Az Airbus-nál az NH-90 váltja? Vagy fejlesztés alatt van az utód? Írtad, hogy kifutó típus.Más Ny.i helikoptereken a gearboxok TBO ja 3-4000 óra az SLL pedig általában állapot szerint.
Ehhez kell viszonyítani a H225 mostani 1650 SLL értékét.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az Airbus-nál az NH-90 váltja? Vagy fejlesztés alatt van az utód? Írtad, hogy kifutó típus.Más Ny.i helikoptereken a gearboxok TBO ja 3-4000 óra az SLL pedig általában állapot szerint.
Ehhez kell viszonyítani a H225 mostani 1650 SLL értékét.
Lehet én is rosszul emlékszem, de nekem is úgy rémlik, hogy hozzákezdtek a módositásokhoz, hogy ne forduljon elő ilyen mégegyszer - és nem csak levitték ezt az értéket:Más Ny.i helikoptereken a gearboxok TBO ja 3-4000 óra az SLL pedig általában állapot szerint.
Ehhez kell viszonyítani a H225 mostani 1650 SLL értékét.
Az alabbi változtatások voltak (egyik sem a konstrukciót érinti)Lehet én is rosszul emlékszem, de nekem is úgy rémlik, hogy hozzákezdtek a módositásokhoz, hogy ne forduljon elő ilyen mégegyszer - és nem csak levitték ezt az értéket:
"It had previously initiated a number of modifications to the gearbox as part of the safety barriers introduced to allow the H225 and AS332 L2 to return to service. These included the introduction of a full-flow magnetic plug to improve particle chip detection and the replacement of any second-stage planet gears equipped with bearings made by German specialist FAG."
https://www.flightglobal.com/helico...ecommend-h225-gearbox-redesign/128711.article
Aztán hogy mi lett belőle...ki tudja.
Azt lehet tudni, hogy a norvég eset típus hiba vagy teljesen egyedi eset? Mondjuk hibás anyag?Az alabbi változtatások voltak (egyik sem a konstrukciót érinti)
Az AS332 / H225 tipusnak a Norvég baleset volt a második közelmúltban történt reduktor meghibásodásból eredő katasztrófája.Azt lehet tudni, hogy a norvég eset típus hiba vagy teljesen egyedi eset? Mondjuk hibás anyag?
Köszönöm a választ. Nem jó hír nekünk.Az AS332 / H225 tipusnak a Norvég baleset volt a második közelmúltban történt reduktor meghibásodásból eredő katasztrófája.
2009-ben Skóciában teljesen hasonló módon szenvedett balesetet a G-REDL lajstromjelű AS332L2 gép.
Más Ny.i helikoptereken a gearboxok TBO ja 3-4000 óra az SLL pedig általában állapot szerint.
Ehhez kell viszonyítani a H225 mostani 1650 SLL értékét.
Tudtommal nem.Köszönöm a választ. Nem jó hír nekünk.
Az utód típusnak az NH90 van szánva a gyártónál?
Köszönjük de lehet egy link is elég lett volna...Amikor keresem akkor persze nem találom a cikket ahol ezt olvastam
Tudtommal nem.
Az Airbus állítólag dolgozik egy X6 nevű gépen amit 2030 tól kezdődően a H225 utódjának szánnak.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Airbus_Helicopters_X6
Hasonló teljesen új konstrukció lesz mint a könnyű kategóriában most bevezetés alatt álló H160M
Köszönjük de lehet egy link is elég lett volna...
Amúgy a TBO-t (nagyjvítás közötti üzemidő) nem 1000 hanem 1500 órára csökkentették, viszont ami az igazán gond hogy a reduktor teljes éllettartamát (SLL - Service Life Limitation) 1650 órában maximálták- utána kuka.
SA330 továbbfejlesztett verziója.Mint a Mi171 a Mi-8-nak,Vagy a mostani UH-1Y a régi HU-1A-nak.Kifutó tipus,kifogyott a fejlesztési tartalékbol.Elavult konstrukció.A tipus meg felidejenel sem jar, konkretan hazugsag, hogy kifuto lenne.
Raj,nem szakasz.Szakaszszintű szállitónak a CH47 lett rendszeresitve.A másik koncepció a tenger túl teljesen különbözött, ott egy szakasznyi katona és felszerelésük gyors szállításáé volt a főszerep
Reguláris háborúban, a rohamdeszantnak semmi értelme, öngyilkossággal egyenlő. Nekünk meg arra kell készülnünk, nem bozótharcos kergetésre. Ezért a BH túl kicsi. S92 pont jó lett volna, +mellé egy kisebb univerzális típus. Akár a H145.SA330 továbbfejlesztett verziója.Mint a Mi171 a Mi-8-nak,Vagy a mostani UH-1Y a régi HU-1A-nak.Kifutó tipus,kifogyott a fejlesztési tartalékbol.Elavult konstrukció.
