Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
H.A. felkent villanypápa olcsó napáramos autó tankolást hauzik. Szóljál neki, ne nekem...

Ha támogatás nélkül nem telik villanyautóra vagy hibridre, akkor lakosság egy része nem fog autózni, ha tiltják a másikat vagy a meglevő autókat hajtják majd 30 éves korig vagy kubai módon az idők végezetéig? Magad előtt látod azt, hogy a a most 13+ éves magyar flotta mikor engedi meg azt, hogy használt hibridet vegyen itt a nép...?

Ezt is lehet, de van egy olyan érzésem, hogy a tömegközlekedés nem fog fejlődni. ---> Vastaps.

Nem érdekel H.A. halucinációja.
Már írtam párszor, hogy a napelemes autótöltés teljesen téveszme.
Az egyik ok: napelem csak nappal termel, az emberek nagy része viszont pont nappal nincs otthon az autójával.
Másik: párszor levezettük, hogy a napelemmel termelni az áramot a legdrágább mulatság. Akkor miért azzal termelnénk?

Újautóra most sem tellik a legtöbb embernek (egyébként magánembernek szerintem pénzügyileg nem éri meg új autót venni, nem csak elektromost, benzinest sem).
Ahogy most is a legtöbben használt autót vesznek, úgy a jövőben is azt fognak, csak akkor majd elektromos használtat.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Jóval tisztább...? Legfeljebb akkor, ha min. 30%-a az autóknak villamos és kivágod az összes teherforgalmat a városból. Ez most 0,3% sincs. Szökőévnként látok a MOL bérkocsiját leszámítva full elektromos kocsit a fővárosban. Ez mennyi támogatásba kerülne?

Arról beszéltem, hogy mit nyer az ország azzal, ha elektromos autók lesznek a belsőégésűek helyett.

Teherforgalom: ne aggódj, hamarosan az is jön. :)
A Volvo jövőre dobja piacra az elektromos teherautóját és valószínűleg, annak az aksiját is nálunk gyártják majd.

A belinkelt cikkeket olvastad? 2-3 milliárd forint az éves keret amit elektromos vásárlásokra adnak, annak is a jó részét állami cégek, önkormányzatok ígénylik (egyik zsebből megy a pénz a másikba). Gondolom megegyezhetünk abban, hogy nem ebbe az összegbe fog belerokkanni az államháztartás.
 
M

molnibalage

Guest
Teherforgalom: ne aggódj, hamarosan az is jön. :)
A Volvo jövőre dobja piacra az elektromos teherautóját és valószínűleg, annak az aksiját is nálunk gyártják majd.
Fogalmazzunk úgy, hogy szkeptikus vagyok...

A belinkelt cikkeket olvastad? 2-3 milliárd forint az éves keret amit elektromos vásárlásokra adnak, annak is a jó részét állami cégek, önkormányzatok ígénylik (egyik zsebből megy a pénz a másikba). Gondolom megegyezhetünk abban, hogy nem ebbe az összegbe fog belerokkanni az államháztartás.
A problémámat nem értetted. 2-3 mrd az költségvetési szinten nem sok. De arra igen, hogy semmire költsed el. Mert ezért érezhető eredményt nem kapsz. Nem érezhető eredményért elbaszni 3 mrd Ft az sok. Nagyon.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Fogalmazzunk úgy, hogy szkeptikus vagyok...

Majd meglátjuk.

A problémámat nem értetted. 2-3 mrd az költségvetési szinten nem sok. De arra igen, hogy semmire költsed el. Mert ezért érezhető eredményt nem kapsz. Nem érezhető eredményért elbaszni 3 mrd Ft az sok. Nagyon.

https://infostart.hu/gazdasag/2019/01/25/zold-rendszamok-veget-er-a-hibridesek-jo-vilaga

Az innovációs miniszter, Palkovics László jó kezdeményezésnek tartja a megkülönböztető táblákat, bevezetése óta - megfogalmazása szerint -
a régió vezetőjévé vált Magyarország az elektromos meghajtású, illetve hibrid autók számát tekintve 7700-8000 autóval, az egy lakosra jutó számban egy kicsivel még Németországot is megelőzzük.


Ez a támogatás csak most jár, amíg népszerűsíteni kell az elektromosokat, azért, hogy gyorsabban ráálljanak az emberek. Amikor már venni fogják enélkül is, akkor nem lesz támogatva.
Érdemes a cikk többi részét is elolvasni. Valószínűleg a kamuhibridek (böhömnagy dízelmotor kis elektromos rásegítéssel a zöldautó cím miatt) sem fogják hamarosan megkapni a zöld rendszámot.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 000
9 976
113
Arról beszéltem, hogy mit nyer az ország azzal, ha elektromos autók lesznek a belsőégésűek helyett.

