Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 438
113
Lánchíd, Szabadság-híd szerintem gyalogos övezet kellene hogy legyen. Már a hidak műszaki állapota és forgalmi adottságai miatt is.
Hát most elvileg a Lánchíd le lesz majd zárva egy jó ideig. Akkor majd lehet szokni!
De egyszerre 2 híd kivételét nem fogja elbírni a város. Ahhoz először meg kellene építeni a Galváni hidat, továbbá a szomszédos hidak felhajtó rendszerét is átalakítani.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 438
113
Az igazi megoldás az olyan járműmegosztás lenne, ahol egy autóban hárman, négyen ülnek. Legyen az önvezető vagy a közösbe bedobott saját autó.
Ez a vadidegenek összezárása 3-4-esével a magyar társadalomban nem működne. Annál mi sokkal bizalmatlanabbak vagyunk. Hollandiában, vagy a Karib szigeteken, vagy Kínában is erővel, lehet, hogy menne. Idehaza nem. Teljesen más a pszichológiája ennek, meg annak, hogy 20-ad magaddal felülsz a buszra. Ráadásul ott van egy mindenkitől független sofőr, akihez lehet segítségért fordulni. Egy autonóm kis létszámú tömegközlekedésnél ez nem lehetséges.
 
T

torsen

Guest
Gondolom ezt az adott szitu dönti el. Ami még eszembe jutottt, hogy a car shering esetében az autó beszerzési költsége teljesen más mint egy egyénileg megvett autóé. Ugyebár teljesen más az alkupoziciója egy egyénnek aki egy autót akar vásárolni és más mondjuk a googlenak aki kezdetnek nagyvárosonkén venne vagy 700 autót. Ugyanígy a szervízköltségek, meg minden egyébb járulékos költség. Akár a biztosítás is. Azon is komolyan tudnak alkudni ekkora mennyiségnél.

Egy nagy flottát vásárló autókölcsönző cég simán lealkuszik annyit a jármű árából, hogy az üzemeltetés végén szinte bukó nélkül tudja az autóit értékesíteni. Ráadásul az első időszak javítási szempontból általában szinte nullás.

Ez a vadidegenek összezárása 3-4-esével a magyar társadalomban nem működne. Annál mi sokkal bizalmatlanabbak vagyunk. Hollandiában, vagy a Karib szigeteken, vagy Kínában is erővel, lehet, hogy menne. Idehaza nem. Teljesen más a pszichológiája ennek, meg annak, hogy 20-ad magaddal felülsz a buszra. Ráadásul ott van egy mindenkitől független sofőr, akihez lehet segítségért fordulni. Egy autonóm kis létszámú tömegközlekedésnél ez nem lehetséges.

Van benne valami, amit mondasz, mert felmérések szerint a magyarok kb. 15%-a lenne hajlandó megosztott járműben közlekedni, miközben a svédeknél ez 80 % fölött volt. Ebből is látszik a társadalom állapota: utáljuk egymást, félünk egymástól. Legjobban a szomszédainkat, a közlekedő társainkat...látjuk mi megy az utakon: nem partnerek vagyunk a közlekedésben, hanem legyőzendő ellenségek. Lehet, hogy a társadalom nevelésére is jó lenne az, hogy a haszonelvűség miatt egy autóba kellene ülnünk olyanokkal akiket kapásból utálunk. Talán változnánk.
 
T

torsen

Guest
Egy nagy flottát vásárló autókölcsönző cég simán lealkuszik annyit a jármű árából, hogy az üzemeltetés végén szinte bukó nélkül tudja az autóit értékesíteni. Ráadásul az első időszak javítási szempontból általában szinte nullás.



Van benne valami, amit mondasz, mert felmérések szerint a magyarok kb. 15%-a lenne hajlandó megosztott járműben közlekedni, miközben a svédeknél ez 80 % fölött volt. Ebből is látszik a társadalom állapota: utáljuk egymást, félünk egymástól. Legjobban a szomszédainkat, a közlekedő társainkat...látjuk mi megy az utakon: nem partnerek vagyunk a közlekedésben, hanem legyőzendő ellenségek. Lehet, hogy a társadalom nevelésére is jó lenne az, hogy a haszonelvűség miatt egy autóba kellene ülnünk olyanokkal akiket kapásból utálunk. Talán változnánk.

