Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Valami más előnye, azon kívül, hogy a csekély személyforgalom utazási ideje megfeleződik? Ha ez volt a legfontosabb szempont (mert magyar szemmel ez szinte az egyetlen) akkor jobb lett volna a magyarországi fővonalakra, járművekre költeni ennyi pénzt. Nos hát nem ezt a pénzt mert arra a kínai nem adott volna hitelt... Pénzszivattyú a zsebünkre.
Szerintem ez is egy fővonal, a Balkán fele. A tranzitdíjjakból folyhat be jelentős pénzösszeg és Soroksári rész Pesten logisztikai központ lesz. Ezek a dolgok összekapcsolódnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
Mekkora a tranzitdij? Mennyi jön be ebből egy év alatt?

Most 0. De a görög állam kvázi csődje miatt lett a kínaiaknak egy saját kikötője, amit szeretnének rákötni az európai vasúthálózatra, de ez bele fog telni vagy 10 évbe.
Utána majd nyerészkedhet az osztrák Cargo vagy cseh Metrans, nekünk meg jut pár fillér pályahasználati díjból.
 
Most 0. De a görög állam kvázi csődje miatt lett a kínaiaknak egy saját kikötője, amit szeretnének rákötni az európai vasúthálózatra, de ez bele fog telni vagy 10 évbe.
Utána majd nyerészkedhet az osztrák Cargo vagy cseh Metrans, nekünk meg jut pár fillér pályahasználati díjból.

Akkor mikor jön vissza az 590 milliárd, ami zömében kinai hitel? Én ugyanis nullával nem tudok osztani!
Tudtommal egyébként a nyomvonal gondosan elkerüli az estlegesen útba ejthető nagyobb magyar városokat így csak a közvetlen nemzetközi személyforgalomban van valami haszna Jól látom?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Eközben az autógyártókat és használókat szopatják a kretén megszorításokkal...

https://m.origo.hu/auto/20190614-eg...-tizszer-szennyezobbek-az-osszes-autonal.html
Ezt anno már megkommentáltam.

Ez max. a SOx szennyezőkre igaz, de nagyon nem vagyok biztos benne, hogy a tengeri luxushajók több tízezer ppm-es kénes bunkerolajjal mennének, mert annak szaga picit odaverhet a hajózás élményének.

A szállítóhajók azok azzal mennek, de ugye éppen most tiltották be záros határidőben belül. Azt is bekommentelem, hogy a tengeri szállítási árakat ez fincsin megdobja majd, mivel ez a irgalmatlan magas kéntartalom lényegében melléktermékek "össze löttyinétésből" származik. Nincs köztes termék. Lehet szépen ugyanazt a gázolajat tankolni majd a hajóba, amivel az autók és minden más megy. Az ára is annyival lesz drágább. Mert hiába 0,5% a cél a mostani 3,5% helyett (3,5% = 35 000 ppm), ha ilyen nem gyárt senki (?). Akkor marad az autó gázolaja...

https://www.exxonmobil.com/en/marine/technicalresource/news-resources/imo-sulphur-cap-and-mgo-hfo

A gázolaj kéntartalma most max. 10 ppm és nem szoktak minőséget ajándékozást csinálni, tehát úgy keverik a különféle kéntartalmú anyagokat, hogy kicsivel 10 alatt legyen.

3,2 kt SO2 kibocsátás /év.
10 ppm koncentráció = 10^-5 arány.
------------------------------------------------------
3,2*10^3/10^-5= 3,2x*10^8 tonna gázolaj/év, ez 320 millió tonna év. (Ez 390 millió m3.)

Viszonyításképpen.
http://iho.hu/hir/bo-harom-szazalekkal-nott-az-uzemanyag-fogyasztas-2017-ben-magyarorszagon-180126

EU fogyasztása gázolajban. 15. oldal 286 millió tonna/év. Egész közel van a 3,2 kt-hoz.
https://www.fuelseurope.eu/wp-content/uploads/FuelsEurope-Statistical-Report-2018.pdf

Nézzük tovább.
A link szerint fent 2,7%, tehát 27000 ppm az átlagos bunkerolaj kéntartalom ma. Ehhez mennyi gázolajat fogyasztana el a cikkben levő 203 hajó és 62 kt SOx mellett?

62 kt SO2 kibocsátás /év.
27000 ppm koncentráció = 2,7^10^-2 arány.
------------------------------------------------------
6,2*10^4/2,7*10^-2=2,3*10^6 tonna gázolaj/év, ez 2,3 millió tonna év.

Ez 203 hajó között elosztva 11,33 kt/hajó/év. Ha csak éve 2000 órát megy a hajó, akkor ez 5,6 tonna óra fogyasztás. Egész reális. Az AB osztály gázturbinás fogyasztása 18 csomós sebességnél ennél kb. 25%-kal kisebb.


CO2 kibocsátásban egészen más a helyzet, mert ott azért tényleg azt kell megnézni hol fogy több hajtóanyag, mert az égése azonos tömeg esetén azonos mennyiségű CO2-őt termel. Ha a szárazföldi járművek többet fogyasztanak, akkor nem lehet többet mutogatni, hogy "de bezzeg a hajók". A SOx kibocsátást most letudva ott is. Elég nagy késedelemmel.
 
Tudtommal az a cél, hogy a görög kikötőkig eljusson a vasút és Magyarországon keresztül halajon át a Közép-Európa és Kína közötti áruforgalom egy része.

