Ilyesmit ir a cikk is, hogy ha valoban marad a C/D ujabb 10-20 evre, akkor kozosen fejleszthetik tovabb az E/F mellett, ami jo hir lehet a tobbi uzemeltetonek, koztuk nekunk is.
Még annyit, gondolkodva a számokon és a cikken:
Ha tényleg 120-ra felemelik a szolgálatba állított darabszámot a svédek, akkor nem logikus az a lépés a svédektől, hogy nem a C/D-ket upgradelik. Egyszerre a SAAB sem tudja az összes gépet upgradelni (üzemi kapacitás). 60 dararab E-re már leadták a rendelést. Valószínűleg a jelenlegi 100db is elegendő lenne az ország védelmére, tehát megtehetnék, hogy 20db-onként szétkapják a C/D-ket és az alkatrészeit felhasználva E-ket gyártanak.
Csak szerintem rájöttek, hogy "felemészteni" a jelenlegi gépeket még nekik is luxus lenne! Sokkal többet érnek így, illetve E szintre elektronikázva. Innentől kezdve nekünk is ezt kell szem előtt tartani. Légirendőr feladatokra ill. kisebb hatótávval is kiváló gépek lesznek ezek, ha megkapják az új radart, és a későbbi fejlesztéseket.
Továbbá pl. könnyedén fognak tudni pályázni a különböző országoknál (pl. Svájc, ahol meglepő de pénzügyi okokból dobta a nép a gépcserét) egy upgradelt C/D szériával.
Ezeket a fölös (120db feletti) saját készleteik fejlesztésével kielégíthetnek.
VISZONT!!!!
Ha amellett döntünk - és ez lenne a logikus - hogy majd a mi C/D (vagy annak megfelelő) gépeinket is upgradeljük, akkor 2 lehetőség van:
- vagy nem ugyan azokat a gépeket kapjuk vissza - értsd a svédek meglévő C-it upgradelik, és a mieinkre cserélik
- vagy a mi gépeinket 3-4-esével kiviszik, majd egy jelentős munka után visszakapjuk őket.
A 2 verzió között jelentős a különbség: A svédeknek nem biztos, hogy olyan jó biznisz, ha egyes sárkányszerkezeti elemek szempontjából még eredeti A/B-ket kapnak az újabb C/D-ik helyett...

Ha viszont fizikálisan is a saját gépeinket kapnánk vissza, akkor viszont szinte biztos, hogy több gépre is szükségünk lehet. Ugyebár jelenleg is "csapágyasra vannak járatva" a gépeink. Az elkövetkezőkben is mi vigyázunk Szlovéniára, és egy darabig a horvátokra is. Ez nagyobb terület, több riasztás, felszállásonként is több repült óra. Ha még ki is kell települni mondjuk Zágráb közelébe, akkor az minimum +1 készenléti géppár. Ha ezen felül előjönnek a balti kiruccanások is, akkor egyszerűen elfogynak a gépek.
Egy ilyen gyakorlatilag komplett újra elektronikázás azt jelenti, hogy újra be kell őket repülni, miegymás. De maga az átépítés sem 1-2 nap lesz.
Ezek szimpla számolgatások, és lehet, hogy neccesen, de kijön a jelenlegi gépparkkal lassú (egyenkénti) fejlesztésével.
Meglátjuk....
