Szállítógépek váltása a MH-nél

vilagos, hogy akar a vrazilt is rendelhetik, mondjuk valamifele latvanyos Bolsonaro-osszeborulas jegyeben, de lassuk be, borzaszto rizikos es raadasul a legelonytelenebb valasztas lenne.
Rizikóst még megértem valahol, de hogy a legelőnytelenebb,...az vicc. Engedd el ezt a marhaságot. Inkább üsd be a google-ba hogy amerika és KC, hátha...:)
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Rizikóst még megértem valahol, de hogy a legelőnytelenebb,...az vicc. Engedd el ezt a marhaságot. Inkább üsd be a google-ba hogy amerika és KC, hátha...:)

Nekem nem kell gugliznom, en komplex rendszereket tervezek, epitek es uzemeltetek 20+ eve, a brazil opcio messze a legelonytelenebb es legrizikosabb.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Nekem nem kell gugliznom, en komplex rendszereket tervezek, epitek es uzemeltetek 20+ eve, a brazil opcio messze a legelonytelenebb es legrizikosabb.
Mindezt egyedül. :rolleyes: Remélem icipici köze van repülőgép iparhoz vagy a hadianyag-gyártáshoz...:p
Le vagyok nyügözve a sok új lángelmétől itt a fórumon...
 
Mindezt egyedül. :rolleyes: Remélem icipici köze van repülőgép iparhoz vagy a hadianyag-gyártáshoz...:p
Le vagyok nyügözve a sok új lángelmétől itt a fórumon...

Termeszetesen nem, mert kepzeld, altalaban vezetoi beosztasban masokat is iranyitasz...

Nocsak, aruld mar el, megis mi koze a repulogep-beszerzesnek a hadianyagokhoz? :)

PS: nem igazan ertheto az sem, mi koze barminek ahhoz, ki "uj" es ki nem (a gyerekes, primitiv szemelyeskedest, mar nem is emlitem, az teged minosit, nem engem.)
 
Termeszetesen nem, mert kepzeld, altalaban vezetoi beosztasban masokat is iranyitasz...

Nocsak, aruld mar el, megis mi koze a repulogep-beszerzesnek a hadianyagokhoz? :)

PS: nem igazan ertheto az sem, mi koze barminek ahhoz, ki "uj" es ki nem (a gyerekes, primitiv szemelyeskedest, mar nem is emlitem, az teged minosit, nem engem.)
Gratulálok a kinevezésedhez, vezérigazgató úr. Egy apró megjegyzés: egy dolog amikor véleményt mondasz és egy másik amikor tényként közölsz valamit. A régi tagok már tudnak különbséget tenni;)

Térjünk vissza a témához...
 
Arra fog kihegyeződni a válasz, hogy nem Atlas
Nem én lettem megszólítva, de szerintem keresd ki először a hozzászólásait.
Meg tudnád indokolni, miért lenne szerinted a KC-390 beszerzése a legelőnytelenebb választás (a rizikósat kihagyva, azt értem)?
A kc-390 technikai paraméterei alapján egy kiválló gép, számunkra majdnem tökéletes képességekkel. Ugyanakkor az ára már nem olyan baráti, mint amikor elindult a projekt.
De kb. ugyan az a helyzet vele mint a Lynx IFV-vel.
Még senki sem rendszeresítette. A portugálok erősen tárgyalásban vannak (bár a megdrágult és így nem túl vonzó ár miatt, nem állnak jól), és elvileg a csehek is beszálltak a KC programba, de mindkét helyen a visszalépés van most jelenleg terítéken.
Úgy pedig, hogy ki sem néz másik vevő a kontinensen, nem biztos, hogy van értelme nálunk dedikált rendszert kiépíteni 3 gépre.
Ha mégis beugrunk az ügybe úgy hogy nincs dedikált európai háttér, akkor csak úgy van értelme, ha a Boeing, mögé teszi a szervizhátteret és a logisztikát, mert macerás lenne Brazíliába hordani a gépeket.
A 26 tonnás teherbírás pedig elsősorban a mostanihoz (0) képest tűnik soknak, de az A400M-hez (37t) képest, nem az. Természetesen ez drasztikus különbségeket okoz a hatótávolságban is.
A KC-390:
23t-val kb. 2800km
Az A400M:
20t-val 6400km-t
30t-val 4500km-t tud.
 
Ha mégis beugrunk az ügybe úgy hogy nincs dedikált európai háttér, akkor csak úgy van értelme, ha a Boeing, mögé teszi a szervizhátteret és a logisztikát, mert macerás lenne Brazíliába hordani a gépeket.
Biztos lehetsz benne, hogy mire KC lesz nálunk addigra ahhoz több köze lesz a Boeing-nak mint a braziloknak. Pápán már most komoly Boeing-os csapat van a C-17-re, a többit pörgesd tovább a fejedben
 
Biztos lehetsz benne, hogy mire KC lesz nálunk addigra ahhoz több köze lesz a Boeing-nak mint a braziloknak. Pápán már most komoly Boeing-os csapat van a C-17-re, a többit pörgesd tovább a fejedben

Ez a "biztos lehetsz benne" egy igen szorakoztato erv, a "porgesd tovabb a fejedben" prolitempo meg kulonosen hatasos...
 
Nem én lettem megszólítva, de szerintem keresd ki először a hozzászólásait.

