[HUN] Mil Mi-8 / Mi-17 "Hip"

"A H-145M esetében 98%-os rendelkezésre állást garantál az Airbus."

16 gépre hogy számolták ki hogy 98%?

"Mivel azonban a H-225M már komplexebb Hforce fegyverzeti rendszert lesz képes hordozni, mint a H-145M (mely ennek a HForce rendszernek csak egyes elemeit kapja meg), így a H-225M egyszerre fogja nyugdíjazni a három orosz típust."


Ez vajon mit takarhat...pl. a H-225M tud majd atgm-et, míg a h-145m pedig nem? Fordítva lenne jobb...

"Kovács Krisztián alezredes, a MH 86. Szolnok Helikopter Bázis szállítóhelikopter-zászlóaljának parancsnoka: ...ha a hangár leterheltsége elbírná, akkor akár mind a 8 szállítóhelikopter üzemképes lehetne, azonban a Mi-24-esek aktív igénybevétele miatt sokszor sorban állnak a helikopterek az időszakos vizsgálatra várva."


Hát igen, sok műszaki ment ki átképzésre. Amilyen a helyzet még örüljünk, hogy maradtak itthon is.
 
Nem tudom, mikor készült az interjú, de következetesen az orosz helikopterek 2023-as kivonásáról ír.... kicsit feljebb, április 3-án linkeltem a közbeszerzési eljárást, amiben 2026-ig akarják biztosítani az alkatrészeket. Ahhoz képest hogy "jól átgondoltak" a beszerzések, kicsit gyorsan változnak a dolgok... de legalább előregondolkodnak és változtatnak, ha kell.



"A H-145M esetében 98%-os rendelkezésre állást garantál az Airbus."


"ha jelentősebb beavatkozásra van szükség, akkor már a gyártóval kapcsolatban álló szerviz partner végzi el az alkatrészek cseréit és adott esetben a nagyobb javításokat."


"olyan új hangárkomplexumok létesülnek majd, amikben például a kompozit lapátok javítása lehetséges lesz."



"Mivel azonban a H-225M már komplexebb Hforce fegyverzeti rendszert lesz képes hordozni, mint a H-145M (mely ennek a HForce rendszernek csak egyes elemeit kapja meg), így a H-225M egyszerre fogja nyugdíjazni a három orosz típust."

???? Eddig mintha nem erről lett volna szó... H145M = Hforce3.



"H-225M minden esetben 3 fős személyzettel fog repülni."



"Kovács Krisztián alezredes, a MH 86. Szolnok Helikopter Bázis szállítóhelikopter-zászlóaljának parancsnoka: ...ha a hangár leterheltsége elbírná, akkor akár mind a 8 szállítóhelikopter üzemképes lehetne, azonban a Mi-24-esek aktív igénybevétele miatt sokszor sorban állnak a helikopterek az időszakos vizsgálatra várva."

Hogy le lettek néhányan internethuszározva a múltkor, amikor ugyanezt leírták.... :rolleyes:
"
Mivel azonban a H-225M már komplexebb Hforce fegyverzeti rendszert lesz képes hordozni, mint a H-145M (mely ennek a HForce rendszernek csak egyes elemeit kapja meg), így a H-225M egyszerre fogja nyugdíjazni a három orosz típust."

Csak ezen akadtam meg én is...
Most vagy arra a három "specializációra" gondol, vagy arra a korábbi kijelentésre, hogy ugyan HForce3-al van elkészítve mindegyig gép, de csak a feléhez lesznek megvéve a kiegészítők...
 
Ástam elő pár képet és linekt.
A gyártó a HForce-ról
A gyártó közleménye a magyar H145M vásárlásról:
"will allow Hungary to equip and operate their aircraft with a large set of ballistic or guided air-to-ground and air-to-air weapons."
A gyártó közleménye a magyar H225M vásárlásról:
"carry up to 28 troops and powerful air-to-ground and air-to-surface armament as well as electronic warfare systems allow the H225M to carry out the most demanding missions."
És egy kép a H145M HForce szintjeiről.
DjV97QhU4AA9Qoq.jpg

Az Airbus közleménye alapján mind két típus a legnagyobb HForce szinttel lett rendelve.
Ami talán különbség lehet az ez itt:
CDPG-5255-14.jpg

Jól látom, hogy az ott Hellfire? Tudtommal az a H145M-nél nincsen.
 
