[HUN] Airbus Helicopters H225M HForce

@kaktusz
Szép s jó, de ezek a "találatok" jónak számítanak? Mert így első ránézésre semmit sem talált el...

konkrétan a kérdésedre nem tudok válaszolni de azt tudom hogy ezek nem irányított rakéták ,nagyon sok gyakorlás kell a pilótának (meg mázli) hogy telibe lőjön vele bármit is, a géppuska tűz meg szerintem elég pontos volt ahhoz képest. Amúgy ha tényleges teli találatot szeretnénk akkor tegyünk a Mihukra Spike-ot vagy integráljunk rájuk valahogy Hellfire-t aztán azokkal nagyon messziről rakétát lehet küldeni egy teve seggébe is. Ezzel csak arra akartam utalni hogy ezek a helik nem erre valók mint amire a videóban akarják őket használni.
 
Indonéz gyártásba lehet itt belesni:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 


Minden századik helikopterben? Na mi az ördög lesz az ha annyira kevés kell belőle? Valami nagyon ritka típus lesz az amihez ez kell. Valami tűzoltó változat talán?

Na ennyit a magyarországi összeszerelő üzemről álmodozásról ....

Az utóbbi években kb. 400 helikoptert gyártott az Airbus évente. Tényleg nagyon speciális valami lehet, ha évente csak 4 db kell belőle.
 
Itt az Airbus hivatalos sajtóközleménye:

https://www.airbus.com/newsroom/pre...ungary-have-signed-a-memorandum-of-agree.html

Google translate-tel "lefordítva":

"Az Airbus Helikopters és Magyarország megállapodást írt alá hosszú távú légiközlekedési projektek ipari együttműködésének megteremtésére, amely elsősorban a nagy pontosságú mechanikai alkatrészek gyártására összpontosít a helikopterek dinamikus rendszerei számára. Ez a projekt része a "Zrinyi 2026" fegyveres erők fejlesztési programnak, amely támogatja Magyarország függetlenségi védelmi képességeinek nemzetbiztonsági céljait.

"Ez a partnerség összhangban van az Airbus európai együttműködési stratégiájával és annak demonstrációjával, hogy felgyorsítjuk együttműködésünket Európa leggyorsabban növekvő gazdaságaival" - mondta Bruno Even, az Airbus Helicopters vezérigazgatója. "Ez a projekt Magyarország ipari szakértelmének és az innováció iránti elkötelezettségének köszönhetően lehetővé vált, amely most az Airbus globális ellátási láncában fejlődik."

A megállapodás egy fenntartható és integrált üzemet kíván létrehozni az Airbuson belül. A zöldmezős gyártóegység olyan mechanikai alkatrészeket gyárt, amelyeket a fő alkatrész-összeszerelő központba szállítanak az olyan dinamikus alkatrészekhez, amelyeket az Airbus különböző helikoptereihez kell felszerelni, amelyek világszerte több mint 150 országban működnek. A megállapodás helyi ellátási láncra is támaszkodik, amely képes bizonyos feladatok elvégzésére, például a felületkezelésre.

Magyarország már régóta támogatja az Airbus polgári és katonai termékeket, amelyek otthont találtak a védelmi és polgári alkalmazások széles körében. A Magyar Honvédelmi Minisztérium a közelmúltban 36 helikoptert vásárolt, köztük 20 H145Ms és 16 H225Ms, valamint két A319 repülőgépet is üzemeltet. A Wizz Air, az egyik legnagyobb európai légitársaság és az összes Airbus ügyfél, több mint 100 repülőgépet üzemeltet, és több mint 260-ra rendelést adott le."
 