Saját magamnak mondok talán ellent, de sikeres az Oszkár telekocsi rendszer.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 139
113
Lánchíd, Szabadság-híd szerintem gyalogos övezet kellene hogy legyen. Már a hidak műszaki állapota és forgalmi adottságai miatt is.
Tul szeles a Duna. A Tiszan még lehet gyaloghidat epiteni, de a Duna az majdnem ket bkv megallo széles. Az sok. Oke, turistaknak talan megteszi, de pl. a Lanchidon valodi gyalogos forgalom biztos nem lenne.
Van benne valami, amit mondasz, mert felmérések szerint a magyarok kb. 15%-a lenne hajlandó megosztott járműben közlekedni, miközben a svédeknél ez 80 % fölött volt. Ebből is látszik a társadalom állapota: utáljuk egymást, félünk egymástól.
A svedek hazudnak mint a vizfolyas, mi pedig legalabb oszintek vagyunk. :)
Biztos lattad azt a sved videot, amiben megkerdezik a jarokeloket, hogy befogadnanak-e a lakasukba egy menekultet. Mindenki igent mondott, de aztan senki sem ment bele, amikor megjelent a menekult Ali...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 438
113
Saját magamnak mondok talán ellent, de sikeres az Oszkár telekocsi rendszer.
Az Oszkár annyiban másabb, hogy ott hosszabb távokra használják a szolgáltatást. Meg ott az autó tulaja ott ül a kocsiban, ami eléggé egyértelműsíti a jogi helyzetet.
Az autonóm rendszerben mindenki idegen és csak átmenetileg van a kocsiban. Szerintem nem túl bonyolult fake accountot létrehozni.
Ha meg valaki büdös, nem tudsz átmenni a kocsi jármű másik végébe... :D:confused:
 
T

torsen

Guest
Tul szeles a Duna. A Tiszan még lehet gyaloghidat epiteni, de a Duna az majdnem ket bkv megallo széles. Az sok. Oke, turistaknak talan megteszi, de pl. a Lanchidon valodi gyalogos forgalom biztos nem lenne.

Először nem értettem, hogy mi köze a "szél"-nek a gyaloghídhoz.... :D Azért ne mondd már, hogy a Lánchíd környékén 175 méterenként van buszmegálló!

Szerintem én több százszor sétáltam át a Duna hidak valamelyikén és még élek.Amúgy olyan aranyos, mikor sétálsz a dugóban álló autók mellett (pl. a Szabadság-hídon), és láthatóan jobban haladsz. Bringával még szórakoztatóbb. (Ahogy azt is szórakoztató látni, hogy mindig van olyan autós a kocsisorban, aki teljesen lehúzódik a padkáig, hogy a kerós nehogy elférjen.Erről írtam, hogy itt nem együttműködés van a közlekedők között, hanem harc. Pedig még Budapest istenes Debrecenhez képest.)

A svedek hazudnak mint a vizfolyas, mi pedig legalabb oszintek vagyunk. :)
Biztos lattad azt a sved videot, amiben megkerdezik a jarokeloket, hogy befogadnanak-e a lakasukba egy menekultet. Mindenki igent mondott, de aztan senki sem ment bele, amikor megjelent a menekult Ali...


Ali biztos csúnya volt. Egy Delilah-val kellett volna próbálkozni! :D
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 466
113
Saját magamnak mondok talán ellent, de sikeres az Oszkár telekocsi rendszer.
Nem tartok attól, hogy nem fognak elterjedni. Inkább a dolog morális vetülete érdekel. Mi van, ha egy baleset alkalmával a mesterséges intelligenciának választania kell? Hogyan dönt majd? Ha elkerülhetetlen a baj és pl választania kell egy gyerek és két egymásba kapaszkodó öreg közt?
Hmmm... Mondjuk Kínában, ahol épp most épül ki a társadalmi kreditrendszer sokkal könnyebb dolga lesz az algoritmusnak. Egy párthivatalnoknak jóval nagyobbak lesznek a túlélési esélyei baleset alkalmával, mint mondjuk egy tibeti vándormunkásnak.
Erről van is egy jó novella
https://qubit.hu/2018/05/24/vattacukor
 
M

molnibalage

Guest
Tul szeles a Duna. A Tiszan még lehet gyaloghidat epiteni, de a Duna az majdnem ket bkv megallo széles. Az sok. Oke, turistaknak talan megteszi, de pl. a Lanchidon valodi gyalogos forgalom biztos nem lenne.