Teherforgalom: ne aggódj, hamarosan az is jön. :)
A Volvo jövőre dobja piacra az elektromos teherautóját és valószínűleg, annak az aksiját is nálunk gyártják majd.

A belinkelt cikkeket olvastad? 2-3 milliárd forint az éves keret amit elektromos vásárlásokra adnak, annak is a jó részét állami cégek, önkormányzatok ígénylik (egyik zsebből megy a pénz a másikba). Gondolom megegyezhetünk abban, hogy nem ebbe az összegbe fog belerokkanni az államháztartás.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/10/25/volvo_xc90_selejt_27_millio_forintert/
Jó lesz!
(a linkelt Volvo hibrid hajtásrendszere magyar tervezés, a haver emiatt hagyta ott a céget, mert nem akarta ehhez a nevét adni, pl a hibakódok egy részét szar programozás miatt nem menti el a rendszer)
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 534
113
Ezt hogyan sikerült megszülnöd? Adnál forrást erre a mondjuk úgy nevetséges kijelentésre?

Az EPA honlapjáról:

global_emissions_sector_2015.png


Persze ez nem csak a CO2, hanem az összes üvegházhatású gáz. Ebben talán nem fogalmaztam elég egzaktul. A közlekedés/szállítás szumma 14%. Ennek egy része csak a személygépkocsi. A lényeg, hogy a személygépkocsik globálisan az üvegházhatásban nem játszanak különösebben nagy szerepet. Tehát az, hogy a személy-gépkocsiknál a dízelmotorok némileg kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a benzinesek, az kb semmit nem jelent a globális felmelegedés tekintetében. Ellenben a dízel ott helyileg, a lakott területen erőteljesebben bocsát ki az emberi egészségre káros anyagokat, ami viszont igen is számít. Ezért is van arról szó, hogy a dízeleket kitiltsák a városokból. Valamint pusztán pótcselekvés az az EU-ban, hogy a motorok szén-dioxid kibocsátását erőltetik az újabb és újabb határértékekkel. Amivel csak azt érték el, hogy a végén már csak csalással tudták elérni az értékeket, megjelentek az egyliteres, kvadtúrbós pöcsköszörű benzinmotorok, a dízelek meg nyelik az AdBlue-t, mintha csak azzal mennének.

Ha a globális felmelegedés ellen akarnak küzdeni, akkor az ipar, a mezőgazdaság, az energiaipar területén kell változtatni. Ha a helyi levegő minőségén akarnak javítani, akkor a dízelmotorok nem nagyon maradhatnak.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 534
113
Ennek ellenére sikerült a természetes folyamatokhoz képest ugrásfüggvény szerűen feljebb tolni a koncentrációját.

Pusztán arra utaltam, hogy ha csökkentjük a kibocsátást - amit nem a személy-gépkocsiknál lehet elérni - akkor a természet is csökkenti a szén-dioxid szintet magától is.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Ellenben a dízel ott helyileg, a lakott területen erőteljesebben bocsát ki az emberi egészségre káros anyagokat, ami viszont igen is számít. Ezért is van arról szó, hogy a dízeleket kitiltsák a városokból. Valamint pusztán pótcselekvés az az EU-ban, hogy a motorok szén-dioxid kibocsátását erőltetik az újabb és újabb határértékekkel. Amivel csak azt érték el, hogy a végén már csak csalással tudták elérni az értékeket, megjelentek az egyliteres, kvadtúrbós pöcsköszörű benzinmotorok, a dízelek meg nyelik az AdBlue-t, mintha csak azzal mennének.

Pont azon filóztam, hogy ha most írnám a szakdolgozatomat, ez lenne a témám.
Budapest 2030 (vagy vmi hasonló szarság).

10 éven átívelő program, 2020 elején lenne kihirdetve.
2021.1.1.-től 3000 ccm fölött TILOS behajtani a belvárosba.
2023.1.1.: dízel 1500ccm, benzin 2000ccm vagy 1500ccm turbo fölött tiltva, kivéve benzines plug-in.
2025.1.1.: dízel kitiltva, benzin 1000ccm, kivéve benzines plug-in.
2027.1.1.: csak villany.
2030.1.1.: SAJÁT tulajdonú járművel közlekedés TILOS.
kivéve áruszállítás, betegszállítás, stb.

Kamerás megfigyelő rendszer figyelné a főbb utakat, aki egyszer-egyszer betéved az csak figyelmeztetést kapna, minden más esetben pénzbírság

Ez a külterületek felé haladva enyhülne, eltolódna, tömegközlekedés teljes egészében elektromos, egyéni közlekedés carsharing-gel, vagy abba integrált taxi szolgáltatással.
Az ott lakók számára 5 év türelmi idő, ha a járművet a korlátozás életbe lépése előtt vette.

Szerintem így lehetne racionálisan élhetőbbé tenni a nagyvárosokat, az, hogy ICE helyett villanyjárművek állnak a dugóban kb. sebtapasz a csonttörésre kategória.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 691
113
Túl azon hogy kb 10 szavazatot kapnál, ennek a lökettérfogaton vagy teljesítményen alapuló korlátozásnak semmi értelme nincs a gyakorlatban.

A 3 liter felette motorok mennyisége eleve elhanyagolható, a kisköbcentis, háromhengeres motornak meg jellemzően kinyomják a szemét vagy rápakolnak egy turbót hogy leadja ugyanazt a szükséges teljesítményt, egy totál zsákutca ez a fejlesztésben.

És ekkor még nem is mentünk bele abba gépjárműveknek mennyire nulla a hozzájárulása CO2 kibocsátáshoz és hofy mennyire vitatott eleve az hogy a CO2 befolyásol-e bármit a klímaváltozásban.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Pont azon filóztam, hogy ha most írnám a szakdolgozatomat, ez lenne a témám.
Budapest 2030 (vagy vmi hasonló szarság).

10 éven átívelő program, 2020 elején lenne kihirdetve.
2021.1.1.-től 3000 ccm fölött TILOS behajtani a belvárosba.
2023.1.1.: dízel 1500ccm, benzin 2000ccm vagy 1500ccm turbo fölött tiltva, kivéve benzines plug-in.
2025.1.1.: dízel kitiltva, benzin 1000ccm, kivéve benzines plug-in.
2027.1.1.: csak villany.
2030.1.1.: SAJÁT tulajdonú járművel közlekedés TILOS.
kivéve áruszállítás, betegszállítás, stb.

Kamerás megfigyelő rendszer figyelné a főbb utakat, aki egyszer-egyszer betéved az csak figyelmeztetést kapna, minden más esetben pénzbírság

Ez a külterületek felé haladva enyhülne, eltolódna, tömegközlekedés teljes egészében elektromos, egyéni közlekedés carsharing-gel, vagy abba integrált taxi szolgáltatással.
Az ott lakók számára 5 év türelmi idő, ha a járművet a korlátozás életbe lépése előtt vette.

Szerintem így lehetne racionálisan élhetőbbé tenni a nagyvárosokat, az, hogy ICE helyett villanyjárművek állnak a dugóban kb. sebtapasz a csonttörésre kategória.

Klaus Frölich azt mondta pár hete, hogy jelenleg úgy tervezik a dízelt 2040-re a benzinest 2050-re kivezetik. Addig is a hibridre koncentrálnak. A 3 és a 12 hengeres motorjaikat a húszas évek közepére, a 8 hengerest a harmincas évek elején ki szeretnék vezetni. Alapvetően 2 motorban gondolkodnak 2 literes 4 hengeres és 3 literes 6 hengeres. Mindent ezzel szeretnének megoldani plusz a hibriddel. A három literes motor plusz elektromos hibriddel most üzembiztosan 640 lóerőnél tartanak.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Túl azon hogy kb 10 szavazatot kapnál, ennek a lökettérfogaton vagy teljesítményen alapuló korlátozásnak semmi értelme nincs a gyakorlatban.

A 3 liter felette motorok mennyisége eleve elhanyagolható, a kisköbcentis, háromhengeres motornak meg jellemzően kinyomják a szemét vagy rápakolnak egy turbót hogy leadja ugyanazt a szükséges teljesítményt, egy totál zsákutca ez a fejlesztésben.

És ekkor még nem is mentünk bele abba gépjárműveknek mennyire nulla a hozzájárulása CO2 kibocsátáshoz és hofy mennyire vitatott eleve az hogy a CO2 befolyásol-e bármit a klímaváltozásban.

Szavazatokat lesz***nám, bevezetném mint megbízott szakember, majd elvinném a balhét "jópénzért".
Teljesítménnyel nincs értelme bohóckodni, de valamilyen módon korlátozni kell.
CO2-t is lesz****m, a város levegőjét és az utakat akarom megtisztítani, egy élhetőbb város reményében.
Akinek nem tetszik annak lesz 10+ éve eltakarodni, akinek meg igen az majd megveszi az előző ingatlanját.

Klaus Frölich azt mondta pár hete, hogy jelenleg úgy tervezik a dízelt 2040-re a benzinest 2050-re kivezetik. Addig is a hibridre koncentrálnak. A 3 és a 12 hengeres motorjaikat a húszas évek közepére, a 8 hengerest a harmincas évek elején ki szeretnék vezetni. Alapvetően 2 motorban gondolkodnak 2 literes 4 hengeres és 3 literes 6 hengeres. Mindent ezzel szeretnének megoldani plusz a hibriddel. A három literes motor plusz elektromos hibriddel most üzembiztosan 640 lóerőnél tartanak.

Az autógyártás tényleg csak bmw-ből áll.
Mondjuk a Subaru asszem 2.0 turbo + plug-in hidriddel ígér 480 lóerőt. Remélem ehhez átveszik a Toyota cuccait, nem megint egy EE20 szintű pofára esés lesz, mert nekik saját kell.
 
M

molnibalage

Guest
Pont azon filóztam, hogy ha most írnám a szakdolgozatomat, ez lenne a témám.
Budapest 2030 (vagy vmi hasonló szarság).

10 éven átívelő program, 2020 elején lenne kihirdetve.
2021.1.1.-től 3000 ccm fölött TILOS behajtani a belvárosba.
2023.1.1.: dízel 1500ccm, benzin 2000ccm vagy 1500ccm turbo fölött tiltva, kivéve benzines plug-in.
2025.1.1.: dízel kitiltva, benzin 1000ccm, kivéve benzines plug-in.
2027.1.1.: csak villany.
2030.1.1.: SAJÁT tulajdonú járművel közlekedés TILOS.
kivéve áruszállítás, betegszállítás, stb.

Kamerás megfigyelő rendszer figyelné a főbb utakat, aki egyszer-egyszer betéved az csak figyelmeztetést kapna, minden más esetben pénzbírság

Ez a külterületek felé haladva enyhülne, eltolódna, tömegközlekedés teljes egészében elektromos, egyéni közlekedés carsharing-gel, vagy abba integrált taxi szolgáltatással.
Az ott lakók számára 5 év türelmi idő, ha a járművet a korlátozás életbe lépése előtt vette.

Szerintem így lehetne racionálisan élhetőbbé tenni a nagyvárosokat, az, hogy ICE helyett villanyjárművek állnak a dugóban kb. sebtapasz a csonttörésre kategória.
Teljesen irreális forgatókönyv itthon.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
T

torsen

Guest
Én gondolkoztam hybrid Camry-n (egész jó kedvezményt is kapnék rá, próbáltam is tesztvezetésen és nagyon faszán megy nevetséges fogyasztás mellett) - de rájöttem nekem nem igazán kell a hybrid, mert a korlátozott EV képességnek (kicsi puffer akksi van csak benne, pár km-t tud úgy menni) nem sok értelme van számomra, a használat mennyisége se indokolná, városban sem jellemző hogy használom, hacsak nem a világ végére kell menni, és mivel nincsen napi használatban a jobb fogyasztás sem számít nagyon mert nincs akkora éves menetteljesítmény. Plusz rohadjanak meg de az EU változaton nincsen napfénytető, a kocsi formavilágába nehéz beleszeretni, az infotainment kicsit primkó, a műszerfal nekem elég kaotikus. Lehet hogy kiszalad a világból két deci benzinnel, de egyszerűen túl sok és sajnos nem is tetszik.

Az akkunak nem is az a szerepe, hogy nagy hatósugarú EV módot adjon, az csak egy opció, hogy EV mód is van. (pl. a Honda IMA rendszere sokáig nem is tette lehetővé az EV módot). A lényege az lenne az akkunak, hogy elkerülhetőek legyenek a BM gazdaságtalan üzemmódjai és legyen lehetőség regeneratív fékezésre ami a legnagyobb ütőkártyája a hibrideknek.

A Camryből Európa csak a valamivel drágább hybrid változatot kapja. Az alapvetően elektromos hajtású, a kicsiny akksikat egy 2,5 literes ICE Atkinson ciklusú benzinmotorral tölti, illetve szükség esetén ICE-t is rákapcsolja a több kakóért (az Atkinson egy adott üzemi tartományban nagyon hatékony, csak ott kapcsolják össze direktbe a hajtáslánccal).

Nem. Egy alapvetően benzinmotoros hajtású kocsi. A Camryben (ismereteim szerint) nincs olyan hogy "direktbe" kapcsolják a BM-t a hajtásláncra. Ilyet a Honda és Audi csinál bizonyos típusaiban. A Toyota a jó öreg és jól bevált HSD-t rakja a Camrybe. Az Atkinsonnak(illetve Millernek) a hatásfoka minden üzemi tartományban jobb, mint a hagyományos BM-é a megnövelt munkalöket miatt, de a HSD miatt elhagyhatóak a kevésbé gazdaságos üzemmódok.

Szóval alapvetően benzinnel megy, néhány km-t el tud gurulni az ICE nélkül csak akksiról, alacsony sebességen.Nagyvárosi közlekedésben, dugóban jól jöhet (nem fogyaszt, nem szennyez), de nem igazi EV. Max. félórás tesztkörön Budaörsön átvezetve az akksi felét már le is szívtam troli (tiszta EV) módban, de ez tökmindegy mert észrevétlenül kapcsol be a rendes motor ha kell.

Szóval igen, alapvetően benzinnel megy.

Kicsit hajaz a működési elve az Ampera/Volt vagy a Prius, csak egy sokkal komolyabb járgány: egy 1,6 tonnás 220 lovas, baromi kényelmes nagyautó, ami ilyen 4-5 litereket fogyaszt... és nem diesel. Nekem a koncepció nagyon bejött, csak hát egyszerűen túl sok amire nekem kell és a tetejébe olyan Toyotásan csúnyácska is.

Semennyire sem hajaz az Ampera/Voltra (mert azok alapvetően egy range extenderrel ellátott villanyautók vagy más értelmezésben soros hibridek) ellenben majdnem milliméterre megegyezik a Priussal (mely egy teljesítmény elágazásos vegyes hibrid). A koncepció tényleg nagyon jó. Kis akku/holtsúly és a BM legjobb tulajdonságai együtt.

Én speciel az ilyen okos hibridekre adnék állami támogatást nem a villanyosokra. Én az állami támogatás odaítélésénél (ha már támogatni akarunk) a 100-110g/km CO2 kibocsátási korlátot (ez kb. 4l/100km fogyasztás) szabnám meg (és esetleg évről évre vinném lejjebb a korlátot). A kis hibridek (Yaris, Auris, Prius, Insight, Civic) simán beleférnének, az olyan álhibridek, mint a Q7, Mitsubishi Outlander stb., viszont nem. És zöld rendszámot is ezeknek adnék. Minek támogatni a gazdagokat???

(Mindamellett, ha beülsz egy villanyosba akkor nagyon gyorsan meglehet szeretni a dinamikáját!!!!)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Pont azon filóztam, hogy ha most írnám a szakdolgozatomat, ez lenne a témám.
Budapest 2030 (vagy vmi hasonló szarság).

10 éven átívelő program, 2020 elején lenne kihirdetve.
2021.1.1.-től 3000 ccm fölött TILOS behajtani a belvárosba.
2023.1.1.: dízel 1500ccm, benzin 2000ccm vagy 1500ccm turbo fölött tiltva, kivéve benzines plug-in.
2025.1.1.: dízel kitiltva, benzin 1000ccm, kivéve benzines plug-in.
2027.1.1.: csak villany.
2030.1.1.: SAJÁT tulajdonú járművel közlekedés TILOS.
kivéve áruszállítás, betegszállítás, stb.

Kamerás megfigyelő rendszer figyelné a főbb utakat, aki egyszer-egyszer betéved az csak figyelmeztetést kapna, minden más esetben pénzbírság

Ez a külterületek felé haladva enyhülne, eltolódna, tömegközlekedés teljes egészében elektromos, egyéni közlekedés carsharing-gel, vagy abba integrált taxi szolgáltatással.
Az ott lakók számára 5 év türelmi idő, ha a járművet a korlátozás életbe lépése előtt vette.

Szerintem így lehetne racionálisan élhetőbbé tenni a nagyvárosokat, az, hogy ICE helyett villanyjárművek állnak a dugóban kb. sebtapasz a csonttörésre kategória.
2030.1.1.
Belváros lakossága aki teheti elköltözik.
Marad a csóró gettó.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and zeal
T

torsen

Guest

Érdekes kérdés, hogy a vezető nélküli rendszerekre milyen bizalommal szállnak fel az utasok, ha tudják, hogy nincs vezető....

Egy történet a múltból. Egyetemi éveink (BME) alatt sokan dolgoztak a BKV-nál busz-, és villamos vezetőként. Ehhez rengeteg sztori kapcsolódik. Az egyik, hogy a haverom a 61-es villamost kapta, mely a Móricz Zsigmond körtérről indult, ahol akkor volt egy kis vezetői pihenőbódé ahonnan az utasok várták a vezetőt. Nagy meleg volt, a villamos a megállóban, nyitott ajtók, az utasok szállingóznak. A haverom felszáll az első ülésre, napszemüvegben és fehér bottal. Elérkezik az indulás ideje, halk zsörtölődés, mely egyre erősödik, hogy hol van már a vezető? A haver is bekapcsolódik (mondhatni gerjeszti az indulatokat), majd egy adott pillanatban hangosan kijelenti, hogy ha nem jön a vezető a végén még ő fog vezetni. Végül feláll, előre botorkál, beül a vezetőállásba, csenget, ajtó be, indulás. Utasok pánikban, az első megállónál a villamos gyakorlatilag kiürült. A haver meg nem vezetett többet a BKV-nak.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Pont azon filóztam, hogy ha most írnám a szakdolgozatomat, ez lenne a témám.
Budapest 2030 (vagy vmi hasonló szarság).

10 éven átívelő program, 2020 elején lenne kihirdetve.
2021.1.1.-től 3000 ccm fölött TILOS behajtani a belvárosba.
2023.1.1.: dízel 1500ccm, benzin 2000ccm vagy 1500ccm turbo fölött tiltva, kivéve benzines plug-in.
2025.1.1.: dízel kitiltva, benzin 1000ccm, kivéve benzines plug-in.
2027.1.1.: csak villany.
2030.1.1.: SAJÁT tulajdonú járművel közlekedés TILOS.
kivéve áruszállítás, betegszállítás, stb.

Kamerás megfigyelő rendszer figyelné a főbb utakat, aki egyszer-egyszer betéved az csak figyelmeztetést kapna, minden más esetben pénzbírság

Ez a külterületek felé haladva enyhülne, eltolódna, tömegközlekedés teljes egészében elektromos, egyéni közlekedés carsharing-gel, vagy abba integrált taxi szolgáltatással.
Az ott lakók számára 5 év türelmi idő, ha a járművet a korlátozás életbe lépése előtt vette.

Szerintem így lehetne racionálisan élhetőbbé tenni a nagyvárosokat, az, hogy ICE helyett villanyjárművek állnak a dugóban kb. sebtapasz a csonttörésre kategória.

A dugók nagy részét meg lehetne szüntetni ha az autók hálózatba lennének kötve és aszerint választaná ki a GPS a legjobb útvonalat, hogy mekkora a forgalom egy útszakaszon.
Sokszor észreveszem, hogy állnak az autók a dugóban, mert mindenki a fő útvonalakon halad, míg a vele párhuzamos mellékutak üresek.
 
M

molnibalage

Guest
A dugók nagy részét meg lehetne szüntetni ha az autók hálózatba lennének kötve és aszerint választaná ki a GPS a legjobb útvonalat, hogy mekkora a forgalom egy útszakaszon.
A Wazze és a Gmaps alapján tervezés ezt teszi. Az autók, amik benne vannak a hálózatban és ismert azok mozgása, az alapján tervezi az utat. És nem, nem lehetne ezzel megoldani. Amikor már végletesen sok autó van az úton annyi, hogy kvázi elfoglalják a felület számottevő részét,akkor nincs hova optimalizálni főleg úgy, hogy az összesnek nagyjából az a célja. Ha mindenki a belváros felé igyekszik és a városon kvázi 2-3 fő gerinc megy át, akkor nem tudsz túl sokat tenni.

Sokszor észreveszem, hogy állnak az autók a dugóban, mert mindenki a fő útvonalakon halad, míg a vele párhuzamos mellékutak üresek.
A Wazze volt, hogy bevitt minket ilyen útra és 5 perc alatt beállt az is...
Az utak terheltsége és a dugó nagyon nem lineáris. Érdemes végignézni az egészet. Egy ponton túl az exponenciális jellegg miatt nincs mit tenni. A kis utcák kapacitása és pulzálása még rosszabb és még több kereszteződést teszel be, ami gyorsítás, lassítás, megállás, stb.
A dugódíj és korlátozás ezért terjed és terjed. Ha eleve kisebb a forgalom, akkor nincs probléma.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg