakat szabadalmaztatták, melyet késõbb eladtak Indiának és Csehszlovákiának.
Az uszályhídhoz szükséges közúti és vasúti csatlakoz ásokat (hídfõket) alakítottak ki Ercsinél, Dunaújvárosnál és a Csallóközben is.
A TS 1600 vasúti és közúti uszályhíd fejlesztõi Borczván Béla mk. alezredes, Galló László mk. õrnagy, a HTI szakosztályvezetõje, Gyenge Károly mérnök, a MÁV vezérigazgatóság vasúti szakosztályvezet õje, Kom Ferenc mérnök, a MAHART mûszaki igazgatója és Mazán Pál mérnök ezredes, Haditechnikai Fejlesztési fõnökhelyettes 1977-ben befejezték a munkát, és eredményeik elismeréseképpen 1978-ban Állami Díjban részesültek.


2018-11-15-09-53-21-A-Magyar-Kir-lyi-Honv-d-Haditechnikai-Int-zett-l-a-HM-Technol-giai-Hivatalig-pdf.jpg

2018-11-15-09-53-34-A-Magyar-Kir-lyi-Honv-d-Haditechnikai-Int-zett-l-a-HM-Technol-giai-Hivatalig-pdf.jpg

2018-11-15-09-53-45-A-Magyar-Kir-lyi-Honv-d-Haditechnikai-Int-zett-l-a-HM-Technol-giai-Hivatalig-pdf.jpg

Az egykori extra vasúti vágány, ami a Dunaújvárosi vasúti uszályhídhoz vezetett.
A hídfő még látszik a Google Map-on.

2018-11-15-20-01-33-Window.jpg
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 664
20 600
113
Most találtam, nem Szombathelyi a kép, de illusztrációnak kiváló. A gépesített lövész dandár megerősítőjeként, a laktanyába települt vegyes páncéltörő ezred rendelkezett a fotón látható páncéltörő ágyúval. Nem tudom mennyi volt nekik, de sok.

35303818_1026729870818974_1649900768951533568_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and ijasz
R

rejsz felügyelő

Guest
Most találtam, nem Szombathelyi a kép, de illusztrációnak kiváló. A gépesített lövész dandár megerősítőjeként, a laktanyába települt vegyes páncéltörő ezred rendelkezett a fotón látható páncéltörő ágyúval. Nem tudom mennyi volt nekik, de sok.

35303818_1026729870818974_1649900768951533568_n.jpg
Ők a 93. páncéltörő tüzérezred? Elvileg 18 MT-12 löveg és 12 Maljutka harci gép tartozott az állományába.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 704
19 076
113
Érdekes élmény lehetett a sebesültnek ez a szállítási módszer. Az úriember weboldala is érdekes cikkeket tartalmaz. :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

mészi

Well-Known Member
2018. október 11.
257
315
63
Ők a 93. páncéltörő tüzérezred? Elvileg 18 MT-12 löveg és 12 Maljutka harci gép tartozott az állományába.
Igen a fegyverzet ez volt. A páncéltörő rakéta ütegeknek volt még egy ütegparancsnoki BRDM-2 harcjárműve. Az ezred az 1. Gépesített Hadtest (Tata) közvetlen volt, azt "erősítette" meg, nem a 37. gépesített lövészdandárt.
 
  • Tetszik
Reactions: rejsz felügyelő

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 664
20 600
113
Igen a fegyverzet ez volt. A páncéltörő rakéta ütegeknek volt még egy ütegparancsnoki BRDM-2 harcjárműve. Az ezred az 1. Gépesített Hadtest (Tata) közvetlen volt, azt "erősítette" meg, nem a 37. gépesített lövészdandárt.

Köszönet a kiigazításért.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 664
20 600
113
Ugyan Honvédségi videó és nem Néphadsereges, de ide rakom, mert már sajnos csak múlt idő.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo