A szentpétervári Krilov állami tudományos központ decemberben mutatja be a könnyü repülőgép-hordozó koncepcióját (40 000t) . Még július 30-án derült ki, hogy a Krilov 40 000t-s rep.hordozó tervein munkálkodik.Ez egy olcsóbb és gyorsabb megoldás mint a Storm.
 
doUFXkuC-I8.jpg
 
Ezen a képen még mindig az a 100 000 tonnás koncepció van.

A szövegre kell fókuszálni. Bemutatja az új koncepciót. Tehát még nincs róla kép. Ez volt a 3. koncepció. Első volt a 100 000t-s Storm, tavaly a 40 000t-s könnyü hordozó. Idén a 60 000t-s (Queen Elizabeth-osztályhoz hasonló), ami a legrealisabb elképzelés az első kettőhöz képest.
 
Valamit nem értek, kérem, világosítson fel valami hozzáértő....
Sísáncos hordozóterv 90.000 tonnásra..... Ez már nem sísáncos vízkiszorítású kategória szerintem. A hordozó=rendszer. A hajó önmagában úszó qvanagy célpont. Szép dolog a hordozóterv, de olyan gépet még nem láttam tervben sem, amely teljes terheléssel képes lenne felszállni egy ilyenről. A MiG-29K elavul, mire megépítik, a SZU-xxxx szintén. Sísáncról a Szu-57 sem emelkedik el teljes terheléssel. Légtérellenőrző? Belső rendszerek?
Van ennek értelme a modellezés szépségén túl?
 
Valamit nem értek, kérem, világosítson fel valami hozzáértő....
Sísáncos hordozóterv 90.000 tonnásra..... Ez már nem sísáncos vízkiszorítású kategória szerintem. A hordozó=rendszer. A hajó önmagában úszó qvanagy célpont. Szép dolog a hordozóterv, de olyan gépet még nem láttam tervben sem, amely teljes terheléssel képes lenne felszállni egy ilyenről. A MiG-29K elavul, mire megépítik, a SZU-xxxx szintén. Sísáncról a Szu-57 sem emelkedik el teljes terheléssel. Légtérellenőrző? Belső rendszerek?
Van ennek értelme a modellezés szépségén túl?
Ott van a katapult a szögfedélzeten. Ezért írtam, hogy egy leporolt Uljanovszk.
 
Ott van a katapult a szögfedélzeten. Ezért írtam, hogy egy leporolt Uljanovszk.
Őszintén szólva nem hiszek benne,hogy pár éven belül akár egyetlen darab 100 000 tonnásat is össze tudnának dobni. Egyszerűen akkora pénzügyi ráfordítást igényel, amire nincs lehetőségük. A 60 vagy a 40000 tonnásat építsék meg, ha mindenképp akarnak új hordozót. Lehetőleg atommeghajtással, mert jóval nagyobb szabadságot ad, hogy csak a repülőeszközök részére kell üzemanyagot vinni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Roni
Kedves Arbalest....
Láttam a katapultot a szögfedélzeten, de a sísáncot is az orrban. A két katapult elég? A sísánc ebben az esetben nem felesleges csicsa? Mégis, milyen gép szállna fel róla?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Alsó hangon mennyi lenne most egy ilyen hordozó teljes kialakítással, repülő járművekkel az oroszoknak, ha mégis képesek lennének megépíteni? Modellekkel már tele a padlás!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Alsó hangon mennyi lenne most egy ilyen hordozó teljes kialakítással, repülő járművekkel az oroszoknak, ha mégis képesek lennének megépíteni? Modellekkel már tele a padlás!!!

10-12 milliárd USD fejlesztéssel, tervezéssel, építéssel. Megépítése 15 évig tartana.(benne a tervezés-tevdokumentáció elkészítése is)
 
Kedves Arbalest....
Láttam a katapultot a szögfedélzeten, de a sísáncot is az orrban. A két katapult elég? A sísánc ebben az esetben nem felesleges csicsa? Mégis, milyen gép szállna fel róla?
Persze, ez 2020-30 körül már rég nem realitás. Pláne kifejleszteni szinte nulláról a légtérellenőrzőt, igazából a katapultot is... A hajó szép, de ez a koncepció 2019-ben egy rossz vicc. Én sem értem, hogy miért nem fogadják el a realitásokat, és terveznek egy max 35-40 000 tonnás stobar egységet, ami elvihetne 24 Miget és a helikoptereket. A hajóépítő kapacitásba is beleférne, miközben viszonylag kordában tudnák tartani a költségeket.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
4 dolog, ami miatt szerintem jegelik a programot, jogosan.
1. Egy hordozóval nem érnek semmit, ahhoz képest, hogy
2. Ennyi pénzből mi minden, sokkal fontosabb programot tudnak finanszírozni,
3. A megépítési idő elfogadhatatlanul sok, teljesen elavulna, mire hadrendbe állna.
4. Jelenleg a kiséret sem igazán megoldott.
40.000 tonna legfeljebb egy helikopter hordozónak lenne elég.