A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Nem vagyok sem repülőgép szerelő, sem technikus, de nem hinném.
Ha a lengyelek most akarják modernizálni a 30db 27-37 éves gépüket, akkor lehet ott még üzemidő. forrás
Hogy egy gép mennyi idős, az max. egy faktor. A repült órák sokkal, de sokkal többet számítanak a dinamikus terhelés miatt. Ezek a gépek viszont ebből a szempontból nagyon jól állnak.
A helyzet az, ha ilyen tempóban használják a gépeket (mint mostanában), akkor simán lehet, hogy már a 3.-4. évre meg lesz a gépenkénti 1000 repült óra.;)

A probléma nem az üzemidő. Hanem 20 év a szabadban hóban, sárban.
 
Az Airbus helikopterekkel mindezt év végétől meg lehetne tenni, csak ugyanúgy meg kell hozzá venni a rakétákat mint most a Mi-24-esekhez. Így nézve megint ugyanott vagyunk, hogy teljesen felesleges volt az orosz vasak rendberakása.
7-20 évig üzembentartani is pénzbe kerül a 24-eseket, és úgy, hogy az új H-145M a HForce-val szinte zárójelbe teszi ezt a régi de felújított technikát, ez a pénz most máshonnan fog hiányozni. Tényleg történelmi volt ez az éleslövészet, jó volt látni a képeket, ...de én is azt mondom, hogy ez egy felesleges "fejlesztés" volt.
Szerintem ne állj addig fél lábon, amíg a H-145M-ek rendszerbe állnak (még ha bírnád is ez év végéig! :rolleyes:) és rendelkezésre nem áll a teljes képesség, ami velük jön.
Ez a "felújítás" pont azt tette lehetővé, hogy legyen olyan pilóta, aki majd elvállalja a H145M-ek üzemeltetését, és van mondjuk 1000+ repült órája forgószárnyason.
Mert ha már az Ald*ban csipogtatják a pénztárgépet, akkor a HM-nek 0 km-es friss belépőkkel kell a feladatot megoldani...
Ugye érted, hogy nagy a különbség?
Másik topicba már belinkeltem Benkő papa egyik hosszabb lélegzetű interjúját (azért így, mert 2 részes az interjú), amiben - ha odafigyelsz a szavakra, és a mögöttes jelentésre - teljesen nyilvánvaló, hogy minimum 70/30 arányban (saját becslés) ez inkább az állományról szól, és nem a technikáról.
Bérelhettünk volna alájuk modern gépeket, de szerintem nem volt olyan hülyeség ugyan azzal típussal megtartani őket amiben a fél (szolgálati) életüket leélték.
Ez most nem szentimentalizmus, hanem inkább pragmatizmus.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and tonyo
Én úgy tudom, ha lejár a 7 év onnan nem lehet üzemidőt hosszabbítani nekik.
Ez sok mindentől függhetne szerintem. Én úgy látom mint írtam ha lehetőségünk lenne rá és persze akarat akkor pár gépnél még egy 4-6 éves ciklusidőt lehetne tolni. Ahogy elnézzem itt a térségben még jó sokáig fognak repkedni.
Lengyelek elvileg 2030-33 ig terveznek velük
Bolgárok 4 db al 2033 ig terveznek.
Szerbek most kapnak Mi-35 et elvileg?? A meglévő 24 el vagy amit kapnának nem tudom mi a helyzet????
A csehek még gondolkodnak??? rajta. Elvileg náluk is szó volt a hosszabbításról.
Ha azt nézzem akkor itt a KKE térségben ha ők számolnak,számolhatnak velük akkor talán mi miért ne számolhatnánk vele 2026 után is. Legalább 2030-32 ig.
 
A probléma nem az üzemidő. Hanem 20 év a szabadban hóban, sárban.
szerintem ha ez lett volna a gond, akkor nem vállalták volna el a 8 gépet, mint ahogy a maradék 4-et sem.
Az a 20 év jelenleg is bennük van, és mégis repülnek.
Ezért írtam, hogy itt azért sokkal többről lehetett szó, mint sima nagyjavításról...;)
A restaurálás inkább jobban fedheti a valóságot! :rolleyes:
 
Khöm. Pont volt téma sok éve, amikor turbómagyarok nekiestek valahol a románoknak, hogy nekünk van Mi-24. Ok, csak az akkor csak nappalis volt, a full éjszakai képességgel asszem 20 milis ágyús román helivel szemben. Szóval senkit nem érdekel a "harci" titulus, ha éjszaka a román multirole szállítóheli cafatokra lőne mindent. Annak pont olyan éjszakai ágyús képessége van, mint most a magyar 24-esnek.

https://en.wikipedia.org/wiki/IAR_330
Nem éppen.A román gépen a FLIR toronnyal lehet célozni.Jóval pontosabban és messzebbre.Önálló célkeresésre és célzásra is képes.Egy csöppet kifinomultabbak a Sokac rendszerei a mi Mihus mutatványunknál:(
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
szerintem ha ez lett volna a gond, akkor nem vállalták volna el a 8 gépet, mint ahogy a maradék 4-et sem.
Az a 20 év jelenleg is bennük van, és mégis repülnek.
Ezért írtam, hogy itt azért sokkal többről lehetett szó, mint sima nagyjavításról...;)
A restaurálás inkább jobban fedheti a valóságot! :rolleyes:
Nyilván örülnék, ha igazad lenne, de az 1000 óra azért beszédes.
 
Mi igaz abból hogy az "új" 2015M ruhákat lecserélik és helyette a V-4 harccsoportnak fejlesztett ruha lesz rendszerezve!
 
De ez ebben a formában mit jelent? Oké, hogy nincs a témának jelentősége, de a V4 hcs azonos egyenruhát visel nemzettől függetlenül?
Nem mindenki a sajátját, csak közös parancsnokság alatt tevékenykednek. Nincs semmi különbség mondjuk ahhoz képest ha itt vannak gyakorlaton.
 
Max annyiból, hogy a következő 15M rendelésnél figyelembe akarják venni a használat alatt előjött tapasztalatokat és javítani a göncön. Majd ha rendelnek.

Mármint a rendészek és az irodisták tapasztalatát?
Mert pl a tatai felvételeken a mai napig nem látok a lövészeken ilyen ruhát a gyak vagy lőtéren.
Lehet a sorakozókra tartogatják.
 
Mármint a rendészek és az irodisták tapasztalatát?
Mert pl a tatai felvételeken a mai napig nem látok a lövészeken ilyen ruhát a gyak vagy lőtéren.
Lehet a sorakozókra tartogatják.
Missziós tapasztalatok, az ötös dandár tapasztalatai akik 2018.júliustól szeptember végéig azt hordták a gyakorlótéren. Azt meg pl, hogy buggyos az ujja, túl nagy a könyökvédő polifoam elég gyorsan meg tudod állapítani.
 
Missziós tapasztalatok, az ötös dandár tapasztalatai akik 2018.júliustól szeptember végéig azt hordták a gyakorlótéren. Azt meg pl, hogy buggyos az ujja, túl nagy a könyökvédő polifoam elég gyorsan meg tudod állapítani.

Akkor lehet még nem is lessz mindenkinek, de már változtatnak rajta? Ami persze nem baj ha javítják.
Amúgy ki gyártja?