KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Az A400M-nél pedig szintén 12 kerékre jut max 140t (mondjuk itt speciálisan széthúzott tengelytávú főfutókról is van szó)

A "széthúzott tengelytávú főfutók" alatt mi értesz? Mert ha azt, amire gondolok, akkor az a C-17-esnél van, mármint, hogy szélességében három sorban vannak a főfutók kerekei, hosszában pedig kettőben, hogy csak két kerék fusson azonos nyomvonalon és ezzel is kímélje a pályát. Az A400M-nek "normál", vagyis szélességben kétsoros a főfutója.

Ott valóban tévedtem csak még várok mindig egy válaszra.

Itt miről van szó? Már korábban is említetted, hogy valószínűleg tévedtél valamiben, de részleteket akkor sem írtál.
 
A "széthúzott tengelytávú főfutók" alatt mi értesz? Mert ha azt, amire gondolok, akkor az a C-17-esnél van, mármint, hogy szélességében három sorban vannak a főfutók kerekei, hosszában pedig kettőben, hogy csak két kerék fusson azonos nyomvonalon és ezzel is kímélje a pályát. Az A400M-nek "normál", vagyis szélességben kétsoros a főfutója.
Ezt:
A400M_landing_gear_P1220828.jpg

A kerekek száma a főfutón azonos a c17-tel.
Kisebb terhelés mellett.
Ugyanakkor magát a gép szerkezetét is kíméli, mivel nem egy bekötési pontra terhelik a gép tömegének nagy részét, hanem háromra.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Ezt:
A400M_landing_gear_P1220828.jpg

A kerekek száma a főfutón azonos a c17-tel.
Kisebb terhelés mellett.
Ugyanakkor magát a gép szerkezetét is kíméli, mivel nem egy bekötési pontra terhelik a gép tömegének nagy részét, hanem háromra.

Ja, hogy a három bekötési pontra értetted?
A C-17-esnek kettő van, van is egy jó kis animáció róla:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Amúgy tervezett a Boeing egy C-17B változatot is, az még kapott volna plusz négy kereket a hasa alá középre, amivel még alkalmasabb lett volna a burkolatlan pályáról történő üzemelésre:

AA4005_C-17B_real-2.gif


Sajnos valószínűleg nem volt rá igény, vagy túl drága lett volna.
 
Ezt:
A400M_landing_gear_P1220828.jpg

A kerekek száma a főfutón azonos a c17-tel.
Kisebb terhelés mellett.
Ugyanakkor magát a gép szerkezetét is kíméli, mivel nem egy bekötési pontra terhelik a gép tömegének nagy részét, hanem háromra.
Hamár rámpás gépek terén vitába bonyolódtunk.Ha nem C130,inkább ezt a brazilt kockáztatnám meg,mint az A400ast.Boeing szerintem a hazai piacán akar majd ezzel a géppel konkurenciát támasztani az LMnek.Ha ez bekövetkezik,elöbb lesz kiforrott gép,mint az A400.Méretben jobban passzol az igényekhez.A sugárhajtás meg sebesség és utazómagasság tekintetében jobb,miközben nem vesziti el az alacsonyan és lassan repülés képességét sem.Csakhogy elég sok a ha.....
 
...ha látnád mi és hogyan tartja levegőben a C17-et a hangárban mikor ép behúzott futót próbálnak csodálkoznál :)
És olyankor mennyire van megtankolva, megrakva?
Milyen a függőleges sebessége? ;)
De egy pár képet csinálhatnál, ha arra jársz éppen!:)
(Tényleg!!!)
Ez csak nem minősített infó!
 
És olyankor mennyire van megtankolva, megrakva?
Milyen a függőleges sebessége? ;)
De egy pár képet csinálhatnál, ha arra jársz éppen!:)
(Tényleg!!!)
Ez csak nem minősített infó!
Van képem, de sajna ahogy írtad, "minősített infó" (ne kérdezd miért).
Visszatérve a gondolatmenetedhez, a gép üres állapotáról beszélek és nem is a futóműveiről - olvasd vissza mit írtam légy oly kedves - mert én vágom mire akartál reflektálni, de én teljesen másról írtam ;)
 
"a lap szerint rendkívül korszerű típusról van szó, melynek rendszeresítése még csak most folyik a brazil légierőben."
Szerintem jobban járnánk 1 "rendes", tehát már kipróbált - BIZONYÍTOTT - típussal...!!!
Melyik lenne az a típus, ami bizonyított és nem túl kicsi és nem túl nagy az igényeinkhez képest? Egyáltalán mik az igényeink...?
 
Melyik lenne az a típus, ami bizonyított és nem túl kicsi és nem túl nagy az igényeinkhez képest? Egyáltalán mik az igényeink...?
Gondolom:
- a leendő 8x8-as APC beleférjen (NEM kiszállítani, hanem csak ellátni az expedíciós zászlóaljat, ami a közepes dd-n alapszik)
- Afroeurázsiai léptékű hatótáv
- légi-utántöltő képesség a Gripen ÉS a H225SOF részére
- üzemeltethetőség tábori reptérről, vagy legalábbis harmadik világbeli körülmények közt
 
"a lap szerint rendkívül korszerű típusról van szó, melynek rendszeresítése még csak most folyik a brazil légierőben."
Szerintem jobban járnánk 1 "rendes", tehát már kipróbált - BIZONYÍTOTT - típussal...!!!
Szerintem attól, hogy vadiúj fejlesztés, még nem kéne lemondani róka, csak kibővített idejű garanciális időszakot kell kérni.
 
Melyik lenne az a típus, ami bizonyított és nem túl kicsi és nem túl nagy az igényeinkhez képest? Egyáltalán mik az igényeink...?
Lockheed Martin C-130J Commando II az új Silent Knight radarral.. :)
csak sajnos ehhez valószínű meg kéne duplázni (vagy háromszorozni) az erre a célra szánt 75 milliárdot. :(
 
Lockheed Martin C-130J Commando II az új Silent Knight radarral.. :)
csak sajnos ehhez valószínű meg kéne duplázni (vagy háromszorozni) az erre a célra szánt 75 milliárdot. :(
Tudtommal az MC-130-at nem exportálják. Ahogyan a különleges erőik helikoptereit sem.
De van egy C-130J-SOF nevű verziójuk is. Igaz, az eddig még csak rajzolva.
 
Tudtommal az MC-130-at nem exportálják. Ahogyan a különleges erőik helikoptereit sem.
De van egy C-130J-SOF nevű verziójuk is. Igaz, az eddig még csak rajzolva.
Nyilván van egy pár (egy pár...egy csomó) olyan titkosított kommunikációs rendszer az USA gépeken amiket nem exportálnak.
A lényeg hogy szerintem szerintem is, ha már szállítógépet veszünk, akkor egy már bevált igásló (értsd: C-130) lenne a legjobb választás.
A C-130 bizonyítottan megbízható és rendkívül sokoldalú jószág.
Kellően felszerelve mind stratégiai, mind taktikai feladatokra (azon belül SOF bevetésekre) is kiválóan alkalmas.

Fájdalom, az ára elég kijózanító, úgyhogy valószínű marad a KC-390 mint második legjobb választás...