A svedek hazudnak mint a vizfolyas, mi pedig legalabb oszintek vagyunk. :)
Biztos lattad azt a sved videot, amiben megkerdezik a jarokeloket, hogy befogadnanak-e a lakasukba egy menekultet. Mindenki igent mondott, de aztan senki sem ment bele, amikor megjelent a menekult Ali...
Ezt a két BKV megálló szélest nem tudom értelmezni. Igen, vannak egymáshoz ilyen közeliek, de nem ez az általános. Simán beleférne a gyaloghíd. Londonban is mentem át egyen. Szélesebb volt, mint a Duna...

Nem tartok attól, hogy nem fognak elterjedni. Inkább a dolog morális vetülete érdekel. Mi van, ha egy baleset alkalmával a mesterséges intelligenciának választania kell? Hogyan dönt majd? Ha elkerülhetetlen a baj és pl választania kell egy gyerek és két egymásba kapaszkodó öreg közt?
Hmmm... Mondjuk Kínában, ahol épp most épül ki a társadalmi kreditrendszer sokkal könnyebb dolga lesz az algoritmusnak. Egy párthivatalnoknak jóval nagyobbak lesznek a túlélési esélyei baleset alkalmával, mint mondjuk egy tibeti vándormunkásnak.
Erről van is egy jó novella
https://qubit.hu/2018/05/24/vattacukor
N+1-szer kifejtettem már, hogy ilyen döntéseket nem tud hozni egy kocsi, mert ő objektumokat és nem életkorral rendelkező embereket lát. A kérdés az, hogy mire programozzad, hogy a mozgási energia* célpontot összeg maximalizálja egy szint alá. A mozgási energia maximumát egy emberre, stb. Ilyen feltételeket lehet megadni. Azt nem, hogy "mamit ne üsd el". Műszaki paramétereket tud értelmezni a szoftver. Sebesség, távolság, lassulás. Erre lehet optimalizálni. A kérdés,hogy mindenkit próbálj védeni vagy sem? Tehát inkább haljon meg egy ember biztosan. de a többi karcolásokkal megúszhassa vagy életmentés árán akár súlyosabb sérülés okozható másnak is?

Ez a morális kérdés. Nem az életkor.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 139
113
Ezt a két BKV megálló szélest nem tudom értelmezni. Igen, vannak egymáshoz ilyen közeliek, de nem ez az általános. Simán beleférne a gyaloghíd. Londonban is mentem át egyen. Szélesebb volt, mint a Duna...
Egy dedikalt gyaloghid szerintem nem erne meg. A pesti hidak latvanya es elosztasa rendben van. A belvaroshoz kozel nem kell meg egy hid a kepbe.
Ha a meglevo hidakat minositenek at, akkor pedig az nem mukodne eleg jol. A Lanchid sem lehetne csak gyaloghid, mert milyen tomegek kozlekednenek rajta? Honnan hova mennenek gyalog? A Szabadsag hid forgalmarol sem lehet lemondani. Oke, hogy neha piknik miatt lezarjak, de annal nagyobb pazarlast egy hid eseten nincs is.
Ha busz is mehetne rajta, akkor mar olyan mindegy, hogy van-e rajta auto vagy nincs. Ha van rajta auto, akkor pedig veszelyesebb, ha 50-nel hajt 10 kocsi, mintha lepesben vanszorog 50.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 139
113
Szerintem én több százszor sétáltam át a Duna hidak valamelyikén és még élek.Amúgy olyan aranyos, mikor sétálsz a dugóban álló autók mellett (pl. a Szabadság-hídon), és láthatóan jobban haladsz. Bringával még szórakoztatóbb. (Ahogy azt is szórakoztató látni, hogy mindig van olyan autós a kocsisorban, aki teljesen lehúzódik a padkáig, hogy a kerós nehogy elférjen.Erről írtam, hogy itt nem együttműködés van a közlekedők között, hanem harc. Pedig még Budapest istenes Debrecenhez képest.)
Engem ilyesmivel nem lehet manipulalni. :hadonaszos:
Ali biztos csúnya volt. Egy Delilah-val kellett volna próbálkozni! :D
Oke, megis lehet. Meggyoztel. :)
 