A kc-390 technikai paraméterei alapján egy kiválló gép, számunkra majdnem tökéletes képességekkel. Ugyanakkor az ára már nem olyan baráti, mint amikor elindult a projekt.
De kb. ugyan az a helyzet vele mint a Lynx IFV-vel.
Még senki sem rendszeresítette. A portugálok erősen tárgyalásban vannak (bár a megdrágult és így nem túl vonzó ár miatt, nem állnak jól), és elvileg a csehek is beszálltak a KC programba, de mindkét helyen a visszalépés van most jelenleg terítéken.
Úgy pedig, hogy ki sem néz másik vevő a kontinensen, nem biztos, hogy van értelme nálunk dedikált rendszert kiépíteni 3 gépre.
Ha mégis beugrunk az ügybe úgy hogy nincs dedikált európai háttér, akkor csak úgy van értelme, ha a Boeing, mögé teszi a szervizhátteret és a logisztikát, mert macerás lenne Brazíliába hordani a gépeket.
A 26 tonnás teherbírás pedig elsősorban a mostanihoz (0) képest tűnik soknak, de az A400M-hez (37t) képest, nem az. Természetesen ez drasztikus különbségeket okoz a hatótávolságban is.
A KC-390:
23t-val kb. 2800km
Az A400M:
20t-val 6400km-t
30t-val 4500km-t tud.

Errol van szo. Roviden ugy osszegeznem, hogy ugyanugy nem hozza a speckokat, amiket a politika eloirt, mint a Super Hercules, viszont legalabb abszolut kiforratlan, semmilyen europai bazis nincs mogotte, senki nem hasznalja, nincs hozza semmifele uzemeltetesi hatter, tapasztalat, meg egy atlagos szervizeles is a bolygo tuloldalarol igenyelne alkatreszt, szerelot stb. Az mar csak hab a tortan, hogy mivel egyetlen leszallitott darab nem letezik, igy keptelenseg barmit megtudni rola elore, kiserleti nyul lennenk, de ez mar a riziko terulete. Egy hajmereszto otlet, ugy, ahogy van.

PS: a Boeing penzt akar csinalni es nagyon kicsi az eselye, hogy 3 darabos rendelesert hajlandoak lennenek egy konszignacios raktarat letrehozni Papan egy altaluk teljesen ismeretlen, uj gepre...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
...meg egy atlagos szervizeles is a bolygo tuloldalarol igenyelne alkatreszt, szerelot stb.
Ebben azért megvédeném, mert az Embraernek vannak európai partnerei, akik a polgári gépeik szervizét el tudják végezni. (Nekem is utánna kellett néznem) Persze a Boeing is sokat fog tudni segíteni ebben. Ezzel együtt ezt a típust szépen el kell vinni az amerikaiaknak. Csapatpróbázni vele. Üzemeltetni 10+-os darabszámban. Esetleg a polgári verziójával több 100000km lerepülni. Majd a pozitív tapasztalatok miatt szeretni, a negatívok alapján fejleszteni, és ezek után majd szépen itthonra meg lehet rendelni....
 
Ebben azért megvédeném, mert az Embraernek vannak európai partnerei, akik a polgári gépeik szervizét el tudják végezni. (Nekem is utánna kellett néznem) Persze a Boeing is sokat fog tudni segíteni ebben. Ezzel együtt ezt a típust szépen el kell vinni az amerikaiaknak. Csapatpróbázni vele. Üzemeltetni 10+-os darabszámban. Esetleg a polgári verziójával több 100000km lerepülni. Majd a pozitív tapasztalatok miatt szeretni, a negatívok alapján fejleszteni, és ezek után majd szépen itthonra meg lehet rendelni....

A lengyeleknél épp azzal érvel a Embrear, hogy a LOT-nak milyen sok Embraer gépe van és azokkal milyen jó tapasztalataik vannak. Ferihegyen is biztos van egy olyan cég, akinek meg van az Embraer gépekhez is a jogosultságai.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Ebben azért megvédeném, mert az Embraernek vannak európai partnerei, akik a polgári gépeik szervizét el tudják végezni. (Nekem is utánna kellett néznem) Persze a Boeing is sokat fog tudni segíteni ebben. Ezzel együtt ezt a típust szépen el kell vinni az amerikaiaknak. Csapatpróbázni vele. Üzemeltetni 10+-os darabszámban. Esetleg a polgári verziójával több 100000km lerepülni. Majd a pozitív tapasztalatok miatt szeretni, a negatívok alapján fejleszteni, és ezek után majd szépen itthonra meg lehet rendelni....

Hat, nem tudom, az en olvasatomban ez egy uj tipus, nemigen hajaz egyetlen polgarira sem... de az biztos, hogy jelenleg a legrosszabb opcio, ennel meg a C-130J is jobb, mert azt legalabb minden sarkon el tudjak latni, javitani lehet, meg ha nem is hozza a megkovetelt funkciokat.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
A lengyeleknél épp azzal érvel a Embrear, hogy a LOT-nak milyen sok Embraer gépe van és azokkal milyen jó tapasztalataik vannak. Ferihegyen is biztos van egy olyan cég, akinek meg van az Embraer gépekhez is a jogosultságai.
Sajnos az a gond, hogy mivel vadi új a típus, így nincs vele tapasztalat. Hiába sikeres gyártó az Airbus a polgári szektorban, amikor belépett egy új szegmensbe elkerülhetetlen, hogy időnként szívjon. (először a vadászgép businessbe, majd a közepes/nehéz szállítógép szegmensbe)
Az a baj, hogy lehet, hogy a KC-390 a világ legjobb konstrukciója, de ez jelenleg még messze nem eldőlt dolog. A polgári gépek konstrukciójából meg lehet próbálni teszteredményeket megjósolni, de van rá esély hogy nem jön össze. Az viszont igen fájdalmas következményekkel járna, különösen egy homogén 3 gépes "flottánál".
Ebből a szempontból még a C2 is előrébb jár, mint a KC-390.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1 and kamm