Milyen helikopterrel szállítanak APC-t...? :eek:

Ma az M113 is pehelysúly APC terén és az is +10 tonna. Még egy C-47 sem mozgat ilyeneket. Vagy a COIN háborúhoz használt páncélozott furgonokról beszélünk? Mert bakker most nézem, hogy a Cougar is 14 tonna. :confused:

Az életben nem hallottam még olyat, hogy "más hadseregek" APC-t szállítanak helivel. A legnagyobb szállítható járművek jellemzően terepjárók, kisebb teherautók és esetleg 155 mm-es vontatott löveg, de ezek egy részét is függesztve és nem belső térben. Jenkiknél a HAWK elvileg légi szállítható volt,, de nemigen használták ezt ki. A legnagyobb külső függesztés jellemzően talán sérült helik vagy gépek szállítása, de ezek is extrém ritkák, nálunk szóba sem jön. Mi-26 vitt már el CH-47-et és Vietnám alatt is voltak olyanok aszem, hogy UH-1-et vitt CH-47.
Vietnamban Mi6 helivel vittek MiG vadászokat,a északiak.Reptérröl rejtekhelyre és vissza,MiG17t feltöltve harckészen is.HT irt róla,majd ha ráérek,kikeresem melik számban.
Oroszok BMDket deszantoltak szintén Mi6sal Afganisztánban és az ogadeni háborúban is éles hadműveletben.
 
Bár a válaszod semmiben nem kapcsolódik ahhoz, amit írtam, de azért kössz. :)
Nem érted. Abban nincs biznisz, hogy a már meglévő infrastruktúra rendbetételével alakítsanak ki üzemet. Művelés alól kell kivonni lehetőleg amúgy értékes földeket és abban van a telektulajnak nagy boltja.
Ugyan már, az önkormányzatokon kívül mégis kinek van lerohadt, bontásra ítélt, csak pénz hiányában továbbrohadni hagyott egykori gyártelepe?
 
Kitért arra is, hogy az elmúlt időszakban több repülőgépipari beruházás is történt
Magyarországon, amelynek köszönhetően az év első tíz hónapjában a légijárműgyártás termelési értéke Magyarországon 144 százalékkal bővült.

Bruno Even, az Airbus Helicopters vezérigazgatója elmondta, hogy a szándéknyilatkozat aláírásával egy új fejezet nyílik az Airbus és Magyarország együttműködésében. Az alkatrészgyártás egy precíziós munka, amelyben az Airbus támaszkodik a magyar szaktudásra. Két év múlva minden századik helikopterben, amit az Airbus gyárt, magyar alkatrész is lesz – tette hozzá.

Ezt én nem feltétlen értelmezném úgy, hogy minden 100 újonnan legyártott AB helikopterből egyben lesz magyar alkatrész.
 
Valószínűleg - szerintem - elírták ezt a "századik" szót.
Nehezen tudom elképzeni, hogy csak minden századikba gyárt majd alkatrészt a magyarországi üzem.

Keresem az eredeti szöveget, de eddig nem találtam olyan külföldi forrást, ahol ez szerepelne...
 
Ugyan már, az önkormányzatokon kívül mégis kinek van lerohadt, bontásra ítélt, csak pénz hiányában továbbrohadni hagyott egykori gyártelepe?
A MÁV-nak azért van egy pár.
Két kelet-magyarországi városról van szó.
Szolnok logikus lenne.
Művelés alól kell kivonni lehetőleg amúgy értékes földeket és abban van a telektulajnak nagy boltja.
Az nem egyszerű, ui. a tulaj a kártalanítási összeget perelheti, évekig, mivel az állami kisajátítás is (jog) vita tárgyát képezheti. Tehát, ha 21-re már termelni akarnak, ennél célszerűbb utat kell találni. És egy multi nem szereti a tökölést, jogi csűrést-csavarást.
 
Ez vlmi durva elírás lesz, 100+ alkalmazott nem fog évi 4db valamit craftolni, az ugye nyilvánvaló...

Kicsit gyanús nekem ez a mondat. Olyan, mintha ezt is az a beszédíró találta volna ki, aki Hende óta írja a szövegeket. Volt a "feleannyiért majdnem kétszer annyit repülhetnek a Gripenek", aztán volt "az A319-es kétszer annyi terhet, kétszer gyorsabban, háromszor olyan messzire" most meg ez. Azt gondolta, hogy nagyot mond ezzel.