M

molnibalage

Guest
Egy dedikalt gyaloghid szerintem nem erne meg. A pesti hidak latvanya es elosztasa rendben van. A belvaroshoz kozel nem kell meg egy hid a kepbe.
Ha a meglevo hidakat minositenek at, akkor pedig az nem mukodne eleg jol. A Lanchid sem lehetne csak gyaloghid, mert milyen tomegek kozlekednenek rajta? Honnan hova mennenek gyalog? A Szabadsag hid forgalmarol sem lehet lemondani. Oke, hogy neha piknik miatt lezarjak, de annal nagyobb pazarlast egy hid eseten nincs is.
Ha busz is mehetne rajta, akkor mar olyan mindegy, hogy van-e rajta auto vagy nincs. Ha van rajta auto, akkor pedig veszelyesebb, ha 50-nel hajt 10 kocsi, mintha lepesben vanszorog 50.
Te mikor jártál a híd közelében utoljára? Én úgy hetente 3-szor tekerek el mellette. A turisták egymást kerülgetik...

Először nem értettem, hogy mi köze a "szél"-nek a gyaloghídhoz.... :D Azért ne mondd már, hogy a Lánchíd környékén 175 méterenként van buszmegálló!

Szerintem én több százszor sétáltam át a Duna hidak valamelyikén és még élek.Amúgy olyan aranyos, mikor sétálsz a dugóban álló autók mellett (pl. a Szabadság-hídon), és láthatóan jobban haladsz. Bringával még szórakoztatóbb. (Ahogy azt is szórakoztató látni, hogy mindig van olyan autós a kocsisorban, aki teljesen lehúzódik a padkáig, hogy a kerós nehogy elférjen.Erről írtam, hogy itt nem együttműködés van a közlekedők között, hanem harc. Pedig még Budapest istenes Debrecenhez képest.)