Igen, csak a Budapest-Belgrád a legkevésbé problémás szakasz ebből, délebbre nagy hegyek jönnek, meg olyan országok, amelyek amerikai "inspirációra" nemet mondhatnak az építkezésre.
 
Igen, csak a Budapest-Belgrád a legkevésbé problémás szakasz ebből, délebbre nagy hegyek jönnek, meg olyan országok, amelyek amerikai "inspirációra" nemet mondhatnak az építkezésre.

btw most nincs vasútvonal BPről a Szerb határig?

Mert máv szerint van. Akkor most építünk mégegyet hitelből mellé?
 
  • Tetszik
Reactions: torsen
btw most nincs vasútvonal BPről a Szerb határig?

Mert máv szerint van. Akkor most építünk mégegyet hitelből mellé?

Egy részét felszedik, kiegyenesítik, kétvágányúsítják, elvileg felszámolják a szintbeli keresztezéseket.

Btw. szerbek 900 millió dollárnyi orosz hitelből, megoldották a Orosz Államvasút fővállalkozásában nem csak a Belgrád-Budapest rájuk eső részének felújítását, de a Bulgár és Bosnyák határ felé futó vonalak is rendbe hozták (természetesen messze nem olyan szinten). Zárásként a ruszkiktól még kaptak 12 Uzsgyi 2-est baráti segítségként, hogy legyen mivel száguldozni az utolsó két vonalon (~100 millió $ értékben).

75a2b36b038882ba691b23a284680acc.jpg
 
btw most nincs vasútvonal BPről a Szerb határig?

Mert máv szerint van. Akkor most építünk mégegyet hitelből mellé?

Jó kérdés! A válasz: igen! Új kérdés: minek? A teherforgalom hasznot nem hoz (lsd. Ooorky. fonak9) . Személyforgalmat alig visz, belföldi tehermentesitő képessége nincs. Akkor?
 
Így nehéz előre jutni...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Jó kérdés! A válasz: igen! Új kérdés: minek? A teherforgalom hasznot nem hoz (lsd. Ooorky. fonak9) . Személyforgalmat alig visz, belföldi tehermentesitő képessége nincs. Akkor?

Mert Uniós előírás a nemzetközi teherfolyosók modernizálása minden irányba, kivéve Szerbia, de ha már a többire zsebből/támogatásból elb****nk milliárdokat, akkor már azt az egyet is felhozhatjuk a többi szintjére kínai pénzből.
 
Egy újabb idióta:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Felszáll egy nem közlekedő vonatra (többször bemondták, hogy ne szálljon fel rá senki), utána még ő van megsértődve.
Gratulálok.

Vasútőröknél lesz majd némi felelősségre vonás, tolatásvezetőnek is végig kellett volna sétálnia indulás előtt.

Mondjuk nem lennék az ottaniak helyében, 2 egymást váltó komplett tolatószemélyzet felmondott nemrég, lehet kiküldték a mozdonyvezetőt egyedül, hogy majd rádión irányítják fentről.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Egy újabb idióta:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Felszáll egy nem közlekedő vonatra (többször bemondták, hogy ne szálljon fel rá senki), utána még ő van megsértődve.
Gratulálok.

Vasútőröknél lesz majd némi felelősségre vonás, tolatásvezetőnek is végig kellett volna sétálnia indulás előtt.

Mondjuk nem lennék az ottaniak helyében, 2 egymást váltó komplett tolatószemélyzet felmondott nemrég, lehet kiküldték a mozdonyvezetőt egyedül, hogy majd rádión irányítják fentről.
Mi történt itt? Mert az eredeti poszt nem elérhető már.
 
Mi történt itt? Mert az eredeti poszt nem elérhető már.

Elmondása szerint 17:50-kor ért ki az állomásra, Monorra akart menni, ekkor látta, hogy a 16:38-kor induló vonat 10 perc késéssel indul, ezért felszállt rá.
18:05 a mellettük álló Monori ingázó elment, de nem szálltak át rá (wtf).
18:20-kor, miután legalább még egy vonat elment amivel mehettek volna Monorra és kb. 5-ször bemondták hangosbemondón, hogy senki se szálljon fel arra a vonatra amin ülnek, a vonat kitolt a tárolóvágányra, mivel személyzet hiányában nem közlekedett.
Ezután még negyed órát ültek, majd elmentek jegyvizsgálót keresni, mivel az nem volt előrementek a mozdonyhoz, de addigra már a mozdonyvezető is rég elment.
Ezután kezdtek el telefonálgatni, de bevágták a hisztit és nem várták be a vasútőrt, visszasétáltak a vasúti közlekedést veszélyeztetve a peronokhoz.
A fotó alapján amit Facebook-ra felrakott itt lehettek:

https://goo.gl/maps/drrAHkVvVZoEfhTd9

Végül a szokásos balos tájékoztatás az esetről:

https://hvg.hu/itthon/20190615_Mega...a_monori_vonat_a_mozdonyvezeto_is_eltunt_rola
 
És ki lepődött meg?

https://benderik.blog.hu/2019/06/14/a_csunya_feluljaro

Most csak a tartalomra koncentráljunk.
Tényleg jó lesz, ha elbontják ezt a felüljárót?
Nem elég, hogy a Blahán is évtizedek óta áll a bál a szintbeli kereszteződés miatt, most ide is ez kell?
Észszerűen ezekről sajnos nem lehet perpill lemondani.