[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Azok magyar fedezékek voltak...
Ennyire szelektív már az emlékezete egyeseknek???
Pápa bezárása azért nem volt olyan rég.


Nem akarom védeni a tábornok Urat, de Pápán is AU11-es szovjet betonfedezékek vannak, igaz, ha jól emlékszem, akkor már a magyar üzemeltetés alatt kesziltek.

Pápa 1945-1961 között szovjet reptér volt, 61-ben költözött a magyar ezred át Sármellékről.
 
Nem akarom védeni a tábornok Urat, de Pápán is AU11-es szovjet betonfedezékek vannak, igaz, ha jól emlékszem, akkor már a magyar üzemeltetés alatt kesziltek.

Pápa 1945-1961 között szovjet reptér volt, 61-ben költözött a magyar ezred át Sármellékről.
???
Sajnos téves.
Igen, Pápa 1961 előtt szovjet használatban volt és igen, a szovjetek a reptereiken a hatvanas évek végétől kezdtek betonfedezékeket építeni. Azonban:
  • Pápán az ötvenes években építettek 34 darab földből készült, de nem betonfedezéket.
  • Az AU11 egy félköríves szegmensekből álló, 11 méteres nyílású szovjet betonfedezéktípus, a MiG-21-esek számára. Az elsőket 1967-ben kezdték építeni
  • Az összes AU (11, 13, 16) félköríves betonszegmensekből készült
  • Pápa 1961-től került magyar használatba, az 1960-as átadás előtti légifotón nyoma sincs a földsáncoknak, betonfedezékeket meg pláne nem találunk
  • A teljesen sajátosan magyar tervezésű betonfedezékeket a salgótarjáni betongyár készítette, 1984-ben, a nagy reptérfelújításkor. Szögletes kialakítása miatt hajtóművet nem indíthattak benne. Magyar szempontrendszer szerint el kellett benne férnie két MiG-21-esnek, hátranyilazott szárnnyal két MiG-23-asnak és akár egy MiG-23-asnak, 16 fokos szárnyállással.
 
???
Sajnos téves.
Igen, Pápa 1961 előtt szovjet használatban volt és igen, a szovjetek a reptereiken a hatvanas évek végétől kezdtek betonfedezékeket építeni. Azonban:
  • Pápán az ötvenes években építettek 34 darab földből készült, de nem betonfedezéket.
  • Az AU11 egy félköríves szegmensekből álló, 11 méteres nyílású szovjet betonfedezéktípus, a MiG-21-esek számára. Az elsőket 1967-ben kezdték építeni
  • Az összes AU (11, 13, 16) félköríves betonszegmensekből készült
  • Pápa 1961-től került magyar használatba, az 1960-as átadás előtti légifotón nyoma sincs a földsáncoknak, betonfedezékeket meg pláne nem találunk
  • A teljesen sajátosan magyar tervezésű betonfedezékeket a salgótarjáni betongyár készítette, 1984-ben, a nagy reptérfelújításkor. Szögletes kialakítása miatt hajtóművet nem indíthattak benne. Magyar szempontrendszer szerint el kellett benne férnie két MiG-21-esnek, hátranyilazott szárnnyal két MiG-23-asnak és akár egy MiG-23-asnak, 16 fokos szárnyállással.

Az nem volt szempont,hogy hajtóművet is lehessen benne használni?
 
Móron és környékén hangrobbanás volt. Rendesen rezegtek az ablakok. Éreztétek még valamerre?

Bakonyszentlászló-Mezőőrs környékén is rezgett az ablak rendesen, legalábbis mesélték. Kettő volt egymás után.

A készültségi géppár megint ment valamit kergetni. Kíváncsi vagyok, holnap benne lesz-e a hírekben....
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Írták azt is, hogy lezuhant valamilyen gép szombathely közelében. Tele van tűzoltóval a helyszín.
 
https://honvedelem.hu/cikk/115753_riasztottak_a_magyar_honvedseg_gripenjeit

Kivancsi lennek hogy csak Magyarorszagon nem tartjak be a szabalyokat vagy a tobbi orszag legiereje amator mert legtobbszor nem hallani hogy masok is felszalltak volna?

pl. Erdélyben megjelenő román nyelvű portálokon lehet olvasni a román légtérsértésekről és elfogásokról. Kb. ugyanannyi infót írnak ott is. A mi gépemelési híreink meg kb. csak a magyar sajtóban jelennek meg.
 
Délelőtt elindultak Litvániába :) Szârny alatti póttartályok, Amraam, Sidewinder függesztve, "szárnyak" nélkül
 
  • Tetszik
Reactions: arcas