Raj,nem szakasz.Szakaszszintű szállitónak a CH47 lett rendszeresitve.
Itt jön a rohamdeszant helikopter mint kategória.A rohamdeszant a harctéren való kirakást jelenti.Az amcsik a korai kisérletekböl és a Vietnámi tapasztalatbol azt vonták le,hogy harctéri kirakásra 1(egy) rajnál nagyobb hordképességű helikopter nem kell.Mire kiszállnak a katonák,kilövik a gépet,aminek a nagysága eleve probléma (nagy célpont)
Cracal egyszerre akar a nagyobb szállitóheli és a mozgékony rohamdeszant heli babérjaira törni.Viszonylag egész jol sikerűlt kompromisszum,de messze nem az a szuper gép,aminek most itt rendre be van állitva.
Katonailag messze a AH60 lett volna a jobb,párositva egy rendes szállitóhelivel.BH logikus párja a nagyfokú egyezés miatt az S92 lenne.De nagy levegőt véve lehetne akár a CH47F is a szállitóheli (lehetett volna)
Európai tipusokbol meg a Leonardo AW családja is korszerűbb,sőt,új konstrukciók.AW149M lehetett volna a rohamdeszant (és távlatilag ennek bázisán tervezik a AW249 csatahelit),a 189 a szállitó.Utóbbinak viszont még nincs kész a katonai változata (ahogy a H145M is most készült csak el)
Dehát olaszország politikai jóindulatára nem volt szükség......
Nem,nem szar a Caracal,de vannak vele gondok-és nincs jövője.Ugyanúgy a pénzhiány okozta váltótipus késés miatt lett kifejlesztve,ahogy a Mi171.
Már hogyne lenne értelme.Minden helikopteres légimozgékony művelet rohamdeszanttal kezdődik.Reguláris háborúban, a rohamdeszantnak semmi értelme, öngyilkossággal egyenlő. Nekünk meg arra kell készülnünk, nem bozótharcos kergetésre. Ezért a BH túl kicsi. S92 pont jó lett volna, +mellé egy kisebb univerzális típus. Akár a H145.
Én úgy látom, pont rosszkor kényszerültünk helikopter váltásra. A BH is igen elavult már, és lassan jövöget a váltótípus. Ami technológia váltást is jelent egyben. Tolólégcsavar vagy billenőrotor lesz ugye. Jóval nagyobb sebességgel. Ez van Tetszettek volna...
Bocsi, de szerintem teljesen félreérted magyar viszonyok között a közepes szállítóhelikopterek lehetséges szerepét.Már hogyne lenne értelme.Minden helikopteres légimozgékony művelet rohamdeszanttal kezdődik.
Szerintem meg forditva van a dolog.Bocsi, de szerintem teljesen félreérted magyar viszonyok között a közepes szállítóhelikopterek lehetséges szerepét.
Olyanokba gondolj bele pls.:
- a 16 helikopterrel mégis mekkora "légimozgékony rohamdeszant" műveletet szándékozol végrehajtani? Nevetséges nagyságú erőket tudsz mozgatni.
- a 16 gépedet ha összelövöldözik a légiroham művelet közben mégis hol szándékozol megjavíttani őket? Semmiféle komolyabb javító kapacitásunk nincs. Ha egy gép kiesik a sorból azt jelenti hogy a teljes flotta több mint 6% a kiesett és viheted külföldre javítani.
Légiroham műveleteket azok az országok engedhetnek meg maguknak akiknek több száz helikoptere van, ők maguk gyártják őket ezért rendelkeznek egy kiterjedt harctéri és hátországbeli üzemi szintű javító kapacitással.
Magyar viszonyok között a H225M-nek a logisztikában lehet szerepük. Ha úgy tetszik repülő teherautók...
Szigorúan a hátország és a front közötti gyors (utaktól független) ember, lőszer, sebesült szállításban kell pörögniük szigorúan csak addig a pontig ahol még nem lőnek.
Ellenséges terület fölé csak néha-néha mehetnek speciálisokat kirakni-begyűjteni, de csak akkor ha nagyon alaposan előkészítették a bevetést (felderítés!), a gép alkalmas lesz sötétben földközeli repülésre minden időjárási körülmények között (radar!) illetve ha a gép fel lesz szerelve az összes létező önvédelmi és EW rendszerrel.
1.) Végül is mindenkinek meglehet a maga véleménye hogy milyen háborúra kell készülni, de az tuti hogy a katonai vezetésnek a még reálisan kezelhető legkomolyabb opciót illik figyelembe venni mint tervezési alap.Szerintem meg forditva van a dolog.
Milyen harccselekményekre lehet leginkább számitani?Hibridháborúra.Vagyis számitani lehet raj-szaksz-század szintű portyázó irreguláris egységekre,akik ellen helikopteres légimozgékony egységek a leggyorsabban reagáló csapatok.(a la fiereforce)