De írni kell Bruno Even-nek (facebook, tweetter, linkedin stb is van neki) és meg kell kérdezni, hogy gondolta. Mert állítólag ő mondta....

A másik furcsaság, hogy a pénteki H225M bejelentése után hétfőre nem lett tele a magyar média az Airbus korrupciógyanus ügyeivel és azzal hogy sz@r a H225M mert leesik a rotorja. Régi "szép" idők... :rolleyes:
 
Kicsit gyanús nekem ez a mondat. Olyan, mintha ezt is az a beszédíró találta volna ki, aki Hende óta írja a szövegeket. Volt a "feleannyiért majdnem kétszer annyit repülhetnek a Gripenek", aztán volt "az A319-es kétszer annyi terhet, kétszer gyorsabban, háromszor olyan messzire" most meg ez. Azt gondolta, hogy nagyot mond ezzel.

De írni kell Bruno Even-nek (facebook, tweetter, linkedin stb is van neki) és meg kell kérdezni, hogy gondolta. Mert állítólag ő mondta....

A másik furcsaság, hogy a pénteki H225M bejelentése után hétfőre nem lett tele a magyar média az Airbus korrupciógyanus ügyeivel és azzal hogy sz@r a H225M mert leesik a rotorja. Régi "szép" idők... :rolleyes:

"Mindenki" a tüntetésekkel foglalkozik.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Vietnamban Mi6 helivel vittek MiG vadászokat,a északiak.Reptérröl rejtekhelyre és vissza,MiG17t feltöltve harckészen is.HT irt róla,majd ha ráérek,kikeresem melik számban.
Oroszok BMDket deszantoltak szintén Mi6sal Afganisztánban és az ogadeni háborúban is éles hadműveletben.
A CH-53 tényleg elvisz egy LAV-25-öt, de ez inkább a kivétel mint a szabály.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ahhoz ilyen fő reduktor stimmel ami átvisz 13 000 LE-t
s-65-31.jpg
 
A CH-53 tényleg elvisz egy LAV-25-öt, de ez inkább a kivétel mint a szabály.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ahhoz ilyen fő reduktor stimmel ami átvisz 13 000 LE-t
s-65-31.jpg
Mi26 meg a Sprut--SD és a BMP-3 függesztett szállitására képes.Első sorozatokon ott vannak a függesztőpontok.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust
Kicsit gyanús nekem ez a mondat. Olyan, mintha ezt is az a beszédíró találta volna ki, aki Hende óta írja a szövegeket. Volt a "feleannyiért majdnem kétszer annyit repülhetnek a Gripenek", aztán volt "az A319-es kétszer annyi terhet, kétszer gyorsabban, háromszor olyan messzire" most meg ez. Azt gondolta, hogy nagyot mond ezzel.

De írni kell Bruno Even-nek (facebook, tweetter, linkedin stb is van neki) és meg kell kérdezni, hogy gondolta. Mert állítólag ő mondta....

A másik furcsaság, hogy a pénteki H225M bejelentése után hétfőre nem lett tele a magyar média az Airbus korrupciógyanus ügyeivel és azzal hogy sz@r a H225M mert leesik a rotorja. Régi "szép" idők... :rolleyes:
Visszasírod a sajtó szabadságát :)? Várd ki amúgy a végét, még lehet egy ilyen támadási felület, csak most jól láthatóan mással vannak elfoglalva, az MTVA környékén van nekik a meleg vas, amit élőben közvetíteni kell, majd később jönni fog ez is.
 
A CH-53 tényleg elvisz egy LAV-25-öt, de ez inkább a kivétel mint a szabály.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ahhoz ilyen fő reduktor stimmel ami átvisz 13 000 LE-t
s-65-31.jpg
Gagyi. A Mi-26-osé 23000 lóerőt visz át. :)