Ástam elő pár képet és linekt.
A gyártó a HForce-ról
A gyártó közleménye a magyar H145M vásárlásról:
"will allow Hungary to equip and operate their aircraft with a large set of ballistic or guided air-to-ground and air-to-air weapons."
A gyártó közleménye a magyar H225M vásárlásról:
"carry up to 28 troops and powerful air-to-ground and air-to-surface armament as well as electronic warfare systems allow the H225M to carry out the most demanding missions."
És egy kép a H145M HForce szintjeiről.
DjV97QhU4AA9Qoq.jpg

Az Airbus közleménye alapján mind két típus a legnagyobb HForce szinttel lett rendelve.
Ami talán különbség lehet az ez itt:
CDPG-5255-14.jpg

Jól látom, hogy az ott Hellfire? Tudtommal az a H145M-nél nincsen.

A Hforce3 rendszerbe nincs integrálva a Hellfire vagy a H145M típushoz?
 
A H-145M esetében 98%-os rendelkezésre állást garantál az Airbus."

16 gépre hogy számolták ki hogy 98%?
Ez azért nem túl bonyolult. Ezt üzemidőben kell érteni.
Ez az eddigi üzemeltetések alapján vállalja a gyártó.
Azt jelenti, hogy a vállalt üzemidőhöz képest csak időben 2% az, ami javítás miatt kiesik. pl.: 98 repült üzemórára 2 óra javítás esik.
Ez egy eléggé kiemelkedő érték!
 
  • Tetszik
Reactions: Pista a hegyről
https://honvedelem.hu/cikk/115828_semmi_sem_lehetetlen

"Egész évben, a hét minden napján, a nap huszonnégy órájában készen állnak arra, hogy ha szükség van rá, akkor segítsenek. Riasztás esetén a lehető legrövidebb idő alatt a levegőbe emelkednek és a bajba jutottak megmentésére indulnak. Ők a Magyar Honvédség légi kutató-mentő szolgálatának tagjai..."
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
Azt meg tudja valaki mondani konkrétan milyen konkrét feladatot hajtanak végre napokkal a hajó elsüllyedése után?
Még mindig van 9-10 eltűntként szereplő személy, akikről nem tudni merre vannak. Bármikor kihozhatja őket a sodrás a hajótestből, és helikopterről könnyebb észrevenni mint akár a vízről vagy pláne a partról.
 
Tisztán szakmailag, mi indokolja(hatja), hogy pont minyó repüljön?
Eleve valamilyen felszereléssel repül? Vagy csurig van a raktér is keróval?
 
Tisztán szakmailag, mi indokolja(hatja), hogy pont minyó repüljön?
Eleve valamilyen felszereléssel repül? Vagy csurig van a raktér is keróval?
Jó nagy plusz tartályt lehet beépíteni a tehertérbe hogy hosszú legyen a kutatási idő, ráadásul van személy-csörlő, amivel le lehet engedni valakit a fedélzetről ha látnak valakit a vízben. Ha a víz feldob egy holttestet, semmi garancia rá hogy az addig a felszínen marad míg ki tudja honnan egy hajó is odaér, a csörlőkötélen leengedett mentőbúvár meg ki tudja tolni a partig, sekélyebb vízig hogy ne ússzon/süllyedjen el.
 
Tisztán szakmailag, mi indokolja(hatja), hogy pont minyó repüljön?
Eleve valamilyen felszereléssel repül? Vagy csurig van a raktér is keróval?

És ez az a típus, amibe befért egyszerre az összes hozzátartózó aki repülni akart, hogy úgy érezzék tesznek is valamit, nem csak tehetetlenül várakoznak. Több szem többet lát...
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
És ez az a típus, amibe befért egyszerre az összes hozzátartózó aki repülni akart, hogy úgy érezzék tesznek is valamit, nem csak tehetetlenül várakoznak. Több szem többet lát...
...és nem mellesleg ezek a gépek jelenleg - még - azok, amik hivatalosan is Magyarország SAR kéoességét képviselik. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz