[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 021
11 989
113
Én azt nem értem, hogy miért nem ajánlották a THL-20 gépágyútornyot a HForce csomagba, amit egyébként a románok az IAR-330 SOCAT-ba és az indiaiak is a HAL Rhudra-ba beépítettek.
Mi a fenének kéne egy szállító helikopterre gépágyú torony?o_O
Ez egy logisztikai eszköz. Az a feladata hogy katonákat, utánpótlást, sebesülteket szállítson.
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 021
11 989
113
A HForce 2-3 elsősorban a Mission Computerről szól ami lehetővé teszi a pl. sisak kijelzők meg az integrált MAW rendszer használatát (meg még egy pár más rendszerét is).
Persze kezeli a fegyver rendszereket is de még egyszer...egy szállító helinek nem feladata hogy gépágyúval lövöldözzön.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
17 026
24 805
113
Parlamenti írásbeli kérdés-válasz:

Kérdés:
"A most megvásárolt 16 db Airbus helikopterért a teljes vételárat mikor fizeti a magyar Kormány?
A kifizetés egy összegben vagy több részletben történik?
Ha több részletben valósul meg a vételár kifizetése kérem, tájékoztasson annak ütemezéséről?"

Válasz
(röviden: titkos)
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
17 026
24 805
113
Nem tudom, mikor készült az interjú, de következetesen az orosz helikopterek 2023-as kivonásáról ír.... kicsit feljebb, április 3-án linkeltem a közbeszerzési eljárást, amiben 2026-ig akarják biztosítani az alkatrészeket. Ahhoz képest hogy "jól átgondoltak" a beszerzések, kicsit gyorsan változnak a dolgok... de legalább előregondolkodnak és változtatnak, ha kell.



"A H-145M esetében 98%-os rendelkezésre állást garantál az Airbus."


"ha jelentősebb beavatkozásra van szükség, akkor már a gyártóval kapcsolatban álló szerviz partner végzi el az alkatrészek cseréit és adott esetben a nagyobb javításokat."


"olyan új hangárkomplexumok létesülnek majd, amikben például a kompozit lapátok javítása lehetséges lesz."



"Mivel azonban a H-225M már komplexebb Hforce fegyverzeti rendszert lesz képes hordozni, mint a H-145M (mely ennek a HForce rendszernek csak egyes elemeit kapja meg), így a H-225M egyszerre fogja nyugdíjazni a három orosz típust."

???? Eddig mintha nem erről lett volna szó... H145M = Hforce3.



"H-225M minden esetben 3 fős személyzettel fog repülni."



"Kovács Krisztián alezredes, a MH 86. Szolnok Helikopter Bázis szállítóhelikopter-zászlóaljának parancsnoka: ...ha a hangár leterheltsége elbírná, akkor akár mind a 8 szállítóhelikopter üzemképes lehetne, azonban a Mi-24-esek aktív igénybevétele miatt sokszor sorban állnak a helikopterek az időszakos vizsgálatra várva."

Hogy le lettek néhányan internethuszározva a múltkor, amikor ugyanezt leírták.... :rolleyes:

"A H-145M esetében 98%-os rendelkezésre állást garantál az Airbus."

16 gépre hogy számolták ki hogy 98%?

"Mivel azonban a H-225M már komplexebb Hforce fegyverzeti rendszert lesz képes hordozni, mint a H-145M (mely ennek a HForce rendszernek csak egyes elemeit kapja meg), így a H-225M egyszerre fogja nyugdíjazni a három orosz típust."


Ez vajon mit takarhat...pl. a H-225M tud majd atgm-et, míg a h-145m pedig nem? Fordítva lenne jobb...

"Kovács Krisztián alezredes, a MH 86. Szolnok Helikopter Bázis szállítóhelikopter-zászlóaljának parancsnoka: ...ha a hangár leterheltsége elbírná, akkor akár mind a 8 szállítóhelikopter üzemképes lehetne, azonban a Mi-24-esek aktív igénybevétele miatt sokszor sorban állnak a helikopterek az időszakos vizsgálatra várva."


Hát igen, sok műszaki ment ki átképzésre. Amilyen a helyzet még örüljünk, hogy maradtak itthon is.

"
Mivel azonban a H-225M már komplexebb Hforce fegyverzeti rendszert lesz képes hordozni, mint a H-145M (mely ennek a HForce rendszernek csak egyes elemeit kapja meg), így a H-225M egyszerre fogja nyugdíjazni a három orosz típust."

Csak ezen akadtam meg én is...
Most vagy arra a három "specializációra" gondol, vagy arra a korábbi kijelentésre, hogy ugyan HForce3-al van elkészítve mindegyig gép, de csak a feléhez lesznek megvéve a kiegészítők...


Ástam elő pár képet és linekt.
A gyártó a HForce-ról
A gyártó közleménye a magyar H145M vásárlásról:
"will allow Hungary to equip and operate their aircraft with a large set of ballistic or guided air-to-ground and air-to-air weapons."
A gyártó közleménye a magyar H225M vásárlásról:
"carry up to 28 troops and powerful air-to-ground and air-to-surface armament as well as electronic warfare systems allow the H225M to carry out the most demanding missions."
És egy kép a H145M HForce szintjeiről.

Az Airbus közleménye alapján mind két típus a legnagyobb HForce szinttel lett rendelve.
Ami talán különbség lehet az ez itt:

Jól látom, hogy az ott Hellfire? Tudtommal az a H145M-nél nincsen.

A Hforce3 rendszerbe nincs integrálva a Hellfire vagy a H145M típushoz?


Na ez az amiről nem tudok semmi pontosat, de úgy emlékszem, hogy a H145M-hez a Spike volt írva mint ATGM. H145M-nél a Hellfire nekem nem rémlik.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
17 026
24 805
113
Na ez az amiről nem tudok semmi pontosat, de úgy emlékszem, hogy a H145M-hez a Spike volt írva mint ATGM. H145M-nél a Hellfire nekem nem rémlik.

Az volt a hír, hogy a Hforce3 rendszerhez azt integrálják, amit a vevő szeretne. Ha kifizeti. De még egyik integrációja sem történt meg.
 

Centurio

Well-Known Member
2018. december 10.
422
966
93
Meg van a ludas.;)
https://www.flightglobal.com/news/a...s-helicopters-on-target-with-hforce-s-450758/

In the meantime, Airbus Helicopters is working to complete qualification activities with laser-guided rockets by mid-2019, says Henning, with guided missiles to follow in 2020 "for other export customers".

At present, the Lockheed Martin AGM-114 Hellfire and Rafael Spike anti-tank missiles are seen as the most likely candidates for integration, depending on customer demand.

MBDA's dual-mode seeker-equipped Brimstone 2 is a possibility further out, says Henning, along with air-to-air or anti-ship munitions, but will again depend on operator preference.

Egyre valószínűbb nekem, hogy amit Benkő mondott, hogy jelenleg még nem, de mire megkapjuk már rendelkezni fog plussz dologgal, az az ATGM integráció lesz.;)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
10 156
12 562
113
Akkor itt reagálva mi8-as topicban elhangzottakra:
Ha egy kicsit megnézitek a képeket, akkor nyilvánvalóvá válhatnak a különbségek.
A H145M fegyverfüggesztő karja sokkal vékonyabbak, gyengébbek. Szerintem szimplán arra gondoltak, hogy mindkét gép megkapja elektronikában a HForce3-at, csak szimplán a H145M nem bírja el az ATGM-et. Helyette a laser guided rakétát fogja hordozni a 3szög keresztmetszetű vetőcsövekből. (a 12,5-es konténer mellett)
Ezek is elképesztően pontosak, mivel a gép lézeres megjelölésére fognak tartani. Elektronikában pedig igénylik a HForce3 soecifikációt. Ahogy Centurio által belinkelt molinó is mutatja.
H1 konfig gyakorlatilag balisztikus fegyvereket jelent
H2 konfig EOS tornyot jelent
H3 konfig irányított rakétákat (legyen az akár lézervezérelt is)
A függesztőkarok teherbírásának különbsége egészen nyilvánvaló a H225M-ről szemből lőtt kép alapján.
Az mondjuk nyilvánvaló, hogy a pár alkalomtól eltérően szerintem ritkán lesznek fent fegyverek.
Ha megtalálom, akkor beteszem a svédországi H145M lézeres rakéta lövészetét....
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
9 205
7 418
113
Akkor itt reagálva mi8-as topicban elhangzottakra:
Ha egy kicsit megnézitek a képeket, akkor nyilvánvalóvá válhatnak a különbségek.
A H145M fegyverfüggesztő karja sokkal vékonyabbak, gyengébbek. Szerintem szimplán arra gondoltak, hogy mindkét gép megkapja elektronikában a HForce3-at, csak szimplán a H145M nem bírja el az ATGM-et. Helyette a laser guided rakétát fogja hordozni a 3szög keresztmetszetű vetőcsövekből. (a 12,5-es konténer mellett)
Ezek is elképesztően pontosak, mivel a gép lézeres megjelölésére fognak tartani. Elektronikában pedig igénylik a HForce3 soecifikációt. Ahogy Centurio által belinkelt molinó is mutatja.
H1 konfig gyakorlatilag balisztikus fegyvereket jelent
H2 konfig EOS tornyot jelent
H3 konfig irányított rakétákat (legyen az akár lézervezérelt is)
A függesztőkarok teherbírásának különbsége egészen nyilvánvaló a H225M-ről szemből lőtt kép alapján.
Az mondjuk nyilvánvaló, hogy a pár alkalomtól eltérően szerintem ritkán lesznek fent fegyverek.
Ha megtalálom, akkor beteszem a svédországi H145M lézeres rakéta lövészetét....
A-a annyi hogy a 225 tobb atgm et kepes vinnei mint a h145. /2 atgm fuggesztosinnel konnyebb mint egy 19 inditos hydra blokk ami felakaszthato pl a h145m re.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
10 156
12 562
113
A-a annyi hogy a 225 tobb atgm et kepes vinnei mint a h145. /2 atgm fuggesztosinnel konnyebb mint egy 19 inditos hydra blokk ami felakaszthato pl a h145m re.
Akkor nincs több ötletem.
Utólag megnézve, a H145M-nek meg van + merevítője is ami összeköti a géptestet és a függesztő pilont.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 522
113
A-a annyi hogy a 225 tobb atgm et kepes vinnei mint a h145. /2 atgm fuggesztosinnel konnyebb mint egy 19 inditos hydra blokk ami felakaszthato pl a h145m re.
Hát ez nem igazán igaz.A H145M eredetije a BK117,aminek volt olyan változata,ami elvitt 8 HOT/TOW rakétát.

H225M viszont szerintem gyakorlatilag nem képes biztonsággal elvinni 8 Hellfieret,annyira alacsonnyan van a függesztés.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
464
713
93
H225M viszont szerintem gyakorlatilag nem képes biztonsággal elvinni 8 Hellfieret,annyira alacsonnyan van a függesztés.
Szólj már az Airbus-nak, ne dolgozzanak fölöslegesen... te szemre megmondod amit több száz mérnök nem tudott kiszámolni, és a tesztek alatt is csak mázlijuk volt hogy nem hagyták el a felfüggesztőt.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and Gyurma

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 522
113
Szólj már az Airbus-nak, ne dolgozzanak fölöslegesen... te szemre megmondod amit több száz mérnök nem tudott kiszámolni, és a tesztek alatt is csak mázlijuk volt hogy nem hagyták el a felfüggesztőt.
Jakérem,ha valaki a saját szemének nem hisz.......