Ali biztos csúnya volt. Egy Delilah-val kellett volna próbálkozni! :D
Április egyik szombatján sétálva leelőztem a kocsikat az Erzsébet hídon. Muris volt.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 438
113
Egy dedikalt gyaloghid szerintem nem erne meg. A pesti hidak latvanya es elosztasa rendben van. A belvaroshoz kozel nem kell meg egy hid a kepbe.
Ha a meglevo hidakat minositenek at, akkor pedig az nem mukodne eleg jol. A Lanchid sem lehetne csak gyaloghid, mert milyen tomegek kozlekednenek rajta? Honnan hova mennenek gyalog? A Szabadsag hid forgalmarol sem lehet lemondani. Oke, hogy neha piknik miatt lezarjak, de annal nagyobb pazarlast egy hid eseten nincs is.
Ha busz is mehetne rajta, akkor mar olyan mindegy, hogy van-e rajta auto vagy nincs. Ha van rajta auto, akkor pedig veszelyesebb, ha 50-nel hajt 10 kocsi, mintha lepesben vanszorog 50.
A Lánchíd gyalogosítása, ha nem is lenne teljesen Ok, attól függetlenül az autóforgalom kitiltása valószínűleg használna. A tömegközlekedés járművei, megkülönböztetősök, motorosok, biciklisek mehetnek, autók nem! Ezzel megszűnne az átmenő forgalom. Így csökkenne a bajcsy-andrássy kereszteződés és a Clark Ádám tér terhelése. Ezzel a belvárosból kijjebb lehet tolni a észak délre a forgalmat, ugyanakkor, mivel bár a Rákóczinak nincs megoldva a budai oldala így elkerülhetetlen a különben is tervben lévő Galvani híd megépítése. A bár nem úgy tűnik, de gyakorlatilag az összes 1-7-es utak által terhelt hidat (Erzsébet hídtól délre mindegyiket) tehermentesítené. Továbbá Csepel, és a szigetcsúcson tervezett városrész integrálását segítené.
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 139
113
A Lánchíd gyalogosítása, ha nem is lenne teljesen Ok, attól függetlenül az autóforgalom kitiltása valószínűleg használna.
Ha kiveszed a kocsikat egy kozponti hidrol, akkor csak hosszabb uton, de meg mindig a belvarosban tudnanak kerulni, vagyis tovabbra is dugo lenne, cserebe tobb helyen. o_O
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 438
113
Ha kiveszed a kocsikat egy kozponti hidrol, akkor csak hosszabb uton, de meg mindig a belvarosban tudnanak kerulni, vagyis tovabbra is dugo lenne, cserebe tobb helyen. o_O
Ezzel az a baj, hogy a forgalom jelentős része még mindig átmenő forgalom.
Ez egy kelet-nyugati irányú közlekedésnél probléma, azonban pl. a rakpartok szintén nagyon komoly forgalmat bonyolítanak. Ha mondjuk az autós Óbudáról akar eljutni Soroksárra, akkor menet közben több helyen is átkelhet a Dunán, kb. azonos útvonalhosszal. A legfontosabb tényező a dugó lesz. A nyomorult budapesti autós olyan, mint a töltés, a kisebb ellenállás felé fog elmozdulni.
Útközben ha be vannak állva (vagy csak látványosan lassú a forgalom rajtuk) a belvárosi hidak, a Lánchíd meg ki is van iktatva, akkor a legjobb választás neki a majdani Galvani vagy a jelenlegi Rákóczi híd lesz, és ezzel már át is van terelve a forgalom.
De a kelet-nyugati forgalomban is segíthet.
Mert nagyon sokan használják a Márvány-Győző-Mészáros-Alagút utca - Lánchíd útvonalat a 12. kerületből. Miközben mehetnének Pestre a Margit körúton keresztül is. Emiatt viszont az Óbudaiak fognak inkább az Árpád híd felé menni, ha csak kis kerülőt jelent, de egy bedugult Margit híddal már megéri.
 
M

molnibalage

Guest
Ha kiveszed a kocsikat egy kozponti hidrol, akkor csak hosszabb uton, de meg mindig a belvarosban tudnanak kerulni, vagyis tovabbra is dugo lenne, cserebe tobb helyen. o_O
Nem érted a helyzetet. Ha, szerinted is így és úgy is dugó lenne, akkor nem az a logikus, hogy akkor legalább az oda terelt buszok normálisan haladjanak?
 

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Az alapvető gond, hogy nincsenek elkerülő utak. A Hungária lehetne pesten, de ha kicsit nagyobb a forgalom, akkor helyenként gyakorlatilag csak egy sávos a jobbra balra kanyarodó sávoktól. Plusz a szarul beállított lámpák.
Budán viszont a terep miatt nincs ilyen körútra lehetőség. Az a fickó aki a 4es metrót építette, valahol, talán Szingapurban dolgozott egy olyan alagúton, amelyikben békeidőben közúti forgalom haladt, áradás idején pedig az ár levezetésére használták. Nálunk is nagyon jó lenne két ilyen a Duna két oldalán. Összekötni a Váci utata Soroksárival, meg a Szentendreit a Budafokival.
A bilit vigyétek innen! :-D
A dugó díjhoz is kellenének alternatív útvonalak, addig nincs értelme. Másrészt meg kéne különböztetni a belvárosi lakosokat illetve akik csak autóval akarnak be-áthajtani a belvároson.Enélkül a dugódíj csak a belvárosi lakosok szivatása, hozzájárul a belváros lepukkanásához, slumösödéshez.
(Bár a nagyszámú ifjú alkoholista számára hatalmas kocsmaként való működtetése már így is rengeteg embert, aki megtehette, elüldözött a belvárosból.)
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and Ooorky